Skocz do zawartości

Malowanie zacisków hamulowych


Radziu

Rekomendowane odpowiedzi

Malowanie zacisków hamulcowych uznawane jest za tuning. Kupując farby i narzędzia, musimy pamiętać, że zaciski poddawane są wysokim temperaturom, więc w przypadku użycia zwykłej farby możemy uzyskać zupełnie odwrotny efekt, zamiast ładnej warstwy kolorowego lakieru na zaciskach przepalona i odpadająca warstwami farba oraz przykry zapach, kiedy tylko hamulce się rozgrzeją. Zanim zdecydujemy, na jaki kolor chcemy pomalować zaciski, powinniśmy jeszcze poważnie rozważyć, jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, łączsko napisał:

Malowanie zacisków hamulcowych uznawane jest za tuning. Kupując farby i narzędzia, musimy pamiętać, że zaciski poddawane są wysokim temperaturom, więc w przypadku użycia zwykłej farby możemy uzyskać zupełnie odwrotny efekt, zamiast ładnej warstwy kolorowego lakieru na zaciskach przepalona i odpadająca warstwami farba oraz przykry zapach, kiedy tylko hamulce się rozgrzeją. Zanim zdecydujemy, na jaki kolor chcemy pomalować zaciski, powinniśmy jeszcze poważnie rozważyć, jak to zrobić.

Bzdury. Mam zaciski pomalowane Hammerite na rdzę i kilka lat pięknie trzyma bez najmniejszego problemu.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

To ja też się pochwalę! SWAP z 255 na 295, pomalowane proszkowo, zabezpieczone ceramiką.

Wygląd zacisków zależy od tego jak je pomalujesz, znam takich co psiknęli myjką, poczekali aż wyschnie i pomalowali :lol:

Co do farby, pytanie co nimi robisz. Jak katujesz co weekend na torze to ma prawo odchodzić :)

 

27605421_1700737153324584_2085310919_o.jpg.71bd4be7b76aef4b1234dd572f53e604.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, łączsko napisał:

Malowanie zacisków hamulcowych uznawane jest za tuning. Kupując farby i narzędzia, musimy pamiętać, że zaciski poddawane są wysokim temperaturom, więc w przypadku użycia zwykłej farby możemy uzyskać zupełnie odwrotny efekt, zamiast ładnej warstwy kolorowego lakieru na zaciskach przepalona i odpadająca warstwami farba oraz przykry zapach, kiedy tylko hamulce się rozgrzeją. Zanim zdecydujemy, na jaki kolor chcemy pomalować zaciski, powinniśmy jeszcze poważnie rozważyć, jak to zrobić.

Naklejka na moim zacisku jest ze zwykłej folii samoprzylepnej. Przez rok użytkowania auta po pomalowaniu zacisku i naklejeniu loga Brembo kompletnie nic z nią się nie działo.

 

Baaa kiedyś w pierwszej Alfie pomalowałem zaciski na czarno zwykła farbą w sprayu nie dedykowaną do zacisków i nawet jeżdżąc autem po torze nie udało się jej "spalić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do malowania zacisków przecież są specjalnie do tego przeznaczone farby, które z założenia mają wytrzymywać temp. pracy układu hamulcowego. Jak ktoś maluje zwykłym sprayem to według mnie powinien dać sobie z tym spokój. To tak samo jakby tłumiki ludzie zaczęli masowo malować zwykł sprayem. 
Z zaciskami malowanymi Hammerite również się spotkałem i efekt podobny do farb do zacisków z tym że wtedy chyba była stosowana do wysokich temperatur.

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając opisy producentów to może tak się wydawać, ale doświadczenie mówi co innego. Ludzie malują zwykłą farbą do metalu typu Hammerite na rdzę i to trzyma latami. Sam też mam pomalowane zwykłą śnieżką na rdzę ale dopiero rok. Póki co bez skaz. Poczytaj ostatnie wpisy w tym temacie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobie często nie wierzę, a co dopiero ludziom w internecie co malowali zaciski sprayem.... 
Pomalowali i według nich jest ok. Super dla nich. 
W mojej opinii albo farba która znosi wysokie temp. albo do zacisków. Jeśli przepłacam to swoje ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja malowałem kiedyś w Ibizie zaciski z przodu + bębny z tyłu w Hammeritem. Przód co ciekawe trzyma już ze 3-4 lata bez problemu, natomiast z tyłu jeden bęben jest do powtórnego malowania, farba złazi i przebija ruda. Drugi jest w stanie niemal idealnym - a przygotowane były tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich wysokich temperaturach mówicie? Przecież wbrew pozorom przy normalnej jeździe zaciski się mocno nie nagrzewają, a jedynie tarcza. Bo temperatura wytwarza się miedzy klockiem, a tarczą, a sam klocek działa jak izolator ciepła. Przecież jak by się to nagrzewało do nie wiadomo jakich temperatur to wszystkie gumki i uszczelnienia w zacisku bym wam się stopiły.

 

Moim zdaniem nie ma sensu kłaść na zwykłą farbę lakieru bezbarwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pływak napisał:

Moim zdaniem nie ma sensu kłaść na zwykłą farbę lakieru bezbarwnego.

Nie pytałem o sens tylko czy będzie się trzymać. Są jakieś teoretyczne przeciwwskazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak są źle dobrany lakier będzie się z czasem łuszczył i schodził. Efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Przecież samo pomalowanie farbą wystarczy do połysku co zresztą widać na mojej fotce stronę wstecz. Jak masz w tym subaru aluminiowe zaciski to ja bym się bardziej martwił podkładem niż lakierem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pływak napisał:

Tak są źle dobrany lakier będzie się z czasem łuszczył i schodził. Efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Przecież samo pomalowanie farbą wystarczy do połysku co zresztą widać na mojej fotce stronę wstecz. Jak masz w tym subaru aluminiowe zaciski to ja bym się bardziej martwił podkładem niż lakierem ;]

U Ciebie efekt jest spoko, ale lakierowałeś puchą - w przypadku Hammerite nie jestem pewny takiego efektu. No chyba, że też pójdę w spray. Tylko, że nie chcę demontować zacisków i musiałbym dokładnie zabezpieczyć całą wnękę, błotnik, itd. Kupa zabawy.

A zaciski mam żeliwne :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie łączyłem Hammerite z lakierem bezbarwnym, ale zrobiłem połączenie z podkładem epoksydowym Novol z puszki. Połączenie takie nie zdało u mnie egzaminu bo Hammerite nie bardzo chciał pokrywać tego Novola, musiałem wszystko znowu porządnie oczyścić i pomalowałem samym Hammeritem. Jedyna korzyść z tego wyszła ze zmarnowałem więcej czasu, puszkę podkładu i trochę Hamerrite, tak więc nie mieszałbym go z niczym innym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie podpowiedzcie jaki kolor najlepszy będzie na zaciski + bębny do koloru nadwozia czarna perła, alusy koloru grafit (stalowy) ? Czerwonego nie chcę, myślałem nad czarnym w połysku no i gdzieś daleko chodzi mi po głowie żółty/złoty lub miedziany ale nie mogę sobie tego wyobrazić jak to będzie wyglądało na bębnach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pędzelek modelarski, płaski 10mm. Zacieków nie było, trzeba mniej farby dawać i malować cienkimi warstwami. U mnie malowanie jest trochę bardziej upierdliwe, bo mam zaciski trójkolorowe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jakos wogóle te malowania nie przypadają do gustu, wole klasycznie oddać do ocynku i wygląda zdecydowanie najlepiej. Jak komus nie pasuje złotawa poświata to zawsze można wybrać srebrny ocynk i wygląda full OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

@Stoczek Hammerte chyba nie lubi jak są jakieś podkłady. Próbowałem kiedyś pomalować podstawę akumulatora, na którą wcześniej nałożyłem epoksyd Novola i Hammerite nie chciał w ogóle kryć, tylko się wszystko mazało. Oczyść dobrze powierzchnię, przemyj zmywaczem i nakładaj Hammerite.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.