Lukaso Opublikowano 5 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2019 Taki przeskok 1200 i na 2000? Już czuję ile bym musiał to szlifować ręcznie, masakra. Ale wiem że Ty jak już przerobiłeś tyle tego to wiesz co robisz i to Ci działa więc super
Manolito77 Opublikowano 9 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2019 Taki przeskok ma za zadanie tylko trochę "uspokoić" szlif po 1200, przez co skraca trochę robotę na etapie pasty tnącej bo własnie całą resztę po 2000 robi pasta tnąca i wykańczająca. Równie dobrze mógłbym już po samym 1200 jechać pastą ale trwałoby to trochę dłużej. Pzdr. 1
Manolito77 Opublikowano 17 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2019 Ostatnio było grane trochę lamp w autach ale wrzucę 2 sztuki najbardziej zajechane. BMW e61 - lewa lampa zmęczona na maxa. Prawa lampa całkiem dobrze wyglądająca, tylko trochę zmatowiona więc tu pominąłem zdzieranie lakieru a jedynie lekkie zmatowienie jej drobnym papierem + pasty polerskie. Lewa lampa - pełna korekta, z usunięciem zajechanego lakieru. Na lampy wleciał Megs Headlight Protectant. Zdjęcia PRZED tylko lewej lampy bo z rozpędu zabrałem się za prawą i zapomniałem o obfoceniu jej. Generalnie to e61 jest na niemieckich blachcach i będzie do sprzedaży ale tak ogólnie to nie chciałbym kupić takiego gruza. Auto upraszało się już o łagodną i zasłużoną mu śmierć. Zajechane na maxa, środek taki syf, że tylko pawia puścić, skóry wypierdziane, tu coś nie świeci, odpalanie silnika to kręcenie około 3-4 sekund. Dodatkowo zalany był bagażnik / akumulator bo ponoć dach coś nieszczelny i rynienki w panoramie. Masakra. Jak stare chińskie przysłowie mówi: "Ten kto to kupi, dzień kupna przeklinać będzie". Drugie auto - Renault Laguna Coupe. Tu wleciała po wszystkim powłoka kwarcowa DLUX. Pzdr. 3 2 3 1
paperson Opublikowano 17 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2019 @Manolito77 nawet w tym dziale jak widać da się stworzyć ciekawą relację. Pozdrawiam
schnor25 Opublikowano 19 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2019 W VW Passat B8 chcę nakleić na reflektory folię (już mam), ale przed tym chciałbym trochę odświeżyć lampy. Nie są one strasznie zajechane, ale widać kilka mikrorys czy malutkich odprysków. Do tej pory bardziej zajechane lampy jechałem ręcznie papierkami wodnymi (od 800 do 2500), a potem wykańczałem wkrętarką z padem Meguiars Plastx. Czy w przypadku delikatnych rysek dam radę to wyciągnąć w 3 etapach pastą Menzerna (bez roboty papierem wodnym)? Kolejno HCC1100, MCP2500 oraz SF3500? Wtedy kupiłbym ten zestawik: https://allegro.pl/oferta/menzerna-hcc1100-mcp2500-sf3500-polskie-pady-abw-5979834236 Dobrze kombinuję, czy jednak bez papieru wodnego ani rusz (startując od wyższej gradacji niż zwykle)?
Manolito77 Opublikowano 19 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2019 Wszystko zależy, czy te rysy są na prawdę bardzo powierzchowne i tylko na samym lakierze wierzchnim, czy wlazły także w plastik. Możesz na próbę zmatowić trochę lampę papierem 1200, potem 2000 i przejechać pastami. Nie wiem jakie jest odniesienie tej HCC100 do FG400. Ja od miesiąca działam, już na innej paście - zamiast Menzerny FG400 używam 3D Car Care ACA500 i jest ogień w szopie. Ale to jest znacznie nowocześniejsza pasta / technologia więc nie dziw, że Menzernę FG400 zostawia w tyle. Oczywistym jest aby przed naklejeniem folii klosze były ogarnięte na idealny stan z zewnątrz. Pzdr.
peciu Opublikowano 19 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2019 @schnor25 tutaj masz przykład co można zdziałać na pastach 3D co prawda na tylnych lampach ale tak jak @Manolito77 pisze jeżeli są tylko swirle to powinno dać radę
schnor25 Opublikowano 19 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2019 @peciu @Manolito77 Ryski są naprawdę drobniutkie, także się zastanawiam czy w ogóle warto matowić klosz papierem i nie wystarczy "odświeżenie" za pomocą polerki Menzerną 2500 i potem na koniec 3500 (pomijając 1100).
Manolito77 Opublikowano 22 Lipca 2019 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2019 Tak czy inaczej - jeśli samymi pastami chcesz spróbować to i tak przejechał bym pasta mocno ścierną (np FG400 lub 3D ACA500) i potem po niej pasta w stylu Menzerna FF3000. Jeśli jednak po tym jakieś rysy zostaną no to robota papierami i dopiero pasty. Pzdr.
pablo15005 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Jakies patenty na wyczyszczenie klosza od srodka bez rozklejania? Audi A6 c5
adek1983 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Ja robiłem to tak, że wkładałem małe kawałki szmatki z mikrofibry do środka, zalewałem rozrobionym APC i tak mieszałem. Następnie płukałem zwykłą wodą. Potem jedno płukanie wodą destylowaną i na koniec płukanie IPĄ.
kurdziaszek Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Ja robiłem to tak, że wkładałem małe kawałki szmatki z mikrofibry do środka, zalewałem rozrobionym APC i tak mieszałem. Następnie płukałem zwykłą wodą. Potem jedno płukanie wodą destylowaną i na koniec płukanie IPĄ. A jak mam w środku silnik regulacji lampy wyjmowany tylko po rozklejeniu lampy? Już jedną tak zabiłem ;) Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Kamil3km Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Można sobie coś takiego zrobić samemu w domu, potrzebne: mikrofibra, 2 magnesy, kawałek drutu. 2
audicoupe Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Ja teraz robiłem lampy 3d ATT501 oraz ATT502 w Twingo ll oraz c-klasie. Merca lampy twarde a Reno po 501 i futrze wyglądały naprawdę dobrze.
Lukaso Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2019 @Kamil3km dzięki zainspirowało mnie to do działania bo zamiast kupować drugi klosz a stary walczyć i łamać (bo rozkleić się go nie da) tylko dlatego że jest brudny od środka no to mi się nie uśmiecha. Ogólnie to dzięki wam a w szczególności @Manolito77 (bo jest kozakiem w tym temacie) coraz lepiej mi idzie z lampami i załapałem o co chodzi 
kurdziaszek Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2019 To samo zrobiłem u siebie wczoraj ;) Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
hedd Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Panowie, mam kilka pytań na temat lakierowania reflektorów. Przeczytałem wszystkie 70 stron tego tematu i zamiast mieć jaśniejszą sytuację, mam mętlik w głowie. Pomóżcie. Nie chcę polerować lamp, chcę je polakierować. Sprzęt do tego mam (kompresor, pistolet). Po kolei: 1) Szlifuję reflektory pozbywając się starego lakieru. Jakie gradacje? Czy tak jak do polerowania od 1000 do 2500-3000? Czytałem, że pod lakierowanie należy skończyć papierem 1000, żeby lakier miał lepszą przyczepność. 2) Po przeszlifowaniu czym odtłuścić? Ktoś pisał o zmywaczu silikonowym. Czy może być IPA? (tym odtłuszczam odbłyśniki przed napyleniem nowej warstwy). 3) Lakierować PZP (podkładem zwiększającym przyczepność), czy nie trzeba? Jeśli tak, to jakim? 4) Jaki lakier 2k (ma być dwukomponentowy) + jaki utwardzacz? Gdzie taki lakier kupię? Mieszalnia lakierów? Czy lakiery 2k zawierają filtr UV czy trzeba po lakierowaniu coś jeszcze wcierać? Pozdrawiam!
Pawel_t11 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Moje pierwsze kroki w polerowanie lamp, nie jest rewelacyjnie ale pracę oceniam na 3+
sredniaq Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Ostatnio probowalem uratować lampy w łosiu. Efekt nie idealny ale znaczna poprawa jest:Prawa strona była w dużo lepszym stanie to i efekt jest:Zdjęcia i tak nie oddają tego, jak wyglada to na żywoWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
KZFR Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2019 @sredniaq , jakie prace zostały przeprowadzone?
Manolito77 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2019 W dniu 5.08.2019 o 05:57, pablo15005 napisał: Jakies patenty na wyczyszczenie klosza od srodka bez rozklejania? Audi A6 c5 Patent akwariowy. Kupujesz 2 magnesy neodymowe - na tyle wąskie aby weszły przez gniazdo żarówki. Magnes ten wewnętrzny obszywasz mikrofibrą / robisz jakiś rodzaj woreczka na niego. Przywiązujesz do tego cienką żyłkę. Moczysz to w jakimś APC / IPA, wkładasz do środka i od zewnątrz drugim magnesem (też przełożonym jakąś cienką smzatką aby klosza nie porysować prowadzisz po kloszu czyszcząc tam gdzie trzeba. Magnesy oczywiście gabarytowo trzeba dobrać pod konkretną lampę / żarówki. Pzdr. 1 1
sredniaq Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2019 @sredniaq , jakie prace zostały przeprowadzone?Prawa lampa najpierw papiery wodne 800 i 1200, potem polerowanie pastami, które miałem na stanie:Meguair’s Hevy cut i Finishing, do tego PlastX tej samej firmy. Na koniec położyłem Colinite 476sLewa prawie to samo, tylko bez wodnego szlifowania.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gold_Car Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Panowie a co myślicie o zabezpieczeniu lamp po polerce folią bezbarwną? Chyba będzie najmocniejsze (najgrubsze) zabezpieczenie i w razie "w" zawsze można dać nową folię Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Bare Shine Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Zapewne bedzie to najtrwalsze zabezpieczenie, ale to nie zmienia faktu, ze musisz dobrze zregenerowac klosze 1
Gozdziu23 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Zgłoś Opublikowano 11 Sierpnia 2019 50 minut temu, Gold_Car napisał: Panowie a co myślicie o zabezpieczeniu lamp po polerce folią bezbarwną? Chyba będzie najmocniejsze (najgrubsze) zabezpieczenie i w razie "w" zawsze można dać nową folię Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka oczywiscie, ale tylko dobra folia, słabej jakości ppf albo zwykly vinyl żółknie po 6 miesiącach 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się