Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

[mention=12404]Arkadio_Gdansk[/mention] dzięki, też słyszałem pochlebne opinie o Jazz, ale Colta mogę mieć z pewnego źródła, prosto od Niemca, a jak patrzyłem w necie to recenzje tego auta są dobre. Tylko nie wiem jak z plastikami wewnątrz. A w Jazz plastiki odstraszają czy da się przyzwyczaić? Obecnie żona śmiga Punto 2, a tam też plastiki dosyć toporne, ale to było auto do nauki jazdy.
Plastiki nie sa takie straszne. Wiadomo auto raczej do miasta bo ciężko mowic o dynamice.
Ostatnio tesciowa dostała bmw e87 i dosc czesto jeżdżę tym jazzem no i tak sie składa ze bedzie na sprzedaż :).


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Teściowa również pomyka Jazzem, kupowała w niedzielę na oko...no miała farta kobita bo to już chyba 6 lat bezawaryjnej jazdy 
No jazz to akurat bardo udany model, dzięki niemu teść przekonał sie do hondy i planuje zmianę espace IV na nowe hr-v.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czyjej konstrukcji lub też z jakimi marakami dzieli silniki benzynowe Kia i czy warte są uwagi ? Czy będą one lepszym wyborem chociażby od Vagowskich TSI ? W obu przypadkach mam na myśli auta od 2015 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia/Hyundai mają silniki swojej konstrukcji, oparte na doświadczeniach zebranych w modernizacjach licencjonowanych w latach 90tych silnikach Mitsubishi. W sensie, nie bazuje na nich, ale Koreańczycy dużo się na nich uczyli.

Kolega ma Sportage 1,6 t-gdi i na razie nie narzeka, ale też przebieg za maly, żeby coś obiektywnie mówić. Niemniej jednak, TSI potrafiły wkurzać już przy niskich przebiegach.

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem sportage w 1.6gdi z 120k nalotu z silnikiem kompletnie nic się nie działo. Poza tym ze był to za mały silnik do takiej wielkiej mydelniczki.  TSI potrafią się już przy 100-120k posypać przeważnie łańcuchy w nich lecą plus lubią olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=1278]Fredi88[/mention] a co najlepsze, osoby co wymieniły „wielce wadliwy łańcuch” w starszych tsi teraz jeżdżą bez żadnych usterek  
Tak do końca nie jest i mówię to jako posiadacz i "starych" i "nowych" tsi dokonujący już wymiany łańcucha w aso na którąś tam z kolei poprawioną wersję przez producenta. Niemniej jednak w autach z minimum 2015 roku (takich szuka kolega) problem nie istnieje i śmiało polecam tsi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2018 o 21:13, Tomas22 napisał:

Panowie postanowilem ze pora zmienic zony Hyundaia na cos z dluzsza dupka.

Mam do wyboru 2 typy auta

Opel Astra 1.6 rocznik 2007

VW Golf 1.4 tsi skrzynia dsg 2008

Jaka ogolna opinia o silnikach ?  

No i jest jeszcze octavia 1.6 FSI 2007

Jaki TSI? Podejrzewam, że tak czy owak jest to najsensowniejszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

szukam czegoś małego w benzynce, co będzie miało miesięczne przeloty w granicach 200-300 kilometrów.

Budżet jaki chcę przeznaczyć to max 5 tyś pln.

Czy ktoś z Was "obcował" z Twingo pierwszej generacji?

Chciałbym coś w roczniku 2003/2004, najlepiej w wersji silnika 75KM.

Macie jakieś wrażenia z takigo auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2018 o 21:13, Tomas22 napisał:

Panowie postanowilem ze pora zmienic zony Hyundaia na cos z dluzsza dupka.

Mam do wyboru 2 typy auta

Opel Astra 1.6 rocznik 2007

VW Golf 1.4 tsi skrzynia dsg 2008

Jaka ogolna opinia o silnikach ?  

No i jest jeszcze octavia 1.6 FSI 2007

Lepiej brać pod uwagę coś od Hondy czy Toyoty. VW skończył się max na Audi A4 B7 1.8T, o Oplu można pisać co nieco (siadająca elektronika typu CIM, ruda etc). Japońce mają bdb silniki, może nie są guru pod względem osiągów ale bezawaryjnością biją na łeb na szyję wszelkie niemieckie w/w złomy. Tak- jest plastik fantastik w środku ale wolę to niż nieudane motory.

W dniu 12.09.2018 o 22:14, buka napisał:

Panowie, opinia na temat alfy 159 1.9 jtd 150km?

Taki sam silnik mam u siebie z tym że klapy wirowe są gorsze jakościowo tzn urywają się i robią sieczkę w silniku (Opel lepiej rozwiązał tę sytuację). O skrzyni też napisano, u mnie altek i rozrusznik wymagał regeneracji (i poprawa kabli ładowania, teraz mam min 14.5V). Chipa idzie łatwo zrobić nawet na 200 kucy i poniżej 400 niutków. U siebie mam 170 KM i 390 Nm i mi wystarcza na dziadkowoza (w automacie). Ciężarówki łatwo się wyprzedza a i niejeden siurek w takim dymiącym E46 oglądał mój tyłek na trasie hehe 😄 .  Spalanie różne- w mieście 10l nie przekroczyłem a w trasie poniżej 6l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dudek_t napisał:

Powiedział gość jeżdżący Zafirą B 😄

Wybór czysto rozsądkowy z powodu posiadania małego dziecka (wózek wchodzi na różne sposoby, wszystko mi się mieści na razie) no ale co człowiek z Podlasia może wiedzieć 😄 . https://demotywatory.pl/4872118/Internet-nie-przestaje-sie-smiac-z-Podlasia-34-najlepsze-memy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2018 o 01:17, coobah napisał:

Cześć,

 

szukam czegoś małego w benzynce, co będzie miało miesięczne przeloty w granicach 200-300 kilometrów.

Budżet jaki chcę przeznaczyć to max 5 tyś pln.

Czy ktoś z Was "obcował" z Twingo pierwszej generacji?

Chciałbym coś w roczniku 2003/2004, najlepiej w wersji silnika 75KM.

Macie jakieś wrażenia z takigo auta?

Nie mam wrażeń z Twingo, ale zobacz 206 1.4i 75 KM (na C3 nie wystarczy). Bardzo fajny motor, prosty, oszczędny i cichy. Nie ma problemów ze rdzą, tylko z tylnym zawieszeniem się zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór czysto rozsądkowy z powodu posiadania małego dziecka (wózek wchodzi na różne sposoby, wszystko mi się mieści na razie) no ale co człowiek z Podlasia może wiedzieć . https://demotywatory.pl/4872118/Internet-nie-przestaje-sie-smiac-z-Podlasia-34-najlepsze-memy
Vw skończył się na max a4 b7 1.8t... to już może lepiej b6, przecież to jest to samo, a mniej w nim oszczędności niż w b7. Takie czcze gadanie.

Wolałbym już pierwsze zwykłe 1.4 tsi od vaga, w którym na starcie muszę wymienić ten rozrząd niż 1.9 cdti z zafiry, gdzie, żeby normalnie po mieście jeździć trzeba pozbyć się egr i dpf..

A i jestem z Lubelskiego, dawaj fajnego mema
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, czarekcw napisał:

Wybór czysto rozsądkowy z powodu posiadania małego dziecka (wózek wchodzi na różne sposoby, wszystko mi się mieści na razie) no ale co człowiek z Podlasia może wiedzieć 😄 . https://demotywatory.pl/4872118/Internet-nie-przestaje-sie-smiac-z-Podlasia-34-najlepsze-memy

Powiedział gość z Warmińsko- Mazurskiego 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, tazman napisał:

Wolałbym już pierwsze zwykłe 1.4 tsi od vaga, w którym na starcie muszę wymienić ten rozrząd niż 1.9 cdti z zafiry, gdzie, żeby normalnie po mieście jeździć trzeba pozbyć się egr i dpf..

Ja nic nie mam- ani EGR, ani DPF, ani klap wirowych. W sumie- porównujesz benzynę do diesla to jest raz ( i jeszcze jeżdżenie po mieście- jak 3/4 żywota jeździsz to oczywiście że PB, nie wiedziałeś o tym?). Ale ok- Zafira B korzystała z silników Fiata (1.9), pokaż mi w tym okresie tak dobry silnik diesla z VAG ( o pojemności 1.9), który wykrzesa 200 koni z 1.9 bez zmiany dolotu, wtrysków bądź turbo? Ups, no nie ma (ARL wtedy już nie dawali), w Oplu Z19DTH robi robotę niesamowicie i tylko za to lubię te auto. Bo wykonanie wewnątrz oraz czasem dziwne pomysły konstruktorów są dziwne i niedorzeczne.

 

15 godzin temu, tazman napisał:

Vw skończył się na max a4 b7 1.8t... to już może lepiej b6, przecież to jest to samo, a mniej w nim oszczędności niż w b7. Takie czcze gadanie.

Nie no lepiej łechtać VAGa za wypuszczane ścierwa. Stricte dla mnie VAG skończył się na Golfie V, A4 B7 w pewnych silnikach (A6 czy A8 to nie moja półka, o Passacie nie ma co gadać bo B6 jest gorszym złomem niż B5 FL o ostatnim liftingu, rudy więcej jak w Oplu xD). Nie bez powodu bulą hajs w odpowiedzi za nałożone kary.

 

6 godzin temu, dudek_t napisał:

Powiedział gość z Warmińsko- Mazurskiego

Ja tam się nie wstydzę podać konkretnego modelu auta jakim się poruszam w porównaniu do Ciebie. Miałem do wydania 20 klocków na auto rodzinne (van, kombi) w obojętnie jakim silniku. Opel nie jest idealny (ruda, elektryka, wykonanie, podzespoły silnika jakie wymieniałem) ale przyjemność z jazdy już jest ok (sztywny zawias, Xsara Picasso pływała po zakrętach, ten dziarsko trzyma się drogi jak na vana), wyprzedzanie bez problemów (390Nm) a w trasie spalanie poniżej 6l. I do tego nikt tego nie kradnie jak na mazurach (oj ile VAG poszło w Mrągowie i okolicach to głowa mała a Policja jakoś nie potrafi znaleźć sprawców). Lepiej jeździć czasem gorszym autem ale mając spokojną głowę o kradzież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎23‎.‎08‎.‎2018 o 21:22, grabek246 napisał:

@Strus wlasnie kupilem lalke 3. 2 0 dci 150km

 

Cos Ci powiedzieć o niej ? 

 

Fakt, peka eko skora

Zależy od rocznika.

Miałem trochę Lagun III prywatnie i chętnie sobie dorabiam je sprzedając.

 

Od 2009 roku poprawiono materiały (np. foteli, nie pęka już bok ekoskóry). Pojawiła się też w końcu sensowna nawigacja Tom-Tom

Pod koniec 2010 roku był lifting, gdzie nie wygląda już jak żaba

A w 2013 roku pojawił się kolejny lift, który dodał światła LED do jazdy dziennej i wprowadził nowy licznik z systemem R-Link.

 

Ogólnie o samym aucie można pisać same superlatywy z wyjątkiem:
- słabe wyciszenie

- brak ekonomii. Przy szybkiej jeździe autostradowej potrafi 11l/100km połknąć (z 2.0dCI)

- potrzebna duża ilość oleju silnikowego przy wymianie w 2.0dCi

- buczenie/wibracje przy automatycznej skrzyni biegów

Ale:

+ koszty utrzymania - części oryginalne śmiesznie tanie - kompletny wahacz oem renault 210zł np. org. rozrząd do 2.0dCi - 380zł ale nie trzeba go wymieniać bo nie ma wad
+ świetne jednostki silnikowe 2.0dCI (w każdej wersji - i każdą wersje do tych 190KM będzie dało radę śmiało podnieść) oraz 2.0T (170 - niestety tylko z automatem i 205KM ale do 2009 roku tylko 😞 w manualu)

+ koszt zakupu oraz to że auto raczej szybko nie potanieje już - osiągnęło cene którą już dłuższy czas trzyma.

 

Nawet w dieslu szybko się zimą w środku robi, osprzęt taki jak świece żarowe, turbo, egr, koładwumasowe są bardzo trwałe. Najczęściej wytrzymują do 350 tyś km.

Automatyczne skrzynie biegów, bez wymiany oleju płynnie zmieniają biegi do 370 tyś km (dalej nie wiem, bo nie jechałem z większym przebiegiem i asb).

 

Na prawdę bardzo fajny samochód jeśli ktoś będzie w stanie zignorować lub 'pokochać' jej wady.

 

System hands free bardzo fajna opcja, co jest raczej rzadkością w tych cenach patrząc na rocznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.