Skocz do zawartości

Malowanie zacisków hamulowych


Radziu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
30 minut temu, Stoczek napisał:

Boże jak śmiesznie

Odpowiadam tylko na Twoje pytanie. Czekasz aż wyschnie. Skąd mam wiedzieć ile u Ciebie to zajmie ? Mam Ci podać estymacje czasu schnięcia bazując na Twoim pytaniu i dedukcji w jakich warunkach pracujesz ?

U mnie godzinę. Po godzinie założyłem koła. Ale auto nie opuszczało garażu przez następne 24h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Trzeba tak....
Przy temperaturze 20C czekamy 1 godzinę, po czym malujemy drugą warstwę. Po kolejnych dwóch godzinach zakładamy koła. Możemy oczywiście wcześniej ale żeby nie dotknąć przez przypadek malowanych elementów czekamy.
Wjeżdżamy do garażu na noc i jak wzejdzie słońce wyjeżdżamy.
Auto gotowe do użytkowania.
Oczywiście możemy zabezpieczyć zaciski ceramiką a to robimy po około tygodniu, gdy lakier/farba sobie spokojnie odparuje.
Myjemy wtedy zwykłym szamponem lub nawet płynem do mycia naczyń odtłuszczamy i smarujemy wybraną wcześniej powłoką.
Gwarantuję ,że gdy tak postąpimy będziemy się długo cieszyć z pożądanego efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekałem 3-4 godziny aż podeschnie hammerite i nie będzie się kleił do palców. Schnie trochę długo porównując do lakierów w sprayu. Potem założyłem koła i wstawiłem do garażu na noc. Na drugi dzień był już suchy lakier, po przejechaniu trasy 120 km i rozgrzaniu całości śmierdziało farbą. Farba się jakby dopalała.

Pojeździłem rok na takich zaciskach, po roku farba zaczęła schodzić płatami. Dziwne bardzo bo powierzchnia była przygotowana bardzo dobrze. Od tej pory maluję sprayami i tak co sezon, co wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ogarnąłem ostatnio hamulce w swoim MB S124, zaciski poszły do piaskowania, a później malowanie farbą Foliatec kolor Carbon Metalic. Ogólnie farba przyjazna w uszykowaniu i bardzo wydajna, odmierzałem ja sobie przy pomocy strzykawki i tym sposobem można zrobić 2-3 komplety. Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelniacze, odpowietrzniki i ogarnąłem osłony kurzowe Hammeritem. 

Ktoś kiedyś pytał ile to może kosztować, u mnie wyszło to mniej więcej tak:

- piaskowanie 4 zacisków i  2 jarzm 100zł (była tez opcja piaskowania i malowania proszkowego i wtedy koszt 70zł za jeden zacisk)

- farba wysokotemperaturowa do zacisków Foliatec 100zl

- nowe uszczelnienia, odpowietrzniki, zmywacz do tarcz, płyn hamulcowy i zestaw instalacyjny do klocków 180zł (sklep Niedziałek)

Wszystko robiłem sam, więc odchodzą koszty robocizny. Na fotkach tego nie widać bo były robione w pochmurny dzień kalkulatorem, ale lakier ma metaliczny złotawy odcień i fajnie mieni się w słońcu.

20190504-154518.jpg

20190504-154533.jpg

20190504-154539.jpg

20190504-154609.jpg

20190504-154615.jpg

20190504-154627.jpg

20190504-154641.jpg

20190504-154721.jpg

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g9YoOOc.jpg?1

q75lesU.jpg

yIq3Bp8.jpg

 

3 warstwy złotego hammerita z pistoletu, oczywiście z rozcieczalnikiem w proporcji na oko tak 10 - 15%

Pędzlem się tego tak ładnie nie polakieruje. A było tak

A9y9T5H.jpg

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.