Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie tak zrobiłem. Pojeździłem kilkoma samochodami i zakochałem się w Alfie 159 i padło na ten model w wersji 2.4 Q4 Ti. Rewelacyjne autko i prowadzi się znacznie lepiej od swojej niemieckiej konkurencji. Może warto też przemyśleć ten model


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzocznje mamy inne odczucia, a lata spędzone na torze poszły u mnie na marne, skoro nie potrafię ocenić, co się dobrze prowadzi, a co nie. Wybierałem między jaguarem xf 3.0d, E91 330/335d, Audi A5 3.0 TDI i Insignią OPC. Żadne z tych aut nie miało tak precyzyjnego układu kierowniczego. Po winklach A5 z Quattro nie wypadało tragicznie, ale było zdecydowanie bardziej ociężałe i podsterowne. Pozostała trójka nie pozwala na zakrętach poszaleć (kolejny raz zawiodłem się na BMW. Ostatni model nie licząc eMek, który się prowadził, to było E36). Alfa jedzie jak po szynach, jedynie przyspieszenia w serii brakowało (naprawiłem już to trochę - ponad 300 KM i 650 Nm)i jest z tych samochodów zdecydowanie najmniejsza w środku. Każde z tych aut było fajne, miało coś w sobie, ale nawet przy wyborze daily, najważniejsze było dla mnie prowadzenie, a tutaj bezdyskusyjne i jednogłośnie wygrywa Alfa. Nie jest lekka, ale Q4 sprawia, że nabiera lekkości prowadzenia (w wersji z ośką tego uczucia nie ma). Dobre zawieszenie wielowahaczowe (w wersji Ti dodatkowo obniżone i usztywnione), stały napęd 4x4 przenoszący chwilami nawet do 90% momentu na tył i precyzyjny układ kierowniczy zdecydowanie pozwala na przyjemną i dynamiczną jazdę. Inna sprawa, że może trafiłeś na jakiś felerny egzemplarz, a takich u nas na rynku pełno. Nie najtańszy serwis sprawia, że ludzie kombinują i oszczędzają na naprawach, a skutki bywają różne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 weź za tą kasę kup świeży segment B a nie jakies stare kible jak E90
Jeśli w ufo przeszkadzało mu wygłuszenie to tym bardziej będzie przeszkadzać w tym świeżym segmencie B za 25 tyś.

Co w tej kasie kupi ? polo 6r, fabię, clio iv czy puga 208. Każde z tych aut to będzie krok w tył pod względem wyciszenia wnętrza i szeroko pojętego komfortu jazdy do kibla jakim jest e90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej przewinelo sie cos z silnikiem 1.6TDi sa i 2.0 TDi. 1.6benzyna tez spoko ale najwieksze uznanie i niestety w troche wiekszym juz budzecie 1.4TSi 125/150km. Jak jeszcze zespolosz to z DSG to rzadko ktory z wymienionych wyzej moze stanac obok jesli chodzino dynamike, ekonomie i jakosc wykonczenia. Jednak jak zaznaczylem Bedzie troche drozszy z tym motorem TSi a w dodatku wczesne wersje na rozrzadzie z lancuchem byly 122konne i mialy klopot z nastawnikiem rozrzadu. oczywiscie jest do nadrobienia ale najbezpieczniej i najlepiej dopasowany silnik w tym segmencie w calym koncernie VAG to wlasnie 1.4TSi 125/150km. Gdyby budzet jednak byl nie do naciagniecia to 1.6 bena czy diesel ktorego niektorzy zachwalaja mysle, ze bylby spoko byle nie na pompie delphi 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup 1.6 TDi i będziesz zadowolony. Jedyne zastrzeżenie jest takie, że każdy silnik tego typu ma już DPF w standardzie, więc z jazdą na krótkich dystansach może być problem. Wycinania nie zalecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPFa w Vagu idzie opanować/oswoić przy pomocy aplikacji na smartfona. Nie trzeba wtedy zgadywać, czy podwyższone obroty i pracujący wentylator (zwłaszcza, jak parkujemy), to objaw rozpoczynającego się wypalania. A i można zawczasu zorganizować sobie na dany dzień trasę, coby wypalanie zaszło w sprzyjających warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF się ogarnie zabiorę auto raz w miesiącu na wyjazd :)

Moje 535d jeździ sporo w mieście a wypalanie właśnie uruchamiam sam jadąc w trasę bo inaczej miałem szczęście takie że wracając z wakacji włączyła się procedura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416 👍 

U mnie tak to widać:

LukasM_VAG_DPF.jpg.485b76c7f8e69ca4d9201b0f9c82cae8.jpg

Pro tip: sprawdzając wartość "Oil ash residue" możesz zgrubnie oszacować przebieg auta. Tylko ostrożnie, u mnie ten iloraz wynosi 0,224g/1000km, a w służbowym, którym jeżdżą wszyscy i prawie tylko po mieście - 0,26g/1000km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem polo 6r 1.2tsi z 2010 i tam wygłuszenie kończyło się przy 120. Służbowo mam Fabię z 2017 też z 1.2tsi i jest identycznie. Na pewno dobrym bym tego nie nazwał.

Wiem, że to segment B ale propozycja kupna samochodu z tego segmentu dla kogoś kto narzeka na wygłuszenie w civicu VIII jest po prostu kiepska i argument młodego rocznika do mnie nie przemawia. Chyba, że do użytkowania typowo miejskiego to jak najbardziej ok.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2020 o 12:10, MMCzysci napisał:

więc z jazdą na krótkich dystansach może być problem.

Pozwolę kolegę zacytować 🙂

Jazda na krótkich dystansach z silnikiem 1.6 na CommonRailu nie jest problemem. 

Problemem jest tylko:
- Często załączająca się procedura wypalania DPF w trybie miejskim
- Długo rozgrzewający się silnik (około 2-3 razy dłużej niż benzyna nawet 1.2)
- Głośniejsza praca na zimnym silniku
- Znośny zapach spalin przy niższych temp. zanim nie pochodzi 2 minut.

Ogółem to da się jeździć 😉 Spalanie nie jest duże. do 6l na mega pałowaniu. Dynamika nie powala, ale ja tam w mieście baaardzo fajnie się bawię swoim rapidem. Wiadomo, szału nie ma, ale ja się potrafi to i z takiego 1.6 można czerpać przyjemność 😄 

@LukasM Mógłbyś opisać dokładnie czego potrzeba, aby mieć ogarniętą taką apkę i czerpać z niej maks korzyści ? 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karbo zastanawiam się nad założeniem nowego wątku, gdzie można byłoby wpisać, z czym się liczyć mając common rail.
Coś jak: "DPF (VAG) w wielkim mieście".
Sam zbieram doświadczenia i chętnie się nimi wymienię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko jeden silnik w alfie nie rozczarowal. 2.4JTD od 04/05r. 166 oraz lancia thesis go mialy. Pozniejsze 159 juz troszke gorsze dostaly ale mimo wszystko piec ktory az milo rozpalac 😉

2.2 to Silnik PSA.  Niby swiezy ale sporo problemow z wtryskami i dwumas cos niezbyt trwaly. Moze wlasnie tak mialo byc 😉 
Odpuscilbym sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie mialem kilka. W jednej problem z halasami na zakretach, wymiana oleju w dyfrze tymczasowo uciszyla, ale z tego co wiem dyfry tez czesto w nich wymieniaja.
w innej rzucalo tylem bo naped tylko na tylnej osi z jednej strony przenosil. Chyba najbardziej niebezpieczna rzecz jaka moze sie tam przytrafis na drodze.

 Warto tez sobie kupic zagluszacz sygnalu do kluczy jak sie zdecydujesz, bo ułanska fantazja konsumentow makaronu troche ich poniosla z zasiegiem 😉 

Jeszcze mi sie przypomnialo, ze tam akcja serwisowa bardzo ale to bardzo pogarszala osiagi jesli chodzi o dynamike - po gwarancji polecam mapowac po swojemu, lecz najbardziej polecam wybrac inneGo producenta 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.