Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taki przeskok 1200 i na 2000? Już czuję ile bym musiał to szlifować ręcznie, masakra. Ale wiem że Ty jak już przerobiłeś tyle tego to wiesz co robisz i to Ci działa więc super 😉

Opublikowano

Taki przeskok ma za zadanie tylko trochę "uspokoić" szlif po 1200, przez co skraca trochę robotę na etapie pasty tnącej bo własnie całą resztę po 2000 robi pasta tnąca i wykańczająca. Równie dobrze mógłbym już po samym 1200 jechać pastą ale trwałoby to trochę dłużej.

Pzdr.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio było grane trochę lamp w autach ale wrzucę 2 sztuki najbardziej zajechane. 

BMW e61 - lewa lampa zmęczona na maxa. Prawa lampa całkiem dobrze wyglądająca, tylko trochę zmatowiona więc tu pominąłem zdzieranie lakieru a jedynie lekkie zmatowienie jej drobnym papierem + pasty polerskie. Lewa lampa - pełna korekta, z usunięciem zajechanego lakieru. Na lampy wleciał Megs Headlight Protectant. Zdjęcia PRZED tylko lewej lampy bo z rozpędu zabrałem się za prawą i zapomniałem o obfoceniu jej.

ggXKROa.jpg?1
hyfYSYC.jpg?1
1CBDvRW.jpg?1
2C47NQy.jpg?1
donOOw6.jpg?1
ppoEUKc.jpg?1
SIaXd2Y.jpg?1
oD21wM3.jpg?1
k9BNMdk.jpg?1

Generalnie to e61 jest na niemieckich blachcach i będzie do sprzedaży ale tak ogólnie to nie chciałbym kupić takiego gruza. Auto upraszało się już o łagodną i zasłużoną mu śmierć. Zajechane na maxa, środek taki syf, że tylko pawia puścić, skóry wypierdziane, tu coś nie świeci, odpalanie silnika to kręcenie około 3-4 sekund. Dodatkowo zalany był bagażnik / akumulator bo ponoć dach coś nieszczelny i rynienki w panoramie. Masakra. Jak stare chińskie przysłowie mówi:

6nwbgIy.jpg?1
"Ten kto to kupi, 
dzień kupna przeklinać będzie".

Drugie auto - Renault Laguna Coupe. Tu wleciała po wszystkim powłoka kwarcowa DLUX.

PIAamzu.jpg?1
1gTy1F9.jpg?1
IJiDXzA.jpg?1
1TgXbj2.jpg?2

f8CSWDc.jpg?1
0MlnL3o.jpg?1
oo9YbAT.jpg?2
xiwvFbK.jpg?1
AJr6Tpd.jpg?1

Pzdr.

  • Lubię to 3
  • Dziękuję 2
  • Super 3
  • Okay 1
Opublikowano

W VW Passat B8 chcę nakleić na reflektory folię (już mam), ale przed tym chciałbym trochę odświeżyć lampy. Nie są one strasznie zajechane, ale widać kilka mikrorys czy malutkich odprysków. Do tej pory bardziej zajechane lampy jechałem ręcznie papierkami wodnymi (od 800 do 2500), a potem wykańczałem wkrętarką z padem Meguiars Plastx. Czy w przypadku delikatnych rysek dam radę to wyciągnąć w 3 etapach pastą Menzerna (bez roboty papierem wodnym)? Kolejno HCC1100, MCP2500 oraz SF3500? Wtedy kupiłbym ten zestawik: https://allegro.pl/oferta/menzerna-hcc1100-mcp2500-sf3500-polskie-pady-abw-5979834236

Dobrze kombinuję, czy jednak bez papieru wodnego ani rusz (startując od wyższej gradacji niż zwykle)?

Opublikowano

Wszystko zależy, czy te rysy są na prawdę bardzo powierzchowne i tylko na samym lakierze wierzchnim, czy wlazły także w plastik. Możesz na próbę zmatowić trochę lampę papierem 1200, potem 2000 i przejechać pastami. Nie wiem jakie jest odniesienie tej HCC100 do FG400. Ja od miesiąca działam, już na innej paście - zamiast Menzerny FG400 używam 3D Car Care ACA500 i jest ogień w szopie. Ale to jest znacznie nowocześniejsza pasta / technologia więc nie dziw, że Menzernę FG400 zostawia w tyle. 

Oczywistym jest aby przed naklejeniem folii klosze były ogarnięte na idealny stan z zewnątrz. 
Pzdr.

Opublikowano

@schnor25 tutaj masz przykład co można zdziałać na pastach 3D co prawda na tylnych lampach

ale tak jak @Manolito77 pisze jeżeli są tylko swirle to powinno dać radę

Opublikowano

Tak czy inaczej - jeśli samymi pastami chcesz spróbować to i tak przejechał bym pasta mocno ścierną (np FG400 lub 3D ACA500) i potem po niej pasta w stylu Menzerna FF3000. Jeśli jednak po tym jakieś rysy zostaną no to robota papierami i dopiero pasty.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja robiłem to tak, że wkładałem małe kawałki szmatki z mikrofibry do środka, zalewałem rozrobionym APC i tak mieszałem. Następnie płukałem zwykłą wodą. Potem jedno płukanie wodą destylowaną i na koniec płukanie IPĄ. 

Opublikowano
Ja robiłem to tak, że wkładałem małe kawałki szmatki z mikrofibry do środka, zalewałem rozrobionym APC i tak mieszałem. Następnie płukałem zwykłą wodą. Potem jedno płukanie wodą destylowaną i na koniec płukanie IPĄ. 
A jak mam w środku silnik regulacji lampy wyjmowany tylko po rozklejeniu lampy? Już jedną tak zabiłem ;)

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja teraz robiłem lampy 3d ATT501 oraz ATT502 w Twingo ll oraz c-klasie. Merca lampy twarde a Reno po 501 i futrze wyglądały naprawdę dobrze.

Opublikowano

@Kamil3km dzięki zainspirowało mnie to do działania bo zamiast kupować drugi klosz a stary walczyć i łamać (bo rozkleić się go nie da) tylko dlatego że jest brudny od środka no to mi się nie uśmiecha.

Ogólnie to dzięki wam a w szczególności @Manolito77 (bo jest kozakiem w tym temacie) coraz lepiej mi idzie z lampami i załapałem o co chodzi 😉  imageproxy.php?img=&key=3aca23d176b8be57imageproxy.php?img=&key=3aca23d176b8be57

IMG_20190804_142939.jpg

IMG_20190804_142947.jpg

IMG_20190804_180610.jpg

IMG_20190804_180317.jpg

Opublikowano

Panowie, mam kilka pytań na temat lakierowania reflektorów. Przeczytałem wszystkie 70 stron tego tematu i zamiast  mieć jaśniejszą sytuację, mam mętlik w głowie. Pomóżcie. Nie chcę polerować lamp, chcę je polakierować. Sprzęt do tego mam (kompresor, pistolet).

Po kolei:

1) Szlifuję reflektory pozbywając się starego lakieru. Jakie gradacje? Czy tak jak do polerowania od 1000 do 2500-3000? Czytałem, że pod lakierowanie należy skończyć papierem 1000, żeby lakier miał lepszą przyczepność.
2) Po przeszlifowaniu czym odtłuścić? Ktoś pisał o zmywaczu silikonowym. Czy może być IPA? (tym odtłuszczam odbłyśniki przed napyleniem nowej warstwy).
3) Lakierować PZP (podkładem zwiększającym przyczepność), czy nie trzeba? Jeśli tak, to jakim?
4) Jaki lakier 2k (ma być dwukomponentowy) + jaki utwardzacz? Gdzie taki lakier kupię? Mieszalnia lakierów? Czy lakiery 2k zawierają filtr UV czy trzeba po lakierowaniu coś jeszcze wcierać?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Ostatnio probowalem uratować lampy w łosiu. Efekt nie idealny ale znaczna poprawa jest:
c34ed2ccd65bcaa8532e26cc5a427764.jpg
f0b76ba99b50258da713b811822311d3.jpg

Prawa strona była w dużo lepszym stanie to i efekt jest:
3c69f8b1f2214e238e3f83b3b44e17d7.jpg
c9a1c60a9a1b6dfd0a032339898ccdfb.jpg

Zdjęcia i tak nie oddają tego, jak wyglada to na żywo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
W dniu 5.08.2019 o 05:57, pablo15005 napisał:

Jakies patenty na wyczyszczenie klosza od srodka bez rozklejania? Audi  A6 c5 😕

Patent akwariowy. Kupujesz 2 magnesy neodymowe - na tyle wąskie aby weszły przez gniazdo żarówki. Magnes ten wewnętrzny obszywasz mikrofibrą / robisz jakiś rodzaj woreczka na niego. Przywiązujesz do tego cienką żyłkę. Moczysz to w jakimś APC / IPA, wkładasz do środka i od zewnątrz drugim magnesem (też przełożonym jakąś cienką smzatką aby klosza nie porysować prowadzisz po kloszu czyszcząc tam gdzie trzeba.

Magnesy oczywiście gabarytowo trzeba dobrać pod konkretną lampę / żarówki.

Pzdr.

  • Dziękuję 1
  • Haha 1
Opublikowano
@sredniaq , jakie prace zostały przeprowadzone?

Prawa lampa najpierw papiery wodne 800 i 1200, potem polerowanie pastami, które miałem na stanie:
Meguair’s Hevy cut i Finishing, do tego PlastX tej samej firmy. Na koniec położyłem Colinite 476s
Lewa prawie to samo, tylko bez wodnego szlifowania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Panowie a co myślicie o zabezpieczeniu lamp po polerce folią bezbarwną? Chyba będzie najmocniejsze (najgrubsze) zabezpieczenie i w razie "w" zawsze można dać nową folię

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
50 minut temu, Gold_Car napisał:

Panowie a co myślicie o zabezpieczeniu lamp po polerce folią bezbarwną? Chyba będzie najmocniejsze (najgrubsze) zabezpieczenie i w razie "w" zawsze można dać nową folię

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

oczywiscie, ale tylko dobra folia, słabej jakości ppf albo zwykly vinyl żółknie po 6 miesiącach 🙂

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.