Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.04.2022 o 12:53, Mumins napisał:

Kupiłem ostatnio Ventus Prime 3 i jestem ciutkę zawiedziony hałasem, który powstaje powyżej 55km/h przy niższych temperaturach. Z początku myślałem, że koła są źle wyważone, ale wszystko jest w porządku - to kwestia opon. Mam nadzieję, że ten hałas zniknie gdy już ustabilizują się na wyższym poziomie. 


Do tej pory jeździłem właśnie na Ventus Prime 3 i hałas był faktycznie dość znaczny. Nawet do tego stopnia, że po przesiadce na zimowe Continentale TS860 robiło się ciszej.

W tym roku pojawił się następca, Ventus Prime 4. Podobno poprawili w nim właśnie poziom głośności i trwałość bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2022 o 14:19, Vujek napisał:

W przypadku całorocznych oszczędności nie do końca się opłacają.

Kupiłem Michelin CrossClimate 2, na testach wyglądają zachęcająco. To nowy model opony wielosezonowej Michelin, zobaczymy jak się będą spisywać 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, odkryłem dzisiaj na jednej z letnich opon taki "odprysk". Przyczyna powstania - nie mam pojęcia, pierwszy raz widzę, może atak pożeracza opon? Czy on potencjalnie może na cokolwiek wpłynąć, czy przy tak płytkim uszkodzeniu nie powinienem się przejmować?c80e6d3a020a595f08e59f44707e5701.jpge43905478af40988e70a20c00d05139c.jpg

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak mi się wydawało, że przy nietkniętym zbrojeniu/wzmocnieniu nie mam się czego obawiać, ale chciałem się upewnić. Zachodzę tylko w głowę, jak to się stało...
@Streat, o takie, jak na zdjęciach mam założyć? Wpadłem na lepszy pomysł...

Wyryte w skale z S20 FE 5G
39931a7295da840fcb0f1e597bbdbec6.jpg

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyszedł czas na wymianę letnich opon w Citroenie, rozmiar 225/55ZR17.

Zastanawiam się nad Vredestein Ultrac Satin, czy polecacie coś innego?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Putkowski07 napisał:

Świeżo zakładane tydzień temu Pierelli p7 cinturqnto. Już trochę pojeździło to w porównaniu do Fuldy sportcontrol 2 ogromna różnica na plus

A można wiedzieć jaką?  Domyślam się, że nowa opona na początku musi się trochę dotrzeć, poza tym w tydzień czuć już różnicę i to ogromną? Na suchym i na mokrym?

Ile km zrobiłeś w ten tydzień? Ja w sumie nigdy nie umiałem powiedzieć po tygodniu, a robię 60km dziennie  🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kedar zrobiłem 600km. Inaczej się przejeżdża przez progi zwalniające. W zakręcie na jednym ślimaku wchodziłem 70-80 w na tych wjeżdżam 80-90 i dalej pewnie jadę myśle ze następnym razem spróbuje koło 100 wejść 😀 po mokrym nie jeździłem ale znajomy ma tez je na swoim aucie i tak samo bardzo zadowolony

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W asymetrycznych ważna jest strona zewnętrzna, więc duże ciśnienie jest bardzo istotne aby nie zjechać brzegów. Masz napisy outside - inside aby prawidłowo zamontować.

Co do tych Pirelli P7 to na mokro uważałabym bo w tej kategorii są średnie. Kolega podjarany bo na nowych gumach wszystko jest lepiej, zwłaszcza komfort na progach. W tej klasie cenowej na pewno wybrałbym inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wiem, jak się montuje Chodzi mi o zamianę kół miejscami przy wymianie. Gdzieś czytałem, że w przypadku przedniego napędu i asymetrycznych opon zaleca się zamianę "na krzyż", przy czym tak naprawdę nie ma specjalnego znaczenia, która opona gdzie się znajdzie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie. Jest to zupełnie bez znaczenia, bo jak ranty zjechane to nic to nie da. I tak będą na zewnątrz. Jedynie pewnie przód na tył bo przy przednionapędowym aucie nie równo znikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiem, że dopiero co sezon detailingowy ruszył ale co na zimę ? 🙃
rozmiar 225/45 r17 
Napęd na przód, dosyć mocny diesel, dużo tras 
na lato obecnie jest michelin pilot sport 4s w rozmiarze 235/40 19" i jestem bardzo zadowolony. Chyba najcichsza opona na jakiej jeździłem 
Zależy mi na w miarę cichej oponie jak na zimowe, dobra trakcja szczególnie w mokrych warunkach na trasach. Przez śnieżne zaspy się nie przedzieram bo samochód jeździ po centrum stolicy. 

Rozważałem pilot alpin 6 
vredestein wint rac pro 
continental ts 870 
ale może jest coś innego godnego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czyzu6491 jeździłem kiedyś na Pirelli sottozero. Był to dokładnie taki profil opony jak oczekujesz. Bardzo pewne prowadzenie dosyć sztywne boki także świetna reakcja na ruchy kierownicą. Opona praktycznie bezgłośna. Podobno fabryczne zimówki z lambo albo Porsche. Jeździłem na poprzedniej generacji opony. Nie była nowa i otwarcie mówię że zachowanie w śniegu było fatalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz vredesteiny. Mam w rodzinie "testera" który ma chatę na zadupiu w górach i często dojeżdża ze Śląska.Potwierdza co mówią testy że to najlepsza opona jaką miał do tej pory, a już trochę zajeździł klasy premium. Na trasie ciche, komfortowe a przy tym nie za miękkie a bardzo przewidywalne. W ciężkich warunkach górskich znakomicie dają radę.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.