Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja przerzuciłem "kilka" różnych kompletów w autach którymi się opiekuję, wyrabiając sobie własne zdanie. "Potencjalnie", bo Dunlopy były wśród nich (Sport Maxzy i różne zimowe), ale próba odnośnie zużycia na bliskim mi aucie akurat w przypadku Bluresponse jest zbyt krótka (parę tys. km od zeszłego roku).

 

Nie kupiłbym Sport Contactów do rodzinnego auta z relatywnie niezbyt mocnym silnikiem. Do tego są Premium Contact. Amen.

 

Jeśli chodzi o zużycie - pokażę potem przednie i tylne Sport Contacty po 25 tys. km ze 150-konnego Passata diesla. Jeśli to nie ma znaczenia, bo w daily liczy się tylko przyczepność... to pozdro. Kto bogatemu zabroni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

[ref]menior[/ref], podejrzewam ze wszystkie górnopółkowe opony tych producentów będą się świetnie spisywać ale różnica w głośności opon 6 db to sporo. Kiedyś miałem zajawka na sprzęt audio i z tych czasów pamiętam ze 4 - 6 db robiło sporą różnice.

Nie wiem jednak jak to jest z oponami bo od ponad 10 lat nie mogę się wyrwać z kanonu Dunlopa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dołożę swoje dwa grosze do tematu Continental vs Dunlop. Dunlop Sport Maxxy są o 6 db cichsze od Continentali Sport Contaktów.

– różnica 3 dB daje 2-krotny wzrost głośności,

– różnica 6 dB to 4-krotnie większa głośność,

Skąd taka różnica pomiędzy markami bądz co bądź ale premium?

 

 

akurat te etykiety są nic nie warte, chińskie opony mają na mokrym indeksy B, takie same jak opony ze średniej lub wyższej półki. Wiec gdzie tu logika jak na chińskich na mokrym sie idzie zabić, a indeks mają taki sam jak opony markowe które hamują o niebo lepiej :o chińskie kapcie wg tych etykiet są cichsze niż niektóre opony premium :mrgreen: polecam przepatrzeć te etykiety opon najtańszych i premium :)

 

Premiumy i Sport 5 są w podobnej cenie więc tu chyba nie chodzi o jakieś przepłacanie itp tylko aby mieć maksymalną przyczepność podczas np awaryjnego hamowania. Skoro na Sportach można sie np zatrzymać o powiedzmy 2 metry wcześniej niż na premium to chyba warto brać te które trzymają lepiej. Przyczepność jest potrzebna nie tylko wtedy gdy sie zapie*rza po zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

694968 damiancd, Pirelli P7. Chociaż zaraz się dowiesz, że to szajs i kup se Hankooki.

No spoko ale tam jednak 70dB, na wodzie B a paliwożerność C, to jednak słabsze parametry od bluresponsów, czy te indeksy są coś warte w ogóle? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref]menior[/ref], podejrzewam ze wszystkie górnopółkowe opony tych producentów będą się świetnie spisywać ale różnica w głośności opon 6 db to sporo. Kiedyś miałem zajawka na sprzęt audio i z tych czasów pamiętam ze 4 - 6 db robiło sporą różnice.

Nie wiem jednak jak to jest z oponami bo od ponad 10 lat nie mogę się wyrwać z kanonu Dunlopa :)

Konia z kopytami temu kto usłyszy w aucie różnice :song :Jeszcze się nie spotkałem z oponami letnim które by mi jakoś szczególnie halasowaly,w ogóle na to nie zwracam uwagi przy wyborze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze opony jakie do tej pory miałem to Nokiany Line. Zarówno na suchym jak i mokrym. Może przede wszystkim mokrym.

Nie grzeszyły trwałością no ale coś za coś.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/Line.htm

Aktualnie ze względów finansowych przeszedłem na Falkeny (które są bardzo w porządku) ale gdybym miał mocniejszą furę to na pewno wróciłbym do Nokianów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrowienia dla tych co opony kupuja wedlug etykiet :D:D:D:good: Tak jak [ref]W1Michal[/ref] pisal sa nic niewarte. Etykiete z linglonga mozecie przekleic na conti/dunlopa. Duzych roznic nie bedzie. Mi jakos z dunlopem bylo nie po drodze. Koledze kiedys taka wystrzelila i jakos omijalem przy zakupie. Conti za to mialem juz niejeden komplet. Letnie zimowki runflaty... zawsze bylem zadowolony z prowadzenia i trzymania na zakretach. A jesli cos jest ok to po co na sile szukac "lepszej". Teraz auto wyjechalo z fabryki na potenzach, ale nie mialem jeszcze okazji pojezdzic bo zaraz zimowki wrzucilem - semperity swoja droga tez z grupy continentala. Do prowadzenia na mokrym i suchym nie moge sie przyczepic, ale poprzednie ts850 na kopnym sniegu wydawaly mi sie bardziej kopne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chce ciche opony z bardzo dobrym trzymaniem na mokrym i suchym to mam trzech kandydatów:

- Dunlop Sport Maxx RT lub RT2

- Vredestein Ultrac Sessanta

- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Jakie masz doświadczenie z Vredestein ultrac sessanta? Bo właśnie takie planuje zakupić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku kupiłem re002 i polecam jeżeli są w rozmiarze. Super kleją na suchym, w ewentualnym uślizgu na mokrym są genialnie stabilne i przewidywalne, ze względu na twarde ścianki boczne nie czuć wcale że opona pracuje na boki w ostrzejszej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie zgodze sie że sport 5 czy Michelin Pilot sport czy inne "sportowe" są głośne. Głośne to są opony budżetowe typu barum, kormoran itp itd

 

Miałem budżetowe Nankang NS-2 kupione jako nowe była to najcichsza i najwolniej zużywająca się opona jaka miałem ale co z tego jak była z twardej mieszanki i na mokrym chłodnym asfalcie gwiazdy tańczyły na lodzie? Sprzedałem po jakiś 40K czy 50k km i jeszcze sporo bieżnika było ale powiedziałem dość i zmieniłem na Uniroyala. Od tamtej pory mam uprzedzenie do chińskich opon nawet tych polecanych w internetach. Wiec niekoniecznie budżetowa jest głośnia ;]

 

Panowie a czy wybierajac opony z najwyższej półki czy to będzie Continental,michelin,Dunlop, Pirelli itp. może być w ogóle mowa że będą one niebezpieczne,nieskuteczne na suchym czy mokrym lub głośne :shock:
Konia z kopytami temu kto usłyszy w aucie różnice :song :Jeszcze się nie spotkałem z oponami letnim które by mi jakoś szczególnie halasowaly,w ogóle na to nie zwracam uwagi przy wyborze

 

Przesiadłem się z cichego Nankanga na "głośnego" Uniroyala. I tak wyraźnie słychać różnice. Nie jest to jakiś mega hałas, że nam chce łeb urwać ale przez pierwsze dni czy tygodnie wyraźnie wyłapywałem ich szum na tle pozostałych dźwięków. Po jakimś czasie się przyzwyczajasz i go po prostu zlewasz. Pirelli podobnie wypadają pod tym względem dlatego tu już dużej różnicy nie czułem. Może różnice nie są tak duże w oponach rzędu 195-205 ale ja u siebie od wielu lat nie jeździłem latem na oponie węższej niż 225, a obecnie nawet mam 235.

 

 

Podsumowując różnice w przyczepności miedzy topowymi modelami będą mocno subiektywne i na pewno nie odczuje się ich w rodzinnym aucie ze słabym dizlem dlatego brać to na co akurat będzie najlepsza promocja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

[ref]W1Michal[/ref], [ref]Fredi88[/ref], a możecie jakoś rzeczowo napisać dlaczego nie sugerujecie się etykietą na oponie?

Pytam, nie atakuje. Czy jeśli kupujecie lodówkę i na jednej etykiecie macie klasę A+ a na drugiej E to też nie zwracacie uwagi?

Przecież ilość decybeli jakie wytwarza opona w czasie jazdy jest rzeczą jak najbardziej mierzalną. Skoro więc ktoś pisze 65 db a ktoś inny 71 db to różnica raczej powinna być.

Wiadomo że trzeba podchodzić z dystansem do tego co wypisują Chińczycy na etykietach ale skoro Dunlop pisze 66 db to uważam że tyle powinno być :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina mi się rozmowa z oponiarzem kiedyś gdy zacząłem wybrzydzac przy wyborze :) Stwierdzil że nie tak się wybiera opony :D dla 9 na 10 klientów opony są okrągłe i się toczą i jak on mówi że coś jest dobre to tak jest :lol: Gdy ma np.na zbyciu dajmy kumho i przychodzi klient pytając że mają być ciche to kumho :lol: jak mają być dobre na deszczu to też kumho itd. I klienci zawsze zadowoleni :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryczek przeczytaj dyrektywę unii na temat etykiet to zobaczysz, ze to jest trochę naciągane. Skoro były by w 100% wiarygodne to zarówno Chińczycy jak i koncerny musieli by pisać prawdę. Przepisy obowiązują wszystkich sprzedających towar na terenie EU. W dodatku np. test opon zimowych wykonuje się w temperaturach 2-20 stopni, a letnich 5-35. To już nam daje spore pole do manewru aby wybrać taka temperaturę w której nasza opona spisze się najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już pisałem na temat etykiet na przykładzie opon chińskich i premium - maja takie same indeksy nie raz. A przecież umówmy sie że chińska a markowa to dwa światy. Dkatego te etykiety to wymysł Unii i nic więcej. Nie wiem ile mają db moje Conti premium ale nie słychać ich wogóle nawet na deszczu. A mniemam że są opony co na etykiecie mają mniej db. Na większości lodówek indeksy są zazwyczaj A lub B więc to nie jest wogóle miarodajne, osobiscie nie patrze na nie wogóle. Ja nie kwestionuje tego że podane decybele na etykiecie to głupoty, bo być może ile piszą tyle jest bo mierzyli tylko to że opona która nie hamuje na mokrym ma taki sam indeks jak opony z najwyższej półki. Choc z tymi decybelami też róznie bywa, specjalnie popatrzyłem i chinskie mają mniej db niż np goodyear czy Continentale, także to raczej żarty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choc z tymi decybelami też róznie bywa, specjalnie popatrzyłem i chinskie mają mniej db niż np goodyear czy Continentale, także to raczej żarty :)

 

Czytasz czasem co ludzie piszą? Mam bezpośrednie porównanie głośności nankanga, Uniroyala i Pirelli. Pod względem hałasu numer jeden to był Nankang kompletna cisza baaa te opon nawet nie piszczały podczas jazdy na torze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej furze mialem conti sporty3, micheliny pilot sporty3 i pirelki p zero. Najglosniejsza pirelli, jakby jechac z uchylona szyba. Z tych trzech jednak najlepiej podchodzila mi pilot sport 3. Teraz bede mial GD F1 asimetric 3 wiec teoretycznie na papierku najbardziej cicha ;)

P.s najlepszy wyglad przy profilu 35 miala pirelka a najgorzej wyglada GD, straszny balon :)

 

Bardzo fajny kanal na yt o porownaniach opon. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Mi ... -Sport.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ref=#00aa00]Eryczek[/ref], prosty przyklad... chinczyk fortuna f2000. Nie pytaj co mnie skusilo zeby kupic. Etykieta C C 71 db. Opony glosne, na 2 biegu 90 konnym dieslem przy 225/40/18 zrywalem przyczepnosc na mokrym a po 2 tys km wszystkie sie wyzabkowaly. Potem zalozylem zimowke conti ts 850 C C 72db. Opona cicha prawie nieslyszalna a przyczepnosc nawet na lekkim sniegu mialem problem zerwac. Na mokrym nie do wykonania. Jeszcze chcesz jakis przykladow? Etykiety to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choc z tymi decybelami też róznie bywa, specjalnie popatrzyłem i chinskie mają mniej db niż np goodyear czy Continentale, także to raczej żarty :)

 

Czytasz czasem co ludzie piszą? Mam bezpośrednie porównanie głośności nankanga, Uniroyala i Pirelli. Pod względem hałasu numer jeden to był Nankang kompletna cisza baaa te opon nawet nie piszczały podczas jazdy na torze :D

 

 

super ciesze sie. Ja nie pisze nic o nankangach, raz jechałem na Zeetexach które mają mniej db niż Conti a szumiały jak diabli. o Indkesie na mokrym B nie wspomne :mrgreen: hamowanie to była loteria. Dlatego pisze że różnie to bywa. Ale nie wierze w te etykiety zeetexów które niby są cichsze niż premium

 

btw ma wyjść Conti premium 6, ma mieć komfort i trwałość Premium, a przyczepnosć Sport Contactów. Wstępne tetsy zagraniczne na tyrereview.com są do poczytania/obejrzenia video. Może być dobra opona, czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
[ref=#00aa00]Eryczek[/ref], prosty przyklad... chinczyk fortuna f2000. Nie pytaj co mnie skusilo zeby kupic. Etykieta C C 71 db. Opony glosne, na 2 biegu 90 konnym dieslem przy 225/40/18 zrywalem przyczepnosc na mokrym a po 2 tys km wszystkie sie wyzabkowaly. Potem zalozylem zimowke conti ts 850 C C 72db. Opona cicha prawie nieslyszalna a przyczepnosc nawet na lekkim sniegu mialem problem zerwac. Na mokrym nie do wykonania. Jeszcze chcesz jakis przykladow? Etykiety to bzdura.

 

Nie specjalnie przekonała mnie Twoja wypowiedz.

Powołujesz się na porównanie opon Continentala z producentem opon o którym nawet nie słyszałem. Na podstawie tego porównania dzielisz się z nami obserwacją że producent opon z Chin powypisywał bzdury w specyfikacji swojego produktu i w porównaniu do specyfikacji autorstwa jakiejś nie znanej mi marki, specyfikacja przedstawiona przez Continentala, choć wypada na papierze gorzej, w rzeczywistości jest dużo lepsza.

Wierzę w zupełności w to co napisałeś ale nie doceniam siły Twojego odkrycia.

Mnie zastanawia czy różnice w specyfikacjach opon "normalnych" producentów opon ( a dokładnie ich głośność) są dostrzegalne w rzeczywistości:

Sport Maxx RT 2 - 66db

Eagle F1 Asymmetric 3 - 68db

ContiSportContact 5 - 71 db

P7 Cinturato - 72db

Kolega ma na Accordzie, identycznym jak mój Pirelki P7. W porównaniu do moich Sport Maxx RT 2, jest głośniej. Gorzej było kiedy wcześniej miał Hankooki Ventus Prime 3 - wtedy sugerowałem mu kłopoty z łożyskami.

 

Może inaczej zapytam. Kto jest autorem etykiet które widzimy na oponach? Producent opon czy jakiś instytucja którą można podejrzewać o niezależność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na conti 5 zrobilem 45 tys. to bardzo dobre opony. Ciche i dobrze trzymające. ABS rzadko pracował. Wcześniej miałem Potenza Bridgestone, tak jak kolega wyżej napisał, znajomi również sugerowali mi sprawdzenie łożysk. Głośne niemiłosiernie.. Ale trzymały wyśmienicie.

Jednak teraz mój wybór padł na dounlopy sport maxx rt 2. Cichsze i trochę mniej ząbkują. Kolega - szef gumowego warsztatu - ma na Audi 6 i jest mega zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.