D@ViD Opublikowano 9 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2020 9 minut temu, rudi0018 napisał: czarny NAT? Odpuść se czarnego 1
Moderator Streat Opublikowano 9 Marca 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2020 9 minut temu, david2888 napisał: Odpuść se czarnego dokładnie mam czarne pady to raz uzyłem jednego Czerwony/żółty/pomaranczowy takie bym kupił 1
marco80 Opublikowano 9 Marca 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2020 Czarny jest mega miękki i może Ci nie rozbić ziarna z pasty i efekt może być gorszy niż np na czerwonym czy żółtym
Fiodor Opublikowano 4 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2020 Ile potrzeba pasty na auto Skoda Fabia krótka? 250 ml starczy czy potrzeba 1l?
Moderator Streat Opublikowano 4 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 4 Maja 2020 @Fiodor jak pierwszy raz polerujesz to 250 powino starczyc na jedno auto, ogolnie to 250ml starczy na nie jedno auto średnio schodzi okolo 50ml ale też zalezy jaka paste chcesz uzyc
Fiodor Opublikowano 7 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2020 Streat myślałem o polecanej w tym wątku FINE CUT KOCH CHEMIE F6.01 250ml. Chodzi mi o robote one step, jak dla mnie to myślę ,że wystarczy na pierwszy raz. No chyba, ze ta pasta nie nie sprawdzi do tego, to napiszcie co polecacie.
D@ViD Opublikowano 7 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2020 @Fiodor Smiało bierz KOCH F6.01 też od niej zaczynałem ale musisz mieć dużo różnych gąbek, aby dopasować siłę cięcia pod dany lakier
Moderator BiałyGTi Opublikowano 7 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2020 F6 to akurat taka pasta ze albo ja sie lubi albo nienawidzi ja przyznam ze pocztki z nia mialem ciezkie ale teraz juz ogarnąłem co i jak z nia postąpić. Lubi sie bardzo szybko wysuszac i wałkowac na padzie
Fiodor Opublikowano 7 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2020 BiałyGTI co zrobić aby pasta się nie wałkowała na padzie ? I jeszcze pytanie do wszystkich, czy pady musze jakoś przed cięciem namaczać lub nawilżać ?
Moderator BiałyGTi Opublikowano 7 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2020 @Fiodor musisz zaimpregnowany pada. A zeby sie nie wałkowała to zależy jaka pasta jaka maszyna i co za lakier. Ale mozesz sprawdzic mniejsze obroty jesli mowa o f6
Ślepy1497605115 Opublikowano 8 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Maja 2020 Hej, polerowałem dzisiaj maskę (pierwsze początki z polerką) w moim Audi A6 C5 lakier LZ9W, polerka ADBL Roller 9mm, pasta Sonax EX 04-06. Całą maskę przejechałem padem Nat Biały Swag bo była bardzo zjechana, potem jeden część maski padem Royal One Step i drugą część padem Nat Czerwony tu i tu zostały takie kropeczki jak na zdjęciu. Czy to jest haze i potrzebuje łagodniejszej pasty czy biały Nat za mało wyciął ?
Ślepy1497605115 Opublikowano 9 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2020 2 godziny temu, Lukaso napisał: A to nie są włoski z mikrofibry? Dzisiaj rano zobaczyłem i faktycznie było dużo włosków ale kropeczki jak na 2 zdjęciu tez są. Wieczorem przy słabym świetle nie zauważyłem ze to bo fibrze Mam też problem z wycieraniem pasty, Shiny Garage Scan Inspection Spray bardzo słabo sobie z tym radzi. ADBL Wipe Out lepiej sobie poradzi czy kupić zmywacz silikonowy ?
Moderator Streat Opublikowano 9 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2020 @Ślepy1497605115 a te kropeczki to nie sa czasami odpryski?
Lukaso Opublikowano 9 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2020 Są odpryski i niedocięty lakier i włoski z fibry i nie dotarta pasta. Dotrzyj dobrze pastę a dopiero potem odtłuszcza czystą fibrą i musi być dobrze.
Ślepy1497605115 Opublikowano 9 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2020 Jak to nie haze to kupię mocniejszą pastę i zobaczę czy będzie trochę lepiej. LZ9W to twardy czy miękki lakier ?
yas Opublikowano 9 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2020 @Ślepy1497605115 ehhh, ludzie kupujom najslabsze maszyny, a potem placzą . za nie tnie, ze dziurki, ogolnie ujnia, do tej maszyny i innych DA 9mm(mam), bez futra , nie podchodz, i oczywiscie pasty kilera, typu np.megs 101/100 (mam), , potem wykonczenie np tą co masz 04/06 (mam) ale na twardym padzie gabkowym. wtedy cos tam idzie wyrzezbic z takiej maszynki
MattRiddler Opublikowano 11 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2020 Kupiłem maszynę DA Hamron jako, że była polecana tutaj na forum. Zamierzam zająć się Oplem Insignią z lakierem: CZARNY CARBON FLASH METALIK. Z tego co dojrzałem to lakier jest miękki a ja chciałbym zrobić lekką polerkę. To będą moje pierwsze kroki, a po przeczytaniu forum, obejrzeniu mnóstwa filmików z godziny na godzinę mam coraz większy mętlik. Jak już się coś ułoży to potem dalej czytam i znowu zaczynam od początku :D. Prośba o kilka porad: Zamierzam kupić 3 pady od NATa - żółtą, czerwoną i karbowaną czarną (do wosku) - widziałem na filmiku od MX Nowicki. 1) Pasta - widziałem pozytywne komentarz o Menzernie czy 3800 czy 3500. Która byłaby lepsza przy założeniu, że nie będę robił 3 etapowej polerki. Są mocne ryski, są przetarcia, są ślady myjni ale oczywiście cudów nie oczekuje i chciałbym tylko poprawić ogólny wygląd lakieru bez ryzyka, że coś sknocę. Chciałbym zacząć czerwonym padem na start. 3) Czy przy takiej delikatnej korekcie potrzebne jest jeszcze użycie cleanera? 4) Czy warto przemywać lakier IPA by sprawdzić różnice czy może czymś delikatniejszym ( Eraser, Wipe Out?) 5) Przy ręcznym polerowaniu w trudnodostępnych miejscach, np. klamkach chciałbym polerować ręcznie, czy owe pasty by się sprawdziły czy tutaj trzeba czegoś trochę mocniejszego? Pozdrawiam
Moderator Streat Opublikowano 12 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 @MattRiddler 3500/3800 to pasty finishowe, na żółtym padzie przy miękkim lakierze potrafi zrobić ładny one step :), po finishu nie musisz cleanerowac auta a jedynie wymyć go zmywaczem/IPA 1
Ślepy1497605115 Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 W dniu 10.05.2020 o 00:41, yas napisał: @Ślepy1497605115 ehhh, ludzie kupujom najslabsze maszyny, a potem placzą . za nie tnie, ze dziurki, ogolnie ujnia, do tej maszyny i innych DA 9mm(mam), bez futra , nie podchodz, i oczywiscie pasty kilera, typu np.megs 101/100 (mam), , potem wykonczenie np tą co masz 04/06 (mam) ale na twardym padzie gabkowym. wtedy cos tam idzie wyrzezbic z takiej maszynki Nie narzekam, ryski po myjniach samochodowych ładnie ogarnęła padem one stepowym, polerka była kupiona do nakładania cleanerow, wosków i raz na kiedy odświeżyć lakier. Nie robię korekt lakieru zarobkowo tylko dla zabawy, nauki Wydać na polerke 1000zl a 450zl to też różnica.
grechut Opublikowano 21 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2020 Panowie, w weekend będę podchodził do swojego Opla. Lakier tam jest średniomiękki? Nie chciałbym wjechać od razu z grubej rury i coś zepsuć na samym poczatku
Arkeolowy Opublikowano 21 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2020 12 minut temu, grechut napisał: Panowie, w weekend będę podchodził do swojego Opla. Lakier tam jest średniomiękki? Nie chciałbym wjechać od razu z grubej rury i coś zepsuć na samym poczatku Nie warto generalizować, że Opel ma taki Porsche taki.. Proste, zaczynasz od lekkiej kombinacji patrzysz ile usuwa i regulujesz sobie padem. Jak niewiele pomaga dajesz ostrzejszą pastę i średni pad ( znowu regulujesz padem do uzyskania pożądanego efektu). Testujesz sobie np. maskę i po dobraniu kombinacji lecisz całe auto.
tryhp3 Opublikowano 25 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2020 Dalej się zastanawiam co do wyboru padów. Przy 3D ONE piszecie, żeby wchodzić na wyższe obroty (4 - 5) bieg. Patrze na pady NATa DA i tam jest maksymalna wartość pracy 2600 rpm. Na moim ADBLu 9 mm pierwszy bieg to 2000 rpm a szósty 6400 rpm. No i trochę nie wiem jakie te pady kupić. Edit. Ale z tego co widzę to inni producenci podają dwie wartości rpm, dla rotacji i dla DA o wiele wyższe.
ShiningCar Opublikowano 25 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2020 @tryhp3, ciężko powiedzieć jaki jest stan twojego lakieru, ale jeśli chcesz popracować z ryskami to niebieska pianka powinna być ok - jeśli rysy są grubsze biała np. NAT Swap albo Booski Super Cut będą ok ewentualnie jakieś futro w stylu FP Pro-Wool, SF Wool Pad lub BuffShine Uro Fiber. Do tego przyda się zapewne pad żółty, ewentualnie można dodać pad czerwony. Jeśli nie wiesz jak lakier się zachowa to na początek pianka żółta - ocenisz i dokonasz wyboru. Jeśli chodzi o 3D ONE to wycinasz na wyższych, wykańczasz na nieco niższych obrotach.
tryhp3 Opublikowano 25 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2020 @ShiningCar OK, tylko mi bardziej chodziło dlaczego NAT przy swoich padach DA podaje dziwnie małe wartości rpm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się