Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ? 2


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak teraz (z opinii na forach wygląda, że już słabiej) z Boschem ale ja po kupnie auta wymieniłem w nim akumulator - przełom 2008-2009r - na Boscha Silver S4 (95Ah 800A). Teraz już kończy swój żywot bo jak auto nie jeżdżone kilka dni i stoi na lekkim mrozie to czasem już jest problem z odpaleniem - co i tak jest niezłym wynikiem bo to już 6 lat mu stuknęło (akumulator nigdy nie był doładowywany itp). Jak zima będzie tak jak teraz - lekka - to do jej końca jeszcze dociągnie a na wiosnę będę szukał nową elektrownię. Raczej nie Bosch i na pewno nie żadna Centra.

Skupię się na Bannerze, Yuasa i Varcie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w poprzednim aucie akumulator Centra Plus i nie polecam.

Nowy akumulator już podczas pierwszej zimy odmówił posłuszeństwa.

Też dużo dobrego słyszałem o Varcie i o jakiejś skandynawskiej firmie z niedźwiedziem w logo (nie pamiętam nazwy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znów mogę polecić Yuasa, gdyby ktoś poszukiwał nietypowego akumulatora np. do Hondy, bo tylko oni oferują takie z rozsądnymi parametrami. Inne mają małą pojemność i mały prąd rozruchowy, Varta i Bosch padały po roku jeżdżenia. A do tego nie trzeba przerabiać instalacji i mogłem wreszcie wrócić do oryginalnych klem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekarstwem na długie działanie aku u mnie jest tak mniej więcej co kwartał doładowanie akumulatora prostownikiem malutkim prądem tj. max 10% jego pojemności. Mam w domu 5 akumulatorów obsługowych i bezobsługowych. Każdy z nich ma wiek powyżej 5 lat i nie ma z nimi żadnego problemu. Nie wolno tylko ładować go krótko, ale za to bardzo dużym prądem, a w aucie które nie jeździ zostawiać go bez ładowania np. rok, bo już możemy go nie odratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trochę czasu i pogody się trafiło bo od miesiąca nie myty ręcznie i nie odkurzany więc w końcu się posmarowało i ogarnęło w środku trochę, a nie tylko mycie, qd, mycie, qd [:P]

 

Nie ma wielkiego szału bo mycie z wiadrem na bezdotyku to trzeba się spieszyć i zdjęć nie zrobisz, a nad detalami się nie skupisz.

 

Ale chciałem sobie pofocić od tak [ [:)] ]

 

Na lakier maszynowo wypracowany Polytop Hochglanz 2000 i na to wosk też od Polytopa Tresor

Kierownica wyczyszczona Colourlock soft clean i zabezpieczona Colourlock Versiegelung

Plastiki w środku Polytop Kunststoffpflege.

Szyby od środka mleczko 1z, od zewnątrz Nielsen Blue Window.

Opony Megs Endurance.

Plastiki Nielsen Super a Shine.

 

WPstGWs.jpg

 

QCq9nuG.jpg

 

AWStLGU.jpg

 

S0hxlh7.jpg

 

4yNdSfJ.jpg

 

LS1H3J2.jpg

 

KZ6Et4r.jpg

 

LoI4UmO.jpg

 

2PKOKFu.jpg

 

FJlucMP.jpg

 

x1cQaLQ.jpg

 

1xtMGXe.jpg

 

gl2kHA7.jpg

 

gz9X0rY.jpg

 

6USOz2D.jpg

 

lFsh18n.jpg

 

NwFFnSF.jpg

 

guoeGZq.jpg

 

grc5imw.jpg

 

V5BfFnK.jpg

 

zBgLCCg.jpg

 

MfMNezx.jpg

 

dNEfaEj.jpg

 

e7AJcqH.jpg

 

YNZXmdC.jpg

 

CuqxhPo.jpg

 

jSXkBvE.jpg

 

XnpkavI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To folia naklejona żeby antena cb nie zostawiała po sobie brzydkich rzeczy.

Na innym aucie tak samo robiłem, raz w roku odklejałem i naklejałem nową i wszystko było ok.

 

czemu folia a nie podkładka magnetyczna, którą można założyć kiedy się chce i nie trzeba wtedy z nią jeździć non stop ? Folia lepiej się sprawdza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że jak mam brudny lakier i kładę antenę to rysuję folię, a nie lakier.

W przypadku podkładki kładziesz i podkładkę i antenę na brudnym lakierze, a rysujesz lakier bo podkładka nic wtedy nie daje, bo pod nią jest brud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trochę przesadzacie z tymi opiniami dot. akumulatorów, ja od 5 lat mam Boscha 4, samochód od tej zimy nie garażowany, codziennie jeździ całe 2 km w jedną stronę, jak na diesla przystało :D a przy tym w bagażniku siedzi wzmacniacz. Samochód odpala bez problemu, nic nie doładowywane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fireman co miałeś położone na oponach przed przystąpieniem do prac? Pytam bo ładnie czarne i brud się nie przykleił ;)

Megsa Endurance :)

Może jest świecący na początku, ale jak widać zaletę ma taką, że po miesiącu opona jest wyraźnie poczerniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu folia a nie podkładka magnetyczna, którą można założyć kiedy się chce i nie trzeba wtedy z nią jeździć non stop ? Folia lepiej się sprawdza ?

Podkładka magnetyczna pod podstawę to zło!

1. Głuchnie antena

2. Pogarsza trzymanie podstawy

3. Przy dłuższym leżakowaniu na karoserii w wysokich temperaturach -- problemy z demontażem

 

Folia jak najbardziej, lecz cyklicznie zmieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Nie dzis, ale w niedziele :) Z dedykacja dla kamilgt ;)

 

s42Dpr.jpg

FdJony.jpg

rWXz2j.jpg

wJOdWG.jpg

KS3PbY.jpg

rI1f5H.jpg

oUzNLu.jpg

 

Maska przepolerowana pasta Urbana na zoltym 3M i porzadnie odtluszczona. Zobaczymy co sie bedzie dzialo. Woski nie maja letko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.