Michał126 Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 Cześć! Postanowiłem wykonać test długodystansowy bodaj najmniej popularnego z twardych wosków Collinite. Gdzieniegdzie na forum można spotkać pochlebne - lub mniej - opinie na temat Insulatora, ale brakuje miejsca, gdzie jasno, jak krowie na rowie, byłoby opisane, cóż ten wosk jest wart. Zdjęcie z internetów: Insulator przez producenta określany jest jako "user friendly" wersja klasyka 476S (informacja ze strony internetowej Collinite). Wosk ma półpłynną konsystencję i sprzedawany jest w butelkach o pojemności "one pint" (amerykańskiej), czyli połowy amerykańskiej kwarty - a przekładając to na nasze - 473 ml. Kolor lekko żółtawy, zapach... trudny do określenia: jakby naturalny wosk zmieszany z naftą, co poniekąd wcale nie jest takie złudne, zważywszy na udział w zawartości zarówno naturalnej carnauby, jak i destylatów ropy naftowej. W każdym razie - zapach niedrażniący, nie utrudnia pracy. Swojego Insulatora zakupiłem przypadkowo. Szukałem wosku na zimę, już chciałem kupować sampler FK1000P, bo nie miałem na zbyciu odpowiedniej ilości gotówki, by bez żalu wywalić na pełnowymiarowe opakowanie, aż wtem importer Collinite, a zarazem partner forum - Detailer.pl, wyskoczył z wyprzedażą produktów z uszkodzonymi (na różne sposoby) opakowaniami. Otrzymałem Insulatora w świetnych pieniądzach, z lekko pękniętą butelką przy zakrętce, pełnego i pełnowartościowego. To był bardzo dobry interes. W pierwszym poście zechciałem Wam przedstawić przygotowanie powierzchni oraz nakładanie wosku. Ponieważ powszechnie wiadomo, że odpowiednie przygotowanie jest kluczowe dla trwałości wosku, pokazuję, jak to zrobiłem. Ocenę pozostawiam każdemu, jednak nie uważam, bym popełnił jakiś grzech. Pacjentem jest Opel Corsa C mojej dziewczyny, bohater niegdysiejszego porównania dressingów do opon: viewtopic.php?f=221&t=26961 Samochód robiony w ubiegłą środę (23.11), ostatni piękny, ciepły (circa 15*C), słoneczny dzień, zapewne na długi czas. Dlatego pracowałem na dworze od 11 do momentu aż zrobiło się ciemno, czyli po 16. Oprócz wosku kładłem dressing na opony, nielakierowane plastiki, poprawiałem NW na przedniej i tylnej szybie, moja dziewczyna wyczyściła wnęki i uszczelki, a ja je zakonserwowałem. Typowa przedzimowa robota. Jak to mówią - chlapniem bo zaśniem. Auto miało na sobie typowy brud dla okresu, kiedy jesień siłuje się z zimą. Jakieś błotko, trochę soli, standard. Dwa tygodnie wcześniej płukane na bezdotyku. Na lakierze resztki BSD, smarowanego jakoś końcem sierpnia. Na dzień dobry poleciałem z dość ciężkim arsenałem. Tenziego Trucka rozcieńczyłem 1:30, żeby było bezpiecznie. Wyszło trochę mleko, ale najgorszy syf ściągnęło. Główny walor był jednak taki, że doskonale trzymający się na dachu BSD (za to na drzwiach nieżyjący) zaczął się poddawać. Po prewashu umyłem samochód takim zestawem. Szampon to najprostszy i najtańszy szampon Sonaxa, który bardzo lubię. Nie rusza wosków, sealantów i tego typu historii, a kosztuje tyle, co nic. Na minus to, że jest dość słabo skoncentrowany - potrzeba około 75 ml na 10 l wody. Wozidło po pierwszym umyciu i osuszeniu prezentowało się już całkiem nie od rzeczy. Następnie zabrałem się za odsmalanie. A było co robić... Następnie samochód spłukałem i umyłem płynem do garów: ADBL Tar&Glue Remover kupiony podczas tygodnia patriotycznego w MrCleaner daje radę Chwila przerwy na żarełko - tak wyglądało wtedy pobojowisko: Po powrocie miałem już naładowany aparat, więc do fazy kulminacyjnej mogłem przystąpić odpowiednio zaopatrzony. Pierwsza faza przygotowania właściwego należała do Shiny Garage Pure Paint Cleaner - tego nieściernego. Ja zaś otrzymałem wspaniałą pomoc. Dziewczyna oklejała, a ja czyściłem cleanerem po kolei oklejone panele. Po cleanerze coś, co zdaniem niektórych jest bez sensu, ale czy czemuś szkodzi? Samochód z oczyszczonym, jałowym lakierem, w blasku zachodzącego słońca. Temperatura na zewnątrz nadal w okolicach piętnastu stopni. No i jedziemy z koksem. Docierałem po 5-10 minutach od wysmarowania danego elementu, tzn. zrobiłem, przerzuciłem się na jeden duży lub dwa małe i po jego/ich skończeniu, wracałem do tego poprzedniego i go docierałem. Zapomniałem pluszowej fibry Monster Shine, którą kupiłem specjalnie z myślą o docieraniu tego Colli, tymczasem zwykłą, zieloną Sonaxa, niby do szyb i wnętrza, poszło mi znakomicie. Dotarcie Insulatora to jakiś banał, rzeczywiście jest "user friendly". Niestety po aplikacji wosku i dressingu na opony (Sonaxa Xtreme; na zdjęciach tego nie widać, bo bieżnik jest uwalony, ale boki były dość solidnie wyczyszczone dwukrotnie APC 1:4), była już niemal całkowita ciemnica, więc wrzucam jedyne zdjęcie na którym cokolwiek widać. Celowo nie używałem lampy, by spróbować w miarę ukazać pracę w szerokiej okazałości. Następnie wjechałem do garażu, gdzie zakonserwowałem uszczelki, poprawiłem NW, zdjąłem taśmy i nałożyłem dressing (ten co na opony) na czarne plastiki. Z braku warunków, jedynie taka mała pięćdziesiątka z brudnym jak kupa autem kilkakrotnie bardziej wartościowym. Zdjęcia w pełnej krasie zrobiłem za to dwa dni później. Samochód był już leciutko przykurzony, jednak wciąż zwracał uwagę swoim niemal nieskazitelnym wyglądem. Bardzo podoba mi się ciepły blask tego wosku. Uważam, że na Aztek Gold (tak nazywa się ten kolor w Oplu - i może na tym poprzestańmy, nie wchodząc w rozstrzyganie, czy to pomarańczowy, miedziany czy inny czort ) siadł znakomicie. A śliskość jest kosmiczna, muchy nie są w stanie się utrzymać. Uprzedzając sugestie z serii "thanks Captain Obvious, you saved a little pussy", test jest rozwojowy, powyższe to zaledwie pierwszy, podstawowy etap. Wprawdzie genialne (moim zdaniem) podbicie szklistości i ziarna tego lakieru otrzymałem niejako w gratisie, to jak to w przypadku wosków zimowych jest, priorytetem jest trwałość, zwłaszcza w obliczu dość nieoczywistych opinii w tej materii na temat tego produktu. Serdecznie zachęcam innych użytkowników Insulatora do wpisywania swoich refleksji na jego temat. Dorzucam jeszcze prezentację hydrofobowości, którą znalazłem na facebookowym profilu jednego z użytkowników KA, Pogodnego. Pozdrawiam! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
powalla Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 Po co oklejałeś plastiki przed cleanerem? Najpierw myślałem że jakiś one step się kroi , a tu tylko cleanerem maznąłeś? Brudzi je ten cleaner, czy tylko chciałeś dać jakąś robotę dziewczynie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted November 26, 2016 Author Report Share Posted November 26, 2016 Strasznie brudził. Jak zobaczyłem biały nalot na uszczelce nad szybą, to decyzja mogła być jedna. Poza tym nie chciałem umazać czarnych plastików woskiem, bo to też najładniej nie wygląda. Korekta będzie w przyszłym roku, bo lakiernik trochę się nie spisał pomiędzy tylnym lewym błotnikiem a klapą, która od utlenienia i permanentnego brudu zmieniła kolor na ciemniejszy. Ale najpierw trzeba poprawić bezbarwny dookoła szyb po stronie pasażera, bo schodzi płatami. I nie wiem co zrobić z dachem, który jest masakrycznie wypłowiały i ma wżery od gówien. Generalnie jednak lakier jest w zaskakująco dobrym stanie, tzn. nieporysowany, tak tam, gdzie jest w miarę nowy (przód i tylny lewy błotnik), jak i w miejscach, gdzie jest stary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yakuz89 Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 super relacja fajnie ze ktoś ja zrobił bo ja tez kupiłem jednego 845 z tych pogniecionych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gardor Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 Bardzo fajny test Kiedyś myślałem żeby kupić tego Collinite 845 Insulator Wax ale udało mi się wyrwać w dobrej kasie colli 476(nigdy go nie sprzedam mimo że używałem go tylko raz , to taki must have w garażu ) Czekam na aktualizacje tematu za jakiś miesiąc; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted November 26, 2016 Author Report Share Posted November 26, 2016 super relacja fajnie ze ktoś ja zrobił bo ja tez kupiłem jednego 845 z tych pogniecionych Dzięki No to podziel się wrażeniami jak posmarujesz Bardzo fajny test Kiedyś myślałem żeby kupić tego Collinite 845 Insulator Wax ale udało mi się wyrwać w dobrej kasie colli 476(nigdy go nie sprzedam mimo że używałem go tylko raz , to taki must have w garażu ) Czekam na aktualizacje tematu za jakiś miesiąc; ) Ponownie dzięki Sam jestem ciekaw ile w tej wersji zostało z tej legendarnej trwałości. Póki co nie będę go wspomagał żadnym QDkiem (może na święta psiknę BSD), pewnie mycie ręczne też będzie, nie tylko bezdotyki, więc zobaczymy jak to się będzie sprawowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ad.am Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 680285 najmniej popularnego z twardych wosków Collinite. Fajnie podbił ziarno i szklistość Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gesiu_15 Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 [ref]Michał126[/ref], bardzo fajny test Wrzuć jak kropelkuje wosk i aktualizuj temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eidos71 Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 [ref]Michał126[/ref] - nie miałeś problemu z konsystencją 845 ? Użyłem go raz - latem 2 lata temu i zniechęciły mnie "gluty", które tworzyły się w butelce, a które baaardzo utrudniały aplikację wosku. Nie pomagało wstrząsanie butelką - dopiero później się dowiedziałem, że problem z "glutami" występuje bardzo często, a rozwiązaniem jest wstawienie butelki do ciepłej/bardzo ciepłej wody na kilka chwil. Pytam, bo ja miałem problem latem, w temp. >20 stopni C, a obecnie temp. oscyluje w okolicy 10 stopni (wspomniałeś, że u Ciebie było ok. 15), więc warunki temp. miałeś jeszcze gorsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemas22 Posted November 26, 2016 Report Share Posted November 26, 2016 Ja zaczynałem przygode na tym forum od 845. I chetnie bym do niego wrócił ale zawsze kusi spróbowanie czegos nowego. Wedlug mnie wart kazdej złotowki. Odporny na chemie bajeczny w aplikacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
hshadow14 Posted November 27, 2016 Report Share Posted November 27, 2016 Fajny test i fajnie zobaczyć kogoś z okolic, trzeba kiedyś ogarnąć jakiegoś spota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted November 27, 2016 Author Report Share Posted November 27, 2016 680285 najmniej popularnego z twardych wosków Collinite. Może źle rozumuję (zębów na detailingu nie zjadłem), ale zawsze mi się wydawało, że twardy wosk to taki, który pozostawia trwałą, odporną na czynniki środowiskowe warstwę Fajnie podbił ziarno i szklistość Genialnie, mi się ten efekt bardzo podoba i nawet osoby niemające pojęcia o takim porządniejszym dbaniu o wygląd auta zauważają, że coś tu musiało być grane. [ref]Michał126[/ref], bardzo fajny test Wrzuć jak kropelkuje wosk i aktualizuj temat Wszystko będzie [ref]Michał126[/ref] - nie miałeś problemu z konsystencją 845 ? Użyłem go raz - latem 2 lata temu i zniechęciły mnie "gluty", które tworzyły się w butelce, a które baaardzo utrudniały aplikację wosku. Nie pomagało wstrząsanie butelką - dopiero później się dowiedziałem, że problem z "glutami" występuje bardzo często, a rozwiązaniem jest wstawienie butelki do ciepłej/bardzo ciepłej wody na kilka chwil. Pytam, bo ja miałem problem latem, w temp. >20 stopni C, a obecnie temp. oscyluje w okolicy 10 stopni (wspomniałeś, że u Ciebie było ok. 15), więc warunki temp. miałeś jeszcze gorsze. Konsystencja jest papkowata i nie da się nalać ładnych, grubych kropel na aplikator, ale nic trudnego do roztarcia mi nie zostawało. Wosk trzymałem w temperaturze pokojowej, ale do czasu smarowania na pewno się ochłodził, bo całą chemię miałem przy aucie na dworze. Może nic takiego nie zebrało się u góry butelki po prostu. Sam w sobie był banalny w dotarciu, dawałem mu lekko przyschnąć i heja, fakt, że poleciałem jedną, średnią warstwą, uznając, że bez sensu wciągać w fibrę nadmiar takiego dobra. Ja zaczynałem przygode na tym forum od 845. I chetnie bym do niego wrócił ale zawsze kusi spróbowanie czegos nowego. Wedlug mnie wart kazdej złotowki. Odporny na chemie bajeczny w aplikacji To miła rekomendacja Fajny test i fajnie zobaczyć kogoś z okolic, trzeba kiedyś ogarnąć jakiegoś spota. Trzeba, bo trochę nas tu na miejscu jest. A to auto w Bytomiu jest łatwe do spotkania, może obczaisz na żywo, jak to wygląda. Dzięki za dobre słowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_t11 Posted November 28, 2016 Report Share Posted November 28, 2016 Kawał dobrej roboty , to będzie rzetelny test bo lakier przygotowany bardzo dobrze. Ciekaw jestem dalszej relacji jak wosk się zachowuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted November 28, 2016 Author Report Share Posted November 28, 2016 Kawał dobrej roboty , to będzie rzetelny test bo lakier przygotowany bardzo dobrze. Ciekaw jestem dalszej relacji jak wosk się zachowuje. No to szybko zaspokoję Twoją ciekawość, bo zajrzałem dziś na zolytach do garażu żeby zobaczyć czy coś się wydarzyło (a dzień taki, że dziołcha z uczelni 15 km wracała 3,5 godziny... więc solniczki też swoje zrobiły), tymczasem... mocno mi się to spodobało Własności samooczyszczające na niezłym poziomie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_t11 Posted November 30, 2016 Report Share Posted November 30, 2016 Na razie wygląda to bardzo dobrze Czarne plastiki też robią robotę. Widać że siadło wszystko elegancko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted November 30, 2016 Author Report Share Posted November 30, 2016 Czarne plastiki też robią robotę. Z braku laku dobry kit Muszę kupić dressing do plastików zewnętrznych Sonax Xtreme, bo podobno też jest dobry i trwały. Póki co wszystko siedzi jak ma, zobaczymy jak dalej będzie - może Insulator to święty graal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
typ2006 Posted December 1, 2016 Report Share Posted December 1, 2016 680322 Póki co nie będę go wspomagał żadnym QDkiem (może na święta psiknę BSD), Test fajny i będzie miarodajny o ile wszelkie QD faktycznie pominiesz. Chyba ze 50/50 dla porównania ile to zmienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
nefifer13 Posted December 6, 2016 Report Share Posted December 6, 2016 Bardzo cenię osobiście ten wosk w przeciwieństwie do 476s.Na Audi czarna perła też robi świetną robotę.Ziarno rewelacja jak na Opelku.Trwałość nie odbiega od tego z puchy a aplikacja i łapanie kurzu o wiele lepsze.Jedyny minus to wspomniane już gęstnienie w niskich temperaturach ale temat wyżej ogarnięty.Generalnie ciemne metaliki wyglądają po nim super.Jak przeleciałem żony Pandę bordo met. wedle sztuki z klinerem to sąsiedzi z bloku pytali czy malowałem auto. Dodane po 11 minutach 50 sekundach: 680322 Póki co nie będę go wspomagał żadnym QDkiem (może na święta psiknę BSD), Test fajny i będzie miarodajny o ile wszelkie QD faktycznie pominiesz. Chyba ze 50/50 dla porównania ile to zmienia BSD go nie tykajcie po spierdzieli cały urok.To nie jest dobry pomysł.Lepiej DG#931, DG#951, QD1 czy Finale lub coś z Megsa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted December 6, 2016 Author Report Share Posted December 6, 2016 BSD go nie tykajcie po spierdzieli cały urok.To nie jest dobry pomysł.Lepiej DG#931, DG#951, QD1 czy Finale. Z czasem o tym samym pomyślałem, a jak zajrzałem z dziewczyną do ShiningCar i kazała mi wybrać sobie mikołajkowy prezent, to stał się nim właśnie QD1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Lee Posted December 15, 2016 Report Share Posted December 15, 2016 Podzielę się i ja swoimi wrażeniami na temat tego wosku, w sumie to nie tylko na jego temat Tak jak [ref]Michał126[/ref], kupiłem "uszkodzone" opakowanie Collinite 845 i "uszkodzoną" dużą puchę FK Hi-Tempa, z którym miałem już wcześniej do czynienia. Auto uprzednio zostało gruntownie umyte i maszynowo liźnięte finiszową pastą na średnim padzie, a następnie odtłuszczone dwukrotnie K2 Klinet. Woski położyłem 19 listopada, odpowiednio strona kierowcy FK i strona pasażera Collinite, oba w dwóch warstwach i z godzinną przerwą pomiędzy warstwami. Przejeździłem tak bez mycia 3 tygodnie, a w tym czasie było trochę deszczu, trochę śniegu i trochę soli. W ostatnia sobotę 10 grudnia postanowiłem umyć auto i zobaczyć jak się miewają obydwa woski tak więc standardowo piana aktywna (ADBL Yeti 1:11) i mycie na 2 wiadra (Zymol Auto Wash). Po samym umyciu wyglądało to mniej więcej tak Jak dla mnie obydwa woski zachowują się bardzo podobnie, szybko odprowadzają wodę i ładnie kropelkują. W samym wyglądzie tez nie zauważyłem różnicy. Na lakierze oprócz wosków nie ma żadnego QD. Będę chciał zobaczyć jak długo wytrzymają, tak więc za jakiś czas znowu wkleję filmik lub wstawię fotki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nefifer13 Posted December 15, 2016 Report Share Posted December 15, 2016 Dobra robota Tommy Lee.Wszyscy już mają dość porównań z Colim z puchy. Stawiam na 845.Jak dla mnie daje lepszy look.Szczególnie na czarnych i innych ciemnych.1000p stasuje już tylko czasami na felgi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yacek _b Posted December 15, 2016 Report Share Posted December 15, 2016 Fajne porównanie , mam wrażenie że lepiej wodę odprowadza 845-ka , świetnie trzymają się na progach i dolnych partiach drzwi , a tam przeważnie najszybciej woski padają . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał126 Posted December 16, 2016 Author Report Share Posted December 16, 2016 Dzięki [ref]Tommy Lee[/ref] Wrażenia co kropelkowania i odprowadzania wody przez Insulatora mamy identyczne, pomimo tylko jednej warstwy położonej przeze mnie. Corsa nie widziała myjki od dnia woskowania, na święta w ruch pójdzie piana ADBLa i dwa wiadra, więc pojawi się z mojej strony miarodajne sprawozdanie. Póki co jest tak, że z daleka auto wygląda na prawie czyste, dopiero z bliska widać nagromadzenie filmu drogowego - a warunki mamy niestety skrajnie niesprzyjające, jeśli chodzi o brudzenie się auta. Natomiast w międzyczasie położyłem Insulatora na dwa komplety alufelg. Miesiąc temu je umyłem (Tenzi Truck 1:30 - raz spryskane, spłukane, spryskane drugi raz i umyte ręcznie, potem APC 1:4 na opony i kombinacja APC 1:4 i Sonaxa Xtreme do felg w celu doczyszczenia felg) i schowałem, przedwczoraj zaś wyjąłem je z powrotem w celu odsmolenia (wcześniej nie miałem czym), domycia, położenia wosku i dressingu na opony. Poleciałem identycznie jak z samochodem (cleaner, IPA i te sprawy), tylko wosk dwa razy. Podobno Colli z puchy średnio się sprawdza na felgach - no to zobaczymy jak będzie z Colli z butelki. Niestety efekty ujrzymy dopiero wiosną, bo to letnie koła. Na oponach doskonała Black Mamba. Takie fotki w celach sprawozdawczych ze szwankującego patefonu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kedar Posted December 16, 2016 Report Share Posted December 16, 2016 Fajne porównanie , mam wrażenie że lepiej wodę odprowadza 845-ka , świetnie trzymają się na progach i dolnych partiach drzwi , a tam przeważnie najszybciej woski padają . Jestem tego samego zdania. Wiem, bo miałem, a tei zimy mam 2xFK i już widzę różnicę od połowy drzwi w dół. Colli 845 nie "zapychał" się tak brudem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nefifer13 Posted December 18, 2016 Report Share Posted December 18, 2016 Stosowałem też na felgi FK, ale niedawno stwierdziłem, że jednak dedykowane do tego środki jak PB Wheel Sealant są znacznie lepsze.Faktycznie FK było by ok gdyby się tak szybko nie zapychało.845 nie dawałem jeszcze na felgi, ale na wiosnę trzeba sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now