Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.05.2023 o 09:05, Saczi napisał(a):

Co polecicie w miejsce Continental Premium Contact 5?
Rozmiar 205/55 R16.
5'ki są diabelnie głośne; szumią, ale są trwałe.
Wstępnie myślałem o 7'kach Continentala ale wymianę o sezon (max 10 tys km) odłożyłem.
"Gumiarz" proponował mi Vredestein UltraC. 
Indeksy głośności mają niższe o 2 dBa, czyli mogą być zauważalnie cichsze.
Nie wiem co wybrać. Jestem skołowany ilością dostępnych opon ...

Continental z myślą o dużych przebiegach wypuścił niedawno UltraContact - myślę, że warto je rozważyć, ja dojeżdżam w tym sezonie Pirelli Cinturato P7 i to będą moje kolejne opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CONTI od zawsze należy do opon głośnych. Co do tych nowych to bym się wstrzymał zanim coś się o nich konkretnego pojawi. 

To produkt skierowany do zamożnych klientów którzy najczęściej mają auta luksusowe z dobrym wyciszeniem więc im hałas nie doskwiera. Poza tym jednym parametrem i ceną są super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2023 o 14:29, Vujek napisał(a):

CONTI od zawsze należy do opon głośnych. Co do tych nowych to bym się wstrzymał zanim coś się o nich konkretnego pojawi. 

To produkt skierowany do zamożnych klientów którzy najczęściej mają auta luksusowe z dobrym wyciszeniem więc im hałas nie doskwiera. Poza tym jednym parametrem i ceną są super.

Dlatego pozostawiam ten sezon do ich testowania przez innych klientów i jeżeli ich wysoka odporność na ścieranie przy zadowalających parametrach jezdnych się potwierdzi, to je kupię. W rozmiarze 205/55 R16 nie widzę sensu dziadowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram. Jeśli auto przyspiesza poniżej 10sec do setki nie powinno się dziadować i stosować pożądane opony. Do wolniejszych bryk czy do jazdy wokół komina można lekko przyoszczedzić z naciskiem na lekko.

Rozważ Bridgestone T005 i Dunlop SP Sport Bluresponse.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej,

Używa ktoś tych zimówek Vredestein Wintrac PRO i mógłby się wypowiedzieć? Mogą być też również propozycje w tych pieniądzach. Rozmiar opon, które będę kupował to 225/50/17.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godne polecenia. Nie ustępują czołówce. Na bank warte swojej ceny. 

Następna bardzo rozsądna propozycja to Kleber Krisalp HP3. Najcichsze i ze ścisłej czołówki.

Biorąc pod uwagę jakość do ceny to obecnie najlepsze produkty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenia z Kleber Quadraxer 3? Dokładnie szukam 225/55 R17  XL dla 2 tonowego auta niezbyt szybkiego. W góry raczej nie jeżdże, ale fajnie jakby dawały radę w śniegu. Dalej rozważam vredesteiny i goodyeary, ewentualnie zostanę przy 2 kompletach. Czy conti premium 6 są w miarę odporne na ścieranie?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważ jeszcze Nokian seasonproof. Zajeżdżam drugi komplet i poza Goodyer G3 nie widzę dla nich konkurencji. Co ważne są pozbawione wad jak niektóre inne z tej marki. W zimę nie ustępują dobrym zimowką a Klebery w tej materii są dość daleko w tyle. Osobiście jeżdżę tylko na całorocznych od paru lat i nie zmienię już nigdy na sezonowe, chyba że coś pokombinują "ekolodzy".

Co do CONTI  premium contact to świetne opony ale jak większość z tej marki skierowane do aut wyższej półki. W niższej klasie są dość głośne i oblatują też dość szybko. 

Z letnich rozważył bym Bridgestone T005, Goodyear UP2 lub Uniroyal Rainsport5 tańsze a nie gorsze.

Dla zamożnych polecam świetne pod każdym względem Michelin Primacy 4+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Primacy 4 w poprzednim aucie, świetne opony ale po 2 latach zaczęły delikatnie parcieć plus szybko bieżnik leciał. Uniroyale też nie polecą szybko w 2 tonowym aucie? Birdgestone z kolei nie za głośne? Warto brać pod uwagę Vredesteiny Ultrac lub Klebery Dynaxer? Jeżeli chodzi o wielosezon to nokian w tej samej cenie co goodyeary ale nokiany parametrowo niby cichsze. Mam drugi komplet alufelg i dlatego jeszcze bije się z myślami nad 2 kompletami, w przeciwnym razie bym dawno kupił wielosezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam vredestein ultra.satin. bardzo fajna guma. Wcześniej miałem uniroyal rain. Szybko znikały, pływające. Do lekkich aut. Jak producent i nazwa skazuje Rain i tak było. Hankook mega głośne


Zużywam i upałami wiele gumek, także... ten tego ;)

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hankookami mam obecnie duży problem, po leżakowaniu sezonu zimowego cały czas założone na alu zaczęły mocno ściągać, jedyna ich zaleta to że się nie ścierają, ale i tak pójdą w śmietnik pomimo 7mm. Ultra Satin słabo dostępne w tym rozmiarze, a i różnica w cenie 150 zł na oponie względem zwykłych Ultra.

Obecnie Klebery 469 zł,

Vredestein Ultrac 508 zł,

Satin o ile dobrze pamiętam 640,

Goodyeary EG2 630 zł

Ale za 680 już są Vector 4sezon i chyba do tej wersji najbardziej się skłaniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całoroczne Vector G3 jak najbardziej. Vredesteiny Ultraki  są trochę głośne. Nie rozumiem czemu nie bierzesz pod uwagę Nokian całorocznego to świetna trwała opona o naj głębszym bieżniku z wymienionych, bezkonkurencyjna zimą i nie jest głośna. Słychać ją tylko w ostrzejszych zakrętach. Cena z najlepszą relacją do jakości.

To nr 1 na tą chwilę bo Goodyear nie jest tak trwały że względu na głębokość bieżnika i cena dość wysoka. Polecam kupić XL bo na lato są znacznie lepsze. Nie kładą się tak w upale, lepiej się prowadzą w zakrętach i odporność na uszkodzenia ze względu na dodatkowe 4 płótno. Poprzednie miałem zwykłe a teraz na takim samym aucie mam Nokiany XL i nie spodziewałem się takiej różnicy.

Co do Uniroyal Rainsport5 to już nie pływają tak jak wcześniejsze modele tylko zdążają się problemy z jakością.Jak się dobrze trafi to warte swojej ceny Z letnich osobiście bym wybrał Bridgestone Turanza T005.

Mój osobisty ranking cena/jakość:

Wielosezon Nokian seasonproof

Lato Bridgestone Turanza 6

Zima Kleber Krisalp HP3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokian ma ta sama cenę co Goodyear vector 4seasons, bardziej jednak zaufanie mam do Goodyear z wiadomych chyba względów. Xl musze kupic tak czy inaczej, tak wymagała fabryka.

 @gtszudimowisz o dynaxerach także? Bo opinie są o nich skrajne... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek  a miałeś doświadczenie z Continental wielosezonowe? Zdecydowałem się na nie i o ile do 140km/h są zaje... trzymają na mokrym, suchym, w zakrętach, to powyżej 160km/h staja się głośne, a powyżej 180km/h to naprawdę głośno. A gdzie tu sprawdzić do ilu auto dociągnie 😅

Auto pokroju dużego, więc płynie ładnie na autostradzie, na szczęście mandaty dosyć wysokie więc staram się jeździć "w zakresie przystępnej głośności opon" 😜 

2 godziny temu, Vujek napisał(a):

Mój osobisty ranking cena/jakość:

Wielosezon Nokian seasonproof

Lato Bridgestone Turanza T005

Zima Kleber Krisalp HP3

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Szukam powoli zimówek do f10. Budżet raczej nie ogarniczny, potrzebne dokładnie 225/55r17 97H bez Runflat. Podoba mi się Continental TS850P nie miałem nigdy tej marki a opinie miał ok w ur. testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.