Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Też jeżdżę na Dunlopach (blue response) już trzeci sezon, są przede wszystkim bardzo ciche i dobrze trzymają na mokrej nawierzchni. Guma nie parcieje i nie pęka.

Do drugiego auta zamierzam kupić sport maxx rt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę na Dunlopach (blue response) i dobrze trzymają na mokrej nawierzchni.

Dunlop pierwszy na świecie opatentował rozwiązanie aquaplanningu. Samych patentów technologicznych ma tez bardzo wiele.

Jak przy nokianach czy yokohamie przy przejechaniu po kałuży potrafiło mnie ściągać to dunlop tnie jak nóż i nie ściąga - oczywiście do pewnej głębokości.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, jakbym nie mail to był nie pisał. Testy na tyre reviews. Dać link? 

Mhm Możesz podrzucić, po tym sezonie dunlopy się skończą w jednym aucie (50 ty maja i 4,5 mm)- hancookiem nie jeździłem nigdy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena ma dla mnie w tym przypadku marginalne znaczenie o ile opona nie kosztuje 1300-1500zl/szt.

A czy kosztuje 500 czy 600. Czy 672 zł to mam ten komfort ze nie musze iść na kompromisy

Dzieki za linka - ciekawy :)

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie na Rain Sporty, a tak się ludzie podniecają, cena jak za hankooka a osiągi.. Hehe

Analizując kto z ludzi których znam kupował rainsporty to w dużej mierze swoją popularnością uzyskały przez to ze były względnie tanie i miały świetny bieżnik jak parkowało się golfa4 na przy głównym deptaku w średniej wielkości mieście i zostawiałeś skręcone koła - No tak ze 7KM więcej od razu i tak sportowo
To tak jak fusso - ważne ze na opakowaniu pisze 12m-cy i względnie rozsądna cena, a reszta się nie liczy :P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Birkhof napisał:

Dunlop pierwszy na świecie opatentował rozwiązanie aquaplanningu. Samych patentów technologicznych ma tez bardzo wiele.

Jak przy nokianach czy yokohamie przy przejechaniu po kałuży potrafiło mnie ściągać to dunlop tnie jak nóż i nie ściąga - oczywiście do pewnej głębokości.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ja również polecę opony Dunlop. Miałem komplet Dunlop sportmax sportsmart II w motocyklu honda hornet pc36 i na prawdę można było na nich robić cuda. Przed tym siedziały jakieś micheliny i różnica na duży + dla dunlopów. Jeździłem też moto na nowych michelinach i na mokrym było ciężko opanować tylne koło przy hamowaniu. A na dunlopach zakręty przy 160km/h przy mocnym wychyleniu żaden problem. Dobrze wspominam ten komplet a i spalić sie nie chciały tak szybko 🙂 

Tu wspominki z wyjazdu w góry na wspomnianych oponkach. Nie hejtować za prędkość, droga miała bardzo ograniczony ruch.

https://m.sadistic.pl/przejazdzka-motocyklem-vt175369,15.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie hejtować za prędkość, droga miała bardzo ograniczony ruch.

Kazdy robi jak uważa i bierze konsekwencje na siebie ale nie wiedziałem ze ograniczenie prędkości wynika z ilości ruchu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Birkhof napisał:


Kazdy robi jak uważa i bierze konsekwencje na siebie ale nie wiedziałem ze ograniczenie prędkości wynika z ilości ruchu emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zawsze warto się usprawiedliwiać 🙂 "Panie władzo ja po prostu lubie zapierd...". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze warto się usprawiedliwiać  "Panie władzo ja po prostu lubie zapierd...". 

Kiedys pan władza ładnie odpowiedział koledze - „to jedz na tor a nie między ludzi”.
Jestem zawodowo związany z branża moto i juz niestety pare osob pożegnałem w swoim życiu z podejściem „jezdze szybko ale bezpiecznie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Birkhof napisał:


Kiedys pan władza ładnie odpowiedział koledze - „to jedz na tor a nie między ludzi”.
Jestem zawodowo związany z branża moto i juz niestety pare osob pożegnałem w swoim życiu z podejściem „jezdze szybko ale bezpiecznieemoji53.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zgodzę się z tym w 100%, na torze też kilka razy byłem czy to moto czy autem i zawsze można się wyszaleć na zaś. A takie przeloty były z racji zamknięcia drogi podczas remontu 🙂 Tzn droga po remoncie ale wciąż zamknięta.  Więc zaszkodzić mogłem tylko sobie i ew. Koledze za mną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie w przyszłym sezonie kupuje hankooka i zobacze co potrafią. Odsuwam czołowe marki bo z michelinem też mam kiepskie wspomnienia (zimówki po roku też parciały). Krok zrobili ogromny i obecnie Audi i Mercedesy wychodza z salonu na Hankookach (niektóre modele) ale widziałem nowe Audi S3 na oponach S1 EVO 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@W1Michal i na Hankook jeździ cała niemiecka policyjna flota 😉 Jak widać nie ma reguły opony z półki premium nie są jakościowo premium. Raz trafisz raz nie. Nie trzeba odpuszczać jeżeli chodzi o odrzucenie reklamacji tylko iść w zaparte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, maciek-drummer napisał:

Hankook jeździ cała niemiecka policyjna flota

Dziś chodząc po Szczecinie widziałem kilka kabaryn i zwróciłem uwagę na opony --- LING LONG 
bezpieczeństwo przede wszystkim 😄
 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poszukuję osób, które wymieniały opony ze zwykłych na wzmacniane, czyli XL (w tym samym aucie, ten sam wymiar opony i najlepiej ten sam model) lub na takie same ale z większym indeksem prędkości. Może też być jakiś "gumiarz", który pomaca ścianki 2-3 konkretnych opon. Może też znajdzie się ktoś, kto zmienił Dębice Presto HP na Hankooka Ventus Prime3?

Teorię znam - XL - ponoć sztywniejsze (ale czy ścianki również ?) a na pewno odporniejsze na uszkodzenia i mające możliwość większego nabicia ciśnienia by przewieźć większe ciężary - niestety przy tym cięższe i głośniejsze.

Opony z większym indeksem prędkości ponoć też są nieco mocniejsze od "wolniejszych" ale czy ścianki w nich są również twardsze/grubsze?

U siebie w aucie poszukując sztywności auta na zakrętkach postanowiłem zakupić 16" w miejsce 15" i niższy profil już poprawi zachowanie auta ale właśnie pytanie, czy warto brać droższe XL-e lub "szybsze" zamiast "zwykłych"? Do zakupu mam rozmiar 205/55 R16 i albo będą to niewzmacniane i "szybsze" Dębice Presto HP (mam obecnie takie 195/65 R15 H i generalnie mi pasują poza sztywnością na zakrętach) lub XLe od Hankooka - Ventus Prime3 z indeksem V (dodatkowo mają rant ochronny ale też są znacznie głośniejsze). Jeszcze jest 3cia opcja - niewzmocniony Hankook VP3 z rantem ochronnym ale jeśli ma być podobnie twardy/miękki do Presto HP to wolę cichsze i tańsze gumy.

17" nie chciałem, bo by miały już za niski profil i przy szerokości 205mm opony są znacznie za drogie a 225mm jak dla mnie za szerokie.

Także, jeśli ktoś może coś podpowiedzieć bazując na własnym doświadczeniu to będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ElSor napisał:

Poszukuję osób, które wymieniały opony ze zwykłych na wzmacniane, czyli XL (w tym samym aucie, ten sam wymiar opony i najlepiej ten sam model) lub na takie same ale z większym indeksem prędkości. Może też być jakiś "gumiarz", który pomaca ścianki 2-3 konkretnych opon. Może też znajdzie się ktoś, kto zmienił Dębice Presto HP na Hankooka Ventus Prime3?

Teorię znam - XL - ponoć sztywniejsze (ale czy ścianki również ?) a na pewno odporniejsze na uszkodzenia i mające możliwość większego nabicia ciśnienia by przewieźć większe ciężary - niestety przy tym cięższe i głośniejsze.

Opony z większym indeksem prędkości ponoć też są nieco mocniejsze od "wolniejszych" ale czy ścianki w nich są również twardsze/grubsze?

U siebie w aucie poszukując sztywności auta na zakrętkach postanowiłem zakupić 16" w miejsce 15" i niższy profil już poprawi zachowanie auta ale właśnie pytanie, czy warto brać droższe XL-e lub "szybsze" zamiast "zwykłych"? Do zakupu mam rozmiar 205/55 R16 i albo będą to niewzmacniane i "szybsze" Dębice Presto HP (mam obecnie takie 195/65 R15 H i generalnie mi pasują poza sztywnością na zakrętach) lub XLe od Hankooka - Ventus Prime3 z indeksem V (dodatkowo mają rant ochronny ale też są znacznie głośniejsze). Jeszcze jest 3cia opcja - niewzmocniony Hankook VP3 z rantem ochronnym ale jeśli ma być podobnie twardy/miękki do Presto HP to wolę cichsze i tańsze gumy.

17" nie chciałem, bo by miały już za niski profil i przy szerokości 205mm opony są znacznie za drogie a 225mm jak dla mnie za szerokie.

Także, jeśli ktoś może coś podpowiedzieć bazując na własnym doświadczeniu to będę bardzo wdzięczny.

Na twardość opony większe znaczenie ma indeks prędkości niż nośności. Sam zmieniałem opony tylko w drugą stronę, mialem indeks W (270) a kupiłem V  (240) bo dla mnie były za twarde  i różnica w sztywności duża. Takze jakbym miał brać sztywna opone to bym brał hankooka VP3 94 W XL. Ale nie wymagaj cudów od 16stek opon. Aczkolwiek różnice w sztywności sa na pewno pomiedzy indeksami. Akurat sportowych opon w rozmiarze 205 nie ma za dużo

 

mam zimowe XL i są miekkie jak diabli dlatego to ma mniejsze znaczenie

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dudek_t napisał:

Kup model sportowy

Najtańsze sportowe godne uwagi to Michelinki za ~350zł/szt, gdzie większość średnich opon kosztuje w okolicy 180-250zł. Później są już tylko jakieś wynalazki typu semi-slick itp.

Godzinę temu, W1Michal napisał:

Na twardość opony większe znaczenie ma indeks prędkości niż nośności.

I to jest cenna uwaga.

Godzinę temu, W1Michal napisał:

mam zimowe XL i są miekkie jak diabli

No właśnie moje Nokiany zimowe (zwykłe z indeksem T) są twardsze niż Uni RainExpert i Dębice Presto HP z indeksami H w tym samym rozmiarze i to właśnie skłoniło mnie do zmian i poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.