Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Znawcy z siebie nie robię. Jeśli popełniłem błąd, to bardzo przepraszam.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Napisałeś dobrze. W większość skrzyń przy statycznej wymianie wymieniasz od 1/4 do 1/2 oleju. Pozostała połowa dalej sobie lata po skrzyni. Wielu wymienia po 2-3 razy olej ale chyba nie uważali na lekcji matematyki bo nigdy nie osiągną 100 procent wymienionego oleju. Koszt wymiany dynamicznej to ok 1k-1.5k- remont automatu kilka razy tyle. Lepiej zrobić ta dynamiczna i mieć spokój.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przeglądam ogłoszenia i do Peugeota 508 2.0HDI doszedł Mondeo MK4 2.0TDCi (2012-2014r), czyli silnik to chyba ten sam co w 508. Gdybyście mieli sami kupować to z tych dwóch którego byście wybrali? Jest jakaś zasadnicza różnica między nimi w kwestii korozji, jakości materiałów we wnętrzu, awaryjnosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mk4tdi napisał:

Tak przeglądam ogłoszenia i do Peugeota 508 2.0HDI doszedł Mondeo MK4 2.0TDCi (2012-2014r), czyli silnik to chyba ten sam co w 508. Gdybyście mieli sami kupować to z tych dwóch którego byście wybrali? Jest jakaś zasadnicza różnica między nimi w kwestii korozji, jakości materiałów we wnętrzu, awaryjnosci?
 

Tankujesz i jedziesz. 

Jak się popsuje to naprawiasz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dareme89 napisał:


Napisałeś dobrze. W większość skrzyń przy statycznej wymianie wymieniasz od 1/4 do 1/2 oleju. Pozostała połowa dalej sobie lata po skrzyni. Wielu wymienia po 2-3 razy olej ale chyba nie uważali na lekcji matematyki bo nigdy nie osiągną 100 procent wymienionego oleju. Koszt wymiany dynamicznej to ok 1k-1.5k- remont automatu kilka razy tyle. Lepiej zrobić ta dynamiczna i mieć spokój.
n

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nie każda skrzynia może mieć wymianę dynamiczną ! mam BMW z 2020 roku.. ZF producent skrzyń (de facto najlepszy) zaleca tylko statyczną, dynamiczna może doprowadzić do uszkodzenia mechatroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mk4tdi napisał:

Tak przeglądam ogłoszenia i do Peugeota 508 2.0HDI doszedł Mondeo MK4 2.0TDCi (2012-2014r), czyli silnik to chyba ten sam co w 508. Gdybyście mieli sami kupować to z tych dwóch którego byście wybrali? Jest jakaś zasadnicza różnica między nimi w kwestii korozji, jakości materiałów we wnętrzu, awaryjnosci?
 

W takim wypadku to już chyba wybór co Ci się bardziej podoba. Jak dla mnie byłby to 508.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie każda skrzynia może mieć wymianę dynamiczną ! mam BMW z 2020 roku.. ZF producent skrzyń (de facto najlepszy) zaleca tylko statyczną, dynamiczna może doprowadzić do uszkodzenia mechatroniki.

Masz racje czasami tak jest. Ale wtedy często masz filtr w skrzyni wymienny i często idzie ściągnąć „miskę” olejowa skrzyni i wtedy wymieniasz z 80 procent oleju.

Miałem aisina 5 biegowego. Nie dość ze filtr oleju był niewymiennej, tzn można było wymienić jak się cala skrzynie rozłożyło to jeszcze przy statycznej wchodziło 3l oleju a w całej skrzyni było 7,8l. Wiec nawet połowy by się nie wymieniło na statycznej wymianie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2022 o 21:13, kepa416 napisał:

Cześć budżet na auto to jakieś 10-12 tys. Szukam czegos małego na dojazdy do pracy. Gdzie 100km pokonam za około 30 zł. Czy LPG czy ON jest mi to obojętne.

Na razie biorę pod uwagę Grande Punto III 1.3 Jtd, Peugeot 207 1.6 HDI albo 1.4 Pb i Clio Iii 1.2 Pb lub 1.5 dci.

Auto będzie pokonywało dziennie 100km tylko na trasie. Zależy mi na kosztach żeby ich nie generowało.

Fabia 2. Tylko.

1.4 TDI kultury pracy nie ma żadnej, ale też nic nie pali, a auto jak na małego pierdziela jest bardzo solidne: zawieszenie, hamulce, podłużnice, to wszystko sprawia wrażenie przewymiarowanego. Gnije powierzchownie (tylko klapa i progi), podłoga jest super zabezpieczona. W naprawach zarówno Fabia 1, jak i Fabia 2 są bardzo tanie. Zresztą ceny, w których te auta są oferowane potwierdzają, że to solidne konstrukcje.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Michał126 said:

Fabia 2. Tylko.

1.4 TDI kultury pracy nie ma żadnej, ale też nic nie pali, a auto jak na małego pierdziela jest bardzo solidne: zawieszenie, hamulce, podłużnice, to wszystko sprawia wrażenie przewymiarowanego. Gnije powierzchownie (tylko klapa i progi), podłoga jest super zabezpieczona. W naprawach zarówno Fabia 1, jak i Fabia 2 są bardzo tanie. Zresztą ceny, w których te auta są oferowane potwierdzają, że to solidne konstrukcje.

Miałem Fabię 2 Kombi (1.4 TDI 75km). Co do kultury pracy i spalania potwierdzam. Generalnie jeździliśmy 3 lata, serwis olejowo-filtrowy robiony co ~10kkm i poza wymianą silnika wycieraczek zero problemów. Co do klapy to faktycznie mieliśmy małe ognisko korozji koło lampki tablicy rejestracyjnej. Bardzo dobrze wspominam ten samochód.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał126 napisał:

 

1.4 TDI kultury pracy nie ma żadnej, ale też nic nie pali

Kiedy pada 1.4TDI generalnie jedyne co przychodzi na myśl to parsknięcie śmiechem. Potem wsiadasz do takiego auta i go przepraszasz. Poprawny do bólu. Dla non car guya świetny motor.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, z racji zbliżającego się powiększenia rodziny planuje zakup większego samochodu. Zastanawiam się nad Audi A4 B9 w kombi. Ktoś może doradzić na jakie silniki polować i ewentualnie na co zwracać uwagę  przy oglądaniu auta? Budżet max 80 tys. ale to już z ewentualną wymianą rozrządu/serwisem olejowym. Planowany roczny przebieg max 20 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym budżecie (realnie liczmy 75 tys.) to albo grube przebiegi albo ogłoszenia z daleka wyglądające bardzo słabo. Nie lepiej pójść w coś nie premium ale w zasięgu fajnego egzemplarza? może lepszy jakiś Passat albo Mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam A4 B8 w kombi w takim budżecie z pewnym 80kkm przebiegu na S line :) więc tak jak kolega wyżej albo bieda albo 300 tys

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-2-0-tdi-kombi-s-line-przebieg-76-tys-ogloszenie-prywatne-ID6Ekh2A.html


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może coś poradzicie, podpowiecie, generalnie szukam czegoś wyższego, raczej w typie suva niż minivana. Moje wymagania to właśnie wyższa kabina, żeby było łatwiej wsiadać i wysiadać, mam już dość niskich samochodów gdzie mam wrażenie że wrzucam się jak worek ziemniaków, a potem podnoszę się z ziemi. Coś w typie suva z uwagi na słabą drogę którą głównie jeżdżę i wyższy profil opon, co jak sądzę zmniejszy nieco problemy na dziurach. Coś fajnie wyposażonego (chciałbym panoramiczny dach, dobre audio, podgrzewane fotele, skóra, ksenony), z dobrym komfortem jazdy i wyciszeniem. Główny model użytkowania to codzienny dojazd 50 km tam i z powrotem drogami powiatowymi poza obszarem zabudowanym, dlatego raczej diesel, chyba że polecicie jakąś ekonomiczną benzynę. Budżet, tutaj nie wiem, widzę w ostatnim czasie znaczny wzrost cen używanych i to co niedawno było za nieco ponad 30 obecnie poniżej 40 ciężko znaleźć. Zatem najlepiej byłoby w granicach 30, ale widzę że za coś sensownego to trzeba minimum 40, ale jeśli byłoby to coś super, mógłbym dać i 50. Coś więcej o stylu jazdy, spokojny, ekonomiczny jak to po dziurawej drodze powiatowej, obecnie jeżdżę Laguna III 2.0 GT w manualu (205 KM) i o ile komfort jazdy trochę kuleje przez nieco utwardzone zawieszenie, tak wyciszenie, wygoda mi odpowiada. Dla porównania przejażdżka jakimś japończykiem to jeden wielki hałas. Styl jazdy delikatny, mocy raczej nie wykorzystuje, w Lagunie średnie spalanie w zależności od ilości km po mieście wychodzi mi < 8 l/100 km, chciałbym coś nieco ekonomiczniejszego.

Moj typ, rzekłbym idealnie spełniający co chciałbym mieć to Peugeot 3008 z dieslem 2.0 HDi i automatem, to ta sama konfiguracja co w tak polecanym 508, a jest to wyższe auto o co mi chodzi. Automat w tej konfiguracji jest ok, trwały i sprawdzony, a poza tą opcją automat w 10 letnim dieslu to chyba niezbyt dobry wybór. Podobają mi się jeszcze Hyundai ix35 czy Kia Sportage, niestety mocno trzymają cenę ale bywają fajnie wyposażone ale to już nieco większe auta i pewnie więcej palą, dodatkowo nie wiem jakie tam automaty są. Ostatnio zerknąłem jeszcze na Mitsubishi ASX, zgrabne auto ale obawiam się że ciut za małe i przestarzały diesel 1.8, na plus większość ma napęd na 4 koła, co uważam że warto mieć przy godzeniu się na suva i minusy tego typu nadwozia, czasem może się przydać, ostatnie zimy bywają śnieżne. Zerkam jeszcze na Suzuki SX4 cross z dieslem 1.6, też fajnie, że ma napęd, mało pali, ale obawiam się słabego wyciszenia i plastiku jak to w japończyku.

Na co zwrócić uwagę, czy moje typy są dobre, a może coś innego na co nie zwróciłem uwagi? Szukam jakby alternatywy dla 3008 bo bardzo mało jest ich z automatem i obawiam się że mogę nie znaleźć odpowiedniego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Kaight napisał:

Główny model użytkowania to codzienny dojazd 50 km tam i z powrotem drogami powiatowymi poza obszarem zabudowanym, dlatego raczej diesel,

To się nie klei. Przy takich przelotach diesel? Poza tym wskazałeś: 

49 minut temu, Kaight napisał:

Hyundai ix35

 

49 minut temu, Kaight napisał:

Kia Sportage

 

49 minut temu, Kaight napisał:

Mitsubishi ASX

 

50 minut temu, Kaight napisał:

Suzuki SX4 cross

Same azjatyckie marki, a oni nie umieją w diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.