Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ? 2


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dziwne. Akurat jestem w temacie rozglądania się za tarczami.

 

Kiedyś, jak najstarsi Indianie kawałkiem szmaty wcierali z furią politure sonaksa w nieumyty lakier, przerobiłem 3 komplety nowych ATE oraz 2 nowych Zimmermannów. Wszystko się pogięło.

Auto E34 525tds nie jakiś demon prędkości. W międzyczasie wymienilem wszystko inne z przekladnia kierownicza włącznie... Dopiero założenie większych tarcz od E32 łącznie z wiekszymi zaviskami zmieniło sytuacje. Tarcze były używane, kupiłem je z zaciskami. Od tamtej pory był spokój.

 

685138 kłócił

 

A z dodatkiem węgla łączy się też większe rdzewienie.

Nie znam się, ale nie wiem czy jakieś domieszki molibdenu czy wanadu nie wpłynęłyby na ścieralność tarczy a nie klocka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

685364 podróby

 

Akurat większość kupiona u Maćka z czescidobmw.pl jeśli to jest jakakolwiek gwarancja. Poprostu zwracałem mu komplet za kompletem

 

On sam mi wtedy mowil, o ile dobrze pamiętam, ze ma zwroty w przypadku tarcz ATE. Najmniej podobno miał na zimmermanny, ale one tez wymiękły.

 

Pare lat temu słyszałem, ze tarcze mikoda sa OK, prawda to? Myślę o wierconych, nacietych i pomalowanych.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

przerobiłem 3 komplety ATE w e46 (kupowane w hurtowniach motoryzacyjnych) - myślałem, że to tylko moja przypadłość, ale bardzo szybko pojawiało się bicie na kierownicy - potwierdzam opinie napisane wyżej - nie polecam. Oczywiście zdarzało się też piszczenie, ale tutaj winię raczej klocki, bo na niektórych było dobrze.

Potem założyłem tarcze Bosch i wszystko było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedniej 307 SW miałem tarcze Mikoda. Kupiłem budżetowo na przód i tył przed sprzedażą auta. Spisywały się bardzo dobrze z klockami TRW.

Teraz w V50 mam na przodzie i tyle ATE Power Diski z klockami ATE i jak na razie nic nie bije i nie piszczy.

Na tym komplecie zrobiłem już ok. 10k km. Ostatnio miałem ostre hamowanie w sporej kałuży (przypomniałem sobie o tym co pisaliście o biciu), ale na razie wszystko jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojego Subaru założyłem gładkie Brembo i klocki nie pamietam jakie. Zbierają bardzo dobre opinie wśród fanatyków marki, do Opla żony tez kupowałem Brembo z klockami TRW i nie narzekaliśmy. W subaru dopiero docieram zestaw, więc jeszcze za wcześnie na wydawanie jednoznacznej opinii.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze na Allegro wiekszosc zestawów do hamulców to podroby, stad się potrafią giąć wszystkie firmy, zarówno brembo, zimmermany itp. Po drugie ważne jest docieranie hebli jak i oczyszczenie wszystkich prowadnic, bo dużo osób nie czyści zacisków i później płacz ze piszczą.

 

Natomiast wiadomo jest jak to z docieraniem. Ja sam mocno dbałem aż jechałem do roboty 150km/h i facet mi wskoczył na lewy pas jadąc z 70-80, oczywiście wyhamowalem ale co z tego jak tygodniowe tarcze się pokrzywily....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

685911 Po drugie ważne jest docieranie hebli jak i oczyszczenie wszystkich prowadnic, bo dużo osób nie czyści zacisków i później płacz ze piszczą.

Czyszczenie, smarowanie prowadnic i jarzm, sprawdzenie stanu tłoczków i uszczelnień.

Niestety nawet dla niektórych mechaników to jakieś zabobony. Panie, jak dobrze było to nie trzeba. Po co psuć.

Ja przy każdej wymianie klocków robię sobie pełen serwis. Z resztą to nic, poza dodatkowym czasem, nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio regenerowałem u siebie tylne zaciski, na pierwszy rzut oka wyglądało wszystko ok, ale po demontażu cudów nie było

w styczniu zakładałem klocki i było ok, a zaczęło się od ręcznego który nie odbijał, wystarczyło 11 m-cy i tak zdechło

 

 

twyDQJl.jpg

 

uPInsmE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobisz. Ja z zasady przed zimą rozbieram, czyszczę, smaruje i wszystko się zawsze trzymało...

 

Wracając do tematu, na szybko szczurek umyty, adbl qw i uszczelki wyczyszczone i przesmarowane... Na święta może być :)

 

2a6c03c85e4844ab56b898861acc0bd0.jpg

 

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.