Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

@Pływak 100% racji - do dziś pamiętam znajomego który na pierwsze auto wybrał Audi a8 z lpg za 9k - po kilku miesiącach dołożył drugie tyle a auto i tak nie jeździło... 

Jeśli chcesz coś z nutką premium, może rozglądając się za Saabem 9-3 tym od 2006? Dobre benzyny (te słabsze są od Opla, nie pamiętam dokładnie) - te mocniejsze - klasa. 

Moja koleżanka z biura ma model z ostatniego wypustu (2014) - turbo, 210km, automat, lpg - naprawdę nietuzinkowe i dobre auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam być szczery to za 1.5k-2k euro to są śmieci, 95% bez przeglądu gdzie naprawa = wartość auta i tylko na eksport po które najczęściej przyjeżdżają tylko bułgarzy i rumuni. Jak na moje to zejdź na ziemię i kup coś z segmentu B/C w kombi jak chcesz mieć pakowniejsze a nie pchasz się w auta drogie w utrzymaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mateusz65 Da się kupić zadbane E39 za takie pieniądze, ale silnik to będzie maksymalnie 2.5 M52 w przedlifcie, szukaj też manuala (mniejsze koszty utrzymania). Prawda jest taka, że nawet słabo wyposażone i zadbane E39 2.0 jeździ nieporównywalnie lepiej niż 90% dużo młodszych samochodów. Jeżeli chcesz kupić pewne BMW to zajrzyj do chłopaków z Auto Bawaria na Facebook'u ;) Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę z kosztów utrzymania takiego auta, bo samochody droższych marek nie lubią tanich zamienników, a też nie są jakoś mega bezawaryjne. Aktualnie jeżdżę E36 1.6 i wbrew pozorom tak tanie w utrzymaniu auto nie jest wcale takie tanie, jeżeli chce się je utrzymać w stanie idealnym na dobrych lub oryginalnych częściach. Popatrz sobie na Volvo s70/v70 1gen, 2.5 benzyna i też omijaj automaty. Zastanawiam się czasami czy ktoś przy kupnie auta patrzy na coś innego poza rocznikiem i kosztami utrzymania... Ja mam zasadę, której się trzymam, czyli rocznikiem się nie jeździ i na razie nie żałuję, a samochodów miałem już sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, zdanek napisał:

Ja mam zasadę, której się trzymam, czyli rocznikiem się nie jeździ i na razie nie żałuję, a samochodów miałem już sporo.

Ja mimo, że prawo jazdy posiadam ponad 10 lat własnych prywatnych samochodów miałem tylko cztery i zasadę mam jedna zawsze kupuje auto, które starczy mi spokojnie na kilka lat i na utrzymanie, którego mnie stać. Ile ja się nasłuchałem komentarzy przy kupnie RSa... "za 50-60tysiaków wiesz jaka BeMke/Merca/Audi byś miał? Na full wypasie" .... tylko ironicznie się wtedy uśmiecham bo mam auto szybsze niż te premiumy za worki złota, prostsze w budowie i śmieszne tanie w utrzymaniu. Jak komuś mowie, ze ori cewka zapłonowa Renaulta do RS kosztuje niecałe 90zł, za termostat ostatnio dałem 20zł, ori filtry to 18zł oleju, 30zł powietrza, a kompletny rozrząd z pompą to niecałe 350zł i pytam ile kosztują analogiczne oryginalne części do tych premiumów to zalega cisza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak Wiadomo ile kosztują, dlatego nikt się wtedy nie odzywa :D Ja też kupuję zawsze auto, na którego utrzymanie mnie stać i nie bujam w obłokach, ale auta bardzo szybko mi się nudzą i z reguły kilka miesięcy po kupnie zaczyna się szukanie kolejnego. Trzeba być realistą, ale też spełniać marzenia. Wybór jest taki, że każdy znajdzie coś dla siebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorsze właściwości jezdne? Od czego? To mniej rozbawiles bo RS to jeden z najlepiej prowadzących sie hot hatchy w historii ;] To auto porobi w prowadzeniu większość pełnoletnich premiomow, a przy tym nie będziesz musiał zostać kolejnym bezdomnym z luksusowym autem ;) Plastiki? I owszem lipne sam o tym kilkukrotnie wspominałem ale w klasie heczbekow to niestety standard szczególnie we francuzach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pływak napisał:

Gorsze właściwości jezdne? Od czego? To mniej rozbawiles bo RS to jeden z najlepiej prowadzących sie hot hatchy w historii ;] To auto porobi w prowadzeniu większość pełnoletnich premiomow, a przy tym nie będziesz musiał zostać kolejnym bezdomnym z luksusowym autem ;) Plastiki? I owszem lipne sam o tym kilkukrotnie wspominałem ale w klasie heczbekow to niestety standard szczególnie we francuzach. 

 

Wybacz ale to NIE standard w hatch'ach .

Zdecydowanie lepsze wnętrze to m.in merc A, Audi A3 lub sporo tańszy peugeot 308 :)

 

Natomiast co do właściwości jezdnych to się zgoszę - rs dobrze się prowadzi, a i ogólnie stosunek ceny do jakości i frajdy jest bdb ;)

 

ps. cenami to mnie zdziwiłeś ;o rozumiem, że m.in. termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merc i Audi to nie ten budżet wiec porownujesz auta marek premium do taniego francuza.  Owszem w cenie RS można kupić zwykła Aklase i zwykle A3 no ale wtedy po za wnętrzem i plasticzkami do macania nie masz nic co oferuję hot hatch :) Ceny za niektóre części w oryginale sa tańsze niż markowe zamienniki. Jedynie np. zawias czy tylne tarcze, ze zintegrowanym łożyskiem i pierścieniem ABS kosztuja więcej niż do zwykłych dupowozow. Drogie też są np. oryginalne sworznie zwrotnicy ale są wymienne, a w takim audi czy mojej poprzedniej Alfie musisz kupować caly aluminiowy wahacz.

 

Na RSa przesiadłem się z Brery. Była ładniejsza, o wiele lepsze materiały, wyższy komfort ale brakowało jej czegoś czego oczekiwało by się od włoskiego coupe czyli osiągów i prowadzenia.

 

Trochę zboczyliśmy z tematu bo za dyche nic z powyższych aut się nie kupi. Za tyle bralbym Stilo Abartha nawet mimo skrzyni selespeed 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pływak napisał:

Plastiki? I owszem lipne sam o tym kilkukrotnie wspominałem ale w klasie heczbekow to niestety standard szczególnie we francuzach. 

Oj, nie. Lipne plastiki to są w koreańcach i w Oplu (tzn. pokroju Astra G, Corsa C). Taka C3 jest, jak na swoje lata, ślicznie i porządnie wykonana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak Tylko nie każdy wymaga od samochodu żeby zapier** ;) Ja od tego mam motocykl, który za cenę pary drzwi do Twojej Meganki bez żadnego problemu potrafi porobić spooro mocniejsze auta, nie wspominam już o sportowych litrach (najmocniejsze mają stosunek mocy do masy 1-1, a czasami i lepiej). Każdy oczekuje czego innego i zna swoje potrzeby, jak będę szukał pakowego kombi z mocnym dieslem to zamiast E60 535d nie kupię wydmuszki Clio Sport'a z kubłami i napą, rozumiesz do czego zmierzam? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za cene pary drzwi do megany nie kupisz nawet dobrego roweru wiec nie wyobrażam sobie jak mozna czymś tak tanim lecieć z takimi prędkościami jakie rozwija rs :lol: Z reszta to jest moje podstawowe auto na codzien, którym robię przebiegi większe niz niejeden tedeik więc nie służy tylko do jak to nazwałeś zapierdalania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pływak napisał:

Ja mimo, że prawo jazdy posiadam ponad 10 lat własnych prywatnych samochodów miałem tylko cztery i zasadę mam jedna zawsze kupuje auto, które starczy mi spokojnie na kilka lat i na utrzymanie, którego mnie stać. Ile ja się nasłuchałem komentarzy przy kupnie RSa... "za 50-60tysiaków wiesz jaka BeMke/Merca/Audi byś miał? Na full wypasie" .... tylko ironicznie się wtedy uśmiecham bo mam auto szybsze niż te premiumy za worki złota, prostsze w budowie i śmieszne tanie w utrzymaniu. Jak komuś mowie, ze ori cewka zapłonowa Renaulta do RS kosztuje niecałe 90zł, za termostat ostatnio dałem 20zł, ori filtry to 18zł oleju, 30zł powietrza, a kompletny rozrząd z pompą to niecałe 350zł i pytam ile kosztują analogiczne oryginalne części do tych premiumów to zalega cisza :D

Ku***a tera to panie poleciałeś :D ale pozytywnie. Z czystej ciekawości podrzuć numery części bo aż mi się nie chce wierzyć ze np. filtr oleju "mann'a" idzie kupić za 2 dychy jako zwykły ludek który wbije do byle jakiego sklepu motoryzacyjnego ;) 

 

Co do aktualnego tematu, auto do 10k, w życiu nie polecam a3 (8l), w granicach 8-10k same pordzewiałe paździerze sprowadzone z rajchu. Ostatnio szukałem dla swojej panny to dopiero sensowne auto trafiło się przy 12k, i bodajże 5 albo 6 które oglądaliśmy, i tu od razu zaznaczę ze wybrałem auto do którego trzeba dołożyć +/- 2-3 tysiące na start aby to miało ręce i nogi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Donik 8L w granicach 8-10k nie da się kupić? to mnie zdziwiłeś.. dlatego, że mam 8P i tak zastanawiam się nad sprzedażą i wertuje trochę allegro ile by ją wycenić i 8P startuje już od 13k zł.. trochę mnie to przeraziło i jak piszesz pewnie paździerze sprowadzone z rajchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kskejDwa moje wymagania co do autka to benzyna, i sprawna klimatyzacja. Druga sprawa to szukałem w promieniu 100km w jedną stronę(Mam niecałe 30km do Warszawy) obejrzałem 5-6sztuk, i tylko jedna nie miała pordzewiałych drzwi/maski/dachu, słabych spasów szczelin, kilograma szpachli, nie działających bzdetów czy odpadającego klaru. Nastawiłem się na 1.6 w benzynie ze względu na to że moja panna jeździ około 30km dziennie( dojazd do i z pracy do domu). To samo dotyczy lakieru, 2-3 warstwa na jednym dwóch/trzech elementach o niczym nie świadczy, ale jeśli na mierniku kończy się skala w okolicach słupka to sorry... Swojej kobiecie nie pozwolę takim autem jeździć. 

Swoją drogą jestem świadom tego że moja kobieta nie będzie w stanie finansowo utrzymać 8P więc szczerze mówiąc cena 13k za 8P jest podejrzanie niska skoro większość 8l jest wystawiona na popularnych portalach aukcyjnych w okolicach 10k pln.

Mój dobry przyjaciel który ostatnio kupił wspomniany przez Ciebie model mówi że ciężko znaleźć coś poniżej 30k pln do którego opłaca się dokładać więc o czymś to musi świadczyć. Rynek vaga rządzi się swoimi prawami:lol::blink::wacko::laugh:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Donik napisał:

Ku***a tera to panie poleciałeś :D ale pozytywnie. Z czystej ciekawości podrzuć numery części bo aż mi się nie chce wierzyć ze np. filtr oleju "mann'a" idzie kupić za 2 dychy jako zwykły ludek który wbije do byle jakiego sklepu motoryzacyjnego ;)

 

Proszę bardzo :)

Filtr oleju OE Renault 8200768927 18zł zamiennik Mann W79 20zł

Filtr powietrza OE Renault 8200371661 28zł zamiennik Mann C2512 36zł

Cewka zapłonowe OE Renault 8200568671 98zł zamiennik Bosch 120zł

Termostat TH6047.83j 21zł

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.