Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś miał styczność z Continental ContiPremiumContact 6 ? Może się o nich wypowiedzieć? Generalnie skończyły się moje GoodYear F1 Assymetric 3 - bieżnika co prawda na nich jest jeszcze dużo ale opony 2016 i jest... słabo. Guma utraciła sporo przyczepności nawet na suchej nawierzchni i potrafi niemiło zaskoczyć. W rozważaniu jeszcze Michelin Pilot Sport 4. Normalnie zastanawiałbym się jeszcze nad Good Year Assymetric 5 ale po "trójkach" mam mieszane uczucia odnośnie tej marki. 

Będę wdzięczny za opinie ewentualnie jakieś inne propozycje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak oglądałem ten test 🙂 tak jak czytałem większość testów z tej strony zarówno z tego jak i poprzedniego roku i w zauważalnej większości najwyżej ląduje Conti. Ale gdzieś na forum bmw czytałem że paru osobą opona potrafiła pęknąć. Stąd szukam kogoś kto może się szerzej wypowiedzieć. Gdyby na naszym rynku były dostępne Piloty 4 S nie byłoby w ogóle tematu.

A różnica między Conti a GoodYear w cenie nie jest jakaś duża, w przeciwieństwie do michałków które są zauważalnie droższe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hawk Po co Ci P4S? Serio. To jest bardziej usportowiona wersja P4, która z tego co pamiętam jest dedykowana bardziej pod użycie w sporcie (track day) niż P4. Będziesz co weekend na torze Poznań, Łódź czy Kielce? Różnica na okrążeniu w zależności od toru jest nieznaczna, a cena według mnie dużo wyższa. Sprawdź filmik od kolesia dwa posty wyżej i sam zdecyduj czy ma to sens. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Qukie Jak już mówiłem... oglądałem tamten test(swoją drogą gdybyś ty dokładnie obejrzał wiedział byś że P4 wyszła na najmniej sportową i najbardziej komfortową oponę), oglądałem inne. Czytałem szczegółowo inne testy z tej strony która zbiera testy z różnych źródeł. Różnica w okrążeniu być może.W zachowaniu opony, sterowności czy przesyłania informacji na kierownice już tak. Czy to że chciałbym jak najlepszą oponę to znaczy że muszę jechać na tor? Nie odczuję różnicy jadąc np krętą drogą w góry? Czy awaryjnie hamując na autostradzie? W razie awaryjnej sytuacji chcę mieć do dyspozycji jak najlepsze środki do zapobiegania. Poza tym pytanie jest o Conti bo nie miałem z nimi osobiście styczności w przeciwieństwie do Asymetric czy Pilot Sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hawk tak, P4 jest najbardziej komfortowa w porównaniu z bardziej usportowioną P4S i sportową Cup2. W takim zestawieniu trudno nie być najbardziej komfortową. Oglądałem film i na jego podstawie wybrałem dla siebie P4. 

14 minut temu, Hawk napisał:

Czy to że chciałbym jak najlepszą oponę to znaczy że muszę jechać na tor? Nie odczuję różnicy jadąc np krętą drogą w góry? Czy awaryjnie hamując na autostradzie?

Nie, nie odczujesz. Skoro na torze czyli odcinku +\- 2km jadąc na 100% możliwości auta, opon i kierowcy różnica wynosi 0,5s to oznacza, że na drodze w górach, autostradzie, a tym bardziej mieście, gdzie nie jedziesz na 100%, słuchasz radia, rozglądasz się na boki, a Twoja uwaga jest dodatkowo rozpraszana przez innych, nie odczujesz różnicy między bardzo podobnymi do siebie oponami klasy sport premium.  Gdybyś jednak porównywał je do Zeetexa, Dębicy czy innych opon budżetowych to wtedy zapewne odczuł byś różnicę.

ContiPremiumContact 6 jest zbliżona do Michelin P4 więc będziesz miał zbliżone osiągi. Jak chcesz mieć najlepsze wyniki to istnieją jeszcze opony typu semi-slick albo full slick.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Qukie Ale ja nie porównuje do cup czy do semi slicków i innych opon torowych. I znowu, fajne testy na torze tylko rozmawiamy o wcześniejszym teście gdzie jeździ po drodze... i to Skodą. 

Nie odczuję różnicy? Cholera to czemu gościu uparcie twierdzi że te różnice są? Czemu na testach są różnice w hamowaniu czy zachowaniu na mokrej nawierzchni? Po co w ogóle rankingi? Bo wychodzi że jak nie będę jeździł na torze to nie powinienem w ogóle patrzeć na lepsze opony. 

Kolejna sprawa P4S - niepotrzebna dyskusja bo nie ma ich w Europie w rozmiarze 17. Tylko wspomniałem o nich. 

Czy Twoja opinia na temat Conti jest z doświadczenia czy przeczytania innych opini czy testów ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hawk ok, nie napiszę już, że nie odczujesz różnicy, bo to są bardzo indywidualne rzeczy. Ja jako użytkownik obecnie P4, wcześniej przez ponad rok Continentali ContiSport Contact 3 (nie ContiPremiumContact 6 nie posiadałem) i przez dwa miesiące GY Asymmetric 3 lub 4 nie pamiętam (jedna opona dostała bąbel od środka i poszły do zwrotu) nie odczuwam prawie żadnej różnicy pomiędzy tymi oponami. Robię po 30kkm+ rocznie, trasa, miasto i trochę agresywniejszej jazdy po zakrętach. 

Czemu w testach są różnice? Ponieważ do testów masz dokładnie te same, powtarzalne warunki, zupełnie nowe opony i kierowcę, który jest nauczony robić każdy ruch dokładnie tak samo. Do tego przyrządy, które będą mogły zniwelować mikro różnice w zachowaniu kierowcy (np, podczas hamowania nie liczą dystansu od np. chorągiewki, ale od momentu wciśnięcia pedału). Dzięki temu profesjonalne testy pokazują rzeczywiste różnice pomiędzy oponami.

Nie zrozum mnie źle, wolę wybrać opony o lepszych parametrach: przyczepności, miękkości itd. kosztem mniejszego zużycia czy ceny, ale są pewne momenty, gdzie jakiś poziom to już przerost formy nad treścią. Osobiście w moim aucie mam P4, a w drugim do zabawy, które więcej stoi niż jeździ, od jakiś 8 lat używam tylko semi slicków, czy to Federal RSR, Toyo R1R, Yokohama czy Hankook RS2. I tutaj pomimo iż są to dwa różne auta różnicę czuć.

Tym samym chciałbym zamknąć mój udział w rozmowie.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Qukie Różnice na pewno czuć jednak do auta na codzień semi slick byłoby trochę nie na miejscu. Z GY F1 Asymetric 3 sam miałem (a nawet wciąż mam) problem dlatego do marki podchodzę z rezerwą. Rozumiem że między tymi trzema markami może być mało odczuwalna różnica (chociaż ponoć na nierównościach między Conti a Michałkami) jest odczuwalna. Chcę wybrać te "lepsze" opony a jednocześnie nie chciałbym się władować na mine tak jak to zrobiłem z GY. Jeździłem ostatnio na Uniroyal 3 i fajne te opony, w szczególności w deszczu, ale potrafią niespodziewanie zgubić przyczepność w zakręcie bez ostrzeżenia, nie czuć na kierownicy że coś się dzieje dopóki nie jest za późno. A ja nie lubię takich niespodzianek. Conti na papierze wyglądają bardzo fajnie, tak samo PS4. Ja tylko nie chciałbym żadnych niespodzianek.

Dziękuję @Qukie za Twoją opinię i doświadczenia z tymi markami. Wezmę je pod uwagę. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 2.07.2020 o 10:46, RafKS24 napisał:

@jolley @Viento Dzięki. Miały być właśnie letnie Nexeny, jednak padło na wielosezonowe Firestone Multiseason 2.

@RafKS24 coś już możesz o nich powiedzieć? Szukam czegoś całorocznego w rozmiarze 175/65/14 do fiesty 1.25 dla mamy i właśnie myślałem o tych Firestone Multiseasons 2. Ewentualnie polecicie coś innego w podobnym budżecie (do 200zł/szt max)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hawk ja mam Premium Contacty 6.

Dokładniej mój ojciec. Ma hopla na punkcie głośności i pod tym względem je sobie chwali.

Performance? Zadowalający do daily cara. 
Obecnie mam te koła u siebie w samochodzie(dłuższa historia). Nie ma się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KUBA46 Dzięki za info. Ostatecznie po obejrzeniu wszystkich możliwych testów i sfatystyk chciałem wybrać Falkeny (od tak uciec od wielkiej trójki) ale potem  miałem pecha, posypały się problemy i na razie czekam na wyznaczenie terminu rozprawy i cholera wie kiedy będę mógł naprawić auto... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@boxers123 Opony były kupione do samochodu mojej ciotki i w tym rozmiarze najlepsze wielosezonowe opony do kupienia były właśnie Firestone Multiseason 2. Na razie o oponach nie mogę za dużo powiedzieć bo samochód dojeżdża 2 km po mieście do pracy. Sprzedawca informował mnie, że opony są produkowane przez koncern Bridgestone. Jak zabezpieczałem te opony dressingiem po zakupie to mieszanka jest b.dobra-miękka. Na przebiegi 6-10 tyś/ rok i jazdę po mieście powinny być w zupełności  wystarczające. W rozmiarze, który podałeś i cenie 200 zł/szt masz trochę większy wybór: w klasie premium np: Nokian WeatheeProof. W średniej Fulda Multicontrol. Jest jeszcze Nexen N'Blue 4 Season, Hankook Kinergy 4S2 H750. Uniroyal AllSeasonExpert 2. Popatrz na testy opon i zdecyduj. Nie wiem jakie przebiegi i trasy robi twoja mama, ale jeśli w tej cenie miałbym opony klasy premium to w takie bym celował. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, analyzator napisał:

Jak szukacie dobrych opon wielosezonowych to Continental w testach top. Mając je od roku i 6000 km bardzo polecam. 160+ na autostradzie przy 30*c bez problemu. Zima była jaka byla 😉

Stojąc przed zakupem rozważałem właśnie Conti AllSeason i Bridgestone A005, ostatecznie wybrałem te drugie. Zima o ile nadejdzie zweryfikuje ich jakość. Na tą chwilę jestem z nich mega zadowolony. Czytałem ostatnio o Conti wiele dobrego, wypadają najbardziej przewidywalnie w każdych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Viento pewnie realnie topowe produkty różnią się o ostatni 1% i raczej zaakcentowaniem cech 🙂 jestem zaskoczony jak fajnie się na nich jeździ. Żeby nie było - na drugim aucie sport contact 😉  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Potrzebuję porady przy wyborze opon zimowych,

Z racji tego jakie mamy obecnie zimy, najważniejszym dla mnie kryterium jest komfort i najcichsza "praca" opony, jednak zalezy też mi na przyczepności.

Szukam opon w rozmiarze 225/40/18.

Aktutalnie zastanawiam się nad:

1) Dunlop Winter Sport 5

2) Michelin Pilot Alpin 5

3) Nokian WR SnowProof

Chyba, że jest coś jeszcze co możecie polecić.
Auto to Skoda Octavia RS245 Kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michałoś Nokiany sobie odpuść, mają od jakiegoś czasu ogromną falę reklamacji. Coś na linii produkcyjnej idzie nie tak. Opony kruszeją i pękają w zastraszającym tempie. Problem dotyczy praktycznie wszystkich modeli. A polskie przedstawicielstwo nabiera wody w usta i odsyłają ludzi na reklamację do sprzedawcy.

Z pozostałej dwójki każdy wybór będzie dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Viento napisał:

@michałoś Nokiany sobie odpuść, mają od jakiegoś czasu ogromną falę reklamacji. Coś na linii produkcyjnej idzie nie tak. Opony kruszeją i pękają w zastraszającym tempie. Problem dotyczy praktycznie wszystkich modeli. A polskie przedstawicielstwo nabiera wody w usta i odsyłają ludzi na reklamację do sprzedawcy.

Z pozostałej dwójki każdy wybór będzie dobry.

Nie prawda. Miałem problem z oponami Nokian, po czterech sezonach jazdy faktycznie pojawiły się mikro spękania, ale przedstawiciel Nokian na Polskę wymienił mi cały komplet na nowy. Teraz zero problemów. Zdecydowanie polecam na zimę Nokiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.