Moderator BiałyGTi Opublikowano 11 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2020 Witam w mojej relacji, z racji tego ze poprzednia przyjeła sie fajnie to postanowiłem ze jak trafi sie jakiś fajny egzemplarz auta do pokazania to będzie kolejna relacja PSB Tak wiec trafił sie Mercedes E-Klasa W212 Szybkie uzgodnienie z właścicielem zakres prac i zabrałem sie do roboty Mecenas trafił do mnie w niedziele w godzinach wieczornych wiec nawet nie było zbytnio jak oszacować stanu auta. Kolejnego dnia pobudka, śniadanie na tarasie a z daleka Mercedes, na pierwszy rzut oka z daleka nie jest źle nawet czysty trochę zakurzony ale nic bardziej mylnego. Zobaczcie sami Jak widać auto bardzo zniszczone z zewnątrz bardzo dużo mikro rysek i dużo średniaków. Wnętrze nawet czyste troche piachu i duzo kurzu nie jest zle, jedynie skory brudne. Zakładamy rękawiczki, zabieramy zabawki i bierzemy sie do pracy. Do czyszczenia skór użyłem @Manufaktura Wosku do tego szczoteczka z Colourlock, mikrofibry oraz wiadro z woda do przepłukania szczoteczki Skóry dosychają wiec wyciągami niezastąpionego GVE370 czyli dobrego znajomego od Numatica i odkurzamy wnętrze oraz przelecimy srodek CleanTech - Inside Cleaner. Okazało sie ze plastiki sa na prawde czyste mało co zebrało brudu, nie bylo po co wjeżdżać APC Zamykamy drzwi Mecenasa i chowamy sie w cień, na sam początek zająłem sie kołami Moj zestaw - Szczoteczka do opon - Pędzelek - Szczotka z lidla - Wiadro - Shiny Garage EF Wheel Cleaner - Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner Tu nie ma zbytnio fizolowi każde koło czyścimy tak samo jak poprzednie Zaczynamy kolejny etap z mojej listy czyli mycie Na sam początek odkręcamy tablice, niestety z tylu nie można było ściągnąć ramki bo nie dość ze byla przykręcona na śruby których nie dalo sie ruszyć bądź sie obkrecały to była jeszcze przyklejona na klej. Jako ze auto bylo tylko okurzone to wleciał Shiny Garage - Citrus oil Płukamy prewash i aplikujemy T&G W miedzy czasie jak T&G działa ja zabieram sie za wnęki i zawiasy Znowu płukanie auta i kolejna chemia tym razem deironizacja Po tym procesie ruszyłem rękawicą z aliexpres W czasie jak D-Tox działa wyczyściłem wycieraczki Coś tam poleciało ale nie bylo tego dużo. Znowu płukanie i wjeżdża szampon, tym razem użyłem ADBL Snowball + APC Czas ruszyć trochę pędzelkiem Kolejne płukanie Proces mycia uważam za zakończony Pewnie wielu z was napisze ze nie było glinki itd ale nie widziałem takiej potrzeby bo smoły nie było prawie wcale sa opiłków tez nie za duzo. Suszymy auto i wjeżdżamy do garażu na dokładną inspekcje lakieru Zamykamy bramę i idziemy do domu Nastaje kolejny dzień który zaczynam znowu od śniadania a kolejno przechodząc do oklejenia auta Oczywiście przeleciałem auto NexDiag ktory wskazywał od 106 do 123 Zacząłem delikatnie żółtą gąbka z Nata i pasta Sonax 04-06, po wypracowaniu i wymyciu pasty nastało moje zdziwienie gdy ujrzałem prawie niewidoczna różnice, wiec sięgam po mocniejsza kombinacje, i na druga próbę wpadł pad od 4cr puprurowy i sonax 05-05, było troszkę lepiej ale bym musiał podchodzić taka kombinacja wiele razy wiec na taki sam pad wpadła H8 i taki zestaw cos tam wycinał ale to nie było to żebym był zadowolony z szybkości pracy. W głowie miałem jedna kombinacje której byłem pewny rotacja plus futro a potem sobie posprzątam i tak tez sie stało. Wiec słuchawki na uszy rękawiczki na dłonie i jedziemy Trafiłem na ceramiczny lakier wiec bardzo twardy i nawet rotacja i futro sobie radziło tak sobie. Musiałem atakować 2 a nawet 3 razy elementy żeby wyszło tak jak bym chciał, a było co sprzątać po futerku Tu juz was zostawiam z fotami z roznych etapow prac nad lakierem Jako drugi etap uzywałem juz XFE i padów od nata i super shine oraz pasty Sonaxa 05-05 Dawno nie miałem już tak twardego przeciwnika który tak mnie wykończył. Korekta skończona można isc do domu, kolejny dzień zaczynamy od powłoki. Padło na CarPro UK 3.0 Nie zapominajcie o maseczce i rękawiczkach Nawodnienie organizmu i można działać dalej CarPro było kładzione w 2 warstwach a miedzy warstwami zadbałem o dobra widoczność Kończymy tego dnia i zmierzamy do domu. Kolejny dzien to CarPro Reload zeby zabezpieczyć powłokę na czas utwardzania Wsiadamy do auta i wyjazd na zewnatrz Niestety pech chciał ze pokropiło jak auto było na zewnątrz ale nie ma sie co martwic mamy zabezpieczona powlokę Reoladem. Zabieramy sie za wnętrze Na dekory wjechał Interior Finish HD z Boxa Skóry zabezpieczamy Colourlock Versiegelung Na plastiki wpadł Mój ulubiony Natural look Wycieraczki tez zostały psiknięte KochChemie Guf I na koniec efekt finalny Mecenasa Klient odebrał auto z bananem na twarzy. Efekt był bardzo zadowalający. Auto przeszło duzo zmianę, korekta odżywiła lakier a powłoka fajnie wyciągnęła z niego ziarno i głębie. Klient chodził oglądał auto dobre 20 min i nie mógł uwierzyć ze tak moze wyglądać jego auto, wspominał ze nie spodziewał sie takiego efektu. Od siebie dodam ze korekta mega mnie zmęczyła dawno nie miałem takiego twardego lakieru w obróbce, ale jestem zadowolony z efektu jaki udało sie uzyskać. Dziękuje wszystkim którzy dotarli do końca relacji. Na pytania postaram sie odpowiedzieć i zachęcam do oceniania relacji Pozdrawiam Paweł 17 8 2
Administrator AreK Opublikowano 11 Maja 2020 Administrator Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2020 ...no i się nie zawiodłem. Świetnie Paweł. 1
Moderator Streat Opublikowano 11 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2020 Ależ ten lakier musiał byc twardy Nieźle musiałeś sie przy nim napracować, praca wykonana perfekcyjnie 1
D@ViD Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Świetna robota Reload kładłeś również we wnęki? Bo ze zdjęć z tego wynika, a nie wspomniałeś. Odpowiedź znam, ale rozumiem lakier był odtłuszczony przed powłoka 2
życiebarwihajs Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Barrrrdzo dobrrraa robota Fajnie jak klienci nie mogą uwierzyć jaką metamorfozę przeszlo ich auto po zabiegach detailingowych. 1
Moderator BiałyGTi Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 59 minut temu, david2888 napisał: Reload kładłeś również we wnęki? Bo ze zdjęć z tego wynika, a nie wspomniałeś. Tak wnęki również zostały zabezpieczone reoladem Godzinę temu, david2888 napisał: Odpowiedź znam, ale rozumiem lakier był odtłuszczony przed powłoka A trzeba ?? Nie No wiadomo ze został wymyty przed sama powłoką użyłem ultracoat wipe it 1
lukeu Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 @BiałyGTi świetna robota! Bardzo trudny zawodnik, ale dałeś mu radę genialnie ;) Byłbyś w stanie opisać tak dla amatora w jakich aspektach rotacja Flexa ma przewagę nad takimi średniakami jak P7? Obstawiam, że we wszystkim, jednak tak ogólnie ;)
Hawk Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Świetna relacja. Bardzo przyjemnie się ogląda. Podziwiam nakład pracy. Dodatkowo cholernie mi się podoba ten model. Chodzi mi po głowie. Właściciel zadowolony z użytkowania ?
KUBA46 Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 @Hawk kwestia z jakim silnikiem chodzi Ci po głowie Nie wyobrażam sobie jazdy w212 z silnikiem mniejszym niż 3L.
Moderator BiałyGTi Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 45 minut temu, lukeu napisał: Byłbyś w stanie opisać tak dla amatora w jakich aspektach rotacja Flexa ma przewagę nad takimi średniakami jak P7? Co do p7 to nie wiem bo nie pracowałem nia. Ale z tego co słyszałem to sie troche grzeje ale nie jestem w stanie tego potwierdzić. Moze ktos inny ma jakies porównanie i co napisze. 46 minut temu, Hawk napisał: Właściciel zadowolony z użytkowania ? Mysle ze tak bo zachwalał auto i wspominał ze wygodne i na razie nie zmienia. Auto w srodku jest duze nawet jak fotel dasz na maxa w tył to z tylu nadal bylo sporo miejsca 21 minut temu, KUBA46 napisał: Nie wyobrażam sobie jazdy w212 z silnikiem mniejszym niż 3L. W tym bylo 3.2
Hawk Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 @KUBA46 ja chciałbym E63s AMG ale najpierw musiałbym sie ugadać z totalizatorem , a tak na poważnie to być moze kontrowersyjnie ale myślę o 1.8 204KM 50 minut temu, BiałyGTi napisał: Mysle ze tak bo zachwalał auto i wspominał ze wygodne i na razie nie zmienia. Auto w srodku jest duze nawet jak fotel dasz na maxa w tył to z tylu nadal bylo sporo miejsca @BiałyGTi to dość istotne dla mnie bo jestem dość wysoki i niefajnie byłoby się "gnieść" . Dzięki.
Sodol Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Bardzo ładna relacja i samo autko którym chciałbym jeździć jak będę starszy i trochę zmądrzeje PS. Nie widzę dresingu do opon? Pominięty ogólnie czy tylko w relacji?
KUBA46 Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 4 godziny temu, BiałyGTi napisał: W tym bylo 3.2 W w212 nie było 3.2 @Hawk to ja bym na Twoim miejscu zapomniał Jeździłem takim(koło 2000km)i to jest nieporozumienie. Pomijam awaryjność tego silnika, bo z tym jest różnie. Jeśli chcesz benzyne to polecam 350. Spalanie 1-2l większe od 1.8, ale nieporównywalnie lepiej się podróżuje. 1
Moderator BiałyGTi Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 1 godzinę temu, KUBA46 napisał: W w212 nie było 3.2 No to 3.0 w dieslu jak dobrze pamietam to 265 koni w seri
ghost Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 W dniu 11.05.2020 o 19:36, BiałyGTi napisał: Trafiłem na ceramiczny lakier wiec bardzo twardy Gdzie udało Ci się uzyskać informacje, że lakier jest ceramiczny?
Moderator BiałyGTi Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 6 godzin temu, ghost napisał: Gdzie udało Ci się uzyskać informacje, że lakier jest ceramiczny? Robiłem kiedyś BMW kolegi co robi w serwisie bmw i mowil ze ma ceramiczny lakier (po vinie sobie sprawdzał). A skąd wiem ze na mietku był ceramiczny, a no stad ze zachowywał sie w obróbce tak samo jak w tym bmw. Robilem juz troche Mercedesow i fakt maja twarde lakiery ale nie tak twardy i ciezko w obróbce jak mial ten.
lukasz_byd Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 2 godziny temu, BiałyGTi napisał: ceramiczny lakier (po vinie sobie sprawdzał) Kolega pewnie myśli też że ma full opcje. W VIN nie ma zapisu nt. lakieru ceramicznego. Jest kolor, jesli jest individual to tez jest takowy zapis - ale to nie oznacza ze jest ceramiczny. A jesli się mylę, to proszę o podanie tegoż VIN.
Moderator BiałyGTi Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 @lukasz_byd rozumiem ze mozesz miec racje ze nie ma tego w vinie a nie jestem teraz w stanie tego udowodnić ze takowa informacja sie znajduje. Postaram sie załatwić vin Jestem pewny ze był to lakier ceramiczny bo troche tych aut juz zrobilem i wiem jak zachowuje sie lakier na audi czy vw gdzie tez jest twardy a jak na Mercedesie z ceramicznym. Tutaj futro z pasta cutingowa robi na nim małe wrażenie.
ghost Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 5 godzin temu, BiałyGTi napisał: A skąd wiem ze na mietku był ceramiczny, a no stad ze zachowywał sie w obróbce tak samo jak w tym bmw Przyznam, że temat ciekawy. Swego czasu szukałem informacji o lakierach ceramicznych w Mercedesach. Ale jak to internet, jeden wielki śmietnik, gdybania, teoretyzowania i przez ten stos nie udało mi się niestety przebić do żadnych rzetelnych informacji. Mercedes też unika udzielania detali odnośnie wykorzystywanych technologii, czasami tylko podrzucą pare marketingowych haseł, jak opis poniżej dotyczący W212:
keza Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 @BiałyGTi świetna robota, lakier odżył i to bardzo. Po Twojej relacji widać, że zapas past i padów jest niezbędny żeby postawić czoła takiemu przeciwnikowi. Ile Ci zeszło czasu na tego mecenasa? 1
Moderator BiałyGTi Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 3 godziny temu, ghost napisał: Swego czasu szukałem informacji o lakierach ceramicznych w Mercedesach Tu mozna do tablicy wywołać tylko jedna osobę ktora znam @AreK moze ty cos wspomnisz na temat tego typu Klaru 39 minut temu, keza napisał: Ile Ci zeszło czasu na tego mecenasa? Ok 35-37 h
397 Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 @BialyGTI super robotaWidać jak lakier odżył, tak z ciekawości ile mniej więcej pricka zużyłeś ? posiadam takiego samego Mietka i u mnie tez lakier jest chyba tak samo twardy, podchodziłem do niego z niebieskim białym pomarańczowym padem i nic tam nie schodziło a ze futra nie miałem to postanowiłem go tylko clenerem przelecieć pod wosk i nie przejmować się za bardzo
Moderator BiałyGTi Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Moderator Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 40 minut temu, 397 napisał: ile mniej więcej pricka zużyłeś Ok 500-550 ml tak mi sie wydaje bo nigdy nie sprawdzam ile czego schodzi
Gozdziu23 Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 10 godzin temu, ghost napisał: Kiedyś Mercedes przy lakierach ceramicznych dorzucał literke "C" na koniec nr. lakieru i na naklejce i w vinie. Więcej niż mb o technologii mówi nissan jak i infiniti nazywa się "sratch shield system" pare razy trafilo mi się takich "okazów" szybciej wymatować papierem 3000 i wskoczyć rotacją niż bawić sie futrami no i przy tak twardym lakierze nie ma obaw o zerwanie zbyt dużo czy usunięcie morki Takie lakiery lubią też polerowanie na zimno, nie idzie to zbyt dobrze gdy klasycznie chcemy rozgrzewać lakier, bo wydaje się że wszystko schodzi, ale jak lakier ostygnie wszystko wraca a doszły hologramy Inna sprawa ze np po 12 latach cały sytem lakieru mógł się zetrzeć i stało się zwykłym nissanowskim padłowatym lakierem, w mb jest to rozwiazane inaczej i caly lakier jest ceramiczny nie tylko jego wierzchnia częśc. Zresztą jak bardzo ten system jest poroniony, pokazuje że tylko dwie marki spróbowały coś takiego wymyśleć, rysuje sie tak samo a tylko trudniej go spolerować
_Makki_ Opublikowano 9 Września 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2020 Piekna relacja i robota Mam mieszane uczucia co do pominiecia etapu glinki. Niezaleznie od mycia wstepnego i uzytej chemi etap glinki uwazam za podstawe. Dlaczego w Twoim przypadku tez tak uwazam? 1. Uzyles Pricka na mokry lakier, co widac po zdjeciach. Prickbort jest w miare delikatnym srodkiem do usuwania smoly i czesto gesto nie usuwa wszystkiego. 2. D-Tox ma bardzo mala zawartosc soli sodowej kwasu merkaptooctowego. To takze bardzo delikatny srodek. Dziala jak kazdy inny deiron, ktory zmienia kolor i ma neutralne pH. Sa produkty duzo wydajniejsze niz D-Tox po ktorych takze trzeba glinkowac. Nastepnym razem po takiej samej dekontaminacji polecam biala glinke, ktora pokaze ladnie pozostalosci Inna sprawa to, ze na samochodach sa inne zanieczyszczenia, ktorych mycie wstepne oraz dekontaminacja nie usunie. Dlatego tez uzywamy glinki. Zeby byc pewnym w 100%. Lakier znam dobrze i potwierdzam, ze fizycznie daje wycisk Nastepnym razem polecam na futrze przetestowac H9.01. Jezeli jestes przyzwyczajony do H8 to na poczatku mozesz sie nie polubic z H9. Wazne zeby jeszcze bardziej zmniejszyc obroty na rotacji (porownujac do np pracy z H8) i regulowac dociskiem. Za wysokie obroty maszyny to najwiekszy blad uzytkownikow H9.01. Ostani komentarz dotyczy srodka Gummifix. Wedlug mnie uzyles duzo za duzo produktu. Gummifix nanosi sie mgielke, rozciera i reszta ma odparowac. Odpowiednio uzyty Gummifix ma delikatnie przyciemnic przykladowo czarne dywaniki. Aplikacja Gummifix na bogato zostawia resztki i slady w zakamarkach i plamy. Co najwazniejsze, dywaniki schna kilka godzin. Normalnie dywaniki sa do uzycia 5min po aplikacji. Ok 2,5ml Gummifix na sredniej wielkosci dywanik to tak mniej wiecej odpowiednia ilosc produktu do rozprowadzenia. Sorki ale musze to napisac. Tak jak u Ciebie dywaniki wygladaja tutaj na zdjeciach to dramat. Less is more jak to mowia zagramanica. Efekt pracy z lakierem bomba 3 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się