Skocz do zawartości

Jakie żarówki polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, marasec napisał:

A macie jakieś sprawdzone dzienne ledy okrągłe w miejsce oryginalnych halogenów w zderzaku ?

Coś w tym stylu: http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-osram-led-okragle-i6753660312.html

 

Firma Ein Parts ma swiatła Duolight, które są zarówno dziennymi jak i halogenami. Mają je dedykowane do wielu modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Gold_Car napisał:

A ja szukam zarówki h1 co świecą na kolor żółty właśnie do p. mgłowych. Można kupić w pl takie z Philipsa, osrama lub innej dobrej firmy nie chce marketowych no name.

 

Z tego co pamiętam Bosma ma w ofercie Gold z homologacją E.

http://www.bosma-group.eu/pl/produkty/premium-collection-pl/

 

wybór żarówek wbrew pozorom jest prosty a rynek bogaty:

 

Jak ktoś chce markowe produkty ma sporo do wyboru:

Philips, Osram, GE (General Electric), Tungsram (chyba należy do GE), Bosma, Cartechnic, Bosch itd...

 

Jak ktoś szuka żarówek o długiej żywotności, niech bierze typu long life (zazwyczaj mniej lumenów)

np GE extra life

 

jak ktoś szuka dobrej widoczności coś typu + xxx % (gó-wnia-na żywotność)

np Nightbreaker

 

jak ktoś szuka białego światła (bliższego xenonom)

to nie pchać sie w produkty bez homologacji,

ale coś z aprobatą E np Bosma Super White 

 

niehomologowane ledy to też zło,

jak ktoś chce postojówki albo podświetlenie tablicy białe zamiast żółtego,

np W5W to philips white vision (żywotność 1500h zamiast standardowych 2000h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, NeeRek napisał:

OSRAM COOL BLUE HYPER H7 XENON LOOK 5000K 
Ktoś miał ? Polecacie ?

Również miałem, i tutaj jak z dressingami - kwestia gustu. Fakt, na nocną trasę w deszczu to najgorsze żarówki jakie mogą być, ale jak jest sucho to przyjemnie drogę oświetla. Mocny niebieski filtr na bańce ma swoje wady - mają po prostu mało lumenów. Jak jeszcze używałem zwykłych żarówek to moje ulubione to były Cool Blue Intense, mniej niebieskie, ale z homologacją i to jest takie wypośrodkowanie pomiędzy lookiem a praktycznością.

10 godzin temu, Dawid_Bojarski napisał:

Mam je w drogowych aktualnie, w poprzednim aucie miałem w wersji h3 w halogenach i ogólnie polecam, choć typowo mocno żółte nie są, ale świecą bardzo ładnie

Wysłane z mojego nicki przy użyciu Tapatalka
 

Zgadzam się, nie są aż tak żółte. W poprzednim samochodzie okleiłem sobie żółtą folią halogeny. Na chwilę obecną nie znam markowych żarówek, które będą mocno "żółte", dlatego niech inni może się wypowiedzą. Widziałem też na allegro żółte bańki, które zakłada się na normalne żarówki, ale nie wiem jak to się sprawuje na dłuższą mete.

Dużo żarówek przerobiłem już, i IMHO najlepsze żarówki produkuje Osram. Idealny stosunek jakość/cena. Bardzo dobrze zaprojektowane bańki i położenie żarnika - powoduje bardzo dobre odcięcie światło-cień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ghost napisał:

niehomologowane ledy to też zło,

jak ktoś chce postojówki albo podświetlenie tablicy białe zamiast żółtego,

np W5W to philips white vision (żywotność 1500h zamiast standardowych 2000h)

Masz racje, ledy przeważnie nie mają homologacji, ale czy to jest takie zło? Jak się dobierze ledy z głową (!), to bardzo ładnie to wygląda, "fabrycznie" jeśli tak to można nazwać (mam na myśli oświetlenie rejestracji). Tak jak pisałem wcześniej, są tacy co mają w rejestracji takie ledy, że swiecą pare metrów do tyłu i oślepiajają!!! rejestracją, są tacy co mają lampki choinkowe (tak na to mówie-małe punktowe światełka, często mrygające w skutek leda który kończy żywot). Jak się dobierze żarówkę diodową dyfuzyjną, która jest oparta na SMD5050 to można uzyskać bardzo ładny wygląd oświetlonej tablicy i nikt jeszcze nie zwrócił mi na to uwagi, ani policja, ani SKP (a miałem pare dokładniejszych kontroli :D ) W przepisach jest napisane, że jest dopuszczane światło białe (smd5050 takie daje) lub żółte selektywne. Oczywiście, upierdliwy się doczepi przez brak homo na źródle światła - ale to na prawdę musiałby być mega sfrustrowany człowiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście, żeby nie rezygnować z przednich świateł przeciwmgielnych, obecnie używam modułu "30%". Co zaś się tyczy diodowych postojówek, na diodach smd lub podobnych, mam raczej pozytywne odczucia. Mam diodowe "wkładki" w lampkach oświetlających podłoże, w bagażniku oraz w lampkach wewnątrz auta, jedną żarówkę w lampce przy lusterku musiałem zostawić zwykłą ponieważ układ mrugał, nawet po zastosowaniu diod oszukujących canbus, ot, Peugeot. Tablice również miałem na ledach, zmieniłem jednak gdyż światło było za jasne a zależy mi na "półmroku". Co zaś się tyczy żarówek, w reflektorach głównych mam Tungsramy +120, H1 mijania i H7 drogowe, polecam, z soczewką dają rewelacyjna linię odcięcia, przerobiłem już Hellę, Magneti Marelli i jakieś no-name i z Tungsramów jestem naprawdę zadowolony. Xenonów nieoryginalnych mieć nie mogę bo auto świruje, ledy H1 musiałbym najpierw sprawdzić i przetestować  bo to Peugeot i cuda mogą wyjść, a wywalić w błoto dwie stówki nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, clavikord napisał:

Również miałem, i tutaj jak z dressingami - kwestia gustu. Fakt, na nocną trasę w deszczu to najgorsze żarówki jakie mogą być, ale jak jest sucho to przyjemnie drogę oświetla. Mocny niebieski filtr na bańce ma swoje wady - mają po prostu mało lumenów.

Myślę, że nie powinno być mowy o kwestiach gustu w miejscu gdzie chodzi o nasze bezpieczeństwo bo to nie dylemat typu mniej lub bardziej błyszczące plastiki tylko dylemat czy w nocy podczas ulewy coś widzę czy nie. Nie bez powodu te żarówki nie mają drogowej homologacji. Ja je kupiłem ładnych 5 lat temu gdzie weszły na rynek i nikt o braku tej homologacji nie informował wiec sie skusiłem z Osramy za pół ceny, kilka tygodniu poużywałem i zmieniłem na normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczeństwo przede wszystkim, żeby nie było, że to neguje. Trochę źle się wyraziłem. Dla niektórych niestety to jest podrzędna kwestia. Mając ksenon spora część ludzi też się skarży na oświetlenie mokrego asfaltu (w tym ja) a ksenon ma homologację. Barwa biała, biało-niebieska (nie ważne czy żarówka czy xenon) jest masakryczna na mokry asfalt. Na takie warunki są najlepsze żółte żarówki. Nie zabronili używać żółtych żarówek w drogowych i p/mgielnych, także można sobie w taki sposób trochę zmodyfikować swoje oświetlenie na takie nocno-mokre warunki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety xenon 6000k tez jest słabo widoczny na mokrym czarnym asfalcie dlatego większość seryjnych xenonów to 4300K i wtedy jest jak najbardziej ok. Ja mam 5000K i też brak niebieskiej poświaty i problemów podczas deszczu.

Co do barwionych żarówek to każda barwiona żarówka daje mniej światła, a wynika to z tego, ze filtr czy to żółty czy niebieski zatrzymuje spora cześć promieniowania. Z żółta żarówką mamy wrażenie lepszej widoczności bo lepiej kontrastuje jednak nie mają takiej mocy i zasięgu jak zwykłe. Podstawa dobrego oświetlenia to w pełni sprawne lampy. Wiele ludzi żongluje żarówkami, hid'ami, ledami bez efektu, a tak naprawdę wystarczyło by wydać kilka dyszek na regeneracje odbłyśników i dobre żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku przy okazji uderzenia w sarnę i wymiany przedniego reflektora, zająłem się czyszczeniem soczewek. Auto z 2006, lampy oryginalne a soczewki były mocno zakurzone. Zawsze miałem hopla na punkcie idealnych świateł, tak więc wyczyściłem soczewki, wszystko umyłem, łącznie z wnętrzem lampy i teraz to jest ideał. Popieram kolegę, dobra optyka, nawet zregenerowana, daje więcej niż hiper mega żarówki. Stawiam auto obok nie ruszanego xenonu sprzed 10-15 lat i słyszę tylko placz, w prostej latarce tracimy około 100lm przez optykę -"szybkę" bez powłok, a ile ucieka przez wypalana soczewkę, dodatkowo zakurzona? 

clavikord - żółte mogą być tylko z p. mgłowych przednich, drogowa i mijania - only white.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o xenonach. Dzisiaj do foki włożyłem nowe żarówki D2S philips X-treme vision 150% v2 i w porówaniu do starych żarówek to róznica jest kolosalna. Jeszcze w wolnej chwili czeka mnie montaż innych soczewek, które podobno dają kilkaset procent więcej światła od moich obecnych :) ciekawe jak to będzie w praktyce.

Kiedyś miałem w aucie jakiś chiński HID o barwie 8000K. Raz musiałem wracać w deszczu po lasach i nieoświetlonych drogach... myślałem, że nie dojadę, nic nie było widać i cały czas musiałem się posiłkować drogowymi bo nie wiedziałem gdzie jadę. Zaraz po tym je wywaliłem i wsadziłem 5000K i było już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem o jakich soczewkach mówisz :-) Morimoto teraz takie robi, że nigdy nie widziałem tak ostrej linii odcięcia światłocienia :) sam myślę o wsadzeniu takich soczewek do siebie

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bienek napisał:

. Jeszcze w wolnej chwili czeka mnie montaż innych soczewek, które podobno dają kilkaset procent więcej światła od moich obecnych :) ciekawe jak to będzie w praktyce.

 

Kilkaset procent więcej światła jakim cudem? Nie jest czasem jak z żarówki halogenowymi +120%, które faktycznie wg testu wyniki mają o jedno zero mniej czyli w porywach kilkanaście procent więcej ;) Xenon ma ok 3200lm wiec w tej soczewce soczewce ile będzie miał >15000lm? Masz może jakieś testy tego wynalazku bo szczerze powiem, ze mocno mnie to zaciekawiło jak to działa?

23 minuty temu, Alfa47 napisał:

Co powiecie o Tungsram Sportlight buish 50% ? Kupiłem dziś i dopiero teraz szukan opinii. 

Znowu pytasz o coś co już masz kupione? :lol: Skoro kupiłeś zamontuj i podziel się opinia ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie żarówki polecacie którę będą ładnie oświetlały drogę nocą i nie męczyły oczu ? Fajnie gdyby świeciło bielszą barwą a'la xenon . Ale wiadomo to tylko dodatek . Najważniejsze aby w nocy była dobra widoczność na nich i nie bolały oczy po dłuższych nocnych trasach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osram Night Breaker, może xena nie udają ale mają barwę bielszą od tradycyjnych żarówek i co najważniejsze dobrze oświetlają. Kiedyś miałem Philips Blue Vision, z daleka może lekko xenon udawały, podczas dobrej pogody ok, ale co z tego jak podczas deszczu było słabo.

Ewentualnie Tungsram Megalight Ultra bardzo podobne od Osram NB

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.