Skocz do zawartości

Malowanie zacisków hamulowych


Radziu

Rekomendowane odpowiedzi

Kilkanaście lat temu lakierowałem żeliwne zaciski przy użyciu Hammerite, pamiętam że rozcieńczałem, bo farba była zbyt gęsta. Wyszło to nie najgorzej i wytrzymało kilka lat, po czym zaczęły się pojawiać rdzawe wykwity. Trzeba przyznać że sama farba trzymała się dobrze. Elementy były bardzo dokładnie oczyszczone i odtłuszczone przed lakierowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zacisków najlepsze są farby Foliateca, w zestawie jest wszystko co być powinno oprócz farby ;) a jest na tyle ciekawy produkt, że po ściągnięciu koła idzie doczyścić zaciski, a na zwykłą farbe jak brud "wejdzie" już to kaplica :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

A jaką polecacie farbę w przypadku kiedy całe zaciski są rozebrane i wypiaskowane? Nie potrzebuję więc zestawów do czyszczenia tylko w sumie samą farbę + utwardzacz? Czy hammerite będzie ok czy może lepiej Spray Motipa czy jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja malowałem zaciski motipem ( żółtym ) dlatego że ma w miarę fajny kolor / tzn odcień mi odpowiada. Jednak a) bardzo słabo kryje = jak chcesz całe zaciski od środka i z zewnątrz = 2 puszki. b) po 2+ dniach nadal tam gdzie było grubiej nie był w 100% utwardzony.

 

Hammerite'm fajnie się maluje ( w BMW ) tak działałem, jak zaciski miałem na aucie, można pędzlem pomalować to co chcemy i gdzie .. puszka za 20zł wystarczy chyba na 50x malowań.

 

Ja jednak gdybym miał zaciski rozebrane i wypiaskowane to zdecydował bym się na malowanie proszkowe, a druga opcja to jak piszę krd, Foliatec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wybieram zawsze farbę foliatec ze względu na:

 

- fajne kolory

- puszka starcza spokojnie na wszystkie zaciski z każdej strony (nawet te duże)

- świetnie kryje

- ma oddzielnie utwardzacz dzięki czemu nie musimy zużywać całej puszki i jak zostanie spokojnie można użyć innym razem

- dzięki utwardzaczowi szybko wysycha i tworzy fajną tak jakby gumową powłokę

- mało się brudzi i łatwo domywa

- jest wytrzymała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze byłem zwolennikiem hammerite'a. Mała puszka starcza na kilkanaście kompletów i wychodzi spośród wszystkich najtaniej. W Audi miałem 3 zimy i wszystko siedziało jak należy. Podstawa to dobrze wyczyścić, popracować papierkiem i szczotką drucianą, wydmuchać, odtłuścić. No i okleić klocki, gumki, odpowietrzniki itd :) Tutaj dwa zdjęcia jak to wygląda na Clio:

e7a833e6-200c-4070-8d74-18f26cca69ec_zpsjskz8v9g.jpg08eec56a-e574-47d4-a49b-314674b285e3_zpsef31ng25.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotto0, czysty hammerite czy coś dodawałeś? ile warstw?

 

Czysty hammerite, tutaj już wcześniej była jedna warstwa tylko trochę zmęczona więc oczyściłem / zmatowiłem zacisk i położyłem jedną warstwę świeżą hammerite na to.

 

Tutaj z tego co pamiętam to zdjęcie zaraz po malowaniu -> na początku jest on taki jak na zdj jaśniejszy, a potem robi się trochę ciemniejszy ale chyba nie aż tak jak u Ciebie ( chyba że na zdj masz przybrudzony zacisk ). Jednak po utwardzeniu ewidentnie robi się trochę ciemniejszy odcień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.