Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

@barto125

Też jest to moim przedmiotem rozmyślań. Ktoś kiedyś wychwalał proWoola od flexi pads, trzeba bedzie sprawdzić. Dotychczas bazowalem na mikrofibrach nata, wybieralem zawsze najmocniejsza opcje ponieważ wyznaję zasadę ze lepiej raz porządnie przejechac wycinając niz kilka razy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, barto125 napisał:

I ponad 2 razy droższy, więc pewnie robi robotę.

A co lepsze na DA do cięcia, fibra, czy wełna? A może grafitowy NAT slash?

 

1 godzinę temu, Crasher napisał:

@barto125

Też jest to moim przedmiotem rozmyślań. Ktoś kiedyś wychwalał proWoola od flexi pads, trzeba bedzie sprawdzić. Dotychczas bazowalem na mikrofibrach nata, wybieralem zawsze najmocniejsza opcje ponieważ wyznaję zasadę ze lepiej raz porządnie przejechac wycinając niz kilka razy. Pozdrawiam

ostatnio testuję pady wool. Na tą chwilę lepiej mi się pracuje niż MF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten grafitowy podobno się szybko rozpada, tak Nowicki mówił. Nie że ten pad jest zły, ale raczej nie został stworzony do wycinania lakieru na całym aucie. Z tego co pamiętam to Nowicki mówił że starcza na jeden element. 

Do DA to raczej mikrofibra. Jak nie Lake Country, to Super Shine NeoHybrid baaardzo fajnie wycina i jest trochę tańszy od Lake Country. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slade00 Wg producenta 2-3 elementy powinny starczyć. Jestem ciekaw jak sprawdziłby się zestaw DA + fibra + grafit 'punktowo' na cięższe miejsca. Czy lepiej DA + fibra i ew. rotacja + wełna na ciężkie miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiosna zbliża się wielkimi krokami i chciałbym zrobić jedno lub dwu etapową korektę.
Auto to: Honda Accord VII po lift, która ma 3 elementy powtórnie malowane, a reszta w oryginale. 
Efekt jaki chcę osiągnąć to: usunąć jak największa ilość drobnych rys, nie zależy mi na usuwaniu grubych zarysować, ze względu na cienką warstwę lakieru.
Maszyna: Hamron 15mm z JULA.
Pasty jakie posiadam: Meguiars Ulrimate Compound i Meguiars Ultimate Polish. 
Producent padów na jaki chciałem postawić to NAT.
1. I teraz pytanie do Was jakie gąbki byście zastosowali do UC? Zastanawiam się nad Żółtym lub Czerwonym NAT (grubość 25mm) - chciałbym osiągnąć jak to powiedział Nowicki w swoim odcinku jak najlepsze wykończenie przy jak największej ilości usuniętych drobnych rys. Jeśli uważacie, że Meguiars UC nie nadaje się do mojego auta to dajcie znać. 
2. I ile sztuk potrzebuje do zrobienia korekty całego auta? 
3. Jeśli chodzi o gąbkę do cleanerów w przyszłości do myślałem nad NAT Karbowana czarna, dobry wybór?
4. Jeśli mowa końcowym etapie np Meguiars Ultimate Polish to NAT Czarny płaski
5. Jaka gąbka co cleanera do szyb przed NW? np do PoorBoy's Professional Polish.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Jako że chciałbym spróbować techniki polerskiej mam pytanie do Was. Mam dwa auta w domu, czarny S-Max i czerwone Audi 100 po całościowym lakierowaniu. Jakich padów (kolory) , jakich firm, musze zakupić aby zacząć przygodę a nie zrobic sobie krzywdy w lakierze. Stan lakieru w Fordzie oryginalny ale nosi już ślady rys po wcześniejszych użytkownikach. 

Z góry dzięki za podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Casian kup sobie https://allegro.pl/oferta/koch-chemie-h8-02-m2-01-pasty-i-pady-polerskie-nat-7034274904 i do tego jakąś maskę na złomie żeby poćwiczyć. Może Ci się coś uda.

@Tomas22 Przecież dobrze odpowiedziałeś, o to pytałem 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, barto125 napisał:

@Casian kup sobie https://allegro.pl/oferta/koch-chemie-h8-02-m2-01-pasty-i-pady-polerskie-nat-7034274904 i do tego jakąś maskę na złomie żeby poćwiczyć. Może Ci się coś uda.

Taki jest plan maska jest i drzwi, aby wcześniej potrenować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, rudi0018 napisał:

Witam, wiosna zbliża się wielkimi krokami i chciałbym zrobić jedno lub dwu etapową korektę.
Auto to: Honda Accord VII po lift, która ma 3 elementy powtórnie malowane, a reszta w oryginale. 
Efekt jaki chcę osiągnąć to: usunąć jak największa ilość drobnych rys, nie zależy mi na usuwaniu grubych zarysować, ze względu na cienką warstwę lakieru.
Maszyna: Hamron 15mm z JULA.
Pasty jakie posiadam: Meguiars Ulrimate Compound i Meguiars Ultimate Polish. 
Producent padów na jaki chciałem postawić to NAT.
1. I teraz pytanie do Was jakie gąbki byście zastosowali do UC? Zastanawiam się nad Żółtym lub Czerwonym NAT (grubość 25mm) - chciałbym osiągnąć jak to powiedział Nowicki w swoim odcinku jak najlepsze wykończenie przy jak największej ilości usuniętych drobnych rys. Jeśli uważacie, że Meguiars UC nie nadaje się do mojego auta to dajcie znać. 
2. I ile sztuk potrzebuje do zrobienia korekty całego auta? 
3. Jeśli chodzi o gąbkę do cleanerów w przyszłości do myślałem nad NAT Karbowana czarna, dobry wybór?
4. Jeśli mowa końcowym etapie np Meguiars Ultimate Polish to NAT Czarny płaski
5. Jaka gąbka co cleanera do szyb przed NW? np do PoorBoy's Professional Polish.

Pomoże ktoś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

1 kup sobie sredniego nata(zolty) badz royals pads pomaranczowy one step

2 według mnie 3 to min zeby zrobic komfortowo auto i nie czekajac az gabka ostygnie. Zmiana gabki co element

3 czarny nat karbonowy sie nada 

4 Po takim one stepie tylko odtluscic lakier i kladz czy wosk czy powloke

5 kup sobie flexipads tricolor i recznie przelec szybe a jak chcesz maszyna to twardy pad  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje pomocy,składam sobie taki amatorski zestaw do prac przy lakierze (odświeżenia) i wybrałem:

-Maszynę ADBL Roller 9mm (pracowałem nią i za tą kasę jest okej)

-Pady Nat Żółty, czerwony i czarny

-Pad Royal One step pomarańczowy (ten 2x)

-Pad Flexi Mikrofibra twarda

-Pasta Menzerna 1000,2500, 3500

Co w tym zestawie warto byłoby zmienić aby swobodnie można było odświeżyć lakier (różne auta), których padów warto by było mieć więcej? nie chodzi mi o jakieś typowo konkretne cięcie co do ostatniej rysku dlatego też wybrałem DA 🙂

Koszta ograniczone dlatego skłaniam się ku takiemu zestawowi, będę wdzięczny za wszelką pomoc, temat czytam cały czas ale sporo tego 🙂

Post napisałem w złym dziale, moderatora prosiłbym o przeniesienie do odpowiedniego.. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Emil.66 napisał:

Co w tym zestawie warto byłoby zmienić aby swobodnie można było odświeżyć lakier (różne auta), których padów warto by było mieć więcej? nie chodzi mi o jakieś typowo konkretne cięcie co do ostatniej rysku dlatego też wybrałem DA 🙂

Pamiętaj, że w skutecznej pracy przy lakierze jedną z najważniejszych rzeczy są czyste/świeże pady (to moje zdanie, ale chyba większość detailerów się z tym zgadza) - najlepiej czyścić pad co element (przy większych elementach, typu maska/dach, traktujesz taki element jak dwa (maska), lub trzy (dach). Co dwa-trzy elementy (najrzadziej) wymieniasz pad na świeży (dotyczy to padów tnących/polerujących i one step). Przy padach finiszowych możesz wymieniać pad po trzech-czterech-pięciu elementach. Dlatego łatwo sobie policzyć, ilu i jakich padów potrzebujesz, aby skutecznie nimi pracować. Co do padów z MF/wełny, to bez sprężonego powietrza nie wyczyścisz takiego pada odpowiednio - w takim wypadku tego typu pady musisz wymieniać na świeże co dwa-trzy elementy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, chcę zacząć swoją przygodę z korektą lakieru czy taki zestaw na sam początek będzie dobry?

https://allegro.pl/oferta/pasty-polerskie-menzerna-pady-royal-pads-150mm-da-7708183612

- Pasta polerska Menzerna 400 (250ml)

- Pasta polerska Menzerna 2500 (250ml)

- Pasta polerska Menzerna 3800 (250ml)

- Royal Pads AIR Soft 150mm (miękka)

- Royal Pads AIR Medium 150mm (średnia)

- Royal Pads AIR Hard 150mm (twarda)

 

Plus maszyna DA

https://masterlak.pl/polerki/112-polerka-elektryczna-rotacyjna-950w-blr-180-faktura-2-lata-gwarancji-.html

 

Dodam, że budżet mocno ograniczony i zestaw będzie wykorzystywany jedynie hobbystycznie kilka razy w roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, powalla napisał:

Po co iść w 3 etapy na początek? Po co też kupować pasty które nie są łatwe w obsłudze i masa sprzątania po nich? Nie łatwiej kupić pasty Kocha (8 i 2) lub Sonaxa (cutmax i 0406) lub nowe w Pl 3D które dotrzeć łatwiej niż niektóre QD? 

A jeśli one step to polecacie jakieś konkretne pasty i pady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.