Skocz do zawartości

Jaka glinka ?


Rekomendowane odpowiedzi

Jedną kostkę, którą podzielisz na 3-4 części i jedną taką częścią spokojnie oblecisz całe auto. Pamiętaj o zraszaniu panelu na którym pracujesz wodą, tak żeby glinka nie jeździła po suchym lakierze. Przed glinką najlepiej jeszcze użyć jeszcze preparatów do odsmolenia i lotnej rdzy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się nad zakupem glinki na wiosnę, auto po korekcie w lato zabezpieczone Hi temp. Dotychczas stosowałem zestaw z megsa qd+glinka cena ok 100zl. Teraz zastanawiam się czy dalej korzystać z megsa czy zmienić na yellow z VP. Jeżeli jest lepsza i zmieniać to ile dodawać szamponu do wody jako lubrykatu 10 ml wystarczy ? (Szampon np. Shiny garage slee & bubbly)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Softa czy medium ? Lakier jest w ładnym stanie i pod dłonią nie czuć jakiś większych chropowatych miejsc, lecz jak to bywa po zimie w dolnych partiach można wyczuć trochę nalotu. Nie ma co się obawiać po tej glince i aplikacji woda+szampon jakiś rys itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku użyj deironizera i czegoś od smoły wtedy każda glinka będzie miała lżej. Jeśli lakier nigdy nie był glinkowany lepiej użyć wersji medium. Ja u siebie używałem Softa i po glinowaniu lakier był gładki w dotyku (lakier z grupy VAG). Cenowo wygląda podobnie bo BH kosztuje około 60zł za 200gram, a VP kosztuje około 30 za 100 gram. Co do rys to glinka sama w sobie raczej ich nie narobi, no chyba że powierzchnia była źle przygotowana i coś się dostanie miedzy lakier i glinke. Sama glinka jak już to może narobić hologramów, ale to raczej z nieumiejętnego używania. Poczytaj trochę watek jak używać glinki, nie jest to wcale takie straszne jak niektórzy piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był glinkowany, pisałem wcześniej tylko,że używałem megsa a zastanawiam się nad zmianą aby spróbować czegoś innego (możliwe ze lepszego) :) lakier chce przygotować pod położenie hdc oraz zymola carbon. Tak z Ciekawości napisałem, który byłby lepszy bo sam nie wiem czy jest sens używać glinki, która w moim odczuciu jest mocno zbierająca. Używałem megsa i nie miałem holsów etc. :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro auto miało korektę w ubiegłym roku w lecie to i musiało być wtedy glinkowane. Nie wiem jaki jest Megs w pracy bo go nie miałem, ale ten BH jest w moim odczuciu bardzo plastyczny i łatwo się ugniata, nawet w chłodniejszy dzień nie było z tym problemu. Zrobiłem nim już kilka razy swoje auto, auto rodziców i felgi, za każdym razem zero problemow. Jeśli w ogóle chcesz przetestować jakaś nowość to może zastanów się nas Clay Padem albo specjalnym ręcznikiem, używa się ich podobnie jak glinki i są wielokrotnego użytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przeczytałem pierwsze 10 postów tego tematu. Szukam glinki do nowego nieglinkowanego białego (biel cirusa) samochodu z salonu.

 

Ranking glinek według użytkowników (pierwsze 10 postów) jest następujący (dla potomnych):

  • ~16 głosow - Valet Pro (zółty/yellow) [30zł/100g]
  • ~10 głosow - Sonus (zielony/green) [70zł/100g] (nie znalazłem w sklepie)
  • ~8 głosów - Meguiars (biała/white) [100zł/100g]

 

Jak widać Valet Pro zdecydowanie góruje u naszych użytkowników, przypuszczam, że to wina niskiej ceny.

 

Zastanawiam się nad Valet Pro lub Meguiars. Samochód jest budżetowy co skłaniałoby do kupna Meguiars, aczkolwiek od profesjonalisty słyszałem, że glinki dużo się nie różnią więc chyba zdecyduje się na Valet Pro. Czy są jakieś nowe informacje na temat glinek? Jaką wybralibyście na moim miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Ja żółtej ValetPro nie polecam. Wg mnie bardzo kiepska, typowa budżetówka, szybko rozlatująca się.

Jak chcesz coś lepszego to:

- GYEON Q2M Clay 100g (bardzo podobna do Sonusa)

- BILT HAMBER AUTO CLAY SOFT (lepsza od żółtej ValetPro)

- Meguiars (fajna i trwała)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie idę za głosem większości, uważam to za najbardziej kompetetny sposób wyboru dla laika. Pan poleca takie glinki ale 16 innych osób pisze takie same pozytywne opinie na temat Valet Pro.

 

O Gyeon dopiero od Pana słyszę, potrzebowałbym większej ilości opinii, BH jest tutaj na forum kontrowersyjna, a o Polskiej GS też nie słyszałem.

 

Co sądzicie o toku myślenia: Na pierwszy raz może być budżetówka bo i tak nie wykorzystam dobrej glinki przy pierwszym glinkowaniu w życiu? Różnica cen jest jednak kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilt Hambera używam od kilku lat i nie wiem co w niej jest kontrowersyjnego. Teraz mam 3 nowe opakowania po jednym każdej twardości.

Ten tok myślenia jest niezbyt dobry, jak robisz coś 1 raz to lepiej mieć porządny sprzęt, żeby ewentualną winą za niepowodzenie obarczyć siebie a nie to że sprzęt był do d.. ;) Poza tym tutaj nie ma żadnej filozofii, ugniatasz glinkę, spryskujesz lubrykantem, miziasz delikatnie miejsce w miejsce i tyle. BH soft jest bardzo dobra. Używałem VP i jest gorsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Na pierwszy raz może być budżetówka bo i tak nie wykorzystam dobrej glinki przy pierwszym glinkowaniu w życiu?

Kiepską glinką można narobić bałaganu na lakierze, tym bardzie przy pierwszym w życiu glinkowaniu. Jeśli rozleci się Tobie glinka, zanim zdążysz zrobić całe auto, to będziesz wiedział co miałem na myśli ;)

Ja kupiłem żółtą ValetPro raz i więcej nie kupię.

Ale nie twierdzę, że nie da się tą glinką wyglinkować auta. Są po prostu inne, w mojej opinii lepsze.

 

Różnica cen jest jednak kolosalna.

- ValetPro 100g - 33,00 zł

- BILT HAMBER 200g - 60,00 zł

Nie widzę tutaj kolosalnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O BH jest tutaj tyle negatywnych opinii (w tym temacie), że nie jestem w stanie ryzykować i na pewno się na nią nie zdecyduję.

 

Porównywałem Meguiars z ValetPro - Nad tymi dwoma się zastanawiam.

 

Mimo wszystko bardzo dziękuję za Pana opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywam obecnie glinke BH i VP- nie wiem co trzeba robić zeby te glinki sie rozpadały?Chyba, ze sie uzywa bardzo gorącej wody to ok.Ja do tej pory nie miałem żadnych problemów.Na jednym aucie tez uzywałem kiedyś meguiarsa i również bez zastrzeżeń...według mnie jedyną kwestią jesli chodzi o glinke to dobór odpowiedniej twardości do glinkowanego lakieru i efektu jaki chce się osiągnąć.Auto ma miec full korekte, to bardzo twarda, przed woskiem delikatna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzasku, gdzie Ty masz te negatywne opinie o BH? Kilka osób nawet teraz napisało, że BH jest spoko, polecają brać. A Ty dalej swoje, Megs lub VP. Bierz BH soft i będziesz zadowolony. Naprawdę przyzwoita glinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.