Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, sparco0 napisał(a):

Accord VIII 2.4 + lpg@Alfa47

Do takich przebiegów jak deklarował to ja raczej zalecałbym diesla.

@Alfa47 Grupa VAG z 2.0  tdi (roczniki od 2011 w górę) będzie niezłym wyborem ale będzies musiał dobrze poszukać i co ważne dobrze auto sprawdzić, bo te silniki mają swoje wady.

Silnik Renault 2.0 dci 150Km też będzie się dobrze spisywał.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam tak jak ktoś już pisał. 508 w 2.0 HDi będzie dobrym wyborem, sam takiego kupiłem w maju.

C5 mistrz komfortu jeśli nie boisz się zawiasu hydro. ( A według mnie nie ma się czego bać) problem w C5 jest taki że dobre egzemplarze znikają w dzień maks 2. Wiem bo sam od grudnia szukałem takiego i wszystko znikało w momencie. Dlatego wybór padł na 508. Żałuję tylko że nie wziąłem automatu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w c5 jest taki że jaka kolwiek awaria hydro i samochód na lawetę bo nie da się tym jechać. A oatrzac na fb na grupie c5 często takie awarie się zdarzają. 

Osobiście pakował bym się w 508 ale tylko z 2.0hdi, a jak c5 to jeśli nie straszne hydro to też warta rozmyślenia. 

Ewentualnie można rozważyć lagune iii z 2.0t. 

W 2.0tdi trzeva pamiętać że i tam trzeba pilnować napędu pompy oleju. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie Mondeo 1.6tdci 2014rok.
Wczesni3j
Astra J 2.0cdti 2014
508 turbo benzyna.
Mondeo przed lift benzyna
I wiele innych jak e91

Jak mi się Mondo znudzi to wracam do 508 :)
Albo v90 upoluję

Na tą chwilę nie widzę sensownego wybory. Chyba że ktoś coś ciekpodpowie. Nie pchając się w kłopoty. Np. Bmw F i jego n47





  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xadamx przecież zaproponowana laguna 2.0t to silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy. W trasie pali około 6,5 l na setkę, zbiornik ma 70 litrów więc 1000 km jak najbardziej realne. 200 koni też wystarczające do dynamicznej jazdy. Do tego laguna sama w sobie to bardzo komfortowe auto - przebija moim zdaniem np. a4 czy a6 z tych samych lat.

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sztefan24trochę się mylisz, 2.0T w automacie ma 170 km i pali pewnie ciut więcej. Natomiast 2.0T GT w manualu o której mówisz - 204 KM, ma zbiornik 66 litry, a nie 70 i w trasie jadąc dość spokojnie spali min. 7 litrów, a raczej będzie to coś ok. 7,5 litra. W te wakacje testowałem trasy kilkuset km i wyszło mi ok. 7,6 l/100 km ale to naprawdę jadąc bardzo ekonomicznie max 100 km na ekspresówce bez klimatyzacji. Choć zdarzało się osiągnąć nawet wynik 9 l/100 km w trasie przy wcale nie ogromnych prędkościach. Największy faktyczny zasięg jaki udało mi się zrobić na pełnym baku to 830 km i podczas tankowania weszło 62 litry, więc już naprawdę było mało w baku, a jazda w większości poza zabudowanym z zerowym ruchem i prędkości rzędu 80-90 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sztefan24 napisał(a):

@xadamx przecież zaproponowana laguna 2.0t to silnik o bardzo wysokiej kulturze pracy. W trasie pali około 6,5 l na setkę, zbiornik ma 70 litrów więc 1000 km jak najbardziej realne. 200 koni też wystarczające do dynamicznej jazdy. Do tego laguna sama w sobie to bardzo komfortowe auto - przebija moim zdaniem np. a4 czy a6 z tych samych lat.

 

Najpiew to się zdecyduj czy ciagniesz temat z silnikiem benzynowym we wspomnianej przez ciebie Skodzie czy Renault, bo raz piszesz o jednym innym razem o drugim i tak w kółko. 

Twierdzisz, że Laguna 2.0t (i nie ważne jaka wersja mocowa) ma takie spalanie. Rozumiem, że masz/miałeś to auto i są to twoje doświadczenia z tym autem podobnie jak w przypadku wspomnianej przez ciebie Skodzie? I na autostradzie nie wlokłeś się jak jakiś emeryt poniżej dopuszczalnych prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondeo MK4 1.6 ecoboost. 160 koni manual 6 biegowy w trasie spali około 7 litrów, w koło komina nie udało mi się przekroczyć 9,5. Średnie spalanie z ponad 25kkm to 7,9l. W wersji liftback duża paka i dobry dostęp. Auto duże, wygodne, dobrze się  prowadzi i mechanicznie jeszcze dosyć proste.

Volvo S60 2.0 T5 245 koni i skrzynia automatyczna 8 biegowa. W trasie podobne spalanie jak ww. Ford ale miasto to i nawet 12l - średnio 8,9l z 10kkm. Płyta podłogowa z Forda Mondeo ale auto dużo bardziej kompaktowe. Raczej dla rodziny 2 plus 1 z małym bagażem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xadamx napisałeś tak jakby żadna benzyna nie miała 1000 km zasięgu więc podałem przykład samochodu którym jeżdżę od lat (Skoda Rapid). Tu nawet mam zdjęcie z jesieni tego roku. Trasa praca-dom, z 7-8 km miasto przez centrum i obwodnicę a reszta to droga powiatowa, latane ok. 100 km/h + 3x teren zabudowany i fotoradar po drodze. Odpalona na połowę klima. Silnik 1.0 TSI 110 koni - naprawdę dynamiczna jednostka, przy tym pancerna i bezawaryjną. Brakuje mi tylko w niej climatronica. Jakbyście kiedyś spotkali przedstawiciela Orlenu w Fabii to zapytajcie go o przebieg xD

IMG_20230822_164451.jpg.6a666c2e40bdd46d99e2d4c2e7515123.jpg

Co do laguny to śmigalem blisko rok służbówka 2.0T ale tak jak kolega wyżej powiedział to chyba było właśnie 170 koni a nie 200. Tankowałem od rezerwy do rezerwy 65 litrów więc bak mieścił więcej niż producent deklarował. Jeździłem od punktu do punktu, od fabryki do fabryki, najczęściej drogami między mniejszymi miastami, sporo postoi i ten samochód nie palił nigdy więcej niż 7 l na stówę. Fakt, że go nie katowałem na dłuższych trasach i autostradach przy prędkościach +150 km/h. Auto miało około 2-3 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sztefan24 napisał(a):

@xadamx napisałeś tak jakby żadna benzyna nie miała 1000 km zasięgu więc podałem przykład samochodu którym jeżdżę od lat (Skoda Rapid). Tu nawet mam zdjęcie z jesieni tego roku. Trasa praca-dom, z 7-8 km miasto przez centrum i obwodnicę a reszta to droga powiatowa, latane ok. 100 km/h + 3x teren zabudowany i fotoradar po drodze. Odpalona na połowę klima. Silnik 1.0 TSI 110 koni - naprawdę dynamiczna jednostka, przy tym pancerna i bezawaryjną. Brakuje mi tylko w niej climatronica. Jakbyście kiedyś spotkali przedstawiciela Orlenu w Fabii to zapytajcie go o przebieg xD

IMG_20230822_164451.jpg.6a666c2e40bdd46d99e2d4c2e7515123.jpg

Co do laguny to śmigalem blisko rok służbówka 2.0T ale tak jak kolega wyżej powiedział to chyba było właśnie 170 koni a nie 200. Tankowałem od rezerwy do rezerwy 65 litrów więc bak mieścił więcej niż producent deklarował. Jeździłem od punktu do punktu, od fabryki do fabryki, najczęściej drogami między mniejszymi miastami, sporo postoi i ten samochód nie palił nigdy więcej niż 7 l na stówę. Fakt, że go nie katowałem na dłuższych trasach i autostradach przy prędkościach +150 km/h. Auto miało około 2-3 lat.

serio takie bezawaryjne? ile masz przebiegu? co ile olej wymieniacie? tak duże przebiegi robią w Orlenie? opowiedz jak możesz. ja zamówiłem 2.0 TSI 190KM do nowego Arteona. Jedna z ostatnich sztuk w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrek305 mój rocznik 2019 ma 45k przebiegu, wymieniłem w nim tylko świece przy 40k w salonie na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym. Olej wymiana co 12k km lub raz do roku z kompletem filtrów.

Nie wiem czy zobaczysz bez dołączenia do grupy, wymieniona tylko przy 500k km skrzynia

https://www.facebook.com/groups/938184509942736/permalink/1774597202968125/

Co do twojego 2.0 TSI to już inna konstrukcja, przede wszystkim to silnik czterocylindrowy. No i dostępny w opcji na cztery buty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 11:32, MMCzysci napisał(a):

A tam nie ma problemu ze smokiem oleju?
 

Jest. I z panewkami. Raz na 2-3 lata zmieniasz uszczelkę na smoku za parędziesiąt złotych i masz spokój. Przy 300k panewki. Ogólnie jak na Opla to mega auto do jazdy. Bardzo dobrze wspominam w dieslu biturbo. Szkoda, że wykonane z g*wnolitu

Podczas wypalania DPF niewielkie ilości ON mogą dostać się do oleju, co powoduje uszkodzenie wspomnianej uszczelki - następnie na postoju olej ścieka całkowicie z układu, a silnik pracuje przez chwilę na sucho. Uszczelka kosztuje około 60 zł w ASO. Jak ktoś ma podnośnik albo kanał, to pewnie samemu wymieni. A jak nie, to nie jest to droga naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.