Skocz do zawartości

Kącik fanów cięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem, ze moze warto założyć temat w którym kazdy kto ma ochotę napisze jakiej kombinacji past padów i maszyn używał uzyskując najlepsze rezultaty. Oczywiście uwzględniający lakier.

Zacznę, nie wiem czy mam pecha czy właściciele aut w mojej okolicy wybitnie nie potrafią dbać o auta ale zawsze jak przyjeżdża do mnie auto mam płonne nadzieję, ze a jednak moze uda sie objechać one stepem np jakims ex 04 06 Sonaxa. Niestety szybko mina mi sie zmienia i muszę sięgać po cuttingowe kombinacje. Bazuje na maszynach DA wyznaje filozofię Pawła z MX ze lepiej przeprowadzić korektę w dwóch krokach niz tracic czas na trzy kroki. Przechodząc do rzeczy najczęściej bazowalem na maszynie kraussa s15 i mikrofibrowych padach. Jednak nie dawno zakupiłem maszyne o skoku 21 co na prawdę było dobra decyzja. Duze panele idą sprawniej. Korzystam z past Meguairs 101, sonax cut max i carpro Clearcut. Moim najbardziej tnącym połączeniem jest :

✔️ Krauss s21 plus Megs#101 plus pad SuperShine zolta hybryda

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zakupiłem paste ACA 500 3D, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

Pachnie, mało pyli i przedewyszystkim dopoki lezy na lakierze to tnie. Jest także bardzo prosta w użyciu. Rozprowadzenie i ogien do wypracownia. Polecam

Zdjęcie z prac nad lakierem bmw e60 jeden przejazd maszyna da 21 mm z padem super shine hybryda

IMG_20191009_135448.jpg

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do DA, polecam zakupić sobie clearcut-a, wypracowuje sie szybciej i robi o wiele lepsze wykończenie niż Aca500, osobiscie bardziej polecam Ace do rotacji, cholernie długo tnie i się nie przegrzewa . Wczoraj zaniedbanego CLC zrobiłem na dwa przejazdy 12mm skokiem, w kolorze obsisdian schwarz metalic 🙂
Co to teraz jest za moda aby robic pełne korekty dualami, ja nie mowie ze sie nie da, ale ile to zabiera czasu, hobbystycznie to spoko, ale jak ktos kiedys chcial na tym zarobić, no tooo
Genralnie jak jest pol samochód pół śmieć ale taki do przeżycia, to wskakujesz cięciem na rotacji z twardą gąbką i mocną scierna pastą, ścinasz praktycznie wszystko na raz może dwa, później wykańczasz burdel jeżeli jest dualem, i wchodzisz w jakis micro-jeweling, albo od razu ogarniasz holosy i hejka. Nie ma się co zastanawiać 😄
Dużo zależy od lakieru i samych umiejętności posługiwana się maszynami.
Ja często robie z koleżką i on np woli przejechac dualem 2-3 razy, ja wole od razu wziąć rotacje.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gozdziu23

Co prawda nie porównywałem bezpośrednio tych past ale wydaje mi sie ze ACA lepiej sobie radzi a moze inaczej to ja radze sobie lepiej tnąc nią. Korzystałem z clearcuta również wymaga odrobinę więcej uwagi ze względu na inna specyfikę pracy mam na myśli stopniowe zwiększanie obrotów i docisku. Co do rotacji to najwidoczniej nie zaglebiłem techniki pracy na tej maszynie do końca bo z tego co ja brałem do reki zawsze, to robiła tylko bałagan na powierzchni a i tak musiałem po Niej robić dwa kroki co w moim przypadku wychodziło dłużej. Robiąc to Da jak w poście powyzej zalatwie temat w dwóch krokach.

Pozdrawiam, dzieki za wypowiedź fajnie dowiedzieć sie czegoś nowego

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gozdziu23 napisał:

cholernie długo tnie i się nie przegrzewa

Jedna z głównych zalet ACA500. Świetnie sprawdza się na cienkich/miękkich lakierach.

Ogólnie pod rotację bardziej dedykowany jest system AAT501+ AAT502, do DA, ACA500+ ACA520 ale oczywiście nikt nie zabroni używać np. ACA500 na rotacji 😉

System ACA jest bardziej zaawansowany, jeśli chodzi o skład, b. uniwersalny, stąd jego duże możliwości zarówno na DA jak i na rotacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ShiningCar napisał:

Jedna z głównych zalet ACA500. Świetnie sprawdza się na cienkich/miękkich lakierach.

Ogólnie pod rotację bardziej dedykowany jest system AAT501+ AAT502, do DA, ACA500+ ACA520 ale oczywiście nikt nie zabroni używać np. ACA500 na rotacji 😉

System ACA jest bardziej zaawansowany, jeśli chodzi o skład, b. uniwersalny, stąd jego duże możliwości zarówno na DA jak i na rotacji.

A myślałem że aca 500 to ta najmocniejsza i własnie dedykowana pod Rotacje, ciekawa sprawa musze chyba zakupić 501, szczegolnie ze jest w promicji 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Gozdziu23 napisał:

Do DA, polecam zakupić sobie clearcut-a,

Na DA 15 plus najtwardsza gąbka potrafi pięknie ciąć, i wykańcza bajecznie. Nie wiem jak oni to osiągnęli.

Tylko jeszcze nie doszedłem do jednej kwestii, raz nie pyli, a czasami sypie pyłem. Orientujesz się jak to zminimalizować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ghost napisał:

Na DA 15 plus najtwardsza gąbka potrafi pięknie ciąć, i wykańcza bajecznie. Nie wiem jak oni to osiągnęli.

Tylko jeszcze nie doszedłem do jednej kwestii, raz nie pyli, a czasami sypie pyłem. Orientujesz się jak to zminimalizować?

Mnie pyli praktycznie zawsze, aczkolwiek powiem tak, póki gąbka jest nowa i czysta jest cudownie, z racji że pasta szybko robi się sucha moim zdaniem strasznie mocno osadza się w gąbce i przy krawędziach zaczyna pylić, mimo czyszczenia syf dalej siedzi w gąbce.
Także używałem na 15mm plus pad nat biały swap i jest rewelacja, teraz latam na 12mm i wykończenie jest jeszcze lepsze przy moim zdaniem takim samym cięciu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Najnowsze info z placu boju.

Lakier bmw e53 czyli bmw x5 pierwsza gen. Zaliczany do twardych.

Da 21 mm, żółte futro hybryda z @SuperShine

 w połączeniu z pasta 3D ACA 500 rozgoniło rysy niczym OPP kiboli w Knurowie w trzech przejazdach lakier załatwiony na 90 %, fajne ze potem tylko jeden etap i super look.

IMG_20200116_143442.jpg

  • Lubię to 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Crasher pewnie brązowy mahogany? 😛 super kolor jak jest zadbany! 🙂

ople z tych lat są miękkie, ale łatwe w wypracowaniu. 

ja Ci powiem, że te lakiery fajnie idą  na one step  menzera + czerwony NAT na roatcji. 

Ale wszystko jak wiadomo od stanu lakieru. Ta kombinacja wycina dużo, nie zostawiając haze i hologramów. 

Daj znać co i jak 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KZFR

Mi poszedł do zera jeden 150 mm i dwa 80 mm. Potem zmieniłem troszkę metodę przedmuchiwania, bo te pady nie lubią benbowa. Wtedy ta wełna szybko sie wyczesuje.

@Malik87

Bede dzis rozkodowywał Vin, bo musze zamówić zaprawki to dam znać

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KZFR
Mi poszedł do zera jeden 150 mm i dwa 80 mm. Potem zmieniłem troszkę metodę przedmuchiwania, bo te pady nie lubią benbowa.

Jaka technika?
Najnowsze info z placu boju.
Lakier bmw e53 czyli bmw x5 pierwsza gen. Zaliczany do twardych ..... i super look.


Graty, rewelka wygląda!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Crasher napisał:

w połączeniu z pasta 3D ACA 500 rozgoniło rysy niczym OPP kiboli w Knurowie w trzech przejazdach lakier załatwiony na 90 %,

Będę musiał kupić i spróbować tej pasty z pro-woolem :-oNa dniach dojdzie paczka z ROYAL PADS PRO AIR Synthetic WoolCut i sprawdzę z H8 na małym DA i rotacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy zrobiłem szybki test trzech futerek na DA 21.

Maszyna Rupiec mark II 21 pacjent to BMW 7 w 416 (carbonschwarz)

Jedno wypracowanie pasty H8 na futrze Royal pads natural wool cut, prowool flexipads oraz żółte futro SuperShine.

Wszystkie futra wycięły podobnie najmocniej Royal oraz SuperShine potem flexi. Wszystkie na tej paście zrobiły bałagan ale największy Royal (świńskie ogonki) potem flexi maczek i SuperShine najmniejszy bałagan też maczek.

Z ciekawości zrobiłem podejście na Megsie 100 (nie mylić z 101) na tylnym sciuranym zderzaku.

Najlepiej wycięło SuperShine wraz z Royalem, SuperShine  z mniejszym bałaganem, flexi najmniej wycięła i najmniejszy bałagan. 

Dodam, że 100 od Megsa lepiej się sprawowało na futrach niż H8. 

Plusem Flexi  jest to, że mało pyli i można utrzymać porządek na lakierze. 

 

IMG_20200128_104212277.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dante05 porównałes trzy futra z czego dwa są z naturalnej wełny a jedno to hybryda, czyli połączenie syntetycznej wełny i naturalnej , stąd też takie efekty a nie inne na naturalnych futrach.

Przy Super Shine hybrydzie zostało tak dobrane włosie, aby wykorzystać jego siłę cięcia i poziom wykończenia w jednym kroku  możliwie w jak najkrótszym czasie i bez wysiłku, ma pracować futro... Coś za coś minusikiem jakie posiada futro to to że się zużywa szybko, 2/3 auta małe sedan to jest maxymalnie co się robi jedną sztuką, tak wiec nie ma co doszukiwać się tutaj trwałości, ponieważ zależało tutaj na wykonaniu roboty i nie myśleliśmy  o trwałości. W tym przypadku i materiale jest to nie wykonalne. 

Tak więc jak zauważyłes aby przedłużyć żywot futerka trrzba tylko dmuchać sprężonym powietrzem, lub dodatkowo szczoteczką przeczesac włosie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.