Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 5


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jako, że pogoda powoli nie będzie dopisywać zastanawiam się nad przygotowaniem auta do zimy tj. nawoskowanie. W późniejszym czasie nie będę miał możliwości, bo auto stoi pod chmurką, a dostępu do garażu niestety nie mam. A jak będą zbliżać się niskie temperatury to woskowanie już nie będzie takie łatwe, bo i wilgotność większa. Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy płyn borygo Winter różowy będzie dobry do benzyny 1.6 16V astra g bo mają w promocji w tesco 5L za 20zł

Borygo Winter różowy jest na bazie glikolu monoetylowego?

Gdzieś czytałem że bezpieczniej jest brać płyn chłodzący na bazie glikolu propylenowego (chyba któryś Borygo zielony na nim jest).

Ten pierwszy jest popularniejszy i tańszy w produkcji. Ma jedynie wadę w takiej postaci że jeśli część tego płynu przedostanie się w jakiś sposób do układu smarowania natychmiast zrywa film olejowy ze smarowanych elementów.

Ten na bazie glikolu propylenowego (niestety droższy) tego nie robi.

Ale UWAGA piszę z pamięci, nie wiem czy do końca dobrze to zapamiętałem i nie pokręciłem. :D

Niech ktoś jeszcze to potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy płyn borygo Winter różowy będzie dobry do benzyny 1.6 16V astra g bo mają w promocji w tesco 5L za 20zł

Borygo Winter różowy jest na bazie glikolu monoetylowego?

Gdzieś czytałem że bezpieczniej jest brać płyn chłodzący na bazie glikolu propylenowego (chyba któryś Borygo zielony na nim jest).

Ten pierwszy jest popularniejszy i tańszy w produkcji. Ma jedynie wadę w takiej postaci że jeśli część tego płynu przedostanie się w jakiś sposób do układu smarowania natychmiast zrywa film olejowy ze smarowanych elementów.

Ten na bazie glikolu propylenowego (niestety droższy) tego nie robi.

Ale UWAGA piszę z pamięci, nie wiem czy do końca dobrze to zapamiętałem i nie pokręciłem. :D

Niech ktoś jeszcze to potwierdzi.

Płyny masz w dwóch technologiach OAT, IAT i jeszcze hybryde z którą się nie spotkałem. Dowiedz się jaki zaleca producent i taki zalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę o poradę. Znalazłem dzisiaj trochę rdzy na podwoziu swojej fury i pomyślałem, że dobrze byłoby te miejsca zakonserwować. W sklepie sprzedawca podał mi silvermont jako tańszy i lepszy zamiennik stalochronu.

Pomalowałem skorodowane miejsca kupioną farbą i dopiero po jakimś czasie coś mnie podkusiło, żeby sprawdzić dokładniej co to za farba. Okazuje się, że z chlorokauczukiem ma niewiele wspólnego i tutaj rodzi się moje pytanie.

Czy mogę spokojnie pokryć podwozie drugą warstwą tej farby, czy jednak jest ona za twarda i nie ma sensu się w o bawić? Dodam, że mam zamiar w tym roku jeszcze jechać na konserwację podwozia do zakładu specjalizującego się w tego typu rzeczach.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę o poradę. Znalazłem dzisiaj trochę rdzy na podwoziu swojej fury i pomyślałem, że dobrze byłoby te miejsca zakonserwować. W sklepie sprzedawca podał mi silvermont jako tańszy i lepszy zamiennik stalochronu.

Pomalowałem skorodowane miejsca kupioną farbą i dopiero po jakimś czasie coś mnie podkusiło, żeby sprawdzić dokładniej co to za farba. Okazuje się, że z chlorokauczukiem ma niewiele wspólnego i tutaj rodzi się moje pytanie.

Czy mogę spokojnie pokryć podwozie drugą warstwą tej farby, czy jednak jest ona za twarda i nie ma sensu się w o bawić? Dodam, że mam zamiar w tym roku jeszcze jechać na konserwację podwozia do zakładu specjalizującego się w tego typu rzeczach.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

po pierwszy należy dokladnie oczyścić te miejsca, po drugie gdzie masz tą korozje? jeżeli ruda wyszła na zgrzewach to troche lipa bo koroduje od środka i konserwacja w pewnym sensie coś da, ale nie oczekuj spektakularnych efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwszy należy dokladnie oczyścić te miejsca, po drugie gdzie masz tą korozje? jeżeli ruda wyszła na zgrzewach to troche lipa bo koroduje od środka i konserwacja w pewnym sensie coś da, ale nie oczekuj spektakularnych efektów.

Tamte miejsca oczyściłem z luźnych kawałków rdzy i starego baranka, starej farby ale nie do gołej blachy zgodnie z tym co napisane było na instrukcji farby. Raczej nie są to spawy a powierzchnie pod bagażnikiem, haku etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam takie pytanie odnośnie cleanera - pracuję z nim na rotacji na gąbce finishowej i potem chce na to położyć wosk i tu moje pytania:

1 - jak długo/do jakiego momentu należy wypracowywać cleanera? kiedy będę wiedział, że już jest wypracowany?

2 - czy po wypracowaniu poleruję/przecieram go mf?

3 - czy po wypracowaniu wymywam IPA czy kładę bezpośrednio wosk?

 

Jakoś do tej pory używałem cleanera bardziej jako ostatni etap polerki i potem jechałem IPA i dopiero wosk, ale podobno wosk na cleanerze lepiej się może trzymać.

 

Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że mam zamiar w tym roku jeszcze jechać na konserwację podwozia do zakładu specjalizującego się w tego typu rzeczach.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

podjedź do zakładu naświetl sprawę i niech zrobią porządnie;) sam już nie ruszaj bo nie ma to sensu. jak zakład porządny to i tak to potem ruszy i odczyści po swojemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używa i jak narazie bardzo fajne :) większość rzeczy mam od nich - poza iron remover(używam prixa) woskiem (mam kilka innych)... Mam szampon, płyn do szyb, wycieraczke na szyby, środek na robale, na smole, apc, dressing, powłokę na lakier, cleaner i kilka innych rzeczy i wszystkie mają bardzo fajne działanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używa i jak narazie bardzo fajne :) większość rzeczy mam od nich - poza iron remover(używam prixa) woskiem (mam kilka innych)... Mam szampon, płyn do szyb, wycieraczke na szyby, środek na robale, na smole, apc, dressing, powłokę na lakier, cleaner i kilka innych rzeczy i wszystkie mają bardzo fajne działanie :)

Jak tar&glue działa? Masz porownanie do innego?

 

I jaka powloka na lakier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tar&glue jak dla mnie działa może minimalnie gorzej od pricka, kiedyś porównywałem sobie jak od kumpla wyciągnąłem próbke pricka... Druga rzecz to jak dla mnie trochę zbyt szybko zasycha ale działać to działa dobrze, zmywa dość sprawnie, przy większych niespodziankach niezbędny pędzel i tyle :)

 

A powłokę to dla testu mam hydrocoat którą wygrałem kiedyś na zlocie, siedzi u mnie na bagażniku od końca lipca i zrzuca wodę jak głupia s niczym jej nie podbijam ani nie dbam jakoś szczególnie. Jak zacznie znikać to wtedy wrzucę pełny test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest coś mocniejszego od UC do ręcznej polerki?

AG paint renovator?

Potrzebuje poznęcać się nad czerwonym akrylem bo wypłowiał a uc tylko zwrócił mu odbicie a kolor jest ceglasty nie czerwony-pacjent - czerwone seicento schumacher(w środku piękna czerwień )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.