Skocz do zawartości

Powłoki, supersealanty etc...


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

10 ml spokojnie wystarczy.

Na srebrnym metaliku zużyłem ok 7ml, nic więcej. Co prawda światło miałem dobre i widziałem gdzie jest powłoka a gdzie nie.

Używałem tych fibr: https://glossfactory.pl/mikrofibry/gloss-factory-ultra-fine-yellow-delikatna-mikrofibra-bez-obszycia-40x40-cm-420-gsm?from=listing&campaign-id=20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie odnośnie Gyeon Matte Q2, została mi połowa butelki i chciałbym to jakoś wykorzystać. Jednak póki co nie zapowiada się żadne matowe auto do zabezpieczenia i tu pojawia się moje pytanie, czy można położyć tą powłokę na zwykły lakier, bo akurat mam autko mamy, na którym mógłbym to wykorzystać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze fibry, którymi docierałem powłoki spisywałem na straty.

Niektórzy z forum podpowiedzieli, że można od razu po zabiegu wrzucić do miski z wodą, wyprać i powinno być okej.

 

Szukając info u producentów powłok jak to wygląda, np Tac System opisuje wprost:

Spoiler

Caution: Any towel used to apply coating hardens, therefore be aware of the towel after application

Jako, że zdania nadal są podzielone, poniżej cały film analizujący temat:

Według testu, wrzucenie do wody z dodatkami czyszczącymi itd... nie pomogło.

Obecnie większość powłok jest na bazie rozpuszczalników nie na bazie wody. Być może w przypadku tych drugich efekt byłby lepszy.

Podsumowując, na panelu powstało więcej rys podczas tarcia fibrą użytą wcześniej do powłok.

Dodałem tylko jako ciekawostkę, mnie to nie raz nurtowało, może ktoś jeszcze też się zastanawiał :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem czyli że woda w misce nie wypłukuje lub inaczej nie pozwala zaschnąć  powłoce można by było pomyśleć że ich nakaz aplikacji na świeżo nałożoną powłokę warstwy selanta z sio2 w celu ochrony przed wodą jest ściemą i wyjmowaniem nam tylko  kasy z kieszeni 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@powalla być może jest tak jak mówisz, próby sięgania do kieszeni klienta to żadna nowość

Czekaj aż będzie wymagany primer, base coat, middle coat, top coat, i na to spray sealanat 😄

Pamiętaj też, że są już mało toksyczne powłoki na bazie wody, o ile pamiętam np s36.

 

Wątki jednak są trochę rozbieżne, nawet jak na fibrze zostanie 10% szkła to będzie ona rysować.

 

Natomiast na samochodzie jak zostanie 99% to fundniesz sobie mazy, plamy, cienie.

Osobiście, choć mogę się mylić, top w trakcie utwardzania, nie chroni przed ściągnięciem powłoki, chroni przed waterspotami, które by zostały na stałę po utwardzeniu.

 

Bo testowe panele z powłokami oblewałem dość szybko wodą i woda powłoki nie ściągneła 😉 Stąd podejrzenia, że rozchodzi się o efekt wizualny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ghost napisał:

Według testu, wrzucenie do wody z dodatkami czyszczącymi itd... nie pomogło.

Dlatego ja sobie wymyśliłem taki patent ,że każdej fibrze którą używałem do powłoki ucinam róg nożyczkami. Dzięki temu potem od razu widzę , że ta fibra jest po powłoce i używam jej do prac na drugim planie.

  • Lubię to 2
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tygodnie temu położyłem powłokę cquartz uk 3.0 , następnie carpro reload . Kropelkowanie na poziomie niezadowalającym . Auto jeździło sporo polnymi drogami , na bocznych drzwiach tafla . Umyłem auto piana aktywna , na dwa wiadra szamponem adbl i nadal tafla .... 

mozliwe ze powłoka się zatkała w 2 tygodnie ? 

Mam umyć adbl shampoo pro ? Za każdym razem ? I za każdym razem nakładać carpro reload ? Bo rozumiem ze shampoo pro od adbl zje reloada ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kondziukret bardzo dziwne, że po umyciu na dwa kubły masz tafle. Stara wersja tej powłoki trzyma mi się na aucie od lipca zeszłego roku i 36 tys km i dalej ma się świetnie. Daj jakieś foto jak to wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie gadajcie, chciałem ją kłaść w przyszłym roku. 
Nie przejmuj się, nie bez powodu napisałem o zdolnościach indywidualnych. Do tej pory 'kładłem' może ze 2m2 powłoki na jednym, krótkim szkoleniu i pewnie to są tego skutki. Choć zachowałem wszystkie etapy (korekta, odtłuszczenie dedykowanym produktem) to coś nie siadło. Z Moonlight'em było dokładnie to samo, innym siedzi jak wściekłe, u mnie powiedziało papa po tygodniu i mocniejszym myciu.
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak uważam , reload kładłem aplikując na aplikator z mf , rozprowadziłem ruchami krzyżowymi czekałem 1-2 min i docierałem . 
Wiec ? Musi trzymać chociaż relaod !
Może rzeczywiście zapchana ? 

Na płaskich w jakichś turbo wyjątkowych okolicznościach moze i tak ale na pionowych elementach tak szybko to nie chce mi sie wierzyć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować. Jeśli jest zatkana to powinna odżyć po myciu.

Powłokę kładliśmy mniej więcej w tym samym czasie, to niemożliwe, żeby jej nie było.

U mnie zaliczyła już kilka proszków, 2 dni jazdy z bardzo dużą ilości soli na drogach, prewash citrus oil z klasycznym myciem i jest jak nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego używacie do docierania powłok? Myślałem o Gyeon Q2M Suede do wstępnego dotarcia nadmiaru, a później Terry towel od SCS do polerowania. Powłoka Tac System Quartz Shine.

Później Moonlight i tu już tylko Terry towel. Czy lepiej coś bardziej puszystego?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzicie coś.... Kolega chce położyć powłokę na lakier. Niestety ja póki co jestem raczej pro woskowy i dlatego nie jestem w stanie doradzić jaka ma wybrać. Czytając temat widzę że łatwym w aplikacji będzie cquartz albo gtechniq c1.
Aplikacji dokona on sam. Ma być łatwo. Najlepiej w jednej warstwie. Auto robi max 9 tys km rocznie, 90% w miescie. Nocami stoi w nieogrzewanym garażu. Co doradzicie ? A może tevo S36....

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, SylPio napisał:

Doradzicie coś.... Kolega chce położyć powłokę na lakier. Niestety ja póki co emoji3.png jestem raczej pro woskowy i dlatego nie jestem w stanie doradzić jaka ma wybrać. Czytając temat widzę że łatwym w aplikacji będzie cquartz albo gtechniq c1.
Aplikacji dokona on sam. Ma być łatwo. Najlepiej w jednej warstwie. Auto robi max 9 tys km rocznie, 90% w miescie. Nocami stoi w nieogrzewanym garażu. Co doradzicie ? A może tevo S36....

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
 

Tevo nie używałem. Ale jak chce coś łatwego samemu to polecam FX Protect Glass Coating. Dłuuugi czas na docieranie, które jest bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SylPio ze swojej strony polecę Tac System Moonlight. Może to tylko powłoka w spray'u, lecz dzięki temu nakłada się ją rewelacyjnie i bezproblemowa - w zasadzie jak średnio wymagający QD :-) Ma rewelacyjne hydro, daje też efekt krystalicznego lakieru. Przy tak niskich przelotach trwałość powinna oscylować spokojnie w okolicach 8-12 m-cy. Obecnie na giełdzie jeden z userów sprzedaje 50 ml:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.