Skocz do zawartości

Budowa domu, garaż, kanał - kilka pytań.


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, zeea napisał(a):

Jak bym miał osobiście wybrać to brał bym kolumnowy.

Tylko przy detailingu, to średni pomysł, bo kolumny trzeba obchodzić i nawet drzwi nie otworzysz , no i nie zapominajmy że kolumnowy, to i wysokość pomieszczenia lepiej dużo większa , bo jak już go mamy, to szkoda by było podnosić auto na 1m , jak można na prawie 2m 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, powalla napisał(a):

Tylko przy detailingu, to średni pomysł, bo kolumny trzeba obchodzić i nawet drzwi nie otworzysz , no i nie zapominajmy że kolumnowy, to i wysokość pomieszczenia lepiej dużo większa , bo jak już go mamy, to szkoda by było podnosić auto na 1m , jak można na prawie 2m 😉 

Dodam jeszcze, że kolega wspominał że pomieszczenie będzie służyło też do garażowania aut. Tak więc kolumnowy podnośnik w przypadku kolegi jest bezsensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Znajomy kupił dom z garażem dwu stanowiskowym. Na jednym stanowisku był podnośnik nożycowy, właśnie taki schowany ok 10 cm w podłodze.

Kilka razy do roku (może trzy) używa tego podnośnika ale jego przemyślenia na jego temat są następujące:

- jest niewygodny w codziennym użytkowaniu garażu bo codzienny wjazd i wyjazd z garażu wymaga precyzyjnego najechania na niego i zjechania. Nie da się wjechać "na odwal" 30 cm w prawo czy w lewo.

- w tych rynnach w których podnośnik jest ukryty, zimą zbiera się woda / syf który spada z auta.

- dla osób sporadycznie robiących coś przy aucie, lepszym rozwiązaniem jest zakup najazdów  za pięć stów , trzymanie ich gdzieś za domem na co dzień korzystając z pełnych walorów użytkowych garażu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Eryczek napisał(a):

- jest niewygodny w codziennym użytkowaniu garażu bo codzienny wjazd i wyjazd z garażu wymaga precyzyjnego najechania na niego i zjechania. Nie da się wjechać "na odwal" 30 cm w prawo czy w lewo.

Jeśli masz wjazd na wprost to nie jest to problem. 

Godzinę temu, Eryczek napisał(a):

- w tych rynnach w których podnośnik jest ukryty, zimą zbiera się woda / syf który spada z auta.

Z wodą idzie sobie poradzić - zrobić odpływy. Niestety problem jest zbierający się piach - trzeba raz na jakis czas odkurzyć.

 

Godzinę temu, Domel napisał(a):

To juz nie lepiej iśc w PM TOOLS ? ułamek kosztów zwiazanych z babraniem w posadzce etc etc

Rozważałem zakup takiego. Póki co nie zdecydowałem się z uwagi na wątpliwości do jego stabilności pod obciążeniem.

@Domel tu masz za mniej niz połowa ceny PMTOOLSa 😉 

https://www.olx.pl/d/oferta/podnosnik-samochodowy-warsztatowy-jednokolumnowy-nozycowy-dwukolumnowy-CID4269-IDnqppQ.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=5

Ja osobiście przymierzam się do zakupu takiego wynalazku + dodatkowa kobyłka pod koło

A: 14431338504  Podnośnik

A: 14016284093 Kobyłka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
25 minut temu, xadamx napisał(a):

Rozważałem zakup takiego. Póki co nie zdecydowałem się z uwagi na wątpliwości do jego stabilności pod obciążeniem.

PM Tools ma świetnie opinie i jest mocno chwalony. Kilka tygodni temu zaczęli dystrybucję w USA.

@AreK ma chyba więc się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xadamx napisał(a):

Kumpel to ma, śmiem twierdzić, że nawet gdyby było na wprost, zawsze będzie problem z wjechaniem za pierwszym razem (u niego dodatkowo stoi pod kątem więc problem x 2). Jakby mieć dwustanowiskowy garaż na jedno auto to spoko, ale codzienne wjeżdżanie z duszą na ramieniu "zahacżę albo nie zahaczę" - bardzo dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Mumins napisał(a):

Kumpel to ma, śmiem twierdzić, że nawet gdyby było na wprost, zawsze będzie problem z wjechaniem za pierwszym razem (u niego dodatkowo stoi pod kątem więc problem x 2). Jakby mieć dwustanowiskowy garaż na jedno auto to spoko, ale codzienne wjeżdżanie z duszą na ramieniu "zahacżę albo nie zahaczę" - bardzo dziękuję. 

Dlatego wiem, że niektórzy przy tym podnosniku radzą sobie w podobny sposób 

image;s=1000x700

Godzinę temu, skrzat06 napisał(a):

Pewnie tak jak tutaj

https://www.youtube.com/watch?v=qfGODW0BzKk

ale za takie pieniądze ja bym nie kupił tego podnośnika. 6000 wywalone tylko po to zeby podniśc na wysokość 50cm? To juz moja żaba 3Tt na taką wysokośc podnosi, a kosztuje ułamek tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki jak na fotach i wjechanie na niego jest banalne ale jak gościłem 911 , to musiałem podłożyć 2cm deski bo było blisko podwozia . Taki schowany w podłodze omija ten problem ale znów woda i syf jest  problemem ...coś za coś 😉 

 

Co do podnośnika typu PMtools , to o ile jest jest mobilny i można wjechać pod zaparkowane auto, to musimy pamiętać iż taki podnośnik podczas podnoszenia auto się przesuwa do przodu o ok 1m  , więc musimy to uwzględnić przy parkowaniu auta . 

IMG_2186.png

IMG_2187.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
22 godziny temu, Domel napisał(a):

PM Tools ma świetnie opinie i jest mocno chwalony. Kilka tygodni temu zaczęli dystrybucję w USA.

@AreK ma chyba więc się wypowie.

Podnośnik jest GENIALNY 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i swoje wypowiedzi.

Sprostuję może moje plany i wizję na garaż, gdyż pewne sprawy się wyjaśniły.
Garaż będzie oczywiście wolnostojący, raczej blaszany, ze względu na koszty. Skłaniam się ku zamówieniu kanału gotowego, koszt około 4 tyś PLN plus wykop, podsypanie, folia itp.
Opcja mobilnego podnośnika, który podlinkowaliście też jest ciekawa, tylko mam zawsze obawy, gdy wchodzę pod auto stojące na podnośniku, a w tym wypadku biorąc pod uwagę, iż jest to chyba nie najdroższy podnośnik nasuwa się pytanie czy jest on w pełni bezpieczny, pewny i jak długo będzie sprawy. Z kanałem tego problemu nie będę miał nigdy, zawsze deski zdejmę i wejdę pod auto.

Z pracą w kanale przy swoich autach mam doświadczenie od kilku lat i jedyne co mi obecnie przeszkadza, to jego wymiar, jest za krótki i za wąski, więc ten planowany na starcie jest lepszy, bo miałby wymiar 4m x 1,2m x 1,7m H.

Planuję wymieniać olej, zawieszenie, klocki, tarcze, wydech, osprzęt (czujniki, sondy, turbo) itp. Żadnych swapów, żadnych wymian progów, spawania podłogi itp. Prace sporadyczne, wtedy kiedy nastąpi jakaś awaria lub czas na eksploatacyjny serwis. Swoich aut obecnie mam 4, nie wiem ile będzie ich np za 5 czy 10 lat (lubię bawić się motoryzacją i auta raczej dokupuję niż zmieniam), a dom i garaż wybuduję teraz i będę z niego korzystał raczej do końca życia..

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenia , klocki, tarcze  z kanału?  😱 Przecież to i tak musisz podnieść podnośnikiem kanałowym .... no ale to Twój garaż 😉

 

PS: Właśnie skończyłem Avensis T27 (olej + filtr, filtry powietrza i kabina ) ... auto bezpiecznie siedzi na podnośniku, choć nie powiem że niejeden "klient" był niedowiarkiem ale tylko do czasu jak mógł poszarpać podniesionym autem 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, CrisAGC napisał(a):

to jego wymiar, jest za krótki

 

10 godzin temu, CrisAGC napisał(a):

bo miałby wymiar 4m x 1,2m x 1,7m H

Wiesz o tym, że ten też będzie za krótki. Ja mam prawie 5 metrów długości i w zasadzie zdecydowana większość aut jest za długa do niego. Niezbędne minimum do wygodnej pracy w kanale moim zdaniem to 6mb kanał i 7mb garaż.

9 godzin temu, Tomas-sg napisał(a):

Akurat dzisiaj coś takiego mi się rzuciło w oczy 😉

https://www.instagram.com/reel/C0o2M9VrCez/?igsh=MW9hanMydzMyMTh2MQ==

Fajne te "kobyłki"

9 godzin temu, powalla napisał(a):

PS: Właśnie skończyłem Avensis T27 (olej + filtr, filtry powietrza i kabina ) ... auto bezpiecznie siedzi na podnośniku, choć nie powiem że niejeden "klient" był niedowiarkiem ale tylko do czasu jak mógł poszarpać podniesionym autem 🙂

Dokładnie. te nożycówki są stabilne. @CrisAGC idź w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tomas-sg napisał(a):

Akurat dzisiaj coś takiego mi się rzuciło w oczy

Ten podnośnik niejako jeździ kółkami pop podłodze w trakcie podnoszenia i trzeba to wziąć pod uwagę dobierając wylewkę (ogrzewanie podłogowe) i płytki , bo nacisk jednostkowy takiego kółka jest dość spory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, powalla napisał(a):

Zawieszenia , klocki, tarcze  z kanału?  😱 Przecież to i tak musisz podnieść podnośnikiem kanałowym .... no ale to Twój garaż 😉

Wymieniłem tylko czynności jakie chce i wykonuję sam przy swoich samochodach. Wiadomo, że klocki i tarcze to na lewarku ogarniam.

Wybór podnośnika ma też jeden minus - wylewka musi byś solidna i równa, a bardzo możliwe, że na początek położę jakieś płyty chodnikowe, by nie jeździć po piachu w garażu. Wylewka może przyjdzie z czasem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad tym podnośnikiem mobilnym (raczej tańszym). Teraz moje pytanie, mam garaż z kanałem i podnośnik miałby być tylko uzupełnieniem. Pytanie czy można na spokojnie unieść nim samochód (np. 30-40 cm do góry) tak by zrzucić wszystkie koło i zostawić tak na 3-4 godziny?

Oczywiście jako uzupełnienie mam dużą żabę + 2 tanie bałwanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sztefan24 napisał(a):

Pytanie czy można na spokojnie unieść nim samochód (np. 30-40 cm do góry) tak by zrzucić wszystkie koło i zostawić tak na 3-4 godziny?

Spokojnie. One przecież maja dodatkowe blokady na wypadek gdyby siłownik popuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do postawienia garażu z drewna/konstrukcja obitego płytą OSB a na to styropian i tynk.

Ma ktoś taki garaż ?

Czy w zimie spada temperatura poniżej zera ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mancini napisał(a):

Przymierzam się do postawienia garażu z drewna/konstrukcja obitego płytą OSB a na to styropian i tynk.

Ma ktoś taki garaż ?

Czy w zimie spada temperatura poniżej zera ?

 

Docieplenie samycj ścian to nie wszystko. Zostaje jeszcze dach, posadzka, brama to jak często będziesz np. otwierał bramę przez co będziesz wychładzał pomieszczenie. Jesli nie pożałujesz materiału na docieplenie to tak, zimą przy mrozach -10 nie powinieneś zejść poniżej zera wewnątrz nie posiadając ogrzewania w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.