Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

@W1Michal czy bzdura totalna? Być może. Każdy ma jakąś swoją teorię.

Obejrzyj od 2:22, widać doskonale.

To tylko przykład, natomiast takich opon jest znacznie więcej.

Nie twierdzę, że mam monopol na jedyną słuszną rację. Ale 2 mm bieżnika znikają na ogół po pierwszym sezonie normalnego użytkowania. W tym wypadku po dwóch sezonach opona IMO nadaje się na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, clavikord napisał:

Pytanie z innej beczki. Nabyłem te oponki ale z oznaczeniem XL - były tańsze od zwykłych oraz wg etykiety EU miały mniejsze opory toczenia (co wg mnie jest paradoksem, opona XL powinna mieć chyba większe opory?) Ktoś potrafiłby określić wady/zalety opon XL na samochodzie osobowym, które nie będzie zbytnio przeciążane wagowo. W internetach piszą, że lepiej się sprawują podczas dynamicznej jazdy.

Nie, nie jest paradoksem. opory toczenia zalezą od ugięcia ścianki opony im opona bardziej się ugina tym opory większe. Opony o oznaczeniu XL wzmacniane mają mocniejsze ścianki i mniej się uginają dlatego opory mniejsze 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Viento napisał:

@W1Michal czy bzdura totalna? Być może. Każdy ma jakąś swoją teorię.

Obejrzyj od 2:22, widać doskonale.

To tylko przykład, natomiast takich opon jest znacznie więcej.

Nie twierdzę, że mam monopol na jedyną słuszną rację. Ale 2 mm bieżnika znikają na ogół po pierwszym sezonie normalnego użytkowania. W tym wypadku po dwóch sezonach opona IMO nadaje się na śmietnik.

No pisałeś że takie płytkie naciecia to są w oponach premium a pokazujesz Falkena która raczej topowa nie jest. Te lamele są raczej specjalnie takie a nie inne inaczej by opona się uginała jak diabli klocki bieżnika by pracowały zbyt mocno i przy hamowaniu bylaby masakra. Michelin podobno opracował Alpin 6 która ma do końca lamele, było brać  🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kepa416 napisał:

Panowie takie zimowki średniej klasy do auta miejskiego 205/55r16. Kleber, Kormoran czy Dębica?

Najpopularniejszy rozmiar świata. W tym temacie zostało napisane już WSZYSTKO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kepa416 napisał:

A to nie jest tak że one schodzą w oczach bo dobrze kleja? Miałem podobnie z Dunlopami spoko ale czuć że opona miekka ale trzyma bo Pirelli p7 to przy 520 Nm piszczaly ciągle.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiem czy "dobrze kleją" bo to auto ma 125km więc nie jest to żaden demon prędkości. Poza tym 80-90% to autostrady więc żadnych krętych dróg na granicy przyczepności nie było. Są tak niemiłosiernie głośne że mam ich dość. Prawko mam od 13 lat i to najgorsze opony na jakich jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, W1Michal napisał:

zaraz założysz zimówki 🙂 a na lato kup nowe i już 🙂

Na zimówkach jeżdżę już od zeszłego tygodnia. Nie myślisz chyba że założyłbym ten szmelc zjechany do ograniczników z powrotem na auto 😉 ? Oczywiście że kupię nowe. Szukam tylko info które opony są mega ciche a przy tym wystarczająco przyczepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fredi88 gdybym nie musiał odwołać wyjazdu do Słowenii w przyszłym tygodniu, umówiliśmy się w Austrii przy autostradzie i przejechałbyś się na moich Dunlopach SP Sport Maxxx RT3 - jak dla mnie są kapitalne, ciche i oby równie trwałe jak poprzednie RT2. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, vangsta napisał:

@Fredi88 gdybym nie musiał odwołać wyjazdu do Słowenii w przyszłym tygodniu, umówiliśmy się w Austrii przy autostradzie i przejechałbyś się na moich Dunlopach SP Sport Maxxx RT3 - jak dla mnie są kapitalne, ciche i oby równie trwałe jak poprzednie RT2. 

Jest model rt3? Czy coś pomyliłeś? 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, vangsta napisał:

@Fredi88 gdybym nie musiał odwołać wyjazdu do Słowenii w przyszłym tygodniu, umówiliśmy się w Austrii przy autostradzie i przejechałbyś się na moich Dunlopach SP Sport Maxxx RT3 - jak dla mnie są kapitalne, ciche i oby równie trwałe jak poprzednie RT2. 

Teść założył do rapida ostatnio hankooki tylko nie wiem który model dokładnie. W każdym razie jest cicho. Na poprzednich conti było głośniej ale też miał je już gdzieś dohamowane lub wyząbkowane bo było charakterystyczne huczenie. I tak myślę właśnie o hankookach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowałem kupić nie za drogie zimówki i wybrałem KLEBER KRISALP HP3 205/55 R16 zobaczymy jak będą się spisywać.  Letnie mam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3  235/45 18R jestem z nich zadowolony. Jeszcze mnie nie zawiodły a biją na głowę poprzednie Bridgestone potenza.  Ale nie przywiązuje się bardzo do marki opon(jeszcze). Więc chyba następnym razem kupię chyba pilot sport 4 żeby mieć porównanie 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Fredi88 napisał:

Teść założył do rapida ostatnio hankooki tylko nie wiem który model dokładnie. W każdym razie jest cicho. Na poprzednich conti było głośniej ale też miał je już gdzieś dohamowane lub wyząbkowane bo było charakterystyczne huczenie. I tak myślę właśnie o hankookach.

Conti miał Eco czy Premium? Ja bym rozważył ContiPremiumContact 6, Michelin Primacy 3 i Pirelli Cinturato P7. Wszystkie ciche i wolno schodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2018 o 21:56, Fredi88 napisał:

Teść założył do rapida ostatnio hankooki tylko nie wiem który model dokładnie. W każdym razie jest cicho. Na poprzednich conti było głośniej ale też miał je już gdzieś dohamowane lub wyząbkowane bo było charakterystyczne huczenie. I tak myślę właśnie o hankookach.

Ventus Prime 3 nie polecam...na mokrym masakra, zero trakcji przy ruszaniu a auto tylko 200nm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam vp 3 natomiast 270nm i świetny patent na ruszanie na mokrym - wystarczy nie wciskać gazu w podłogę;) natomiast przyznaję że cinturato p7 które kupiłem do poprzedniego auta były lepsze chyba pod każdym kątem

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, attur napisał:

natomiast przyznaję że cinturato p7 które kupiłem do poprzedniego auta były lepsze chyba pod każdym kątem

A widzisz, w tym wątku te opony są spalone, czego zupełnie nie rozumiem. Chyba dlatego, że ludzie wkładali je do 300-konnej ośki i oczekiwali trakcji jak na Pilot Sportach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.