Skocz do zawartości

Polerowanie maszynowe lakieru - poradnik


Tomasz KRK

Rekomendowane odpowiedzi

bono-e30, za krótko jedziesz na roboczej prędkości i zwalniasz, gdy pasta ma ochotę jeszcze pociąć.

 

Spokojnie 2-3 razy tyle roboczych i na koniec przejazdy wykańczające o ile potrzebne :)

 

Jeszcze jedna uwaga - jak lecisz lewo-prawo, to jak wracasz, to góra-dół

 

No i takich cykli zazwyczaj potrzeba kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

 

Biały Flexi + FG500. Nakładam pastę , rozprowadzam na wolnych obrotach , zwiększam obroty celem rozgrzania materiału i wrzucam prędkośc na roboczą, i robię dokładnie i powoli jeden przejazd czyl załóżmy od lewej do prawej raz i powrót na tej samej prędkości po czym zwalniam stopniowo robiąc kolejny przejazd na mniejszej prędkości ale już tylko od lewej do prawej i kolejny czyli z powrotem na jeszcze mniejszej prędkości.

 

Jakie efekty? a no takie że drobne ryski znikają ale grubsze to na dobrą sprawę sie lekko zaokrąglają, a czytam w relacjach itd , patrzę na foty i nie wierzę że po jednym przejechaniu FG500 ludzie tną do zera prawie rysy. [...]

 

Wiem że są futra, mocniejsze pasty, ale wiem też jak łatwo się przetrzec :mrgreen:

 

Powiedzcie JAK TO W KOŃCU jest z tymi "przejazdami" , jak długo wypracowujecie daną gradację pasty i na jakich lakierach?

 

Oczywiscie pomijam tu lakiery UNI np z Hondy które można i finishem wyciąc na upartego :D

 

Dzięki , pozdrroo

 

Za krótkie przejazdy to raz. Dwa to niepotrzebnie schodzisz obrotów przy FG500 a trzy to robiąc twardy lakier i tak będziesz poprawiał kilka razy więc schodzenie mija się z celem.

Rozprowadzasz pastę, zwiększasz obroty i robisz z 1-2max przejazdów w celu lepszego rozprowadzenia pasty i rozgrzania panelu i pracujesz na wyższych obrotach do rozbicia pasty.

Nie wiem ile wyjdzie przejazdów ale rób tak aby pasta stała się przejrzysta i kończ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie JAK TO W KOŃCU jest z tymi "przejazdami" , jak długo wypracowujecie daną gradację pasty i na jakich lakierach?

Na takie tematy ludzie robi prace doktorskie ;)

Stan lakieru, jego gubość, jego twardość,rodzaj pada i gradacja pasty. To są zmienne jak w równaniu matematycznym, Trudno jest jednoznacznie "na odległość "powiedzieć o liczbie przejść. Wszystko wychodzi w praktyce i jest wynikiem doświadczenia. Po drodze jest inspekcja,IPA i ....poprawki :x . Tak więc nie ma czegoś takiego jak konkretna liczba przejść.

 

Może trochę słabo sprecyzowałem pytanie, lub za szybko ale mniej więcej sie zrozumieliśmy, i dzięki za podpowiedz :)

 

bono-e30, za krótko jedziesz na roboczej prędkości i zwalniasz, gdy pasta ma ochotę jeszcze pociąć.

 

Spokojnie 2-3 razy tyle roboczych i na koniec przejazdy wykańczające o ile potrzebne :)

 

Jeszcze jedna uwaga - jak lecisz lewo-prawo, to jak wracasz, to góra-dół

 

No i takich cykli zazwyczaj potrzeba kilka.

 

No właśnie! Wiecej robiłem w swoim zyciu jakichś uni,przy których nawet nie myślałem o użyciu pasty o niskiej gradacji, i poddawały się ŁATWO przy użyciu naprawdę delikatnej pasty, i nie wymagało to dużego nakładu pracy, natomiast jak wkroczyły na moje włościa auta z 20 letnimi lakierami ( moje - na których chciałem łapac doswiadczenie) to zaczęły się schody :)

 

Co do lewo - prawo , trochę inaczej postrzegałem te przejscia, ale nie zawaham się spróbowac tak jak mówisz!! :)

 

Za krótkie przejazdy to raz. Dwa to niepotrzebnie schodzisz obrotów przy FG500 a trzy to robiąc twardy lakier i tak będziesz poprawiał kilka razy więc schodzenie mija się z celem.

Rozprowadzasz pastę, zwiększasz obroty i robisz z 1-2max przejazdów w celu lepszego rozprowadzenia pasty i rozgrzania panelu i pracujesz na wyższych obrotach do rozbicia pasty.

Nie wiem ile wyjdzie przejazdów ale rób tak aby pasta stała się przejrzysta i kończ.

 

No to dziś posłucham się waszych rad i jakiś stary błotnik pójdzie na testy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam troche inne pytanie. Ile mam jezdzic fg500 to wiem, ale teraz przychodzi pytanie o inne pasty. Mam zamiar po 500 uzyc albo 2000/2500 i pozniej 3000. i teraz ile mniej wiecej rpzejazdow zrobic polishingiem i finishem ? o ile roznice po 500 widac mocno to czego powinnismy oczekiwac po nast. pastach? dodam ze maszyna DA lakier bedzie miekki Alfowski. po czym poznac ze to juz jest ten finisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junkman miesza.. co sądzicie?

 

24:50 - mówi, że może sobie jeździć po krawędzi - jak to się ma do ostrożnego polerowania zgodnie ze sztuką? Dla mnie to wygląda groźnie..

 

30:17 - wg niego IPA wystarczy, czyżby nowe trendy pt. zmywacz nie dotarły do USA? ;)

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rESYPF3PI3Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Przede mna pierwsza polerka. Auto to Subaru Legacy (srebrny kolor, ponoc miekki), maszyna to Graphite, pasty Menzerny 500, 2500, 4000 i pady Urbana (bialy, zolty i czarny). Przeczytalem caly poradnik, ale caly czas nurtuje mnie kilka rzeczy:

 

1. czy elementy plastikowe, ktore mam w kolorze nadwozia (zderzaki, progi, listwy na drzwiach, listwy na dachu) poleruje tak samo jak blache? Tymi samymi pastami? Z takim samym dociskiem? Czy moze lagodniej? Czy moze sie ich w ogole nie poleruje tylko zakleja tasma jak to jest czesto pokazywane na prezentacjach?

 

2. wiem, ze nalezy pracowac na powierzchni 30x30cm. Powiedzcie mi prosze czy po wypracowaniu 500, zmieniam pad, wrzucam 2500, wypracowuje, zmieniam pad, wrzucam 4000, wypracowuje i dopiero po przejsciu przez wszystkie pasty/pady sprawdzam IPA? Czy moze po kazdorazowym wypracowaniu pasty sprawdzam stan IPA? Tylko skad bede wiedzial, ze dana korekta, bedzie odpowiednia do przejscia na 2500, a z 2500 na 4000? :idea:

 

Sorry za te trywialne pytania.. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede mna pierwsza polerka. Auto to Subaru Legacy (srebrny kolor, ponoc miekki), maszyna to Graphite, pasty Menzerny 500, 2500, 4000 i pady Urbana (bialy, zolty i czarny). Przeczytalem caly poradnik, ale caly czas nurtuje mnie kilka rzeczy:

 

1. czy elementy plastikowe, ktore mam w kolorze nadwozia (zderzaki, progi, listwy na drzwiach, listwy na dachu) poleruje tak samo jak blache? Tymi samymi pastami? Z takim samym dociskiem? Czy moze lagodniej? Czy moze sie ich w ogole nie poleruje tylko zakleja tasma jak to jest czesto pokazywane na prezentacjach?

 

2. wiem, ze nalezy pracowac na powierzchni 30x30cm. Powiedzcie mi prosze czy po wypracowaniu 500, zmieniam pad, wrzucam 2500, wypracowuje, zmieniam pad, wrzucam 4000, wypracowuje i dopiero po przejsciu przez wszystkie pasty/pady sprawdzam IPA? Czy moze po kazdorazowym wypracowaniu pasty sprawdzam stan IPA? Tylko skad bede wiedzial, ze dana korekta, bedzie odpowiednia do przejscia na 2500, a z 2500 na 4000? :idea:

 

Sorry za te trywialne pytania.. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 Poleruje się ale:

 

a) Rzeczy typu listwy i klamki najlepiej polerować ręcznie tricolorem lub po prostu małym padem 80mm trzymanym w dłoni. Za łatwo o przypalenie, szkoda nerwów.

b) Zderzaki i wszelkie dokładki, zależnie od stopnia zniszczenia, należy polerować normalnymi kombinacjami pad/pasta - jak lakier, tylko z jeszcze większym wyczuciem.

 

ad.2

Nie wiem jak inni ale ja po każdej kombinacji robię inspekcję żeby zobaczyć osiągnięte rezultaty. Po co? No właśnie sam sobie udzieliłeś odpowiedzi pytając "Tylko skad bede wiedzial, ze dana korekta, bedzie odpowiednia do przejscia na...". Gdy widzę, że pod tnącą pastą nie zeszły grubasy to nie zaczynam polishingu ani finishu.

 

Z tym 30x30 nie ma sztywnej reguły - potrenujesz, zobaczysz jaki obszar najłatwiej Ci ogarnąć. To zależy również od panelu. Inaczej będzie z dachem gdzie duża płaska powierzchnia, inaczej z jakimś fikuśnym zderzakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 Poleruje się ale:

 

a) Rzeczy typu listwy i klamki najlepiej polerować ręcznie tricolorem lub po prostu małym padem 80mm trzymanym w dłoni. Za łatwo o przypalenie, szkoda nerwów.

b) Zderzaki i wszelkie dokładki, zależnie od stopnia zniszczenia, należy polerować normalnymi kombinacjami pad/pasta - jak lakier, tylko z jeszcze większym wyczuciem.

 

ad.2

Nie wiem jak inni ale ja po każdej kombinacji robię inspekcję żeby zobaczyć osiągnięte rezultaty. Po co? No właśnie sam sobie udzieliłeś odpowiedzi pytając "Tylko skad bede wiedzial, ze dana korekta, bedzie odpowiednia do przejscia na...". Gdy widzę, że pod tnącą pastą nie zeszły grubasy to nie zaczynam polishingu ani finishu.

 

Z tym 30x30 nie ma sztywnej reguły - potrenujesz, zobaczysz jaki obszar najłatwiej Ci ogarnąć. To zależy również od panelu. Inaczej będzie z dachem gdzie duża płaska powierzchnia, inaczej z jakimś fikuśnym zderzakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Przeszukałem forum i inne źródła, przeczytałem poradnik jednak nadal nie jestem pewien jednej rzeczy. Czy są konkretne zalecenia co do prędkości obrotowych podczas pracy z danym rodzajem pasy (cutting, finishing)? Posiadam EPL-12, pady od Flexi, Heavy Cut, PF2500, Anti Holo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Jestem nowy na tym forum i od razu małe pytanie z dziedziny polerowania :o bawię się ostatnio maszyna rupes lhr 15es do tego wszystkie cztery pady (od niebieskiego po ultra fine) oraz pad uhs i pad niebieski z mikrofibry -do każdego pada mam też odpowiednią pastę.Mój problem polega na tym że nie.jestem zadowolony z efektu pracy,nie potrafię usunąć małych kolistych rys na lakier. Jakieś porady? Coś.robię nie tak a może bardziej tnący pad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.