maestro00 Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 HSD Może mi ktoś rozwinać skrót ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 maestro00, http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Według mnie to BMW tylko na tym straci bo hybrydy to ślepa uliczka bez przyszłości. Ludzie kupują bo jest modne, najwięcej hybryd sprzedaje się bodajże w USA, a oni zawsze muszą być trendy. Hybrydy nie mają żadnych zalet na dobrą sprawę bo w trasie ciągle spalinowy działa więc i spalanie się nie zmienia, a trzeba wozić tylko akumulatory jeszcze, które swoje ważą. W mieście pewnie jakieś różnice są, ale za hybrydę trzeba dopłacić i kiedy to się zwróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Dzieki. Czyli chodzi o zwyczajną hybrydę, Toyota nie jest juz monopolistą w tej dziedzinie. Pytanie kogo to obchodzi skoro jeszcze przez długie lata nie będzie to popularne mimo iż koszt zbudowania hybrydy drastycznie spada. Tak długo jak paliwo będzie instrumentem politycznym, auta hybrydowe czy elektryczne nie będą opłacalne w zakupie i eksploatacji, już ktoś się o to postara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 ...nie warto dyskutować z osobami które nie mają o tym pojęcia. Ktoś nie zna skrótu HSD, a udziela się odważna tezą Franek, wytłumacz proszę, może się czegoś nowego dowiem... albo nie. Pzdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Obecnie większość producentów ma techniczną możliwość oferowania auta hybrydowego z lepszym bądź gorszym skutkiem. Nikt tego nie robi z uwagi na cenę - po co oferować coś skoro nikt tego nie kupi. Nawet jeśli Toyota jest najlepsza w tej dziedzinie (nie neguję tego) to nie ma to przełożenia praktycznego - nie ma na to popytu. To jest coś na kształt posiadania wiedzy bezużytecznej. Chyba że chodzi o sam fakt i prestiż bycia mistrzem w tej dziedzinie - wtedy rozumiem podejście ideowe a nie finansowe. Osobiście uważam że znacznie lepszym rozwiązaniem by było przeznaczenie tych pieniędzy (dział badań nad hybrydami) na konstrukcję silników benzynowych (zwłaszcza turbo bo nie widzę ani jednego) czy przede wszystkim design. Auta elektryczne i hybrydowe - tak ale tylko miejskie, lub duze i bardzo drogie (lexus) EDIT: Z ciekawości zapytałem znajomego z GreenCapitalCity (elektryczne taksówki) i też nie miał pojęcia co oznacza ten skrót Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Nikt tego nie robi z uwagi na cenę - po co oferować coś skoro nikt tego nie kupi. Rzuć okiem na % sprzedaży samochodów hybrydowych vs benzyna/diesel w USA. Troszkę zmieni Ci się zdanie. nie ma na to popytu. Jaki kraj takie hybrydy wiesz o co mi chodzi. konstrukcję silników benzynowych (zwłaszcza turbo bo nie widzę ani jednego) Toyota ma silniki benzynowe z doładowaniem takie auta jak ST165, ST185, ST205 - 3sgte. silnik JZ. Pewnie o silniku do Yarisa 1.4 TT nie słyszałeś. Ale jest Toyota ma silnik z T ale nie wprowadza ich dzięki grupie VAG, która ma ogromne problemy z tą technologią (za pewne wiesz jakie). Może masz jakiegoś znajomego w Oplu spytaj o nowoczesne silniki doładowane w Oplu. Skoro Porsche, BMW, Mercedes, Audi wprowadza hybrydy to ''wiedz ze cos sie dzieje'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Franek Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 ...nie warto dyskutować z osobami które nie mają o tym pojęcia.Ktoś nie zna skrótu HSD, a udziela się odważna tezą Franek, wytłumacz proszę, może się czegoś nowego dowiem... albo nie. Akurat wiem co oznacza ten skrót. Co do tego ze nie mają konkurenta to jesteś w grubym błędzie. Czołowe koncerny od dawna pracują nad róznymi alternatywnymi źródłami napędu ale nie koniecznie wrzucają baterie do swojego kompakta i od razu mówią że "hybrydowy" Troszkę się naczytałem i naoglądałem. Nawet trochę jeździłem paroma toykami. Ja bym za to swoich pieniędzy nie zapłacił. Tyle z mojej strony, proszę zgasić światło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 ...nie warto dyskutować z osobami które nie mają o tym pojęcia.Ktoś nie zna skrótu HSD, a udziela się odważna tezą Franek, wytłumacz proszę, może się czegoś nowego dowiem... albo nie. Akurat wiem co oznacza ten skrót. Co do tego ze nie mają konkurenta to jesteś w grubym błędzie. Czołowe koncerny od dawna pracują nad róznymi alternatywnymi źródłami napędu ale nie koniecznie wrzucają baterie do swojego kompakta i od razu mówią że "hybrydowy" Troszkę się naczytałem i naoglądałem. Nawet trochę jeździłem paroma toykami. Ja bym za to swoich pieniędzy nie zapłacił. Tyle z mojej strony, proszę zgasić światło. Masz rację, zgadzam się z Tobą. Aczkolwiek chodziło mi o etap rozwoju systemy hybrydowego. Żeby nie było jestem fanem turbo doładowanych benzyniaków i te rodzaj napędu jest numerem 1. Ale również widze ogromne zalety hybryd. Na pewno wolałbym hybrydę od diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Rzuć okiem na % sprzedaży samochodów hybrydowych vs benzyna/diesel w USA. Troszkę zmieni Ci się zdanie. W USA wszystko jest dziwne ale to raczej przez snobizm. Innej przyczyny nie widzę bo paliwo w usa jest bajecznie tanie a tylko najbogatsi nie mają co robić z pieniędzmi. Toyota ma silniki benzynowe z doładowaniem Oczywiscie że ma ale nie są to raczej silniki wybitnie komercyjne Toyota ma silniki benzynowe z doładowaniem ale nie wprowadza ich dzięki grupie VAG, która ma ogromne problemy z tą technologią Inne marki też mają takie silniki i kłopotu nie ma. Poza tym jeśli jest z tym problem to pora go rozwiazać, przeznaczyć budzet, stworzyć coś wyjatkowego i się chwalić. Podsumowując o hybrydach: + osczednosc paliwa (wątpliwa i w bardzo szczególnych warunkach) - cena zakupu - koszt i komplikacja serwisowania (poza ASO) - koszt napraw po wyeksploatowaniu się podzespołów, generalnie wgl nie wiadomo co wtedy zrobić z tym autem Moim zdaniem ta technologia za bardzo wyprzedza nasze czasy. Już teraz w serwisie mają kłopot jak zajedzie jakieś nowsze auto a gdzie jeszcez hybryda Jako ciekawostka opowiem co robi firma GCC ze swoimi elektrycznymi Mondeo Demontuje silnik spalinowy, wkłada silnik elektryczny, jeżdzi po 5zł za 100km, po zużyciu się , wkładają silnik spalinowy i sprzedają jako normalne auto (takie są ponoć plany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 - koszt i komplikacja serwisowania (poza ASO) Koszt serwisowanie hybrydy jest taki sam jak benzynowego silnika N/A. Systemu hybrydowego nie serwisujemy ponieważ nie ma tam elementów narażonych na ''zmęcznie''. koszt napraw po wyeksploatowaniu się podzespołów Porównując hybrydę do diesla. Hybryda ma mniej elementów narażonych na zużycia/wymianę. Hybryda nie posiada: skrzynie biegów, turbiny, DPF, dwumasy, alternatora, rozrusznika. Jedynie co może ulec uszkodzeniu to bateria w hybrydzie ( na 3600 sprzedanych hybryd - 11 baterii wymienionych na gwarancji - to jest nic), koszt baterii z wymianą około 6-7tyś. Czyli tyle co dwumas. Czyli koszt serwisowanie hybrydy jest tańszy od diesla/ mniej awaryjny układ/ mniej elementów narażonych za zużycie. Koszt jest taki sam jak w benzynie. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ari Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 ....mogli by jeszcze poszezyć współpracę z jakimś biurem designerskim Szczególnie FT86 poszezyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ari nie prowokuj Wiesz o co chodzi. Co z tego że takie modele wyglądają dobrze skoro produkcje masowe leżą. Poza tym co złego jest w poszerzaniu współpracy ? Abstrahując od tego czy mam rację czy nie, moze i jestem ignorantem ale skoro hybryda opłaca się pod kazdym względem to dlaczego prawie nikt tego nie kupuje ? Weźmy pod uwagę dwie komercyjne Toyoty: Auris 130 i Auris Hybrid 1.ceny odpowiednio dla Luna: 68.000 i 93.000 (różnica 25kPLN czyli +38% do ceny auta) pomijając fakt że za taką kwotę można nabyć dobrze wyposażonego średniaka z dobrym silnikiem 2.przyspieszenie: 10.0 i 11.4 (różnica 1,4 sek) 3.zużycie paliwa: 6.5 i 3.8 (2,7litra co daje 15 zł oszczędności na korzyść hybrydy) aby napęd hybrydowy się zwrócił musimy zrobić około 166tyś.km. i wtedy dopiero wychodzimy na zero. Mało kto tyle czasu trzyma auto. Zresztą nawet jeśli to się zwraca przy dużych przebiegach i może konkurować z dieslem to dlaczego nie kupują tego floty ? W praktyce skorzysta II właściciel bo znając życie cena używki będzie taka jak zwyczajnego kompakta 1.6 Podsumowując pytanie czy nie bardziej po prostu opłaca się założyć LPG i jeszcze oszczędzać na paliwie. Co do serwisowania to mam rozumieć że silnik elektryczny jest wieczny ? Serwisowanie w rozumieniu między innymi kosztów przeglądu bo zakładam że ASO liczy sobie proporcjonalnie do ceny auta i technologii. No chyba że nie robi się przeglądów w hybrydach. P.S. Tak wgl. to zawsze myślałem że to Honda przoduje w takich rozwiązaniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fireman Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 maestro00, i pytanie dodatkowe czy te 166kkm wytrzymają baterie i jaka będzie ich wydajność po takim przebiegu. Jak najbardziej zgadzam się z Twoimi poglądami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwyjac Opublikowano 5 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 koza, przepraszam ale Tobie hybryda pomyliła się chyba z meleksem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 maestro00, Porównaj jeszcze do Aygo za 28 000 brutto. Ale odbijając od tematu samochodów elekrycznych,hybrydowych i innych wynalazków. Schodzimy na ziemię i wracamy do tematu samochodów zasilanych silnikami benyznowymi. Jako, że szybko ''nudzi'' mi się samochód, po pół rocznej przygodzie z A3 8P planuję w najbliższym czasie sprzedać swoje Audi. Bardzo spodobało mi się BMW 1 E87, ogromną zaletą tego samochodu jest jego napęd oraz z czego słynie BMW prowadzenie - własnie czy BMW 1 również zalicza się do ''tych'' BMW które dają ogromną przyjemność z jazdy ? Interesuje mnie jedynka tylko z silnikiem benyznowym występują 1.6, 1.8 oraz 2.0 (z tych ''normlanych''). Będę szukał z 1.6 lub 1.8 ze względu na cenę, czy ktoś miał przyjemność z tym samochodem ?? może coś podpowiedzieć ? jaką wersję szukać ? czego unikać ? Jak ma się zawieszenie w tym samochodzie ? wygodne/komfortowe/twarde?/wybieranie nierówności? Jak silnik 1.6 lub 1.8 ?? Spalanie/awaryjność/ bolączki?? Jak wyciszenie samochodu?/jakiej jakości plastiki? System audio oraz inne bajery ? jest wejście USB ? W OEM audio ? W 8P urzekło mnie: Zawieszenie komfortowe bardzo dobrze wybierające dziury, nierówności itd. Plastiki wewnątrz dobrej jakości. Wyciszenie samochodu jak na klase jak na prawde okej. System audio 7-głosników dość przyjemny. Jak ma się do tego jedynka ?? ps: na forum BMW czytam, czytam ale tam przeważnie same ochy achy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 koza muszę, wybacz Dlaczego nie Toyota albo Lexus? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Dlaczego nie Toyota albo Lexus? Miałem dwie Toyoty, Corolle E12 oraz najnowszą Celice - świetne samochodu aczkolwiek lubie testować inne samochodu. ''Skakać'' z takiej motoryzacji na taką itd poza tym mamy 3 Toyoty w domu Trzeba sprawdzać co ma konkurencja Czemu nie Lexus ? Kasa - kiedyś na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 najnowszą Celice W jakim sensie najnowszą. Produkcja Celici zakonczyła się w 2006 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Najnowszą generację/ostatnią/siódeme itd. Chyba nie o tym temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Chyba nie o tym temat? I kto to mówi Tak wgl pytałem bo rozważałem kiedyś zakup Celici jako coupe na lato, niestety do wyboru aż jeden silnik o pojemności aż 1800ccm Tak czy inaczej temat o wszystkim, inaczej jest zupełna cisza i brak zainteresowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ultratouch Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 W 8P urzekło mnie: Zawieszenie komfortowe bardzo dobrze wybierające dziury, nierówności itd. Plastiki wewnątrz dobrej jakości. Wyciszenie samochodu jak na klase jak na prawde okej. Dziwnie to brzmi od fan boy'a Toyoty...To chyba ja jeździłem jakąś felerną bo ani nie miała komfortowego zawieszenia ani nie było cicho w środku a plastiki moim zdaniem nic specjalnego. Rozczarowałem się bo strasznie mi się samochód podobał zawsze i spodziewałem się namiastki luksusu i klasy (w końcu to Audi) a okazało się puszką z głośnym dieslem ,aż za sztywnym zawieszeniem nawet jak na moje młodzieżowe standardy i deską wyglądającą jakby ją wykonał stolarz. 80 B4 pomimo swojego wieku jest chyba bardziej komfortowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oktopus Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 maestro00, Porównaj jeszcze do Aygo za 28 000 brutto. Ale odbijając od tematu samochodów elekrycznych,hybrydowych i innych wynalazków. Schodzimy na ziemię i wracamy do tematu samochodów zasilanych silnikami benyznowymi. Jako, że szybko ''nudzi'' mi się samochód, po pół rocznej przygodzie z A3 8P planuję w najbliższym czasie sprzedać swoje Audi. Bardzo spodobało mi się BMW 1 E87, ogromną zaletą tego samochodu jest jego napęd oraz z czego słynie BMW prowadzenie - własnie czy BMW 1 również zalicza się do ''tych'' BMW które dają ogromną przyjemność z jazdy ? Interesuje mnie jedynka tylko z silnikiem benyznowym występują 1.6, 1.8 oraz 2.0 (z tych ''normlanych''). Będę szukał z 1.6 lub 1.8 ze względu na cenę, czy ktoś miał przyjemność z tym samochodem ?? może coś podpowiedzieć ? jaką wersję szukać ? czego unikać ? Jak ma się zawieszenie w tym samochodzie ? wygodne/komfortowe/twarde?/wybieranie nierówności? Jak silnik 1.6 lub 1.8 ?? Spalanie/awaryjność/ bolączki?? Jak wyciszenie samochodu?/jakiej jakości plastiki? System audio oraz inne bajery ? jest wejście USB ? W OEM audio ? W 8P urzekło mnie: Zawieszenie komfortowe bardzo dobrze wybierające dziury, nierówności itd. Plastiki wewnątrz dobrej jakości. Wyciszenie samochodu jak na klase jak na prawde okej. System audio 7-głosników dość przyjemny. Jak ma się do tego jedynka ?? ps: na forum BMW czytam, czytam ale tam przeważnie same ochy achy.. Jeżeli chodzi o "ochy achy..." to trochę bezpodstawne ale: - szukaj modeli liftingu jeżeli: poprawione i inna jakość - jeździłem 120d i dawało radę (177 km) - zawieszenie ok ale ja preferuje sztywno i twardo (twardo miałem rownież przez runflaty) - napęd na tył to kwestia gustu - materiały (tapicerka) w golasach to dramat - audio OEM to dramat Tak na szybciora z pada P.S. Wszystko uzależnione od wyposażenia, jeżeli chodzi o jakość i wykonczenie to AUDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Porównaj jeszcze do Aygo za 28 000 brutto. Z chęcią bym porównał ale nie bardzo jest jak, Aygo nie posiada zamiennika wpostaci hybrydy. Mogę porównać ew. Yarisa i Yarisa Hybrid w wyposażeniu Terra. Yaris 100 i Yaris Hybrid 46000 i 65000 (tyś.zł) - różnica 19000zł 11.7 i 11.8 (sek) - różnica 0.1 sek 5.4 i 3.5 (litra) - różnica 1.9litra czyli ok.10,69zł Aby pojazd hybrydowy się zwrócił potrzeba przejechać ponad 177000km co w przypadku tak małego auta miejskiego jest na dobrą sprawę niewykonalne. Jakby nie patrzeć zakup nadal jest nieopłacalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 maestro00, Porównaj jeszcze do Aygo za 28 000 brutto. Ale odbijając od tematu samochodów elekrycznych,hybrydowych i innych wynalazków. Schodzimy na ziemię i wracamy do tematu samochodów zasilanych silnikami benyznowymi. Jako, że szybko ''nudzi'' mi się samochód, po pół rocznej przygodzie z A3 8P planuję w najbliższym czasie sprzedać swoje Audi. Bardzo spodobało mi się BMW 1 E87, ogromną zaletą tego samochodu jest jego napęd oraz z czego słynie BMW prowadzenie - własnie czy BMW 1 również zalicza się do ''tych'' BMW które dają ogromną przyjemność z jazdy ? Interesuje mnie jedynka tylko z silnikiem benyznowym występują 1.6, 1.8 oraz 2.0 (z tych ''normlanych''). Będę szukał z 1.6 lub 1.8 ze względu na cenę, czy ktoś miał przyjemność z tym samochodem ?? może coś podpowiedzieć ? jaką wersję szukać ? czego unikać ? Jak ma się zawieszenie w tym samochodzie ? wygodne/komfortowe/twarde?/wybieranie nierówności? Jak silnik 1.6 lub 1.8 ?? Spalanie/awaryjność/ bolączki?? Jak wyciszenie samochodu?/jakiej jakości plastiki? System audio oraz inne bajery ? jest wejście USB ? W OEM audio ? W 8P urzekło mnie: Zawieszenie komfortowe bardzo dobrze wybierające dziury, nierówności itd. Plastiki wewnątrz dobrej jakości. Wyciszenie samochodu jak na klase jak na prawde okej. System audio 7-głosników dość przyjemny. Jak ma się do tego jedynka ?? ps: na forum BMW czytam, czytam ale tam przeważnie same ochy achy.. Jeżeli chodzi o "ochy achy..." to trochę bezpodstawne ale: - szukaj modeli liftingu jeżeli: poprawione i inna jakość - jeździłem 120d i dawało radę (177 km) - zawieszenie ok ale ja preferuje sztywno i twardo (twardo miałem rownież przez runflaty) - napęd na tył to kwestia gustu - materiały (tapicerka) w golasach to dramat - audio OEM to dramat Tak na szybciora z pada P.S. Wszystko uzależnione od wyposażenia, jeżeli chodzi o jakość i wykonczenie to AUDI Dzięki za informacje praktyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się