Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, vangsta napisał:

Panowie, z innej beczki: dzisiejsza sytuacja w Sądeckim Autoremo (miałem robiony serwis na 105kkm) - dwie panie odmówiły odbioru zamówionego auta twierdząc że kolor miał być nie taki 🙂 co sądzicie?

Pozdrawiam tego, który będzie kładł Dluxa na te felgi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, siewcu napisał:

VINu się boisz, nie chcesz napisać jaka skrzynia czyli co, boisz się, że się okaże, że masz dwumas? 😄

PS. VIN jest widoczny dla każdego kto do auta podejdzie.

Nie wiem co ty chłopie palisz ale odstaw... w niejednym temacie już takie mądrości wypisujesz.... 

Tak jak @Pływak po prostu mam wy...ne. Jak nie możesz spać w nocy przez moją "dwumasę" to peszek.

Skrzynia? Tajemnica? Taki biegły w etce jesteś i sprawdzić nie umiesz? Baaa... 15 sek w google wystarczy i wiadomo że wkładali mq200.

 

2 godziny temu, buka napisał:

Ojciec też ma czca i ma dwumase, auto z tego roku

Musieli zmienić w polifcie który wszedł od 2017. Ja mam końcówkę roku 2016. A skąd ojciec wie? Już skrzynie zrzucał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te dwumasy to teraz delikatne robią? Orientujecie się mniej więcej jak z trwałością współczesnych sprzęgieł, dwumasów, turbin itp?

No bo jeżeli jest jak było to można to całkowicie pominąć.  W moim złomie to takie koła wymieniało się po 500 tysiącach, turbiny też.  

Jak ktoś kupuje auto na lat kilka to takie rzeczy powinny schodzić na dalszy plan no chyba, że we współczesnej motoryzacji oberwało się także tym podzespołom. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.2 Tce też jest dwumasa, nie jestem mechanikiem samochodowym, ale trochę fizyki liznąłem, i o ile dwumasa w dieslu i benzynie jest wykonana w ten sam sposób, to w benzynie jest mniej narażona na uszkodzenie/zużycie, bo turbo benzyna ma mniejsze wibracje, jeździ się na wyższych obrotach i sam silnik ma mniejszy moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od konkretnego silnika. W mocnych turbodoładowanych benzynach dwumasy potrafią wytrzymać krócej niż w klekocie. Wiem z autopsji bo leży taka u mnie na garażu od 3 tygodni 😉 Czy sie jeżdzi na wyzszych obrotach? To tez zależ od użytkownika ostatnio na wakacjach śmigałem Fiatem 500X 1.4 w benzynie z turbo i to auto kazało mi zmienić biegi przy wartościach jakich nie zmieniałem nawet mając dizla wiec jak Kowalski jedzie tak jak mu ekonomizer na zegarach pokazuje to blado widzę te dwumasy 😄  w RS lampka zmiany biegu w górę mi się zapala przy niecałych 6500 obrotów 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, StreamHD napisał:

A te dwumasy to teraz delikatne robią? Orientujecie się mniej więcej jak z trwałością współczesnych sprzęgieł, dwumasów, turbin itp?

No bo jeżeli jest jak było to można to całkowicie pominąć.  W moim złomie to takie koła wymieniało się po 500 tysiącach, turbiny też.  

Jak ktoś kupuje auto na lat kilka to takie rzeczy powinny schodzić na dalszy plan no chyba, że we współczesnej motoryzacji oberwało się także tym podzespołom. 

 

Tak robią delikatne ja wymieniałem przy 120 tys 2.0 TDI 170 KM i był to dopiero początek i nie chciałem katować niepotrzebnie skrzyni jakimiś dodatkowymi drganiami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w starym dieslu 1.9 tdi w octavii dwumas wytrzymał równo 500 tys km, i potem już zaczął się odzywać przy 503 zaczęło trząść budą, też byłem przekonany że jednomas, ale po zrzuceniu okazało się, że jednak dwumas. W seacie altea xl 2008 rok dwumas już zaczyna się odzywać przy przebiegu 360 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dwumasy w obydwu klekotach, które miałem padły średnio po 170k. Nie robiłem z tego tragedii, zwykła część eksploatacyjna i tyle. Podobnie dpf, obecne są na tyle bezproblemowe, że tak naprawdę nie zwracam uwagi na to, że jest w aucie. Choć sam też preferuję benzynę, pisanie o końcu diesla jest chyba lekko przesadzone, wiele koncernów wciąż inwestuje w tę technologię, wystarczy spojrzeć chociażby na nowe audi a6 gdzie ma początek do wyboru jest jedna benzyna i 3 diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście trochę boli mnie  określanie sześcio garowego diesla  "kle kle kle" . M57 chodzi bardzo przyjemnie dla ucha, ciszej niż nie jedna benzyna... Cztero garowe TDI można nazwać "kle kle kle" nie ubliżając tym silnikom, ale nie sześć cylindrów w BMW czy Audi. 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KapselK Zależy też w jakim stanie ktoś słyszał taki silnik, bo też znam opinię gościa, który jeździł E39 M57 po realnym przelocie ok. 700 tysięcy jak na moje oko (licznikowe 320 tysi oczywiście 😄 ), silnik chodził tak, że odpalając rano w zimę słyszałem go jakieś 200m dalej 🙂 Ale to prawda, nie ma co porównywać 6-cio cylindrowych diesli do R4, to przepaść w kulturze  pracy jak i samych wibracjach przenoszonych na budę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dareme89 napisał:

Obecnie to oni mogą sobie sprzedawać diesle ale jak petryn wspomina powoli unia wymusi brak diesli i tyle. Czy nam się to podoba czy nie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk  

coś chyba źle go słuchasz.. on właśnie uważa, że to tylko straszenie.. i faktycznie.. diesle jeszcze bardzo długo będą na rynku, niektóre marki ciągle inwestują w tą technologię, a co powiesz na to, że w nowej a6 na sam początek będzie jedna benzyna i 3 diesle 🙂 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle drastycznie zmniejszą udział w rynku jak już wszystkie największe koncerny będą miały bardzo rozwinięte hybrydy/elektryki. Przecież UE nie zrobi tego widząc, że koncerny nie są na to gotowe, że nie ma infrastruktury do elektryków, itp. Póki co, to jest szczerzenie zębów i siłowanie czy to będzie za 10-20-30 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.