Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z drobnymi ryskami na lampie, sa okrągłe jak by powstały przy polerowaniu. Robilem okolo 5 lamp i zawsze wychodzi mi to samo. Zazwyczaj robie papierem na mokro od 600 do 2500. Twarda gąbka i pasta 3m zielony korek 1500 obrotów i na koniec mleczko z firmy k2 Q5 plus mieki pad. Dodam ze ryski widac tylko przy mocnym świetle. To normalne czy wam wychodzi idealnie przejrzysty reflektor????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie tutaj problemem moze byc ta twarda gąbka, w sensie, ze jest za slaba i lepiej bylo by tu zaczac od futra. No i druga sprawa, ze tylko dwie pasty i dwa pady (ciecie i finisz) moga byc za liche, pasowalo by cos jeszcze pomiedzy nimi, na jakims posrednim padzie. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem rozwiązany. Zmienilem pasty na rupes zielony i żółty korek bo akurat kolega takie mial i wyszło super. Teraz musze tylko nabrać troche wprawy i będzie idealnie. A używał ktos zestawu do lamp firmy 3m ???? Bo fajnie wychodzi cenowo, nie wiem tylko jak z jakością ??? I czym zabezpieczacie lampy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
688521 Bardziej interesuje mnie coś co przyspieszy proces szlifowania bo papier na klocku jest dosyć mało wydajny a i czasem zostają rysy:)

Ja wczoraj zakupiłem sobie szlifierkę oscylacyjną typu 'delta' Einhella - zrobiłem na próbę starą lampę, jaką miałem w piwnicy. Pełna kultura - idzie dużo szybciej, klosz można zmatowić sprawniej i dużo równiej, zwłaszcza w pierwszej fazie gdzie trzeba mocniejszym papierem zedrzeć warstwę lakieru bezbarwnego z klosza (potem można sobie ewentualnie zostawić ze 2-3 gradacje papierów bardzo drobnych do ręcznej roboty bo idzie wtedy już znacznie sprawniej).

 

689565 Octavia 1 i przednie lampy z mikropęknięciami. Ktoś je wczesniej polerowal. I terazjak.

Mikropęknięcia mogą być albo od przegrzania przy polerowaniu albo od działania słońca przez lata użytkowania auta. Jeśli patrzysz na te pęknięcia idealnie od przodu i ich prawie nie widać a patrząc pod kątem widać je znacznie mocniej i są jakby grubsze/szersze to prawie na pewno sa to uszkodzenia w strukturze plastiku i z tym za wiele nic nie zrobisz bo nawet jakbyś uparcie szlifował plastik i udałoby Ci się całe pęknięcie zeszlifować to może to być kosztem grubości plastiku/klosza, która może się już zrobić niebezpiecznie cienka no i przy okazji można zrobić "soczewkę" polerując uparcie w okolicy jednego miejsca.

 

Co do twardości kloszy to czasem zdarzało mi się, że bardziej oporny i twardy do roboty był zamiennik niż klosz oryginalny. Ale fakt - są marki, które mają klosze łatwiejsze i trudniejsze w obróbce.

 

Parę dni temu miałem "randkę" z kloszami z BMW X5:

 

7MDm87e.jpg?1

FRv4DRv.jpg?1

 

AzmlsHn.jpg?1

CcaoQRG.jpg?1

 

CXN7Kml.jpg?1

kdbWFnO.jpg?1

 

EG6PrAe.jpg?1

ds8CQIi.jpg?1

 

Ostatnio coś często w tematyce BMW. Przedwczoraj - e39 polift z dość standardowo wyeksploatowanymi kloszami:

 

RdYc70b.jpg?1

cM5hRaU.jpg?1

 

dyURojY.jpg?1

wL8b6N1.jpg?1

 

LKHPHDM.jpg?1

ILyS6Ef.jpg?1

 

bh9ZMjS.jpg?1

UMyuDau.jpg?1

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz odrobinę zdolności manualnych to pewnie sobie poradzisz tylko ważne, aby używać dobrych środków. Co do techniki to była ona na tym forum wiele razy opisywana - najpierw ze 3-4 gradacje papieru ściernego a potem 2 gradacje past ściernych (ja akurat pracuje na Menzernie).

No i podstawa to robić to maszynowo bo ręczne podchodzenie do tematu to jest pomyłka. Przy maszynowym polerowaniu to wiadomo, że trzeba uważać z obrotami aby nie przyjarać klosza ale po to właśnie na pastach ściernych są z reguły podane obroty, z jakimi należy te pasty kręcić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj udało mi się delikatnie odświeżyc reflektory z W211.

Papiery mirka od 600 do 2500.Następnie rotacja+3m zielony i maszyna DA+PF2500 Menzerna.Na koniec zabezpieczone Meguiarsem(na fotce reflektor przed zabezpieczeniem).

DSC08515.jpg

DSC08512.jpg

DSC08513.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zaczynam od tej gradacji.Reflektory są róźne,w niektórych przypadkach i 600 to za mało aby usunąć utleniającą się warstwę.

Tutaj tej warstwy jakby nie było,ale skoro zacząłem jeden reflektor od papieru 600 to z drugim postąpiłem identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Panowie pytanko mam odnośnie polerki lamp.Klient mi przywiózł klosze od E39.Jak z zewnątrz jest ok, to od wewnątrz jak demontował zrobił konkretną rysę.Okropnie to wygląda.Tylko nie jestem pewien czy od wewnątrz można polerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem już kilka kloszy, które trzeba było polerować od WEWNĄTRZ (Adamy Słodowe w zaciszu domowym próbowali czyścić klosze przez otwory po żarówkach drucikami owiniętymi watą ale na tyle słabo owiniętymi, że porysowali klosz od wewnątrz).

Nic nie stoi na przeszkodzie aby taki klosz przepolerować od wewnątrz. Oczywiście jest to mniej wygodne i trzeba sobie wtedy przedłużkę jakąś na maszynę założyć.

Jak masz klosze na wierzchu to możesz klientowi podsunąć pomysł aby je sobie od środka przetarł jakimś środkiem typu "anty para".

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas pojawia się pytanie "jakich past/środków używać do wypolerowania kloszy lamp?" i jakich papierów przed pastami. Z reguły jak odpowiadałem pisałem o pastach Menzerny - zwłaszcza chwaliłem mocno ścierną FG400, która jak na pastę ścierną pozostawia po sobie obłędnie dobry połysk i bardzo niewiele bajzlu. Przed tym oczywiście papiery ścierne - kończę z reguły na max 1500 bo ta Menzerna zbiera szlif po papierze 1200 więc nie widzę sensu aby jechać papierami powyżej 1500 (1500 to już jest tak na zapas).

Na potwierdzenie moich słów zrobiłem mały test - wpadła mi w łapy (za przysłowiową falszkę) poliftingowa lampa od e39 z połamaną obudową ale klosz i większość bebechów w środku całe. Postanowiłem więc pokazać jak ogarnia sprawę Menzerna FG400 z papierami wodnymi.

Operacja była następująca:

- papier 600 na sucho na oscylacji typu Delta

- papier 800 na sucho na oscylacji typu Delta

- papier 800 na mokro ręcznie

- papier 1200 na mokro ręcznie

- papier 1500 na mokro ręcznie

- Menzerna FG400 (2 przejazdy futrem + 2 przejazdy padem gąbkowym tnącym.

Tak wygląda klosz po papierach i jednej, mocno tnącej (!) paście Menzerna FG400 - klosz przemyty zmywaczem silikonowym.

 

BqY4lbQ.jpg?1

 

N0k1ZBH.jpg?1

 

e5NaRTI.jpg?1

 

DAX15Fv.jpg?1

 

Attt1YJ.jpg?1

 

Osobiście uważam, że jak na pastę mocno tnącą to zostawia ona rewelacyjne wykończenie. Oczywiście klosz zostanie jeszcze dokończony Menzerną FF3000 żeby zyskać jeszcze te kilka procent blasku jako tzw "wisienka na torcie".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z krążkami ściernymi firmy Mirka z serii Sica Fine, ponieważ po zmoczeniu ich wodą warstwa z rzepem odkleja się całkowicie od papieru. Czy ktoś wie czemu tak się dzieje? Papier ma gradację P1200 i byłem przekonany, że w takiej gradacji to tylko do użytku z wodą. Testowałem dwa krążki i jest identyczna sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.