Manolito77 Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedzi Panowie. W takim razie zakupię sobie: 1) PF2500 - przejadę na padzie polishing (w myśl zasady - zaczynaj od mniej agresywnych kombinacji) a jeśli to nie będzie zadowalające to wtedy zmienię pad na cutting' 2) SF4000 - myślę, że nie zaszkodzi jeszcze po tej PF2500 liznąć lekko padem finishowym auto dla lepszego efektu i pozbawienia go ewentualnych hologramów itp. Do past zakupię jeszcze rzeczony wcześniej Dodo LP pod wosk i potem pójdzie Colli 476s - sądzę, że efekt będzie jak najbardziej zadowalający. A te 3 auta udało mi się zrobić z buteleczek 250ml bo oprócz mojej e39 była jeszcze do zrobienia Micra K11 oraz Golf IV więc stosunkowo małe przy e39 auta. Pzdr.
SJake Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 Manolito77, ja na twardzielach robię PF2500 na waflu żółtym 3M, a następnie niebieski 3M SF4000 i je bomba Dobre operowanie naciskiem i obrotami - sukces murowany,
Manolito77 Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 SJake - i podobnie będę chciał postąpić. Zwłaszcza, że jesienią ten lakier już targałem za pomocą FG500 więc te największe skify, które mnie wizualnie drażniły udało mi się ściągnąć. Teraz nie będę musiał tak agresywnie orać bo raz, że lakier po korekcie a dwa, że maskę, błotniki przednie i zderzak w okolicy sierpnia dałem do lakiernika na malowanie bo były już dość mocno poobijane kamieniami - mam nadzieję, że po tej zimie zbyt dużej ilości obić lakieru nie będzie. Pzdr.
KeepeR Opublikowano 7 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2012 ariello01, możliwe każdy ma inna technikę jedni jadą bardziej na bogato inni oszczędniej
P-U-M-A Opublikowano 13 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2012 Ja pracowałem z menzerną i jestem bardzo zadowolony. Na wiosnę będę robił nowy nabytek też kombinacją tych past.
maj0nez Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 Witam Jestem laikiem co do mechanicznej korekty lakieru i proszę o pomoc. Kupiłem zestaw past Menzerna z padami flexi, samochód i tak trzeba będzie cały lakierowany to chciałem spróbować się trochę podszkolić w sztuce polerskiej może jeszcze sezon da się przejeździć bez lakierowania. Nie wiem co robię źle, przepolerowałem lakier FG500 i na lakierze pozostają swirle, może źle używam polerki, może pasta się zważyła bo była dostarczona jak były te 20 stopniowe mrozy, może za zimno na polerowanie (około +5stopni w grarage było)? Proszę o pomoc, jeżeli w złym miejscu napisałem post proszę o przeniesienie. Zdjęcia lakieru przed: Po przejechaniu FG500 Po FG500 i IP2000 Pozdrawiam
falon Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 po paście fg500 musisz przelecieć inną wykańczającą jak 2500 czy 3000 na jakims miękkim padzie
ariello01 Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 maj0nez, opisz troszke technike jaką polerowałeś?? Jak dla mnie to wygląda na to że poprostu nie ruszyłeś lakieru i swirle pozostały, jakie auto??
maj0nez Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 maj0nez, opisz troszke technike jaką polerowałeś??Jak dla mnie to wygląda na to że poprostu nie ruszyłeś lakieru i swirle pozostały, jakie auto?? Już chyba doczytałem, że to było za słabo spolerowane, wspieram tym poradnikiem i tym co wyczytam u nas na forum, auto to Golf I cabrio które przestało 7lat na dworze bez mycia a o wosku się nie mówi. Kolor czerwony „Flashrot” LP3G rocznik '91.
lakikwap Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 Ten lakier jest bardzo mocno zmasakrowany. Wiecej przejazdow. Mocniejsza pasta. Moze papierek? I duzo pracy. Trzymaj sie i powodzenia w walce
KeepeR Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 maj0nez,jaki pad stosowałęś do fg500 ? ile pasty nakładałeś ? Napisz coś wiecej jak pracowałeś z polerką... Tak jak pisał ariello01 wygląda jakbyś nie ruszył lakieru
maj0nez Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 Pad do FG500 to biały flexipads pasty tak jak w opisie pierwszy raz żeby zwilżyć krążek a później raz po dwie jedno centymetrowe kropki a raz po cztery jedno centymetrowe kropki. Z kawałkiem elementu pracowałem około 10-15min. Nie wiem o co chodzi z tą pracą maszyną polerską, ruchy różne i kuliste i wzdłużne, dociski średnie, obroty zmienne, czyszczenie pada co kilka przejazdów?
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 20 Lutego 2012 Partner forum Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 maj0nez, Nie bój się konkretnie docisnąć tylko jednocześnie kontroluj temp. lakieru
cubstone Opublikowano 23 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2012 Walczyłem wczoraj z Renault Scenikiem, lakier w większości nieoryginalny, malowany ok. miesiąc- dwa temu, według mnie twardziel. Tzn. większość swirli schodziła bardzo szybko, ale niemożliwe dla mnie jest usunięcie takich małych, niepozornych lecz dość gęsto rozmieszczonych rysek. Niektóre okrągłe, co wskazywałoby właśnie na ślad po padzie, inne proste. Zdjęcia nie mam, bo nie mogłem dobrze uchwycić. Czy mogę prosić o zdjęcia zarysowań typowo po białej gąbce i paście tnącej (najlepiej FG500)? Oraz jeszcze z ciekawości zapytam, czy Renault ma z reguły lakier miękki, czy twardy? Mowa dokładnie o czerwonym OV727. Na elementach oryginalnych przekonałem się chyba co to znaczy "sticky paint". Gąbka kleiła się do lakieru, ten nagrzewał się momentalnie. Maszyna miała również tendencje do podskakiwania na nim jak wariaci na zawodach w ujeżdżaniu byków.
bruno Opublikowano 24 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2012 Kolego, spokojnie, widzę że szarga Tobą dużo emocji. Lakier wygląda jakbyś go nie ruszył. Koliste zarysowania wątpię, żeby powstały od pada polerskiego. To takie złudzenie, bo źródło światła masz punktowe a rysy rozkładają się wokół niego. Jeżeli pad Ci podskakuje to czy nie jest on za suchy? Jeśli dajesz dużo pasty a on nadal podskakuje, spróbuj przed całym procesem zwilżyć pada np QD. To pomoże. I cierpliwości przede wszystkim
ariello01 Opublikowano 24 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2012 cubstone, oryginalny lakier na scenicu czy tam na renówkach ( przynajmniej szary i granatowy) raczej do twardzieli nie należy a praca na nim to prawdę mówiać do trudnych nie należy. Ładnie poddaje sie kokrekcji jedynie trzeba poźniej uwazać gdyż o rysy nie trzeba sie długo prosić....
kerad Opublikowano 26 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2012 Mam w pracy taka paste, czy nada sie do korekty recznej i maszynowej? Lakier w wiekszosci nie fabryczny, takze nie wiem jak z jego twardoscia. Pasta to 3M 50417
piotrusiek636 Opublikowano 26 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2012 Ręcznie zielony korek sobie odpuść, maszynowo trzeba będzie wykańczać po niej innymi pastami, jeżeli ma być tip top.
Administrator AreK Opublikowano 26 Lutego 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2012 kerad, kolego 100 godzin na forum i pytasz o zastosowanie pasty 3M Fast Cut PLUS? Proszę Cię poszukaj choćby w tym temacie.
kerad Opublikowano 26 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Lutego 2012 Arekkaz sorry, cos mnie zamroczyło, chyba to że jutro poniedzialek i człowiek już o pracy myśli... Dla potomnych o 3M dosc dokladnie jest tutaj 3M opis Czyli kupuje Megsa UC i bedzie zarówno do recznej jak i maszynowej korekty.
SJake Opublikowano 27 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2012 Megsa UC Na "wibratorze" z dużą ilością QD jeszcze jako tako, ale do rotacji to ta pasta się nie nadaje.
Justyna Opublikowano 27 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2012 a mnie się na rotacji z nią dobrze pracowało
kerad Opublikowano 27 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2012 Na "wibratorze" Co masz na myśli, pisząć j.w? Mam w pracy polerke PERFORMANCE POWER PP1010CP, to da rade,czy... Bo ktoś niezbyt obyty rozwalił Einhella BT-PO 1100E na pół
SJake Opublikowano 27 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2012 a mnie się na rotacji z nią dobrze pracowało A bo Ty Justyno miałaś pewnie jakąś magiczną butelkę Mnie tam ona nijak nie podeszła. Zasychała, bryliła, zapychała pad. PERFORMANCE POWER PP1010CP Nie znam sprzętu. Tak, chodziło mi o maszynę oscylacyjną (DA - Dual Action)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się