Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jesli mowa o gabkach...to chcial bym zapytac o gabki Flex. Ze wzgledu na to ze nie mialem innej mozliwosci to zmuszony bylem kupic gabki Flex.Biala/Niebieska/Czarna.Ale cieniutko bylo cos z usuwaniem rys.Maszyne mam Festool RO 150 FEQ.Jechalem bialym na max. na 2 biegu (balem sie szybciej zeby laku nie przykopcic) i duzo poschodzilo ale pare pozostalo.Sa te gabki dobre do polerki albo sobie powinienem inne sprawic.Pasty mam Menzerna 500/1000/2500/4000/PP....co najlepiej dobrac do tych past ? Mam jeszcze niebieska gabke 3M falista mega miekka wydaje sie byc calkiem ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od paru dni zastanawiam sie jakie talerze i pady do nich dokupic.Mam 180mm na rotacji i 150mm na DA.Ale przydalo by sie cos mniejszego do detali.I teraz nie wiem .Widzialem najmniejszy talerz 50mm potem wiadomo 70/75/125. Ale ktory wybrac?Chce zapobiec poprostu zakupienia wszystkich a potem beda lezec nieuzywane.Mogl by ktos cos doradzic.Najczesciej widze, ze polecane zestawy zyczynaja sie od 75mm czyli co jest on wystarczajacy i nie warto pakowac sie w 50mm :o ?

To bylo o rotacje ptanie.A teraz zapytam bo nigdzie nie znalazlem....czy jak mam DA Festool 150 to moge w niej rowniez zalozyc mniejsze talerze?Np. 125mm albo jeszcze mniej?Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

-- 10 cze 2015, o 16:25 --

 

Panowie ten sam produkt(PRO-Wool Detailing Velcro Pad) u różnych sprzedawców i różne opisy :

1.Futro polerskie z krótkim włosiem 10mm postawionym na sztorc o zwiększonej sile cięcia.

2.Pad polerski na gąbce, wykonany z wełny. Idealnie nadaje się do prac wykończeniowych.

 

Do cięcia czy wykończenia? Bo się już zakręciłem :D

Coś ktoś podpowie?

Zakupiłem ten pad i teraz nie wiem czy cos tym wytne na DA :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kupiłem polerkę Bass BP-5119, oraz dokupiłem BP FLEXIPADS BACKING PLATE 125MM

Teraz potrzebuje kupić lepsze pady. Możecie coś polecić?

 

te będę dobre? rozmiar dobry?

 

http://showcarshine.pl/pady-i-bp/2157-l ... ednia.html

 

http://showcarshine.pl/2156-lake-countr ... iekka.html

 

http://showcarshine.pl/2155-lake-countr ... warda.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to jak na pierwsze pady to trochę przy drogowe ;) Ale ja w kieszeni Ci nie siedzę :good: Stałem przed takim samym wyborem jak Ty i kupiłem NAT Flexi i Royal Pads najlepiej pracowało mi się Royalem pod DA tym z dziurką w środku o tymi http://showcarshine.pl/pady-i-bp/2107-r ... 150mm.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

posiadam następujące pady:

 

135mm:

1x Biały Flexi (strasznie twardy kiepsko mi się nim :ad: na DA)

1x żółty NAT (najlepiej mi się nim :ad: na DA)

2x żółty Flexi

1x czerwony NAT

2x czarny NAT

 

80mm:

1x Biały Flexi

1x Pomarańczowy Flexi

1x Żółty Flexi

1x Czarny wafel chyba NAT

 

Polerka to DA Krauss ale mam zamiar zamówić drugą do kolekcji Kraussa P7.

Jakiego pada dokupić ? Wydaje mi się, że jakiś twardy i może futro oraz średni. Na finish mam wystarczająco.

Na początek lakier akrylowy z Golfa IV, w dość dobrym stanie. Polerowałem już go DA ale nie odniosłem sukcesu a jedynie ból i drgawki rąk.

Pasty jakie mam zamiar zakupić to Menzerny FG400/PF2500/SF4000 a posiadam jeszcze Meg's UC, Menzerne PP ultra oraz AG SRP. Na początek aby zapoznać się z maszyną planuję potestować tą Menzerną PP ultra na błotniku, którego ruda łyka i będzie i tak do wymiany :kox:

 

FG400 - niebieski NAT ? biały flexi ? Futro :o

PF2500 - żółty NAT/Czerwony NAT/ żółty flexi ?

SF4000 - Czerwony NAT ? Czy Czarny NAT ale według mnie za miękki na mój lakier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SF4000 zamień na kocha antihologram, będzie Ci szybciej szło wykończenie lakieru. Jeśli lakier niemiękki to czerwony pad NAT na DA wykończy powierzchnię. Niebieski NAT w moim odczuciu jest mniej agresywny niż biały flexi,a ten z kolei lubi się grzać w czasie pracy i jego skuteczność maleje. :? Futro mieć w arsenale wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz lepsze futro to np od Braythttp://www.pielegnowacauto.pl/brayt-futro-polerskie-z-welny-jagniecej-150mm.html Lake Counrty. Z tańszych flexipads też daje radę.

Przy twardym lakierze vw jeśli pojedziesz futrem, to potem można podejść niebieskim NAT.

Jeśli bez futra to chyba próbowałbym wpierw białym flexi. Przy innych lakierach trzeba próbować kombinacji i znaleźć tą najlepszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofnąłem się wstecz o ponad 20 stron i wybrałem cos takiego:

 

1. Lake Country CCS – Żółta Tnąca 135mm

2. Royal Hard Pad Polishing 135mm biały czytałem, że biały to twardy :o

3. NAT Biała Twarda gąbka polerska 135mm

4. NAT Niebieska twarda gąbka polerska 135mm

 

LC najdroższe, a według tego co wcześniej napisałem wydaje mi się, że wystarczy dokupić 1 tnącą oraz 1 średnią tutaj wezmę żółtego NATa który uważam za produkt :good: . Mam jedynie problem z twardą bo białym flexi okropnie mi się polerowało na DA, nie wiem jak na rotacji. Czym się różni biały NAT od niebieskiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, chciałem odświeżyć swój 8 letni samochód Passat b6 kolor: LC9X.

Zakupiłem zestaw do regeneracji lakieru i proszę o pomoc oraz odpowiedzi na kilka pytań.

 

Zestaw:

 

Polerka SKIL 1144 AA

 

Menzerna HCC 1100

Menzerna MCP 2500

Menzerna SF 3500

Menzerna PP ultra

 

Gąbki polerskie na gwint M14:

 

Farecla Biała 150mm

Farecla Pomarańczowa 150mm

Farecla Czarna 150mm

 

ABW Biały 80mm

ABW Pomarańczowy 80mm

ABW Czarny 80mm

 

Moje pytania :

1. czy po menzernie SF3500 w celu nałożenia Menzerny PP można umyć i wykorzystać gąbkę czarną Farecla czy lepiej dokupić do wosku jakąś inną gąbkę ?

 

2. proszę o poradę jak mocno dociskac i jakie obroty stosować na moim zestawie w poszczególnych etapach czyli np:

 

HCC1100 na poczatku 1000 obr docisk mocny, pod koniec 2000 obr docisk lekki,

MCP2500 na początku 1000 obr docisk ......itd

 

będę bardzo wdzięczny, oczywiście czytałem poradnik ale z waszego doświadczenia z tymi pastami może macie jakieś lepsze rozwiązania

 

Zacząłęm od błotnika przedniego, z racji tego, że dzisiaj nie miałem wiele czasu nie brudziłem farecli tylko pobawiłem się gąbkami ABW. Efekt jest znakomity aczkolwiek po zakończeniu wyjechałem i zaczął padać deszcz i mam wrażenie, że ten wosk PPu jest kiepski. Chyba,że to przez to iż nie myłem gąbki tylko nałożyłem na czarną po SF3500 odrazu PPu.

 

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.