Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
46 minut temu, ghost napisał:

Makita, ,,,,, DeWalt, Milwaukee, Bosch

Ja te dopisałbym do jak to ująłeś "droższych" , a w zasadzie bardziej pasuje mi słowo "markowe" 😉 

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 minut temu, powalla napisał:

Ja te dopisałbym do jak to ująłeś "droższych" , a w zasadzie bardziej pasuje mi słowo "markowe" 😉 

Przyznam, że zaciekawił mnie sprzęt Milwaukee. Nie miałem z nim do czynienia. Widziałem u nas w sklepach 2 rotacje 1200watt za około 1300pln, i 1400watt za około 2k pln.

Reklamują, że mają dość mocne przełożenie. Opinie w necie bardzo przychylne. Coś czuję, że za jakiś czas trzeba będzie przetrzeć szlaki 🙂

 

Opublikowano

Ja czekam własnie na Makitę PO 6000c , bo kusi mnie podobieństwo do VRG , a ponoć jest mniej "wyrywna" 😉 Miałem kiedyś VRG ale ręce odmawiały posłuszeństwa po całodniowej walce z lakierem i musiałem sprzedać , bo choć robiła robotę to zakwasy na drugi dzień były 😜

  • Okay 1
Opublikowano

Cześć, chciałbym kupić sobie pierwszą polerkę. Niestety sam już nie wiem w jakim kierunku iść przekopując forum. Wyszukałem sobie parę opcji: KRAUSS DB5800S, Heckmann HS900, Adbl roller da09125, Heckmann N6800. Teraz kwestia taka czy warto dokładać np do Kraussa, czy lepiej przeznaczyć różnicę w cenie na pady i pasty? Dwie pierwsze niby są to te same polerki więc płaci się za firmę? Z drugiej strony ABDL jest najlżejsza, znowu ma najsłabszy silnik. Heckmann wydaje się wygodniejsza do pracy niż 2 pierwsze ze względu na budowę. Może pomożecie dojść do czegoś sensownego w wyborze? Wg mnie ABDL albo N6800 byłby dobrym wyborem, może i ABDL lepszy ze względu na wagę. MX Nowicki testował tą polerkę i ruch obrotowy był nawet przy dużym nacisku więc może 650W w tym przypadku wystarczy?

Opublikowano

Czy adb roller 9mm będzie ok na początek? Chciałbym też robić słupki i zderzak padami 75mm, patrzyłem Hamrona ale on ma 15mm i nie wiem czy to nie za dużo dla 75mm

Opublikowano

Takie info już znajdziesz na forum ale jeszcze raz Ci napiszę >do  Hamrona i każdej innej maszyny ze skokiem 15mm nie założysz 75mm BP !

 Słupki i zderzaki śmiało idzie zrobić 135mm padem , chyba że są jakieś zakamarki ale tam też 80mm gąbka na DA nie dotrze i wolałbym kupić Hamrona z dużo lepszym cięciem niż polerki z 8-9mm skokiem, a do zakamarków kupić 30mm BP z trzpieniem na wiertarkę/wkrętarkę i tym dotrzesz wszędzie tam gdzie 135 Hamron nie sięga 😉 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Niestety mam tylko SDS, więc słabo z kręceniem wiertarką.

I czy skok 15mm nie jest za duży do nakładania wosku?

Opublikowano

Kupując Hamrona za 350zł masz zaoszczędzone 200zł ,  które możesz przeznaczyć na wkrętarkę najlepiej sieciową (polecam Tryton  2 biegowy) .

Najpierw jednak spróbuj na aucie w które miejsca nie dotrzesz tymi 135mm gąbkami , bo może się okazać że dalsze zakupy będą zbędne przy amatorskich działaniach na swoim aucie 😉 

Opublikowano
5 minut temu, powalla napisał:

Kupując Hamrona za 350zł masz zaoszczędzone 200zł ,  które możesz przeznaczyć na wkrętarkę najlepiej sieciową (polecam Tryton  2 biegowy) .

Najpierw jednak spróbuj na aucie w które miejsca nie dotrzesz tymi 135mm gąbkami , bo może się okazać że dalsze zakupy będą zbędne przy amatorskich działaniach na swoim aucie 😉 

A jak z nakładaniem wosku 15mm skoku będzie okej? Głównie będę leciał menzerną 3 in 1 oraz zestawam HC400 MCP2500 SF3500  jak chodzi o lakier.

A woski to różne jakie znajdę, np teraz używam k2 wosk koloryzujący.

Opublikowano

Nie odpowiem na Twoje pytanie, bo nigdy nie wpadłem na pomysł aby  nakładać wosk maszynka 😳  Jednak patrząc na ruchy ręką , to na bank mam większy skok niż 15mm 🙂 

Co do wosku K2 ... kup samplerek BH autobalm który zrobi lepszą robotę i będzie dłużej siedział niż do pierwszego solidnego mycia.

Opublikowano
22 minuty temu, powalla napisał:

Nie odpowiem na Twoje pytanie, bo nigdy nie wpadłem na pomysł aby  nakładać wosk maszynka 😳  Jednak patrząc na ruchy ręką , to na bank mam większy skok niż 15mm 🙂 

Co do wosku K2 ... kup samplerek BH autobalm który zrobi lepszą robotę i będzie dłużej siedział niż do pierwszego solidnego mycia.

Ja mam 4 auta do nałożenia wosku w tym 2kombi, na jedno mi schodzi 3-4h więc chciałbym sobie to jakoś przyspieszyć 🙂

Opublikowano

Tyle godzin wosk kładziesz na auto?  😱   Wywal więc ten badziewny wosk!  Kup normalny ... gdzieś obiło mi się o oczy że za 46zł jest pucha softa99 D&B którego to położysz na aucie w max 30min tzn. to czas łączny nałożenia , przerwy do "testu palca" i banalne dotarcie. 

Opublikowano
1 minutę temu, powalla napisał:

Tyle godzin wosk kładziesz na auto?  😱   Wywal więc ten badziewny wosk!  Kup normalny ... gdzieś obiło mi się o oczy że za 46zł jest pucha softa99 D&B którego to położysz na aucie w max 30min tzn. to czas łączny nałożenia , przerwy do "testu palca" i banalne dotarcie. 

95zł znalazłem tego softa, no tyle mi schodzi nakładanie małym aplikatorem, czytałem że padem nat 135mm czarnym pikowanym ładnie się wosk nakłada DA.

Opublikowano

Witam. Mam abdl roller da 9mm i po kilku zrobionych autach stwierdzam, że wykończyć lakier da się tym całkiem fajnie ale jak czasem potrzebuje gdzieś przyciąć trochę więcej to ani twarde pady ani mocne pasty nie robią żadnej znaczącej różnicy. Zastanawiam się czy tu blokuje już mnie ten mały skok i czy warto dokupić roller 15 mm czy nie będzie dużej różnicy? A może od razu rotacja dla różnorodności. Od razu mówię, że robię to hobbystycznie dla przyjemności ale też nie znaczy to, że zwykle one stepy mnie zadowalają bo chciałbym się trochę w tym rozwinąć. Co polecacie? I jeszcze takie pytanie czy maszyna DA z wyższej półki typu flex xfe 7-15 jest w stanie dorównać rotacji lub jest jakaś znacząca przepaść w stosunku do takiego rollera 15 mm? Pytania może głupie ale jestem laikiem i wolę pytać ludzi z większą wiedzą 🙂

Opublikowano
W dniu 30.04.2019 o 16:37, powalla napisał:

Nie odpowiem na Twoje pytanie, bo nigdy nie wpadłem na pomysł aby  nakładać wosk maszynka

Insulator, Turbo6, Butter Wet Wax, zymol cleanerwax i inne płynne może śmiało maszyną jechać

W dniu 30.04.2019 o 16:32, gouran napisał:

jak z nakładaniem wosku 15mm skoku będzie okej?

Lepiej DA 8mm. 

15tką robiłem cleanery, glaze, aio, i cięcie ale wosków nie próbowałem, być może też się da...

W dniu 30.04.2019 o 17:00, gouran napisał:

jedno mi schodzi 3-4h

Jak kupisz dobry wosk w puszce to ręcznie oblecisz w 20min spokojnie cały samochód

Np Bilt hamber finis, CG Petes53, Swissvax 

Opublikowano

Kolega znalazł w swoim garażu przy porządkach taką maszynę: http://e-mortimer.pl/sklep/elektronarzedzia/szlifierki/polerka-samochodowa-2450w-+-dodatki_eurotec.html?id=7

Jest sens w ogóle uczyć się na niej na starej masce czy drzwiach z samochodu? Kupować pady, pasty itp, czy lepiej sobie odpuścić?

Dodam że chodzi tylko o naukę na masce testowej, do samochodu boję się podejść z tą poniekąd dziwną maszyną 😛

Opublikowano

Nie wiem czy to nie pomyłka ale jeśli to waży ponad 5kg , to po godzinie CI ręce odpadną!  Sprawa druga, to 2450W x  dużo godzin = spory rachunek za prąd. Sprawa trzecia, to nie wspominają o "podtrzymaniu obrotów przy mocniejszym docisku"  ... wziąłbym raczej sprawdzonego Masnera K2 .

Opublikowano

Ja od siebie polecę masnera K2 rotację. 250 zł mnie to kosztowało i nie wiem czy w tej cenę można kupić coś lepszego. Tak po jakimś czasie i zrobieniu 2-3 samochodów i próbowaniu w różnych zastosowaniach bo oprócz lakieru były też szyby i lampy stwierdzam że to były jedne z najlepiej wydanych pieniędzy na mój amatorski detailing. Na forum przyjęło się że dla początkującego to najlepiej DA bo jest mniej agresywne łatwiej dobrze wykończyć i łatwiej prowadzić maszynę. No ok, nie pracowałem DA ale zakładając że to prawda to i tak uważam że dla początkującego lepsza będzie taka właśnie tania rotacja która też sprawdza się w boju. DA 8-9 mm to męka na zajechanym lakierze bo cięcie to wieczność a ja przykładowo stosowałem 2 wypracowania na futrze na rotacji bo było potrzebne, a czytając forum stwierdzam że DA 8mm zapłakałbym się przy lakierze. Znowu większy skok nie pozwala dojechać blisko przy pewnych elementach co przy złożonych kształtach może się zdarzyć dość często i jest problem z mniejszymi BP. Polerowanie szyby na DA? Raczej tego nikt nie robi... A tu taki masner rotacyjny z K2 ma moc, dobre stabilizuje obroty, talerz możemy zakładać jaki nam się tylko podoba i robić wielkie maski jak i detale przy zderzaku padami 30 mm, szybę też idzie wypolerować. Możemy wszystkiego spróbować. Siła polerowania rotacji przy zmęczonych lakierach naprawdę się przyda a wykończyć też się da, tylko przy pewnych lakierach są problemy, owszem, ale też bez tragedii. Opanowanie maszyny na płaskich poziomych powierzchniach idzie łatwo i szybko, trochę gorzej jest przy pionowych elementach gdzie pozycja jest niewygodna np drzwi poniżej pod listwami wtedy trudniej jest prowadzić maszynę.

 

Generalnie zbierając wszystko do kupy, według mnie, wszechstronność wielkości padów, moc polerowania, cena no i to że rotację możemy stosować totalnie do wszystkiego czyni ją najlepszą pozycja na początek. Trzeba to robić z głową i żadnych szkód nie będzie. Naprawdę nie ma co tutaj dramatyzować.  

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.