piszczek Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2017 Przy 400 dopiero matowieje ale pęknięcia nadal są niestety.
booohal Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2017 689660 Przy 400 dopiero matowieje To ma pewno klosz z tworzywa?
dam18 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2017 Octavia miała plastik ale dopiero po FL I to jest twardy zawodnik. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
piszczek Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2017 Cholernie twardy. Nawet przypapierze 320 bylo ciezko. zajelo mi wszystko 8 godzin. Zapodam foty bo mialem pewien problem. Moze pomozecie.
bienek Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2017 Zdarzają się takie twarde reflektory. Ja tak miałem w jednym mercedesie. Masakra, maszynką zajęło dobrych kilka godzin.
Robert1990 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2017 Witam. Mam problem z drobnymi ryskami na lampie, sa okrągłe jak by powstały przy polerowaniu. Robilem okolo 5 lamp i zawsze wychodzi mi to samo. Zazwyczaj robie papierem na mokro od 600 do 2500. Twarda gąbka i pasta 3m zielony korek 1500 obrotów i na koniec mleczko z firmy k2 Q5 plus mieki pad. Dodam ze ryski widac tylko przy mocnym świetle. To normalne czy wam wychodzi idealnie przejrzysty reflektor????
piszczek Opublikowano 19 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2017 I ja kolego mam identyczny problem. Mam kilka kolistych rys i sporo podluznych. Wiem ze to od papieru wodnego. Uzywalem wszystkich gradacji po kolei jal trzeba. Polerowalem menzerna 400.
kojak Opublikowano 20 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2017 Wedlug mnie tutaj problemem moze byc ta twarda gąbka, w sensie, ze jest za slaba i lepiej bylo by tu zaczac od futra. No i druga sprawa, ze tylko dwie pasty i dwa pady (ciecie i finisz) moga byc za liche, pasowalo by cos jeszcze pomiedzy nimi, na jakims posrednim padzie.
Robert1990 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2017 Witam. Może dzisiaj jeszcze kupie futro i zobaczę co mi wyjdzie. A jaka pastę pośrednią mam kupic ?????
Robert1990 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2017 Witam. Problem rozwiązany. Zmienilem pasty na rupes zielony i żółty korek bo akurat kolega takie mial i wyszło super. Teraz musze tylko nabrać troche wprawy i będzie idealnie. A używał ktos zestawu do lamp firmy 3m ???? Bo fajnie wychodzi cenowo, nie wiem tylko jak z jakością ??? I czym zabezpieczacie lampy????
Gozdziu23 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 Ja kłade trima od car pro
Robert1990 Opublikowano 29 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2017 Witam ponownie z kolejnym pytaniem a mianowicie: Jakich obrotów używanie przy polerowaniu lamp ????
Manolito77 Opublikowano 8 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2017 688521 Bardziej interesuje mnie coś co przyspieszy proces szlifowania bo papier na klocku jest dosyć mało wydajny a i czasem zostają rysy:) Ja wczoraj zakupiłem sobie szlifierkę oscylacyjną typu 'delta' Einhella - zrobiłem na próbę starą lampę, jaką miałem w piwnicy. Pełna kultura - idzie dużo szybciej, klosz można zmatowić sprawniej i dużo równiej, zwłaszcza w pierwszej fazie gdzie trzeba mocniejszym papierem zedrzeć warstwę lakieru bezbarwnego z klosza (potem można sobie ewentualnie zostawić ze 2-3 gradacje papierów bardzo drobnych do ręcznej roboty bo idzie wtedy już znacznie sprawniej). 689565 Octavia 1 i przednie lampy z mikropęknięciami. Ktoś je wczesniej polerowal. I terazjak. Mikropęknięcia mogą być albo od przegrzania przy polerowaniu albo od działania słońca przez lata użytkowania auta. Jeśli patrzysz na te pęknięcia idealnie od przodu i ich prawie nie widać a patrząc pod kątem widać je znacznie mocniej i są jakby grubsze/szersze to prawie na pewno sa to uszkodzenia w strukturze plastiku i z tym za wiele nic nie zrobisz bo nawet jakbyś uparcie szlifował plastik i udałoby Ci się całe pęknięcie zeszlifować to może to być kosztem grubości plastiku/klosza, która może się już zrobić niebezpiecznie cienka no i przy okazji można zrobić "soczewkę" polerując uparcie w okolicy jednego miejsca. Co do twardości kloszy to czasem zdarzało mi się, że bardziej oporny i twardy do roboty był zamiennik niż klosz oryginalny. Ale fakt - są marki, które mają klosze łatwiejsze i trudniejsze w obróbce. Parę dni temu miałem "randkę" z kloszami z BMW X5: Ostatnio coś często w tematyce BMW. Przedwczoraj - e39 polift z dość standardowo wyeksploatowanymi kloszami: Pzdr.
Urlak Opublikowano 13 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2017 jaką technikę stosujesz? Czy ktoś kto nigdy tego nie robił da sobie spokojnie radę?
Manolito77 Opublikowano 14 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2017 Jeśli masz odrobinę zdolności manualnych to pewnie sobie poradzisz tylko ważne, aby używać dobrych środków. Co do techniki to była ona na tym forum wiele razy opisywana - najpierw ze 3-4 gradacje papieru ściernego a potem 2 gradacje past ściernych (ja akurat pracuje na Menzernie). No i podstawa to robić to maszynowo bo ręczne podchodzenie do tematu to jest pomyłka. Przy maszynowym polerowaniu to wiadomo, że trzeba uważać z obrotami aby nie przyjarać klosza ale po to właśnie na pastach ściernych są z reguły podane obroty, z jakimi należy te pasty kręcić. Pzdr.
impex Opublikowano 22 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2017 Wczoraj udało mi się delikatnie odświeżyc reflektory z W211. Papiery mirka od 600 do 2500.Następnie rotacja+3m zielony i maszyna DA+PF2500 Menzerna.Na koniec zabezpieczone Meguiarsem(na fotce reflektor przed zabezpieczeniem).
.r. Opublikowano 22 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2017 Chyba nie było potrzeby od p600 trzeć...
impex Opublikowano 22 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2017 Zawsze zaczynam od tej gradacji.Reflektory są róźne,w niektórych przypadkach i 600 to za mało aby usunąć utleniającą się warstwę. Tutaj tej warstwy jakby nie było,ale skoro zacząłem jeden reflektor od papieru 600 to z drugim postąpiłem identycznie.
Syszka Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2017 Witam.Panowie pytanko mam odnośnie polerki lamp.Klient mi przywiózł klosze od E39.Jak z zewnątrz jest ok, to od wewnątrz jak demontował zrobił konkretną rysę.Okropnie to wygląda.Tylko nie jestem pewien czy od wewnątrz można polerować.
Manolito77 Opublikowano 27 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2017 Przerobiłem już kilka kloszy, które trzeba było polerować od WEWNĄTRZ (Adamy Słodowe w zaciszu domowym próbowali czyścić klosze przez otwory po żarówkach drucikami owiniętymi watą ale na tyle słabo owiniętymi, że porysowali klosz od wewnątrz). Nic nie stoi na przeszkodzie aby taki klosz przepolerować od wewnątrz. Oczywiście jest to mniej wygodne i trzeba sobie wtedy przedłużkę jakąś na maszynę założyć. Jak masz klosze na wierzchu to możesz klientowi podsunąć pomysł aby je sobie od środka przetarł jakimś środkiem typu "anty para". Pzdr.
waskii Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2017 Panowie Megs Ultimate Compund wyprowadzi plastikowy reflektor po papierze 2500 ewentualnie 3000? Ktoś próbowal?
.r. Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2017 Wyprowadzi nawet po 2000 Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka
Manolito77 Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2017 Co jakiś czas pojawia się pytanie "jakich past/środków używać do wypolerowania kloszy lamp?" i jakich papierów przed pastami. Z reguły jak odpowiadałem pisałem o pastach Menzerny - zwłaszcza chwaliłem mocno ścierną FG400, która jak na pastę ścierną pozostawia po sobie obłędnie dobry połysk i bardzo niewiele bajzlu. Przed tym oczywiście papiery ścierne - kończę z reguły na max 1500 bo ta Menzerna zbiera szlif po papierze 1200 więc nie widzę sensu aby jechać papierami powyżej 1500 (1500 to już jest tak na zapas). Na potwierdzenie moich słów zrobiłem mały test - wpadła mi w łapy (za przysłowiową falszkę) poliftingowa lampa od e39 z połamaną obudową ale klosz i większość bebechów w środku całe. Postanowiłem więc pokazać jak ogarnia sprawę Menzerna FG400 z papierami wodnymi. Operacja była następująca: - papier 600 na sucho na oscylacji typu Delta - papier 800 na sucho na oscylacji typu Delta - papier 800 na mokro ręcznie - papier 1200 na mokro ręcznie - papier 1500 na mokro ręcznie - Menzerna FG400 (2 przejazdy futrem + 2 przejazdy padem gąbkowym tnącym. Tak wygląda klosz po papierach i jednej, mocno tnącej (!) paście Menzerna FG400 - klosz przemyty zmywaczem silikonowym. Osobiście uważam, że jak na pastę mocno tnącą to zostawia ona rewelacyjne wykończenie. Oczywiście klosz zostanie jeszcze dokończony Menzerną FF3000 żeby zyskać jeszcze te kilka procent blasku jako tzw "wisienka na torcie". Pozdrawiam.
ThinkPad Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Panowie mam problem z krążkami ściernymi firmy Mirka z serii Sica Fine, ponieważ po zmoczeniu ich wodą warstwa z rzepem odkleja się całkowicie od papieru. Czy ktoś wie czemu tak się dzieje? Papier ma gradację P1200 i byłem przekonany, że w takiej gradacji to tylko do użytku z wodą. Testowałem dwa krążki i jest identyczna sytuacja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się