Skocz do zawartości

Zakup nowego samochodu


vanquisz

Rekomendowane odpowiedzi

Przy kupowaniu bmw 1 1.6 sprawdzaj, czy wymieniany byl napinacz lancucha rozrzadu, bo byly z tym problemy. Na cale szczescie rozrzad jest bezkolizyjny, wiec nic groznego sie nie staje, ale czesto dzieje sie to bez zadnych wczesniejszych objawow. Nie wiem jaki styl jazdy preferujesz, ale jak dla mnie 116 wogole nie nadaje sie do jazdy. Ten silnik jest zbyt slaby do tego auta.

Wiecej niz benzynowym jedzilem 120d tylko przed liftem z moca 163 KM, nie tak jak kolega wyzej pisal polift, czyli 177KM. Taki diesel w tym aucie daje duza frajde, choc posiada tez troche minusow bo byly tez z nimi problemy techniczne. Ten 177 jest juz ich pozbawiony :) . Co do prowadzenia. Jak to kiedys powiedziano 90% uzytkownikow BMW 1 uwaza ze auto jest przednionapedowe, to oznacza tyle, ze auto jest bardzo neutralne w prowadzeniu. A jesli juz cos zaczyna sie dziac to dtc szybko ustawia auto z powrotem(polecam jazde bez wlaczonego dsc, wtedy auto Ci pokaze co potrafi). Zawieszenie jak to w BMW bardzo zwarte i super prowadzace sie w zakretach. Kolega oktopus mowi, ze twarde, powiedzialbym ze tylko odrobinke twrdsze w stosunku do Audi.

Nie wiem dlaczego kolega oktopus narzekal na audio w BMW, osobiscie uwazam ze audio w bmw (seria professional) to bardzo dobry zestaw nawet dla kogos kto ma dobry sluch. Audio jest duzo lepsze niz w Audi.

Powiem tak wejdz na Allegro najdz jakas 1 najblizej siebie nawet z malo interesujacym Cie silnikiem czy wyposazeniem i ocen na zywo czy chcialbys takie auto. Jesli odpowiedz bedzie brzmiala tak szukaj konkretnego egzemplarza jakim bys chcial jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego kolega oktopus narzekal na audio w BMW, osobiscie uwazam ze audio w bmw (seria professional) to bardzo dobry zestaw nawet dla kogos kto ma dobry sluch. Audio jest duzo lepsze niz w Audi.

 

Seria Profesional to opcja i jest OK, a ja pisałem o podstawie (OEM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie w każdym bmw na pewno do modelu e39 seryjne nagłośnienie to jest jakaś porażka. Gra to jak jakieś mono przepuszczone przez telefon. W tym aspekcie seryjne nagłośnienia grupy VAG grały zdecydowanie lepiej. Ja u siebie mam na szczęście wersję Prodessional DSP ale to porównania w ogóle nie ma do serii bo było to opcją i upakowano tam 10 głośników + subwoofer.

Co do 1-er. to jeśli znajdziesz wersję ubogą to zapewne nagłośnienie też nie będzie powalało. Nie wiem jaką politykę stosuje obecnie BMW bo kiedyś to wszelkie USB i udogodnienia w temacie np MP3 były dość oporną tematyką tej firmy. Myślę, że teraz się to zmieniło.

Jeśli o wykończenie wnętrza chodzi to brat miał Passata z 2003 roku (ten sam rocznik co moje e39) i o ile jakość i samo wykończenie wnętrza było na plus e39 (oczywiście to też nie była jakaś przepaść bo VAGowskie wnętrza jakościowo tez były dobre - może czasem trochę smutne ale na pewno jakościowo bardzo dobre) to ilość miejsca na pewno na korzyść Paska (w BMW jesteś jakby bardziej obudowanym tapicerką, deską itp). W Pasku była na głową praktycznie hala sportowa, no i z tyłu BMW nigdy jakoś się tam specjalnie nie wysilało na ilość miejsca - konkurenci byli pod tym względem praktycznie zawsze lepsi.

 

a wogole ktos kupowal z innym ?? pytam serio zdarzylo mi sie jezdzic lacznie 4 egzemplarzami 1 i zawsze bylo professional..

BMW zaprojektowało 1-er także z myślą o potencjalnych klientach flotowych (może nie w PL ale poza granicami kraju sporo takich 1-er jeździ jako flota) więc dużo tych aut idzie raczej z podstawowym systemem audio bo raczej nikt nie będzie łożył niemałych pieniędzy za jakiś tam lepszy system audio. Choć oczywiście pewnie i egzemplarze z lepszym systemem audio się zdarzały we flotach.

 

Tak czy inaczej - trzeba mieć na uwadze to, że działy księgowości już dawno przejęły działy projektowe i czasy pancernie wytrzymałych tapicerek i podzespołów odeszły dawno temu w zapomnienie...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koza Jeżdżę takim modelem od prawie dwóch lat i bardzo sobie chwalę. Z silników które wymieniłeś polecam 120i o mocy 170 PS, reszta jest za słaba.

 

Jeżeli masz jakieś konkretne pytania PW. Nie mam onanizatorskiego stosunku do aut więc potrafię wypisac wszystkie plusy i minusy po dwóch latach eksploatacji i 30 tys przejechanych kilometrów oraz wiem, że chętnie zmieniłbym obecne auto na nową jedynkę ale z dwulitrowym silnikiem diesla albo benzynowym (jest mi obojętne) o mocy ponada 200PS ale głupio by mi było na pytanie ile kosztował powiedzieć 170 tys zł :evil: więc pozostanę przy rozważaniach: Megane RS, Scirocco R bo na 1M mnie nie stać :cry: Jeszcze tylko muszę poprosić babcię o odcinek rentki i staję w kolejce do Providenta co by się skredytować :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukwawa, 170 za kompakta ?

Are you kidding me ? :D

Swoją drogą jeśli robisz rocznie tylko 15kkm to poważnie interesuje Cię diesel ?

Zresztą chip-tuningiem da radę u Ciebie wyciągnąć 175km i 360Nm wiec nie powinieneś narzekać.

 

Megane RS ostatnio widziałem - bardzo ładne i tanie autko (zwłaszcza używane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek_1, Dzięki za garstkę informacji na pewno się przyda :good:

 

Manolito77, Również podziękowanie za informację ;) Czas wystawić 8P na sprzedaż :)

 

lukwawa, tak własnie kojarzyłem, że posiadasz 1 - czekałem na Twoj post :D . Jeżeli uda mi się sprzedać swój obecny, będę pytał o konkretne informacje. Dzięki ;)

 

maq, Jest zajebista wizulanie, niedlugo będzie albo już było porównanie do sciro erki :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geno, zakupy pod koniec roku lub początek przyszłego. ;)

 

Mam kilka typów, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Na tapecie: Evo X, Megane RS, Rocco R, C30 T5 R-design, Astra OPC i z używanych C63 lub IS-F. Ogólnie ma być coś z jajem :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w EVO przerażają koszty utrzymania miesięcznego ( nie licząc paliwa ).

 

Sciro zawsze i wszędzie będę polecać, ale z tego co wiem, jakiś lift się szykuje, w 2014 nowa generacja ;)

 

Megane nie jeździłem, zaraz chyba odpalę renault.pl i się gdzieś umówię na jazdę. Wiem, że seria na semislickach objeżdżała stado Golfów R na federalach z mocą w granicach 360 koników :song:

 

C30 ? Mama kolegi tym jeździ, koniec opinii ;)

 

C63 i IS-F to już inna liga. C klasa jest mega, środek i fotele mega, ale spalanie ... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukwawa, 170 za kompakta ?

Are you kidding me ?

Cyfry nie kłamią :evil: . Podstawa z silnikiem o jakim napisałem to 140 tys plus jakieś 30 tys na graty, które muszę mieć: lakier, felgi, jakieś lepsze siedzenia, lepsze radio, aluminiowe listewki, żebym czuł się jakbym dotykał swoją lodówkę, którą bardzo lubię etc :mrgreen: . Jak to w przypadku tzw. marek premium, kupujesz znaczek, który musisz jakoś ubrać. Gratis po roku tracisz 35-40% od wartości fakturowanej :mrgreen:

 

Co do diesla nie mam żadnego argumentu, żeby odpowiedzieć Ci racjonalnie dlaczego nie benzyna. Po prostu tak wyszło, że za symbolicznie niższą kwotę miałbym benzynę z tą samą mocą więc wziąłem diesla bo lepiej jechało mi się Nitonometrami. Dodatkowo jestem prometeuszem więc pomyślałem o przyszłym nabywcy mojego auta, który ceni sobie ekonomię i diesla pod maską i z takim przebiegiem pocałuje mnie jeszcze dodatkow w rodzinny sygnet odjeżdżając swoim nowym autem z mojego podwórka :mrgreen: .

 

Co do chipa - nie robilem bo miałem jeszcze do kwietnia br. gwarancję więc woałem się nie szarpać w ASO jak coś się wysypie a się wysypało: koło dwumasowe (wymiana razem ze sprzęglem). Dodatkowo jak już miałem siano w kieszeni i będąc mega poirytowany, że jakieś "gorsze" auto objechało mnie spod świateł jak szmaciarza pan Rogal z MR Motors na mineralnej powiedział mi, że sterownika EDC 17 nie robi a jak robi to za tak kosmiczne pieniadze jakbym tuningował auto na Stage 3 w 4Turbo więc dalem sobie spokój i za to co miałem w kieszeni kupiłem wygodny holenderski rower :mrgreen:

 

Co do RS-a, rzeczywiście jak na moc i osiagi to tani wóz ale boli mnie właśnie jak to traci na wartości. Doposażając RS-a do poziomu Scirocco R cena robi się "podobna" ale w kraju gdzie cała rodzina wcina przez cały rok na śniadanie, obiad i kolację paprykarz w ramach oszczędności co by odłożyć na coś ze stajni aut produkowanych w kraju nibelungów, auta znad sekwany są gardzone przez rynek wtórny, który traktuje je jako pod-rasę wobec aryjskich wynalazków okupionych paprykarzową dietą :evil:8-)

 

Astra OPC, nie wiem, nie czytałem o tym nawet na google więc nie zabieram głosu ale w niedzielę jak jechałem po lody typu "twister" na CPN jechała taka przede mną chyba w pakiecie GTC-wyglądała zjawiskowo. Naprawdę piękne auto jeżeli chodzi o design. Zaraz za nią przejechało Suzuki Jimny w pakiecie Jeans i to już nie było tak piękne :mrgreen: Kto do k*&wy nędzy wymyśla te nazwy pakietów i wersji : suzuki jimny jeans, golf bon jovi, golf joker. Rozumiem, że gratisowo do suzuki był zapas jeansów dla całej rodziny, zeby osłodzić brzudotę tego auta, do golfa cała dyskografia bonjoviego z puklem jego włosów co by sobie powiesić zamiast futrzanych kostek na lusterki a joker to chyba nzawa, zeby podkreślić jacy jesteśmy przebiegli i jakie mamy szczęście analogicznie do jokera w talii kart, który jak nam się trafi to rozpruwamy całe rozdanie takiego mamy farta.

 

Sorry ale musialem odreagować bo mi się już nudzi po 15 godzinie w pracy przy komputerze :mrgreen::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, był jeszcze harlekin :-]

 

Jak dobrze zagadasz, to Sciro takie jak moje za mniej niż stówkę wyrwiesz. Dziwię się, że VW nie zmieniło dziś cenników. Jakby nie patrzeć, teraz jeżdżę prawie Porsche 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geno, zakupy pod koniec roku lub początek przyszłego. ;)

 

Mam kilka typów, ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Na tapecie: Evo X, Megane RS, Rocco R, C30 T5 R-design, Astra OPC i z używanych C63 lub IS-F. Ogólnie ma być coś z jajem :-]

 

Garść własnych doświadczeń:

1. EVO - zaliczałem VIII i IX i jeżeli będziesz korzystał zgodnie z przeznaczeniem to koszta są kosmiczne ! Wrażenia i banan bezcenne (oczywiście nie pisze o serii).

2. Megane RS CUP - moim zdaniem po remapie rewelacja, o PH2 napisze wiecej może za dwa tygodnie - brak czasu w ten weekend uniemożliwił testy. Dodatkowo nie znam innego auta o takim potencjale w takiej cenie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo, słyszlem, że ten model można kupić jak pokaże się dyplom magistra prawa. Rabat dostaniesz jak pokażesz wpis na listę radcow prawnych/adwokatów a jak już założysz coś w grochy bo ta panna z tego co pamiętam chodziła tylko w grochach to już bajka :mrgreen: Ja dyplom mam i jakąs szyfonową bluzkę z żabotem od mamy też znajdę więc moze się dogadam w sprawie zakupu :mrgreen:

Łukasz, był jeszcze harlekin

 

Tak sobie wpisałem na szybko Michał czy mnie nie wkręcasz i rzeczywiście jest taka pokraka, dodatkowo doczytałem się, że jest jeszcze wersja Rolling Stone, Pink Floyd, NOwy Orlean, Europa, Avenue, etc. :mrgreen: Hehehe już mi lepiej, muszyn moze jeszce posiedzieć ze 2-3 godziny przy kompie po takim naładowaniu baterii :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oktopus, to chyba Ty Złosia zbatowałeś :-]

 

Wydaje mi się, że po Swifta trzeba przyjechać na motorze w skórzanej kurtce. Do tego w nazwisku magiczne Korzecki, do tego Motorola V3. Wtedy można się starać o posiadaczkę, jak i o samą drezynę :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C63 i IS-F to już inna liga. C klasa jest mega, środek i fotele mega, ale spalanie ... :evil:

 

środek jest mega? :shock:

moim zdaniem wnętrze jest wyjątkowo słabo wykonane w porównaniu z konkurencją (bmw3, audi a4), można się poczuć jak w focusie;)

jedynie wysokie opcje wyposażenia tuszują te tandetne plastiki i design

 

2007_Mercedes-Benz_C300_Avantgarde_(W204)_interior_01.jpg

 

wybaczcie, ale gdyby zdjąć znaczek z kierownicy to można by powiedzieć że to jakiś kilkuletni fiat, mitsubishi czy inny plastikowóz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie wysokie opcje wyposażenia tuszują te tandetne plastiki i design

 

Człowieku, to ma zapie**alać a nie wyglądać. Dla mnie to on mógłby mieć środek tandetny jak w Subaru ale dźwięk tego silnika przy przeładowywaniu biegów nadrabia wszystko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taka chorobę, a nazywała się EVO ale każda awaria działała jak antybiotyk - zasada jest prosta jak upalasz to ... .

Aktualnie tego typu wynalazki odpadają - Megane to inna historia i koszta utrzymania ale okupione hiper spadkiem wartości. Jakieś 1,5 miesiąca temu dostałem ofertę na PH2 i odliczajac rabat można mieć super wersje za około 100 tys - niestety zmiana priorytetów, a dusić się kolejnym leasingiem :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.