Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Strus napisał:

To jeszcze tak - zawężamy wybór do 2.4 i 1.9 - który stwarza mniejsze ryzyko wydatków przy typowych usterkach ? Paliwożerność - macie jakieś konkretne porównania ?

Wersje wyposażenia - w Volvo jest to poukładane, są 3-4 każda ma nazwę i konkretne wyposażenie. Jak jest wypadku Alfy ?

1.9 8V, a 1.9 16V i 2.4 postawiłbym na równo - z zaznaczeniem, że jednak eksploatacja 2.4 będzie te 20% droższa pod kątem wszelkich wymian, bo zwyczajnie masz jeden gar więcej, większą pojemność układu olejowego itd. 

Masz wersje wyposażenia oczywiście - najpopularniejsze to Distinctive i Progression, ale różnic nie wskażę, bo w tym modelu nie siedzę. Były jeszcze Sporty oraz najfajniejsze Turismo Internazionale - ta ostatnia ma genialne fotele. Ale pamiętaj, że tak naprawdę większość wyposażenia możesz sobie później przełożyć - takie kompletne wnętrze z Ti kupujesz za 1500zł, także nie sugeruj się tym do końca, a po prostu poszukaj zadbanego, niepodrutowanego i rokującego egzemplarza 😉 i nie od kogoś, kto miał pół roku i pcha dalej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus tak jak @Mumins mówi, szukaj Distinctive lub Ti dla wersji 1.9 16V. Dla 2.0 lub 1.75 szukałbym Sport Plus, ale to mega rzadkość.

Wersja 2.4 ma większy silnik, mocniejszy oczywiście, ale tez cokolwiek wymienić w komorze silnika równa to się jedną wielką mordęgą.

Nie szukałbym modyfikowanych egzemplarzy, szczególnie w 2.4 i 2.0 . Jak jest nieumiejętnie zrobione i użytkownik głowy nie używał, to może polecieć głowica w 2.4 lub tłoki w 2.0. Zawsze program możesz zrobić sam u Mirka z Krakowa czy u Cinka w Gliwicach.

Spalanie mam w przedziale od 6.7 do 11.5l/km 🙂. W tych alfach nie można jeździć jak dziadek do kościoła, bo później tylko problemy.

Oczywiście klapy i egr off to podstawa, a i tak nagar się zbiera w dolocie. Ja jeżdżąc na krótkich odcinkach przez rok czasu, zabiłem zmienną geometrię... Teraz juz się nie cackam i silnik chodzi jak "nastolatka" :).

Wersję mam Progresion, ale taka jakby ubogacona 🙂 . Kupowałem to od swojego kolegi z Włoch, dlatego nie patrzyłem na wyposażenie, a na stan techniczny samochodu.

 

Jeszcze chodzi o kolor... Ja mam srebrny i dupy nie urywa 😉 mimo wszystko Alfa 159 i kolor czarny lub biały, to dla mnie jest jedyne sensowne rozwiązanie 🙂

Głośniki masz wszędzie 16cm, standardowo wysokotonowe w desce.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus ja mam 159 1.75 tbi z pakietem Ti i da się jeździć po nierównym Krakowie 😅 

Zdecydowanie wybrałbym Alfe zamiast V50. Lepsze materiały w środku, przyjemniej się prowadzi i ogólnie jakaś taka większa przyjemność z jazdy. 

 

W kwestii silnikowej doradzalbym jednak przejechać się przed zakupem 2.4 i 1.9. Moim zdaniem 2.4 jest jednak za ciężkie i tracisz największą przyjemność czyli fenomenalne prowadzenie i uklad kierowniczy. Przed zakupem jeździłem wszystkimi wersjami silnikowymi i najlzejsze Tbi jeździ zupełnie inaczej. Ja raczej celowalbym w 1.9 i po ogarnięcia bolączek, które wyjdą na początku, pomyślał o programie na te 180-190km. Jeśli oczywiście widziałbys taką potrzebe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowne wielkie dzięki.

Nawet już wiem też jakie były różnice przed i po lifcie. Także sporo info już mam.

Chyba kierunek 1.9 150 obieramy. Nawet trafiłem ładną białą za śmieszną kasę ale łożyska w skrzyni słychać. A tu nie wiem czy wystarczy je wymienić czy już coś dalej mogło polecieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus ja regenrowalem skrzynie M32 w Kłobucku. Uwaga, są tam dwie firmy. Jedna dobra, drugą ma gorsze opinie. Nie będę robił reklam. 

Co do skrzyni to 8 łożysk timken = 750 złoty

Uszelnienie kilkadziesiąt.

Robocizna wtedy 300złoty.

Olej = 80 Zeta

Wyjęcie, montaż plus zbieżność 500zł.

Pamiętaj, że w tych skrzyniach jak ktoś długo jeździ w takim stanie to może to powodować uszkodzenia obudowy i trybów.

Ja sam zawoziłem skrzynie do gościa. 

W 5-10 minut rozebrał przy mnie ta skrzynię do części pierwszych i omawiał na podstawie luzów łożysk na jakich przełożeniach mi wyło i lewarek chodził. 😉

Edit: 6 łożysk timken i 2 SNR to koszt 500zł. Ale mnie polecali jednak timken, racji tego, że tam koronka jest metalowa, a w SNR plastik. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej, od dłuższego czasu oglądam VW Golf-y interesują mnie modele VI i VII

Silnik. 2.0tdi ( moc min.130KM)

Skrzynia: manual 

Interesuje mnie awaryjność tych modeli. Miał coś do czynienia i może się wypowiedzieć? W grę wchodzi ford focus ale o nim nie mam zielonego pojęcia 😅 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention]Strus [/mention]

Widzę że dobra dyskusja o 159 się zaczęła. Mam już drugą. Pierwsza (na zdjęciu) Ti 1.9 150km była fajnym autem, ale dopiero teraz trafiłem super egzemplarz po dłuższych poszukiwaniach. 2.4 Q4 Ti. Nareszcie ten samochód coś jedzie (tym bardziej że już po krótkiej zabawie mam prawie 300 km). W 1.9 właśnie problemem jest trochę skrzynia. Producent zaleca zalewać ja o litr za mało i stąd problemy. Po regeneracji i przy właściwej eksploatacji bezproblemowa, o ile nie chcesz się bawić w tuning, bo niestety wiele momentu to ona nie wytrzyma. Przede wszystkim zwracaj uwagę na rdzę (są egzemplarze w tragicznym stanie). Reszta jest do ogarnięcia. Koszty eksploatacji w stosunku do 1.9 niewiele mi wzrosły, a fun bez porównania. Te samochody znam na wylot, więc z jakimkolwiek pytaniem możesz śmiało uderzać

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

b9533ef573313c11ddd9b0a79a67b8f6.jpeg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wybaczcie, że tutaj ale nie chce zakładać nowego tematu. Jestem zielony w tym temacie, a problem mam następujący. Jeśli kupię auto, które będzie przeznaczone dla innej osoby i na umowie będę ja to czekają nas standardowe procedury?. Tzn muszę zgłosić zakup pojazdu, opłacić podatek i co dalej? Normalnie przerejestrowuje je na siebie a potem je odsprzedaję? Czy też muszę przejść całą procedurę zmiany blach i wyrobienia nowego dowodu rejestracyjnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2020 o 00:21, Lukasz-odkrywca napisał:

(...)

Interesuje mnie awaryjność tych modeli. Miał coś do czynienia i może się wypowiedzieć? (...)

Z awaryjnością jeszcze nie miałem do czynienia. Posiadam VII 1.6 tdi 77kW. Jedynie co, to uczę się DPFa (apka VAG DPF), bo do pracy mam 12km przez miasto. Ale mogę też wracać obwodnicą 62km.

Dla mnie w pozytywnym sensie nudne auto.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał82 napisał:

Poza tym nie musisz przerejestrowac ale podatek opłacić w skarbówce musisz. 

Czyli płacę podatek a dla kupca dostarczam dwie umowy i fajrant tak?

 

1 godzinę temu, Michał82 napisał:

A nie możesz spisać umowy od razu na tą osobę? 

Nie bardzo ponieważ wpierw chcę te auto doprowadzić do należytego porządku mechanicznie i wizualnie ale najpierw po nie muszę walnąć trasę i potem zabierać się za ogarnianie. Chciałbym je oddać jak wszystko będzie na tip top i taki mam zamysł, żeby wpierw wziąć to na siebie bo nie ogarnę tego w tydzień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale  przepisy się pozmieniały od nowego roku masz miesiąc na przerejestrowanie. Wcześniej niby też to było ale teraz masz za to karę. Wprawdzie z powodu wirusa zostało egzekwowanie tego wstrzymane bo wiadomo urzędy nie pracowały. Jak to wygląda na dziś nie wiem. 😉

A nawet poprzednie w211 jak kupilem to moja umowa była trzecia. Najważniejsza jest ciągłość umów. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Marros napisał:

Najważniejsza jest ciągłość umów i brak błędów w umowach 🙂

I sprawdzenie czy dane są prawidłowe. Znajomy kupił kilka lat temu auto gdzie niby była ciągłość w umowach i okazało się że dane były nie prawidłowe 🤷🏻‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, buka napisał:

Znajomy kupił kilka lat temu auto gdzie niby była ciągłość w umowach i okazało się że dane były nie prawidłowe

I co w takim przypadku się robi? Trzeba dzwonić po byłych właścicielach i korygować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukasz-odkrywca mam Golfa mk7 2.0Tdi. Co do awaryjności to ciężko się wypowiedzieć bo auto na razie ma 60 tys przebiegu. Ja nim zrobiłem 20 tys i na razie nic się nie dzieje. Auto poprawne we wszystkim, bez słabych punktów - no może poza kulturą pracy tylnego zawieszenia, które potrafi tłuc jakby było zużyte - była akcja serwisowa na amortyzatory w kombi ale chyba bez wielkiej poprawy. Wyróżnia się na pewno jakością wnętrza - wszystko dobrze spasowane i niezłej jakości. Silnik dość dynamiczny, oszczędny i ma fajną elastyczność. Tak poza tym dość nudny 😉

Miałem też fokę mk3. Wg mnie ma zdecydowanie lepsze zawieszenie i układ kierowniczy - daje więcej frajdy z jazdy. Z tyłu dużo ciaśniej, plastiki trochę słabsze. Wyciszenie obu podobne. Zrobiłem 50 tys. km bezproblemowo.

Z tych dwóch wybrałbym chyba Focusa z tym że ciężko o fajnie wyposażoną wersję (np. z ksenonami) i 2.0tdci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to ktoś tutaj miał Leona Cupre 1m. Jeśli tak to byłbym wdzięczny o jakieś porady na co szczególnie zwracać uwagę podczas oględzin i czy jest w tym modelu coś co może szczególnie na jakieś większe koszty narazić ;) Silnik tylko BAM jest brany pod uwagę. Primo to wytrzymałość jednostki, bo resztę idzie zawsze jakoś mniejszymi czy ciut większymi kosztami ogarnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym właśnie i chyba będe musiał jeszcze temu sporo uwagi przeznaczyć. Czemu uważasz że ciężko kupić ? Rosną ostatnio jak grzyby po deszczu i właśnie rozstrzał cenowy to jest od 14 do 30 tyś... Trudno teraz zgadnąć co będzie złotym środkiem 🤷‍♂️ Ile można bezpiecznie dmuchnąć żeby to na fabrycznych gratach się zbytnio nie zmęczyło ? Skłaniam się ku serii, ale rynek taki że może być pewniejsze po lekkich modyfikacjach. Ewentualnie Top sport wchodzi w gre, tylko problem jest taki że mam obecnie mocniejsze n/a... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dementor w 1.8t korby wytrzymują ok. 350 NM z dołu, więc więcej niż 270-280 KM nie polecałbym na seryjnych bebechach, jeżeli auto ma być niezawodne i nie chcesz się bać, że zegnie Ci korbę, kiedy pociśniesz z dołu. Dobry BAM to wydatek co najmniej 20 tys zl. Grunt to po zakupie od razu ściągnąć pokrywę zaworów, miskę i wyczyścić (oraz smok oleju). Te silniki pracują przy dosyć małej ilości oleju i wysokiej temperaturze i mają problem z tzw. "oil sludge", ale to pewnie już wiesz. Same 1.8T są wciąż mega fajnymi motorami i po wyrzuceniu zbędnego makaronu (SAI, N112, N249) praktycznie nie sprawiają problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, dementor napisał:

Czytałem o tym właśnie i chyba będe musiał jeszcze temu sporo uwagi przeznaczyć. Czemu uważasz że ciężko kupić ? Rosną ostatnio jak grzyby po deszczu i właśnie rozstrzał cenowy to jest od 14 do 30 tyś... Trudno teraz zgadnąć co będzie złotym środkiem 🤷‍♂️ Ile można bezpiecznie dmuchnąć żeby to na fabrycznych gratach się zbytnio nie zmęczyło ? Skłaniam się ku serii, ale rynek taki że może być pewniejsze po lekkich modyfikacjach. Ewentualnie Top sport wchodzi w gre, tylko problem jest taki że mam obecnie mocniejsze n/a... 

Ciężko kupić bo to co najmniej 15 letnie mocne auto, stosunkowo tanie, często kupowane przez osoby nie będace w stanie finansowo utrzymywać go na odpowiednim poziomie, w dodatku upatrzone przez handlarzy.

Czyli typowy przykład starszego HH : ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.