Skocz do zawartości

Menzerna a 3M


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedzi Panowie.

W takim razie zakupię sobie:

1) PF2500 - przejadę na padzie polishing (w myśl zasady - zaczynaj od mniej agresywnych kombinacji) a jeśli to nie będzie zadowalające to wtedy zmienię pad na cutting'

2) SF4000 - myślę, że nie zaszkodzi jeszcze po tej PF2500 liznąć lekko padem finishowym auto dla lepszego efektu i pozbawienia go ewentualnych hologramów itp.

Do past zakupię jeszcze rzeczony wcześniej Dodo LP pod wosk i potem pójdzie Colli 476s - sądzę, że efekt będzie jak najbardziej zadowalający.

A te 3 auta udało mi się zrobić z buteleczek 250ml bo oprócz mojej e39 była jeszcze do zrobienia Micra K11 oraz Golf IV więc stosunkowo małe przy e39 auta.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SJake - i podobnie będę chciał postąpić. Zwłaszcza, że jesienią ten lakier już targałem za pomocą FG500 więc te największe skify, które mnie wizualnie drażniły udało mi się ściągnąć. Teraz nie będę musiał tak agresywnie orać bo raz, że lakier po korekcie a dwa, że maskę, błotniki przednie i zderzak w okolicy sierpnia dałem do lakiernika na malowanie bo były już dość mocno poobijane kamieniami - mam nadzieję, że po tej zimie zbyt dużej ilości obić lakieru nie będzie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem laikiem co do mechanicznej korekty lakieru i proszę o pomoc.

Kupiłem zestaw past Menzerna z padami flexi, samochód i tak trzeba będzie cały lakierowany to chciałem spróbować się trochę podszkolić w sztuce polerskiej może jeszcze sezon da się przejeździć bez lakierowania.

Nie wiem co robię źle, przepolerowałem lakier FG500 i na lakierze pozostają swirle, może źle używam polerki, może pasta się zważyła bo była dostarczona jak były te 20 stopniowe mrozy, może za zimno na polerowanie (około +5stopni w grarage było)?

Proszę o pomoc, jeżeli w złym miejscu napisałem post proszę o przeniesienie.

Zdjęcia lakieru przed:

po2h.th.jpg

przedi.th.jpg

Po przejechaniu FG500

28091287.th.jpg

Po FG500 i IP2000

popou.th.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maj0nez, opisz troszke technike jaką polerowałeś??

Jak dla mnie to wygląda na to że poprostu nie ruszyłeś lakieru i swirle pozostały, jakie auto??

Już chyba doczytałem, że to było za słabo spolerowane, wspieram tym poradnikiem i tym co wyczytam u nas na forum, auto to Golf I cabrio które przestało 7lat na dworze bez mycia a o wosku się nie mówi.

Kolor czerwony „Flashrot” LP3G rocznik '91.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pad do FG500 to biały flexipads pasty tak jak w opisie pierwszy raz żeby zwilżyć krążek a później raz po dwie jedno centymetrowe kropki a raz po cztery jedno centymetrowe kropki. Z kawałkiem elementu pracowałem około 10-15min. Nie wiem o co chodzi z tą pracą maszyną polerską, ruchy różne i kuliste i wzdłużne, dociski średnie, obroty zmienne, czyszczenie pada co kilka przejazdów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem wczoraj z Renault Scenikiem, lakier w większości nieoryginalny, malowany ok. miesiąc- dwa temu, według mnie twardziel. Tzn. większość swirli schodziła bardzo szybko, ale niemożliwe dla mnie jest usunięcie takich małych, niepozornych lecz dość gęsto rozmieszczonych rysek. Niektóre okrągłe, co wskazywałoby właśnie na ślad po padzie, inne proste. Zdjęcia nie mam, bo nie mogłem dobrze uchwycić.

 

Czy mogę prosić o zdjęcia zarysowań typowo po białej gąbce i paście tnącej (najlepiej FG500)?

 

Oraz jeszcze z ciekawości zapytam, czy Renault ma z reguły lakier miękki, czy twardy? Mowa dokładnie o czerwonym OV727. Na elementach oryginalnych przekonałem się chyba co to znaczy "sticky paint". Gąbka kleiła się do lakieru, ten nagrzewał się momentalnie. Maszyna miała również tendencje do podskakiwania na nim jak wariaci na zawodach w ujeżdżaniu byków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, spokojnie, widzę że szarga Tobą dużo emocji.

Lakier wygląda jakbyś go nie ruszył. Koliste zarysowania wątpię, żeby powstały od pada polerskiego. To takie złudzenie, bo źródło światła masz punktowe a rysy rozkładają się wokół niego.

Jeżeli pad Ci podskakuje to czy nie jest on za suchy? Jeśli dajesz dużo pasty a on nadal podskakuje, spróbuj przed całym procesem zwilżyć pada np QD. To pomoże.

 

I cierpliwości przede wszystkim :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cubstone, oryginalny lakier na scenicu czy tam na renówkach ( przynajmniej szary i granatowy) raczej do twardzieli nie należy a praca na nim to prawdę mówiać do trudnych nie należy. Ładnie poddaje sie kokrekcji jedynie trzeba poźniej uwazać gdyż o rysy nie trzeba sie długo prosić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie się na rotacji z nią dobrze pracowało

 

A bo Ty Justyno miałaś pewnie jakąś magiczną butelkę ;) Mnie tam ona nijak nie podeszła.

Zasychała, bryliła, zapychała pad.

 

PERFORMANCE POWER PP1010CP

 

Nie znam sprzętu.

Tak, chodziło mi o maszynę oscylacyjną (DA - Dual Action)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.