Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Parametry początkowe to połowa sukcesu. Poszukaj opinii w ośrodkach recyklingu akumulatorów, i które w jakim są stanie i które jak szybko padły. 

A do puli godnych zainteresowania dorzucam ukraińską Westę np Forse. Tak jak napisał Michał126 bosz to szit szczególnie przy weście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rkom napisał:

Mam taki sam silnik. U mnie oryginalny akumulator miał 90AH 900A. Co ciekawe ważył 25 kg. Bosch, Varta, Centra ważą w granicach 20-21 kg. Chyba dlatego BMW daje 7 lat gwarancji na swoje akumulatory. Ale one w serwisie kosztują około 1100 - 1200 zł.

Musisz zarejestrować zmianę akumulatora i w razie zmiany pojemności zaprogramować nową wartość, bo będziesz miał ciągle niedoładowany akumulator. Poszukaj na forum BMW-klub.pl kogoś z twojego miasta lub okolicy to ci to zrobi za darmo lub symboliczne piwo.

Też mam oryginalny ale ma 720A, ciekawe. :o Może warto by było kupić 900A? Mam znajomego elektryka w Bydgoszczy co pracuje w serwisie BMW, może on by mi to ogarnął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.6.2017 o 21:53, maciek-drummer napisał:

W najbliższym czasie mam odstawić Golfa do blacharza-lakiernika do poprawek blacharskich i wymiany przegnitych błotników. Jako, że jest w miarę świeżo nawoskowany Fusso, a ostatnio jeszcze poleciałem QW od ADBL to jak wiadomo lakier jest dość mocno podkręcony / przyciemniony co może być mylące przy dobraniu barwy.

Może to śmieszne pytanie, ale czy wypada ściągnąć z niego to wszystko i zostawić jałowy lakier? Myślicie, że umycie mocniejszą pianą i ludwikiem załatwi sprawę ?

 

Kolego, w przypadku akrylu, bez próbnych natrysków moim zdaniem się nie uda. Także jak dobiorą Ci kolor leniwce lakiernicy tylko na kod, to będzie widać różnicę napewno.

Jeśli chodzi o wosk, to wsia ryba imho. Sprawdzenie natrysku powinno się odbywać przy jakimś Scanmatchu czy sungunie wtedy sam zobacz element z woskiem a bez, ma naprawdę minimalne różnice. Wątpię, żeby wtedy było cokolwiek widać.

Ale po to to potrzeba ogarniętego lakiernika.

3 minuty temu, KapselK napisał:

Też mam oryginalny ale ma 720A, ciekawe. :o Może warto by było kupić 900A? Mam znajomego elektryka w Bydgoszczy co pracuje w serwisie BMW, może on by mi to ogarnął. 

A miałeś z nim kiedyś problem z rozruchem?

Zależy chyba od wyposażenia auta i tego dokąd jeździsz? Tak kiedyś o tym czytałem, to nie zaleca się z kolei zbyt dużego aku z powodu wiecznego niedoładowania czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mbieniek napisał:

A miałeś z nim kiedyś problem z rozruchem?

Zależy chyba od wyposażenia auta i tego dokąd jeździsz? Tak kiedyś o tym czytałem, to nie zaleca się z kolei zbyt dużego aku z powodu wiecznego niedoładowania czy coś.

Auto mam od maja, był problem taki, że zanim go zarejestrowałem to ogarniałem wnętrze i wyjeżdżałem/wjeżdżałem tylko do garażu no i wtedy rozładowywał się akumulator, ale to mnie akurat nie dziwiło, jeśli auto normalnie nie jeździło.  Teraz z odpalaniem jest ok, ale ostatnio przy wymianie filtrów i oleju podczas czego był otwarty bagażnik to już auto nie odpaliło. Ładowałem go prostownikiem kilka razy. Dlatego przyszedł czas na ten akumulator. Jeżdżę różnie, do pracy mam 16 km, ale dalsze trasy też robię. Zostawię parametry takie jakie są, będzie najlepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, KapselK napisał:

Też mam oryginalny ale ma 720A, ciekawe. :o Może warto by było kupić 900A? Mam znajomego elektryka w Bydgoszczy co pracuje w serwisie BMW, może on by mi to ogarnął. 

Jak pracuje w serwisie BMW to spokojnie to ogarnie. Druga sprawa. Jak już tak ci się rozładowuje akumulator to jak masz możliwość to doładowuj go jak tylko masz możliwość. Przy rozładowanym akumulatorze może dojść do rozsynchronizowania sterownika CAS (EwS) ze sterownikiem silnika DDE. Wtedy chociażbyś wstawił nówkę akumulator to rozrusznik będzie kręcił to silnik nie zapali. I trzeba będzie dokonać resetu czy tez synchronizacji DDE z CAS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, paperson napisał:

Umyć na dwa wiadra i dotrzeć mf. Jeśli na masce, to pewnie są to pozostałości wosku w zagłębieniach po kamieniach, itp. Oraz przy "górkach" typu smoła, owady. Glinkowałeś auto przed woskowaniem?

Nie glinkowałem . Ale wyczyściłem na ideał przed woskowaniem . Tylko ten wosk jakis do .. Zasychał bardzo szybko i bardzo ciężko było go dotrzeć . Umyje dziś na dwa wiadra tak jak poleciłeś.

Mam jeszcze dwa pytania : 
1. Jaki tani łatwy w aplikacji i docieraniu wosk na czarne auto ? (Chcę się nauczyć dobrze kłaść wosk) 
2. Mam możliwość w gratisie dostać aktywną pianą którą wybrać :
  A) TENZI TAN CAR (5l)

  B) K2 SAMBO (1l)

  C) K2 ACTIVE FOAM (5l)

  D) TENZI CAR MAX (1l)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, lakiernik podczas polerki narobił sporo hologramów. Czy w tym przypadku ma obowiązek mi to poprawić? Polerował lakier po 2tyg od nałożenia. Hologramy widoczne gdy słońce świeci. 

Jeżeli nie będzie chciał poprawić, ile kosztuje mniej więcej usługa usuniecia hologramów na aucie w studiu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obowiązek obowiązkiem, ale jak nie umie, to nie ma to sensu. A nie umie, jak 90% lakierników (wg instytutu wujka z Rajchu ;)).

Chodzi Ci o jednoetapową korektę? Różnie, na to naprawdę nie ma reguły. Np. niedaleko mnie robią za 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie które od zawsze mnie ciekawiło ale jakoś się powstrzymywałem: dlaczego na "dwa wiadra" a nie na trzy ?

 

Czytam was jak pieścicie każdy milimetr auta milionem środków i drugim milionem specjalnych szmatek pucujecie kilka godzin a zawsze towarzyszą temu dwa wiadra. Jedno ze środkiem, drugie z wodą. Ostatnio zrobiłem mycie na trzy wiadra i widzę, że rękawica, gąbka czy co tam używacie może być czystsza kiedy płucze się je w dwóch wiadrach niż w jednym.     Moje oryginalne pytanie brzmi dlaczego tylko jedno wiadro do płukania. Setki złotych na środki do każdego materiału w aucie, a wiadro tylko jedno. Ktoś odpowie, że gdyby trzeba było więcej to by było więcej, a ja powiem, że nawet dla spokoju ducha i dla gąbki czystszej nawet o te parę procent w stosunku do płukanej w tylko jednym wiadrze.

 

Nie śmiejcie się :laugh:  Pieścicie auto wszędzie i wszystkim a płuczecie w tylko jednym wiadrze. 

No chyba, że co chwila wymieniacie wodę w wiadrze do płukania to nie było pytania :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam prosty test: umyć urąbane do szczętu auto na dwa wiadra płucząc rękawicę za każdym razem w tej brudnej wodzie dokładnie, poczekać po myciu do opadnięcia piany i porównać czystość wody z szamponem do mycia i tej do płukania. :) Dwa wiadra są zupełnie wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@StreamHD bo piszemy na dwa wiadra bo to takie minimum wedlug nas. A jak chcesz to mozesz myc na 3 badz nawet 5 niczemu to nie przeszkadza. Po prostu 2 wiaderka to podstawa a jak ktos bedzie pukał w 2 czy 3 to tylko poprawia mycie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, StreamHD napisał:

Pytanie które od zawsze mnie ciekawiło ale jakoś się powstrzymywałem: dlaczego na "dwa wiadra" a nie na trzy ?

 

Czytam was jak pieścicie każdy milimetr auta milionem środków i drugim milionem specjalnych szmatek pucujecie kilka godzin a zawsze towarzyszą temu dwa wiadra. Jedno ze środkiem, drugie z wodą. Ostatnio zrobiłem mycie na trzy wiadra i widzę, że rękawica, gąbka czy co tam używacie może być czystsza kiedy płucze się je w dwóch wiadrach niż w jednym.     Moje oryginalne pytanie brzmi dlaczego tylko jedno wiadro do płukania. Setki złotych na środki do każdego materiału w aucie, a wiadro tylko jedno. Ktoś odpowie, że gdyby trzeba było więcej to by było więcej, a ja powiem, że nawet dla spokoju ducha i dla gąbki czystszej nawet o te parę procent w stosunku do płukanej w tylko jednym wiadrze.

 

Nie śmiejcie się :laugh:  Pieścicie auto wszędzie i wszystkim a płuczecie w tylko jednym wiadrze. 

No chyba, że co chwila wymieniacie wodę w wiadrze do płukania to nie było pytania :biggrin:

Jak zauważysz że woda robi się brudna w wiadrze do płukania to wystarczy ją wymienić na czystą. Trzy wiadra to trochę przesada, a wodę wymienisz raz dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na przedniej szybie mam położony gtechnic g1 od jakiegoś roku, ostatnio widzę że coraz bardziej słabnie. Czy przed nałożeniem na niego ultra glaco wystarczy że przetre szybę tlenkiem ceru na tricolorze a potem ją odtluszcze? Czy muszę się bardziej przyłożyć filcem na rotacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, galicek napisał:

Witam

mam pytanie odnosnie wosku Angelwax Body. Czy ktos kto go uzywal zwrocil uwage na m.in. sliskosc lakiero po woskowaniu? U mnie tuz po nalozeniu wosku lakier byl dość tępy, mało śliski - zupelnie inaczej niz w przypadku np Soft99 Fusso czy  Nattysa Reda/blue czy nawet FK1000. Kropelki po deszczu na lakierze są dosc przyjemne, ale znowu zrzut wody (nawet w trakcie szybkiej jazdy) wydaje mi sie slabszy niz w przypadku wczesniej wspomnianych.
Wosk kladlem jak zawsze, mycie, cleaner Amigo maszynką i wosk aplikatorkiem Zymola:)

maly update:

dzis bylo pierwsze mycie po woskowaniu (wosk polozony w zeszly weekend). Na masce, dachu itp woda wręcz taflowała,. Mozliwe ze wosk z jakiegos magicznego powodu nie przyjal sie na lakierze i zmyly go ulewy z tego tygodnia? Po nawoskowaniu auto stalo noc w garazu takze nie widze nigdzie bledu w sztuce:/ A moze trafil sie felerny egzemplarz wosku, np stare pudeleczko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, rufi75 napisał:

Jaki polecicie sprawdzony środek do zabezpieczenia reflektorów po polerowaniu?  Auto to astra h .Lakieru bezbarwnego nie chcę.

Bodajże soft99 miał środek dedykowany do tego, o ile pamiętam light one.

Większość powłok sie nada lub supersealant. Ważne żeby blokowało uv i chroniło przed innymi czynnikami środowiskowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ghost napisał:

Bodajże soft99 miał środek dedykowany do tego, o ile pamiętam light one.

Większość powłok sie nada lub supersealant. Ważne żeby blokowało uv i chroniło przed innymi czynnikami środowiskowymi.

dzięki za odpowiedz,niestety nie kupię żadnej konkretnej powłoki na same reflektory , kilka stów na same lampy,aż tak kieszeń mnie nie swędzi :). Poszukam z tego softa. Może ma ktoś odsprzedać trochę powłoki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.