Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Fredi88 napisał:

Porównajcie zimowego/letniego michelina do crossclimate a nie jakiś tani badziew.

Umiesz czytać? Odnosimy się do tych słów ...wytłuszczę specjalnie dla Ciebie ;)

 

31 minut temu, Chat napisał:

Kazde wielosezonowe sa gorsze od najslabszych sezonowych. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Fredi88 napisał:

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego

Takie argumenty akurat nie przemawiają do mnie. Rozumiem, że w życiu też masz kilka różnych rzeczy a tak naprawdę jedna jest w stanie sprostać wymaganiom?

 

Dziwna burza się rozegrała. Na pewno patrząc na testy to opony całoroczne są średniakami ale nie są to jakieś dziadostwa. Gdybym miał dobre zimówki to nie myślałbym o zakupie a że będzie to ich ostatni sezon więc zastanawiam się nad jednym kompletem opon na cały rok. Sportowe auto to to nie jest, robię 12 tyś km rocznie a zdecydowana większość po drogach krajowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się. W moim regionie (zachodniopomorskie-lubuskie) od wielu lat korzystam z wielosezonowych znanych marek i jestem zadowolony. Śnieg, szklanka czy ciapa w tych rejonach jest rzadko. Jeżdżę po mieście ale głównie po ekspresówkach i autostradach czyli 1 standard utrzymania czy jakoś tak i nigdy nie miałem jakiejś podbramkowej sytuacji. Nie jeżdżę jak ślimak ale też przy śniegu czy przymrozku nie pruje jak torpeda, no wiadomo guma i elektronika to nie wszystko trzeba mieć rozsądek. W innych rejonach tam na południu może jest inaczej ale w moim mikroklimacie wystarczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, powalla napisał:

Umiesz czytać? Odnosimy się do tych słów ...wytłuszczę specjalnie dla Ciebie ;)

A ty umiesz? Wiem że kolega napisał że wszystkie są lepsze co oczywiście prawdą nie jest. Dlatego napisałem żeby porównać do topowych michelinów i już tak kolorowo nie jest. Oszczędność przy zakupie wielosezonu żadna. Jeśli mam 2 komplety kół to przekładam sam za free. Wielosezonem zrobię w roku 30 tys km, zimówką/letnią odpowiednio po 15. Więc na jedno wyjdzie. A jeśli cenowo wychodzi to samo to wolę mieć letnie latem i zimówki zimą.

 

@czarekcw wielosezon nie jest w stanie sprostać moim wymaganiom niestety. Może nawet nie tyle wymaganiom co potrzebom :) Nie twierdzę że to złe opony, ale nie dla mnie. U mojej mamy sprawdziłyby się idealnie 5km do pracy codziennie i troche kręcenia się po mieście. 2 kompletów opon nie jest w stanie zedrzeć więc tam jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupiłem do Astry letnie opony, ale coraz częściej myślę że popełniłem błąd bo mogłem spróbować Cross climat od Michałka. Daily car do pracy jakieś 26 km w jedną stronę i nie wiem czemu mam lekki wyrzuty że nie podjąłem wyzwania:(, a zimówki ten sezon i pa pa. Moim zdaniem warto spróbować wielosezonowe opony do samochodów które krążą wokół komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy wie gdzie i jak jezdzi i czy jemu akurat wielosezonowki zdaly by egzamin. Mieszkajac w aglomeracji Slaskiej przez 4 zeszle zimy jezdzac terenowka z oponami AT (miernej marki lassa ) dokladnie 2x zapialem naped 4x4 . Raz wyciagalem kogos z plytkiego rowu, a raz ... w sumie dla frajdy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielosezonówki są bardzo dobre. Ostatnie 4 lata na nich jeździłem i jakoś nie miałem problemów ani w zimie ani w lecie. A nie jeździłem wyłącznie po odśnieżonym mieście. Najczęściej (i nie piję do nikogo teraz, tylko stwierdzam fakt) na opony wielosezonowe narzekają ludzie, którzy nigdy na nich nie jeździli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak się dziadostwo porównuje (Goodyear Eagle Vector, widać nazwę w 6:33) zamiast dać porządne opony to tak to jest. Dlaczego szanowny Pan prowadzący nie wspomina o marce i modelu? Skoro daje słabą wielosezonówkę to niech porównuje z Dębicą czy Kormoranem. Technologia względem opon non stop się rozwija a ta prezentowana wyszła chyba 9 lat temu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KapselK jest trochę nierzetelny, gdyż nie znamy marki wszystkich testowanych opon, a te których użyli nie są jakimś top. Nie wiadomo czym się kierowali przy wyborze, jest za dużo chaosu. Chłopaki używają ogólników "wielosezonówka", "chińczyk", itd. Jakieś zdanie można sobie wyrobić, "jakieś" :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dudek_t napisał:

Jak ktoś piszę że wielosezonowe są do niczego to niech weźmie koło i pierd... się w czoło. A najlepiej niech sam sprawdzi. 

Nie czujesz że rymujesz :lol:

Poza tym można to napisać jakoś bardziej kulturalnie. Żeby było jasne... ja nie twierdzę że się nie da. Da się... ale zawsze wybieram opony które są raczej w czołówce testów a wielosezon nigdy nie będzie jak topowa opona letnia i jak topowa opona zimowa. Koniec kropka. To jest nie do przeskoczenia. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest po prostu nieobiektywny. Dlatego jeśli chodzi o bezpieczeństwo to wolę mieć te kilka % przyczepniejsze opony i tyle. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KapselK napisał:

Czyli ten materiał można rozbić o kant stołu. 
 

 

 

Materiały Łysego traktuje się bardziej jako ciekawostki, uzupełnienie i zabicie czasu niż rzetelne materiały. 

A ten test opon to w ogólne kaszanka wyszła. Nic tu nie wiadomo, wnioski też byle jakie da się wyciągnąć na podstawie tego co tam pokazali. 

 

 

 

Co do opon wielosezonowych to sprawa jest jasna: opony wielosezonowe nie są w lato lepsze od letnich ani w zimę lepsze od zimowych i amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam Michelin Crossclimate. Mogę z czystym sumieniem polecić. Mieszkam w centralnej części Polski, śniegu u mnie dwa tygodnie zimą, a drogi zawsze czarne. Na takie warunki ta opona jest genialna naprawdę. W lato nie spotkałem się z aquaplaningiem, zmniejszeniem przyczepności przy hamowaniu czy piskach przy skręcaniu. W zimę również radziły sobie bez problemu. Poprzednimi zimówkami były Frigo 2, które w te bezśnieżne zimy są bez uzasadnienia. Do tego dochodzi plus w sytuacji gdy jednego dnia mamy 2 stopnie na plusie, się a później kilkanaście na plusie idealne warunki dla takich opon jak Crossclimate. Z czystym sumieniem polecam. Jeśli ktoś ma pytania o ten model to śmiało odpowiem.

8 godzin temu, Chat napisał:

Kazde wielosezonowe sa gorsze od najslabszych sezonowych. 

A tego to nawet szkoda komentować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossclimate to opona letnia z homologacją zimową. Na zaśniezonej drodze nawet jej nie ma sensu porównywac do zimowej. Być moze ktoś jak lata tylko po mieście to mu wystarczy. Goodyear Vector 4 season podobno daje rade zimą. Ale i tak dla mnie to bezsens, na dłuższą mete żadna oszczędność, jeden komplet opon zużyje sie dwa razy szybciej niż dwa komplety, na jedno wyjdzie mając tak na prawde opone która na zamarzniętej drodze nie sprawdza sie tak jak zimowa i koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, W1Michal napisał:

Crossclimate to opona letnia z homologacją zimową. Na zaśniezonej drodze nawet jej nie ma sensu porównywac do zimowej. Być moze ktoś jak lata tylko po mieście to mu wystarczy. Goodyear Vector 4 season podobno daje rade zimą. Ale i tak dla mnie to bezsens, na dłuższą mete żadna oszczędność, jeden komplet opon zużyje sie dwa razy szybciej niż dwa komplety, na jedno wyjdzie mając tak na prawde opone która na zamarzniętej drodze nie sprawdza sie tak jak zimowa i koniec

Właśnie podobno podobno... Jeździłeś kiedyś na Crossclimate?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cross climate nie są na śniegu porównywalne do zimówek tylko słabsze. Na mokrym są ok. Widze że mozna to pisać 50 razy a i tak fani wielosezonówek wiedzą swoje :)  Spójrz na konstrukcje bieżnika tej opony.  A akurat Frigo 2 o ile na śniegu ciągnie dobrze to na mokrym jest tragiczna, więc zależy pod jakim kątem się ją porównuje z cross climate, jeśli chodzi o miasto i odśnieżone drogi to sie zgodze że cross climate jest lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz przez to powiedzieć, że wielosezonowka jest gorsza od średniej czy słabej klasy zimowej? Masz porównanie do premium - ok tu się nie spieram. Ale wątpię, aby odstawaly od średniej półki. W głównej mierze biorę pod uwagę Goodyear bo jednak ma fajne parametry wg testów. Szkoda tylko,że nikt tutaj nimi nie jeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem i na oponach premium, na budżetówkach i na wielosezonowych. I wielkiej różnicy nie ma jeśli ktoś jeździ normalnie. A jak ktoś jedzie 130 km/h po błocie pośniegowym czy śniegu (o lodzie nie wspominając) to znaczy, że gdzieś zgubił instynkt samozachowawczy. Za to wiara w opony oraz magiczne 3 literki robi swoje. Tutaj mógłbym opisać kilka ciekawych historii jakie mnie spotkały, tylko po co? Jak kogoś stać, to bierze lepsze opony. Ale dorabianie do tego teorii o bezpieczeństwie jest słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, umcus napisał:

Ja jeździłem i na oponach premium, na budżetówkach i na wielosezonowych. I wielkiej różnicy nie ma jeśli ktoś jeździ normalnie. A jak ktoś jedzie 130 km/h po błocie pośniegowym czy śniegu (o lodzie nie wspominając) to znaczy, że gdzieś zgubił instynkt samozachowawczy. Za to wiara w opony oraz magiczne 3 literki robi swoje. Tutaj mógłbym opisać kilka ciekawych historii jakie mnie spotkały, tylko po co? Jak kogoś stać, to bierze lepsze opony. Ale dorabianie do tego teorii o bezpieczeństwie jest słabe.

Dokładnie. Jechałem ze 2-3 razy w śniegu na CC i miałem w swoim Volvo zimowki Dunlopa. Różnica w śniegu przy normalnej jeździe znikoma, może dlatego, że CC była wtedy nowa.  Być może różnica uwidacznia się przy mocnym aucie, ale mimo, że mam letnie i zimowki nie neguję posiadania wielosezonowych. Wręcz przeciwnie, sam się zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.