Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 5


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak zastosować FG 400 na DA jako one step na VW Golfie III kolor czarny. Jakie prędkości zalecacie? Lakier ma być odświeżony, nabrać połysku, ale nie musi być idealnie, to auto ma prawie 20 lat i jest mocno styrane, a na ogarnięcie będę miał tylko 1 dzień. Większość tematów o fg400 dotyczy rotacji, ale ja mam tylko DA.

FG400 na DA jako one step możesz śmiało robić - twarda gąbka, bieg 6 i jedziesz do wypracowania pasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czym myc wewnetrzne części silnika takie jak glowica miska olejowa pokrywa zaworow itp. Chodzi o usunięcie olejów nagarów itp. Znajomy chce wyczyścic silnik w czesciach

 

benzyna/ropa/nafta

Srednio daje rade

 

Wysłane z mojego P6-U06 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

double-bart pisze:

Arkadio_Gdansk pisze:

Panowie czym myc wewnetrzne części silnika takie jak glowica miska olejowa pokrywa zaworow itp. Chodzi o usunięcie olejów nagarów itp. Znajomy chce wyczyścic silnik w czesciach

 

benzyna/ropa/nafta

 

Srednio daje rade

Myślisz, że mechanicy używają czegoś innego? :D niech próbuje dimerem silnie skoncentrowanym, ale niech uważa na stopy aluminium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polerowalem recznie swoja honde przy uzyciu UC , około tygodnia , wiadomo niektore elementy jak to w garazu juz sie zakurzyły . Czy przed nalozeniem wosku wystarczy przetrzec mikrofibra lakier z kurzu czy lepiej jest znowu umyc na 2 wiadra ?
Umyć, zawsze to pewniej.

 

specjlanie po UC nie przemywałem IPA , czy myjac na 2 wiadra nie wymyje pasty ? chodzi mi zeby efekt chwile polezał pod woskiem , wiem ze to przeciw sztuce ale chociaz przez chwile chce widziec efekty 15 godzinnego machania łapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eidos71 - w razie nie wyjdzie, to mam tez SF4000 i Koch Antihologram, ale tak jak pisałem, na całość mam tylko jeden dzień, stąd szukam drogi na skróty, żeby osiągnąć jakiś pozytywny efekt, w ostateczności mogę użyc Megs UC zamiast tej FG400, mniej zbierze, ale zostawi lepsze wykończenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nurtuje mnie jedno pytanie, jeśli chodzi o car detailing to jestem po prostu koziołkiem :D , zacząłem czytać forum i dowiedziałem się, że przed myciem dobrze jest spryskać auto pianą aktywną, a z drugiej strony dowiedziałem się, że na myjniach ręcznych piana aktywną jest szkodliwa. To jak to z tym jest? Czy piana aktywna, ktorą większość z Was używa zmyje wosk? Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Grzechu_FH500, są różne piany aktywne. Te delikatne, przydatne przy pre-washu i te mocne, które zmywają sporo :P

Myjnie z reguły idą na łatwiznę i używają pian mocnych żeby przyspieszyć i ułatwić sobie proces mycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odpowiedź. Czyli co jakiś czas używając delikatnej piany nie muszę się bać, że np srebrne listwy podejdą białym nalotem jak miało miejsce po myjniach ręcznych? :(

 

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odpowiedź. Czyli co jakiś czas używając delikatnej piany nie muszę się bać, że np srebrne listwy podejdą białym nalotem jak miało miejsce po myjniach ręcznych? :(

 

Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka

 

Warto wspomnieć, że mycie samochodu za pomocą pianownicy z użyciem piany aktywniej to nie to samo co mycie na dwa wiadra, więc cudów bym nie oczekiwał. Ja posiadam myjkę Karcher HDS 450, włączam ogrzewanie wody + dedykowana pianownica + piana SG i robi zamiast piany mega puch którzy utrzymuje się około 5 minut na samochodzie, ale z domywaniem różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kupiłem swojej żonie Opla Corsę z 2001 r. w kolorze czarnym (nie metallic), który ma jej służyć do nauki jazdy jak już zda egzamin. Został sprowadzony przez poprzedniego właściciela z Niemiec 7 lat temu i ewidentnie przez te 7 lat nic nie było z lakierem robione.

Zdecydowałem się na niego pomimo głośnej pracy silnika i kiepskiego lakieru ponieważ cena była dla mnie okazyjna. Teraz chciałbym go tanio doprowadzić do porządku.

Samochód niby bezwypadkowy, szyby oryginalne, masa zarysowań itp, co świadczy raczej, że nie był szykowany do sprzedaży. Ma kolor czarny i w kilku miejscach, np. na dachu i na masce schodzi klar, dziwne jednak, że pod spodem lakier nie jest matowy... Czy to świadczy, że mógł być pokryty dwiema warstwami klaru i jedna z nich schodzi?

Jest sposób na naprawienie tego łuszczącego się klaru bez lakierowania elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.