Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mówie tutaj o maszynie rotacyjnej rupesa.

Za kazdym razem kiedy poleruje na cala karoserie idzie tuga+prickbort i najtwardza glinka bilt hamber.Wedlug mnie tutaj wina nie leży.

Pady po każdem przejeździe czyszcze spręzonym powietrzem-moze jednak trzeba szczoteczką?

Obroty też raczej nie są przyczyną, wg mnie mogą to albo drobiny usuniętego lakieru lub zanieczyszczenia, które dostają się pod gąbke podczas pracy.Takie coś dzieję mi się tylko przy cięciu-przy polishu i finishu nie zauważam tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rotacji pady zawsze czyszczę szczoteczką, jedynie DA sprężonym powietrzem i ew szczoteczką. DA można powietrzem mocno rozkręcić więc nie dość że powietrze usuwa zanieczyszczenie to jeszcze siła odśrodkowa to robi, w rotacji tak się nie da, więc tam robię to tylko szczotką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzieki.Chyba rzeczywiście w tym moze być problem.Trzeba kupić szczoteczke i porównać.Jak dalej bedą sie ryski robić to pewnie wina będzie jakichś zanieczyszczeń co dostają sie pod pada.W miejscu gdzie poleruje, jest wylana posadzka-nie ma tam kafelek może to przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyszczę zawsze szczoteczką. Bardzo dbam o czystość gąbek. Pady z MF czy wełny czyściłem zawsze powietrzem i szczoteczką a gąbki tylko Szczoteczką. Będę musiał sprawdzić i do tego powietrzem czyścić. No zdarza się że i na nowej gabce to się pojawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie tylko Rupesowych padów używałem, ale pomocny okazał się kolega Malypb doradził mi, że jak używam inne pady czy to z MF czy nie a się grzeją to po prostu trzeba mieć takie 2-3 pady i zmieniać co panel.

Wtedy nie powinno być problemu z odklejaniem.

 

ps.

Macie zamontowanego washer moda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam, ale sobie w tym roku dam jakaś podkładkę, bo wkurza mnie olejenie tej gumy. Jak się nagrzeje to cały jestem uwalony w tej czarnej mieszaninie oleju i gumy i czego nie dotknę polerką to od razu brudzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te gumy mają rożne rozmiary, więc u jednego się wytrze szybko, a u innych potrafi je zaciągnać pod talerz i maszyne zablokować nawet. U mnie na początku sypała takie czarne syfki więc zacząłem smarować, ale w tym sezonie dam podkładkę i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem zdecydowany na zakup LARE EPL-42 v2 maszynka Dual Action. Pacjent nad którym będę się pastwić to Seat Leon 1p. Poniżej zdjęcie auta dla poglądu. Kolor lakieru to LC9Z.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... R_Candyweiß.JPG

 

Wybór past padł na Manzerna FG500 i FF3000. Borykam się teraz z doborem padów. Wstępnie po przewertowaniu forum decyzja zapadła:

FG500 – biały płaski pad Flexipads

FF3000 – żółty płaski pad Flexipads

 

Czy aby dobór padów jest odpowiedni? Czy spokojnie wyprowadzę lakier żółtym padem z pasta FF3000 po tym co pozostawi po sobie pasta FG500?

 

Aha no i jak radzicie sobie z polerowaniem lakieru w takich miejscach jak przednie drzwi w Leonie pomiędzy lusterkiem a uszczelką przy szybie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zgadza się. Wam też zdarzają się na gabce twardej i czasem na średniej takie ryski takie pół kółka bardzo ostre? Czasem są a czasem nie. Słyszałem że przy większych biegach to występuje. Przedwczoraj do pasty Megsa 105 na gabce białej NAT do trzech kropek 105 dałem kropkę Diamonda z Rupesa. Wykończenie od razu dużo lepsze no i nie było tych rysek. Przekonam się na kolejnym aucie. Może to sprawa zbyt suchej pasty która przyschnie i zrobi takie zadziorki. To samo było Przy poście Zephir

 

To zdarza się kiedy za długo używasz pada i nie są idealnie czyste, nawet na białym też to się przytrafia. Dlatego niestety pady trzeba wymieniać często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie-równiez tak jak pisałem miałem ten problem i teraz sporadycznie też sie trafi.

Winą jest albo brudny pad, albo jakiś syf który dostaje się z otoczenia np kurz z posadzki, jakieś ziarenko piasku, pył na aucie z past polerskich.

Takie ryski zdarzają się czasem też na swiezym/nowym padzie.Czasem cięzko je dostrzec, ale sie zdarzają. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie było, nie mam na celu wymądrzanie się bo jeśli chodzi o detailing to ze mnie cienka pałka.

Od kiedy zauwazyłem te ryski to robiłem wszystko aby to wyeliminować-uwierz mi, ze na nowym padzie tez się to zdarza.To, ze brudny pad robi bałagan to masz 100% racje, ale jakikolwiek inny pyłek czy cokolwiek też robi szkody na lakierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu nic mi się takiego nie działo. I cholera wie co wkoncu jest powodem. Może jakieś opiłki które nie do końca się rozpuściły a i glinka nie zebrała. Bądź jakiś inny drobny syf.. Oczywiście nie mowa tu mega mikro rynkach które widać po odtłuszczeniu. Które są wynikiem zbyt twardego pada a bardziej pojedyncze rysy w Kształcie pół okręgu bardzo ostre. Bo z takimi drobnymi nie mam problemu. Rozwiązaniem jest mała kombinacja np delikatniejsza gąbka a pasta mocniej tnącą i oczywiście dobre wypracowanie. Ostatnio użyłem pada z Car Pro z wełny i mikrofibry. Narazie zrobiłem jedno auto ale jest przekozak. Lakier audi po wypracowaniu Koch chemię heavy cut p 8.02 pozostawił finalne wykończenie. Wymyte 2-3 krotnie zmywaczem Koch i PW i noc nie wyszło. Żeby ktoś mi tu zaraz nie napisał. Po czym tylko HD poszło i Glasur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz ciśnienia to się wstrzymaj. Royal ma w trakcie testów nowe dedykowane pady pod DA które nie mają się tak nie grzać. Jeżeli zależy Ci na czasie to bierz NAT bo jak narazie to zdecydowanie biją jakością Royal Pads. Nowe dedykowane RP może będą lepsze. Z NAT do cięcia biała, żółta polish, czerwona polish-finisz na miękkich lakierach a jak przy twardych może nadać się już jako finish. Czarna.. finish, cleaner.

Do AIO, cleanera tez zależy jaki stan lakieru jak nie ma co ścinać to czarna a jak chcesz więcej wyciąć to czerwona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem cały temat o padach itp. i mam sieczkę w głowie. tyle produktów i opinii że nie wiadomo komu wierzyć. Inni zachwalają np. pady flexi a inni wręcz odwrotnie. Pytanie czy chwalą amatorzy czy fachowcy i odwrotnie. Wolę zapytać konkretnie. Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto mi odpowie.

Zakupiłem maszynę Lare EPl52. W zestawie jest uchwyt chyba 150mm. Chcę zakupić jeszcze 2. Czy szukać konkretnej firmy czy to jest zupełnie obojętne? Co do padów. Z racji tego że auta będą różne, potrzebuje dobrego zestawu. Nie chce taniego szajsu który się rozleci po jednym aucie ale też nie chce kupować pada za 5 dych. Co jest sprawdzone i trwałe? Royal chyba ma dobrą opinię. Ale jaka trwałość? Firma NAT podobnie. Myślałem o flexi na początku ale opinie są mocno podzielone z wyjątkiem białego pada. Zauważyłem że niektórzy używają futra zamiast padów. Od czego jest to zależne? Czy futro jest do końcowego etapu polerowania? Na zachętę wyczerpującej odpowiedzi ze strony dystrybutora, powiem że zakupię u niego zestaw wraz z pastami :P O ile będzie konkretna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojj jeszcze wiele przed Tobą jak takie pytania zadajesz hehe ale spoko każdy zaczynał nie mając bladego pojęcia. Rozumiem że chcesz kupić coś dobrego ale nie za drogiego. Dlatego fajną alternatywą jest NAT i Royal. Jak dla mnie na chwilę obecną jakościowo lepiej NAT. Cena też jest baaardzo dobra. I duża gama produktów. Co do BP to kup sobie talerz 125 mm od Flexipads lub 3M. I drugi 75mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i futro nie jest do ostatniego etapu :) Futro ma duza moc ciecia ale zostawia tez po sobie rzeczy ktore pozniej trzeba wyprowadzic. Co do padów czy to bedzie flexi czy royal czy nat bedziesz zadowolony. Pozatym najlepiej sprawdzic samemu , sam jak widzisz zadko sie zdarza zeby ktos uzywal tylko padow jednej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zasadzie tez dopiero zaczynam ale jak ostatnio dostałem royala jednego w gratisie to przy następnym albo jeszcze wezme jakiś nat na próbę albo Royal , do tej pory flexi i k2 które dostałem do polerki i male CSV kiedyś w castoramie były w dobrej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zapytam w takim razie o wybór futra? wydawało mi się że futro jest do wykończenia, do polerowania cleanerów czy też wosków a tu widzę jednak stosowane jest normalnie do cięcia. w takim razie w jakich przypadkach używamy futra? jest to tylko i wyłącznie wola własna, czy futro czy pad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zapytam w takim razie o wybór futra? wydawało mi się że futro jest do wykończenia, do polerowania cleanerów czy też wosków a tu widzę jednak stosowane jest normalnie do cięcia. w takim razie w jakich przypadkach używamy futra? jest to tylko i wyłącznie wola własna, czy futro czy pad?

 

Ty serio pytasz? 4 lata na forum a Ty takie pytania zadajesz?

Czytałeś chociaż coś na forum? :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.