Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.11.2020 o 06:30, lukasz_byd napisał:

Przedwczoraj> E91:wymiana termostatwów, sterownika świec żarowych, porządne sprawdzenie auta, przegląd. Zamówiłem komplet amorków i parę rzeczy do modyfikacji. Niedługo też montaż individual audio

Wczoraj> Pranie środka, czyszczenie plastików, natural look.

 

Za tydzień wymienimy amorki, jak zdąże to też korekta lakieru. Pasek, napinacz, rolka również chce być wymieniona. Jeszcze zostanie kiera M, ręczny M, fotele sport z M-Pak i będzie bardzo fajna '3'. W tygodniu zrobimy ~350km. No i będzie śmigać. Na razie kopci 6,5l/100 - także jestem bardzo zadowolony mimo laczów 255 z tyłu

W '3' zrobiono:

- doposażenie o FLA - asystent świateł drogowych (HBA też nazywają)

- doposażenie o Individual Audio [--20%--------]

- Ledy do tylnej rejestracji z serii F

- włącznik świateł i start z LCI

- folia na tylne lampy czeka na montaż.

- okazało się że CL ($524) - Adaptative Headlights ktoś 'wykodował' - oczywicśie winne są moduły w reflektorach. Kupiłem nowe, stare naprawie, ale dzięki temu wymienie 1:1

- folia na tylne lampy już czeka

- olej na 5W50 Penrite zmieniony - wraz z nim cały serwis filtrowo olejowy - na razie oprócz ASB

- MULF2 High do obsługi USB wpadl

 

A przy okazji wymiany głośników - nakleiłem maty wygsłuzające. Szczerze to róźnicy za bardzo nie słyszę, ale może dlatego że to tylko drzwi.

 

Z pewnością coś więcej robiłem jak np. polerka bocznych kierunków i reflektorów oraz zabezpieczenie ich Neoxal No 12. Nie było potrzeby polerki, ale jak zabezpieczać to warto się do tego przygotować.

 

W piątek rejestracja i OC (415zł/rok), chip, w sobote wymiana amorków i klocków z tyłu + pasek osprzętu i będzie można wariować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowałem sobie auto wstępnie do zimowych testów czyli

- umyłem zielonym szamponem od CarLab

- osuszyłem

- potraktowałem BePro Tixo Tar

- spłukałem, osuszyłem

- zarzuciłem CarLab De-Iron HD

- spłukałem, osuszyłem

- usunąłem LSP za pomocą Detailink Wax Off podawanego z oprysku

- spłukałem

- umyłem zielonym szamponem z CarLab

 

Jutro, pojutrze mycie żółtym FX, przetarcie wipe out'em i lakier będzie gotowy do aplikacji zawodników na zimę

  • Okay 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mycie jak trzeba czyli: Prickbort, Dtox, Double Sour i inni pomocnicy.

Dzisiaj ekspresowy hard polish(co to znaczy w moim słowniku? W miarę mocna kombinacja w moim przypadku niebieski nat+nowa pasta rupes coarse) w cyklu- wypracowanie i przejście do kolejnego elementu. Tym sposobem E klasa w kombi została ogarnięta(w miarę) w jeden dzień do woskowania.

Przy okazji docieraniem nowego nabytku. MkIII 😉

IMG_0682.jpeg.5b42321bd399f0649171bd8656e6efae.jpeg

Następnie wosk. Wybór padł na dedykowany wosk do lakierów Mercedes-Benz. Swissvax Sindelfingen.

Pół samochodu zrobione cleanerem pół wymyte Eraserem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

IMG_0688.jpeg.cf3b70645c0ed210cb41c4b58efae269.jpeg

Na opony czysty Perl.

IMG_0692.jpeg.b678514e079d8ac8c59d9f4fbc850793.jpeg

Szyby przetarte AF Ceramics

IMG_0694.jpeg.22ed94064c87594a9daf5aee266d934a.jpeg

Jutro druga warstwa SV i jestem gotowy na zimę.

  • Lubię to 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Strus napisał:

Przygotowałem sobie auto wstępnie do zimowych testów czyli

- umyłem zielonym szamponem od CarLab

- osuszyłem

- potraktowałem BePro Tixo Tar

- spłukałem, osuszyłem

- zarzuciłem CarLab De-Iron HD

- spłukałem, osuszyłem

- usunąłem LSP za pomocą Detailink Wax Off podawanego z oprysku

- spłukałem

- umyłem zielonym szamponem z CarLab

 

Jutro, pojutrze mycie żółtym FX, przetarcie wipe out'em i lakier będzie gotowy do aplikacji zawodników na zimę

Jak sie spisuje de-iron hd od carlab ? Jest roznica poniedzy nim a tym ‚zwyklym’ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mycie nowymi samplami od Car Lab- piana ALKA + zielony szampon.
Później suszenie i pierwsza w życiu korekta- jednoetapowa dachu. Po kilku zestawach padów i past wybrałem Menzernę 2400 na mikrofibrowym Flexi Pads Cutting. Wyszło nieźle, zostały grube rysy. Na koniec dwa produkty SOFT99: cleaner MLC i wosk Mirror Shine.

Dziś serwis olejowy + filtry (olej,kabina, powietrze).

Jutro korekta jednego boku, dzień później kolejnego.

Zdjęć na razie brak, postaram się wrzucić w weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze mycie w miarę zgodnie ze sztuką ale w warunkach plenerowych. Zdecydowałem się nałożyć wosk na bezdotyku pod osłoną nocy. Biorąc pod uwagę brak innych możliwości - jestem zadowolony.
Mycie 3D Pink Car Soap, 3D BDX
Wosk ENZO Coatings SiO2

Mankamenty mycia: brudne nadkola, brak dressingu na opony, felgi czyste tylko z wierzchu.
Mankamenty samochodu: Okropne przejście zderzak - błotnik (Mam nadzieję że wyprowadzę to korektą lakieru w przyszłym roku).  Lakier w stanie agonalnym. Zaciski do malowania. Reflektory do polerowania.  

img_20201104_234637.jpg.f08d2d22a3f3c6b0a46885ad18b37591.jpg

img_20201105_091328.jpg.6796742fb97430739d2d21649ef701ec.jpg

img_20201105_091309.jpg.c466ca538eb7db85a947e05c15e700db.jpg

Stan lakieru już z LSP... Mam nadzieję wrócić do tego posta za rok i zobaczyć różnicę 🤠
img_20201105_091500.jpg.091f766fdbbd740d75b27d4d5deb39bb.jpg

  • Lubię to 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis skromnie, przygotowanie pod korekte. Zadne tam wyszukane chemikalia jak u Was. Carlab nie mial sampla dla mnie 😉

zatem myje zwykłą woda i myjunem do naczyń z pepco. Do usuwania zywicy i smoly tapeciak a reszte spoleruje farecla g3 i naplakuje zeby sie swiecilo - po takim zabiegu wlasnie bede przywracal co sie da w tym juz zmeczonym dyliżansie. Auto 2 letnie, ewidentnie pływało, ale ciii to bedzie najtansza Ska w polszu... blacharsko bezwypadek. Przebieg 25tys.

stopien zmeczenia lakier: 8/10

wnetrze: 5/10

technicznie: 7/10

2letnie auto w pelnym ori a wali sledziem jak tylko podejdziesz, im blizej tym bardziej chce sie rzygnac, lakier jakas tragedia. Widac na zdjeciach te mikrowzery. Jest tego pelno i zapewne jedt to sok z drzewa wypalony na sloncu. Dziwi mnie fakt ze na tak twardym lakierze stalo sie to w tak krotkim czasie i pewnie juz nie do wyciagniecia w 100%. 
 
czesto Wam sie trafia taki temat? Tniecie do konca? Tu juz ktos rotacja widac broil bo ma holosow pelno.

prosze o konstruktywne tipy. 
Pozdrawiam


 

40F75BB6-B114-4B74-AD82-3940B91ECAFC.jpeg

8B7746DD-AA90-4C20-96E8-E7A088C73964.jpeg

D9A8A533-DC8C-4376-988A-A0BB2BFECCF2.jpeg

A0836929-B0BC-4FC3-B97B-EE361F9C575C.jpeg

6F520093-F5B1-4339-B003-5D525E19CC69.jpeg

931425D0-E039-4BFC-BFAA-58A7EFA657B7.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mefONE napisał:

Dziwi mnie fakt ze na tak twardym lakierze stalo sie to w tak krotkim czasie i pewnie juz nie do wyciagniecia w 100%. 

Normalne. Robię pełno nowych BMW i wystarczy jeden dzień z kupą i jest ciężki wżer do usunięcia. Baa wystarczy byle co zostanie na dłużej i jest co robić.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś jedyne co zrobiłem to odstawiłem lagunę do mechanika. Padł elektryczny ręczny a przy okazji przestało działać całkowicie składanie lewego lustra plus coś gra w zawiasie przednim...

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@davor wyglada na prosciutką ta Twoja srebrna szczała. Najmniej podchodzaca mi wersja w e36 ale wez znajdz dzis nie zajechana 3ke. 
 

Pojazd po inspekcji, ktora poprzedzona byla glinkowaniem i kompletna deironizacja i T&G. 
 

Poprzedni  polermistrz korzystal z rotacji, ale pasty po sobie nie mial zwyczaju usuwac, tak samo oklejac newralgiczne punkty taśmą. Sadzac po hologramach to i tak sukces ze na rantach nie trafilem na przepolerowane miejsca czujnikiem.  
C0854EB5-7848-43C1-BA4D-4046277C0900.jpeg.9e6d6e9f55a93448c8862d59bf44a0af.jpeg

Wygląda jak powierzchowne „liźnięcie na szybko” wiec moja praca powinna byc dla mnie satysfakcjonujaca. Fotografem nie bede, ciezko mi bylo te 5 minut wiecej na zdjecia wygospodarowac. Jesli to nie wbrew regulaminowi ale tez zeby nie zasmiecac tu Wam dzialu postanowilem ze zaloze oddzielny wątek na swoje tematy gdzie będe bardziej od strony lakieru opisywal swoja prace i kombinacje pad/pasta przy ciekawszych modelach. Postaram sie tez moze o lepszy aparat i kogos kto potrafi zdjecia robic. Jesli zima nie zaskoczy skonczymy remontowac hale w ktorej bede mial 120m przestrzeni tylko dla siebie, bez przeciskania sie miedzy innymi autami, bez kombinowania z wolnym terminem na podnosniku itd.
D4A732A3-955E-42E0-94F8-8BAB3952ABC4.jpeg.f623b297f57b9bb052c86c7350d29536.jpeg129287EC-E5A2-41BA-B491-9A8C7C6D7486.jpeg.c74403b5bc883a039806dc2d82d4f8d9.jpegSwoją drogą przydalby sie kolejny na nowej miejscowce ale to z czasem. Jestem na etapie planowania oswietlenia strefy korekcyjnej 😉 Zastanawiam sie mocno nad tasmami led COB o CRI 90 w dodatku mysle czy nie pociagnac wszedzie podwójnej tasmy wszedzie(cieple i zimne swiatlo) i zapalac tą barwe ktorą bede aktualnie potrzebowal. Ponoć te smd 5050 maja nawet 1000lm/m ale czy nie lepiej miec bardziej skupione swiatlo jak w COB? Mam pare scangripow, rowniez nowego Multimatcha ale te przestawianki to zabawa na krotką mete. Przy planowanej przestrzeni szkoda mi na to czasu i pragne ją sobie zoptymalizować tak jak tylko potrafie przy realnym na moja pusta kieszen budżecie

E4F27480-032C-4586-963F-A4CC01F442C6.jpeg

3262E795-7D79-4B0D-9850-5519DCD1D78B.jpeg

6BFBB464-50F3-4BE6-AB7C-FBF970A11499.jpeg

819B318F-8134-4749-8C02-FE9F070D0062.jpeg

E77DCFBA-7DAA-4756-B5CA-36E06127D3C0.jpeg

8E7961D0-CF04-4BC5-B38F-9F78A2BB1A41.jpeg

2C86080F-C1AC-4798-ABB2-000C5694B9A5.jpeg

D07C903C-5C20-4FEF-A8B1-CE204FBD8F59.jpeg

E11E81F1-CA31-4C8F-8E05-465EAB065EF2.jpeg

C1015CE6-A741-44F0-A0C2-881450297F44.jpeg

4F66D473-6AA4-47B4-8A0D-361939043886.jpeg

10E26D08-B866-4BC7-B64D-5C3393CA9EAC.jpeg

D98C8F9E-3BCE-4086-B222-4FE2C1BB0A18.jpeg

34AE90AF-12FC-440B-A6ED-A757A71436C4.jpeg

83D3211B-DF4D-4598-9CF1-A06ED33CAFB0.jpeg

FF99863E-A208-4C7D-8863-E4A7E0BB461D.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyczyściłem oponki, które od 4 lat nie były ruszane, jedynie przy regularnym myciu i bezdotyku, niestety nie mam zdjęcia stanu początkowego, ale było „grubo”

Do czyszczenia użyłem APC ADBL 1:4( w stylowej buteleczce po płynie do nagrobków, ale atomizer jest świetny, a naklejki zdejmę w wolnej chwili😄) i nie profesjonalnej szczotki😎, a dressing SG Back2Black
37DAE421-B277-4561-A062-B900CDE9CCE8.jpeg.fd551d145a953c4ab504fe14ea98c08b.jpeg

Nadkola „wyczyszczone” samą wodą pod ciśnieniem, brudu jest sporo 😏
uwielbiam ten materiał czyścić 😂 Felgi wymagają renowacji 🤭

A0DF7E61-1B83-466F-B5C6-F09703C5BD40.jpeg.15c73d3e185cd0de767bbd3bf47c8999.jpeg    
Opony wyschły, można aplikować dressing👍

54AB16A7-05A0-4F21-8CB3-0F842A5FC9EE.jpeg.64d31a20903111fb85ec5cf94f57b415.jpeg

50:50

11B178BD-18AE-446C-A173-B5085676E744.jpeg.85f3776b33f3e4302e3556cf73978650.jpeg4234A9A9-6DF5-437B-B22F-49AFACCEAE48.jpeg.37fc2b0188ecc69e6dfe7293b0922b2f.jpeg
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano zmienilem opony w Yarisie dziewczyny oraz w moim bolidzie. Później do pracy i po pracy woskowanie swojego auta. Kilka paneli podzielone na 2 lub 3 części.  Maska również została podzielona i tylko ona jest w połowie odtłuszczona IPA 50%. Pod woskami leży professional polish

IMG_20201107_185701.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mefONE napisał:

Poprzedni  polermistrz korzystal z rotacji, ale pasty po sobie nie mial zwyczaju usuwac, tak samo oklejac newralgiczne punkty taśmą. Sadzac po hologramach to i tak sukces ze na rantach nie trafilem na przepolerowane miejsca czujnikiem.  

Jezus,maria, co za stan. Dwulatek pisałeś? Mieć S-kę i pożałować na profesjonalistę, toż to się nóż w kieszeni otwiera...😵

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze podobała mi się kierownica z M Pakietu. Chciałem oryginalną skórę, jednak po zakupie jednej, która sporo odbiegała od założeń sprzedawcy dałem sobie spokój i obszyłem ( @Qlimaxss-pochwal się swoją) 😉 Efekt jest genialny. Do tego zdecydowałem się na regenerację plastiku z logiem "M", bo nie ma kierownicy gdzie ten element nie jest porysowany. Na aucie prezentuje się świetnie, feeling z jazy również świetny - jak nowy samochód 😄 Kluczem do sukcesu był wybór skóry ze strukturą jaka była oryginalnie a nie gładką nappa stosowaną w autach 15 lat młodszych. 

IMG-6087.jpg

Udało mi sie kupić skórzany uchwyt ręcznego z mieszkiem w idealnym stanie 😉 Oryginalnie był plastik i plastikowa skóra. 

IMG-5944.jpg
IMG-5945.jpg

Miałem myć ręcznie po ostatniej trasie, jednak bezdotyk za 5 zł i szybsza przejażdżka przywróciły lakier do stanu akceptowalnego 😉 
Na lakierze pięknie szkli w kolejności od nadawniej nakładanego -  Glasur->Presto Detail-> Graphene Detailer. 
IMG-6093.jpg

Wieczorem wrzuciłem zimówki. Niby ciepło i gdzie tam do zimy, jednak lubię te alusy więc niech sobie również pojeżdżą 😄 
IMG-6099.jpg 

Letnie na koniec dnia umyte wodą z płynem do naczyń, DLUX siedzi jak zły. 
IMG-6105.jpg
IMG-6106.jpg

Pozdro Detalingowe Świry 😉
 

  • Lubię to 11
  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część prac wczoraj część dziś ze względu na dość fanaberyjną pogodę. Z góry proszę o wybaczenie ie że auto jest brudne. Może w nadchodzącym tygogodniu uda się ogarnąć pełną dekontaminacje i zabezpieczenie. 

 

Tymczasem udało się doczyscić i zabezpieczyć felgi na zimę przy pomocy Meguairs Paint Protect. Zobaczymy jak środek się sprawdzi przy dłuższym użytkowniu. Do tego korzystając z pogody zabezpieczyłem szyby zestawem Ichinen. Szyby wcześniej oczyszczone SG Glass Polish Pro i odtłuszczone K2 Klinet.

Ichinen pracowało się dość przyjemnie chociaż dopóki wkładka filcowa Glasd Compound Speedy nie nasiąkła produktem pracowało się dość topornie. Potem już bez żadnych problemów. Z nakładaniem Klinview Glass Coat Hybrid Strong nie było żadnych problemów. W pierwszej chwili myślałem że będzie problem z dotarciem bo sucha fibra działała bardzo słabo ale po przetarciu zwilżoną nie było już żadnych problemów. Dorzucę w przyszłości filmik jak się zachowuje produkt w praktyce podczas jazdy w deszczu.

 

 

PSX_20201108_162658.jpg

PSX_20201108_162906.jpg

  • Lubię to 6
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.