Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zwal tak zwal jedni mowia automat inni ze to robot, przystawka itd itd. Nazewnictwo nie jest wazne. DSG tez mozna nazwac ze to manualna   
Sprawdź proszę pw

Wyryte w skale z S20 FE 5G

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoBee 1.6 HDI to nie automat, czy to ciężko tak zrozumieć i przyjąć do wiadomości? , nie każdy jest alfą i omegą ale trzeba umieć przyznać się do błędów . Robot z 1.6 przynajmniej pozwala ładniej się kłaniać somsiadom podczas zmiany biegów
Nie będę się z tobą kłócił skoro twierdzisz, że EAT6 czy AM6 to manuale, to powodzenia. Napisz do producenta, zdziwi się.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mk4tdi @alexander.p przede wszystkim historia olejowa, jak ma spory przebieg i nigdy nie ruszany olej to jest już jakiś sygnał, co do zmiany biegów to tak jak pisał kolega wyżej tylko ta skrzynia troszkę przeciąga biegi nawet nowa 😜 ma nie szarpać a reszta to i tak loteria w używanym aucie do środka nie zajrzysz niestety żeby zweryfikować, no i oczywiście komputer sprawdzić czy nie wywala błędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MMCzysci nieprawda.. w niektórych skrzyniach jak np ZF zaleca tylko statyczną bo dynamiczna moze uszkodzić mechatronikę.

I nie mów takich głupot, że przy statycznej jest praktycznie w większości stary olej w skrzyni bo to totalna nieprawda.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu kupiłem wózek na zakupy pt. Yaris 1 właśnie z klasycznym automatem. W zasadzie ta skrzynia była warunkiem koniecznym. W tym modelu z mniejszym silnikiem montowane były jeszcze skrzynie zautomatyzowane (MMT), które też często mylnie nazywane są automatami, ale chyba tylko dlatego, że nie trzeba machać ręką przy zmianie biegów. Konstrukcyjnie zautomatyzowane skrzynie to skrzynie mechaniczne z automatycznym mechanizmem, który wysprzęgla i zmienia biegi.

Auto ma potwierdzony przebieg 157 tyś km, przy czym nie znam historii zmiany oleju w skrzyni. Toyota w instrukcji pisze, że jest niewymienny. Pojechałem do ASO Toyoty, żeby rozkminić temat. Doradca serwisowy stwierdził, że ten model yarisa nie wychodził z automatyczną skrzynią, więc mu pokazałem czym przyjechałem. Jak już to zaakceptował, to stwierdził, że wymieniłby olej ale wyłącznie statycznie (gdzie zleci może połowa oleju) bo mieli przypadki, że auto z takim przebiegiem po pierwszej wymianie oleju w skrzyni (dynamicznie) już nie zjechało z podnośnika. Inny doradca serwisowy w tym samym ASO stwierdził, że nie wymieniałby w ogóle, bo złogi, bo zatkają itp.

Widzę, że jest ogólnie duży opór ASO przed wymianą oleju w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć budżet na auto to jakieś 10-12 tys. Szukam czegos małego na dojazdy do pracy. Gdzie 100km pokonam za około 30 zł. Czy LPG czy ON jest mi to obojętne.

Na razie biorę pod uwagę Grande Punto III 1.3 Jtd, Peugeot 207 1.6 HDI albo 1.4 Pb i Clio Iii 1.2 Pb lub 1.5 dci.

Auto będzie pokonywało dziennie 100km tylko na trasie. Zależy mi na kosztach żeby ich nie generowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2022 o 10:40, MMCzysci napisał:

I wymiany mają być dynamiczne, po statycznej prawie nie ma efektu, w skrzyni w dalszym ciągu w większości krąży zużyty olej.

Wyryte w skale z S20 FE 5G


 

...ale bzdura. Prosze o nie wypowiadanie się osób, które nie mają pojęcia o podstawach mechaniki samochodowej. 
Bez wiedzy praktycznej też. Robienie z siebie znawcy nie wychodzi na dobre.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam uważaj na to , na tamto , to już na dzień dobry bym tego 207 odpuścił 😉  

Dlaczego nie Yaris lub lepiej  toczydełko Aygo/c1/107 ? Pali to max 5,5L w mieście (i to z klimą) , bezawaryjne i mała pojemność, to małe opłaty , a że prosta konstrukcja (nawet przepustnica na lince, a nie potencjometr) , to proste przy ewentualnych naprawach .  W środku zaskakująco dużo miejsca dla kierownika 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort będzie trochę lepszy w 207, niż w C1, zwłaszcza, jeśli to ma być samochód na trasy, ale z tym, że konstrukcja prostsza, się trudno nie zgodzić... Trochę z takowym obcowałem w tamtym roku. Na miasto jest fajny i bardzo świeże egzemplarze można kupić relatywnie tanio, ale oszczędności widać. Mocno. Z tym 207 to opinie są skrajnie różne, jak to z Francuzami. Kochaj albo nienawidź
Zas Yaris... tu jest tylko jeden problem. Trzyma cenę.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dante05@powalla żona jeździła 10 lat 207 1.6 hdi 109 km, sprzedaliśmy z przebiegiem 180 tysięcy, kupił go kolega córce teraz ma ok 250 tysięcy na pewno, w tym czasie regeneracja magla i raz uzupełniany płyn do FAP, reszta to tylko olej, tarcze klocki i elementy zawieszenia auto zupełnie bezawaryjne nawet żadnych jakich kolwiek problemów Z filtrem cząstek stałych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zwirek03 Wierze, że tak było. Sam mam drugie 207 w 1.4 PB i w pierwszym wszystkie te usterki wystąpiły. Siedzę na forum 207 na fb i ludzie narzekają na te UPG zwłaszcza w 73KM. Bardzo polecane jest z PB 1.6 NFU. 

Tak to silnik prosty i tani w naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.