Skocz do zawartości

Polerowanie maszynowe lakieru - poradnik


Tomasz KRK

Rekomendowane odpowiedzi

a może po prostu poczytaj forum, naucz się techniki w teorii i praktyce i sam odpowiedz sobie na to pytanie.. to o co pytasz to podstawy :wallbash:

 

i nie odbierz tego jako ataku buca, tylko to na prawdę jest szczera i dobra rada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Wertuje forum od kilku dni a ponieważ wszystko już na nim jest to mam totalny mętlik w głowie, no i w końcu wiem, że już nic nie wiem po przeczytaniu wszystkiego (albo większości). Mam pytanie odnośnie matowienia lakieru pod polerkę, oraz samej polerki.

Do matowienia używam papier wodny 2000 oraz 2500. Czy gdy robicie polerkę na aucie, to cały samochód lecicie papierem, czy tylko same miejsca gdzie są rysy? Tzn czy matowicie same rysy? Czy do matowienia samochodu zamiast jakiegoś korka, można użyć maszyny polerskiej z dyskiem szlifierskim i papierem wodnym, do tego małe obroty? Bo chcą zmatowić całe auto ręcznie papierem na korku to zejdzie ze dwa dni... Do polerki używam past menzerna FG500+PF2500+SF4000. Czy po paście wykańczającej dodać jakieś mleczko, politurę? Najbardziej chodzi mi o przygotowania auta dla handlarza, czyli zero rys i lakier na lustro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

620884 Najbardziej chodzi mi o przygotowania auta dla handlarza, czyli zero rys i lakier na lustro.

 

Jakiś handlarz będzie chciał 3 etapową korektę? :o U siebie matowiłem tylko te rysy które cięciem ciężko było by wyprowadzić lub rysy głębokie do podkładu aby zaokrąglić ich kąty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po fg500 i tak będziesz musiał przejechać sf4000 żeby usunąć hologramy bo takie na pewno będziesz miał. potem sam wosk na to. oczywiście możesz politurę położyć pod wosk ale nie ma to raczej sensu jeśli sprzedajesz auto. a matowienia użyj tylko tam gdzie są głębsze rysy. jeśli lakier ma koliste rysy od szczotek czy mycia to pasta wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj pierw dokładnie forum, jeśli to będą starsze auta to na 100% lakier będzie w złym stanie, ale odpowiedz sobie na pytanie ile Ci handlarz zapłaci? będziesz tyrać nad lakierem z 3-4 dni żeby to jakoś wyglądało a on będzie chciał zapłacić grosze (jak najtaniej). Proponuje na sprzedaż manzerna 3in1, jakaś politura czy wosk i dziękuje. Twój pomysł z papierami i żeby to wyprowadzić to średnie auto pewnie z tydzień Ci zejdzie jak nie masz w tym wprawy a wyprowadzenie papieru to już zupełnie inna historia :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialbym zrobic korekte

- Koch Chemie HEAVY CUT

- MENZERNA PF2500 - POLISHING, ŚREDNIA

- Koch Chemie Hochglanz Antihologram Politur

i prosze o podanie mi jakie dyski lub dysk i pady stosowac do tych past dokladna firma rozmiar bo to bedzie moja pierwsza w zyciu korekta i moze no i jaka maszyna to robic najlepiej bo mam szlifierke katowa z miekkim startem i plynna regulacja obrotow gwint M14 nadala by sie czy recznie byloby lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze napewno nie

szukam czytam

zadaje pytania czasmi dla doswiadczonych banalne a dla amatora sa wazne bo zeby to wszystko przeczytac to trzeba troche czasu a ja powoli chcialbym cos kompletowac i dowiadywac sie jak to stosowac

dlatego zanim cos zrobie na swoim aucie prztestuje to na jakiejs masce lub drzwiach ze szrotu zanim wezme sie za swoje auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie myśl o polerowaniu taką szlifierką kątowa chyba, że chcesz zaraz lecieć do lakiernika ;) czytaj czytaj czytaj wszystko jest na forum :) rozmiar padów zależy od rodzaju powierzchni i rozmiarów jakie będziesz polerował, podpowiem, że 135mm i 80mm na początek wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to wybor padl na http://mrcleaner.pl/krauss-db5800s-900w ... 2661.html#

teraz do tego prosze pomozcie dobrac gabeczki bo nie wiem czy te w zestawie starcza na jedno auto i pasty bo te co podalem to podobno do DA sie niezabardzo nadaja

 

licze na was chlopaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczą 3 gąbki na całe auto.

Do cięcia(cutting) musisz mieć 2-3 sztuki,polish 2 no i finish od biedy 1 sztuka może być.

To co wyżej napisałem to takie max oszczędzanie bo jak widzisz,że pad jest brudny,nie da się go doczyścić szczoteczką to musisz zmienić na nowy.

Poza tym różnie to bywa,zdarza sie,ze np spadnie na ziemie i musisz go wyprać.Bo nie możesz nim wtedy dotknąć lakieru.

Ja używam padów 3M i NAT.Mam tez jakieś inne i te głownie polecam.W sumie im droższe tym lepsze.

Musisz też pamiętać o częstym czyszczeniu padów.W przypadku maszyny DA warto jest mieć kompresor i spręzone powietrze,ale jak tego nie masz to warto jest mieć szczoteczkę i delikatnie zruszać zaschnięte drobinki pasty.

 

Poza tym nie oszczędzaj na mikrofibrach.Do zbierania resztek past polecam zielone FLEXI.Kup sobie ok 10 sztuk-przydadzą się na pewno.

Zmywacz silikonowy,IPA czy benzyna ekstrakcyjna.Musisz koniecznie zakupić coś z wymienionych.

Po każdym przejeździe maszyną musisz zetrzeć paste jedną mikrofibrą.Następnie po ostygnięciu elementu spsikać element zmywaczem w celu usunięcia wypełniaczy z past polerskich.Jest to konieczny proces jeśli za kilka dni nie chcesz wracać do zabawy ponownie...Radzę się tylko do tego porządnie przyłożyć bo potem będziesz sobie pluć w brodę!Najlepiej jest mieć zmywacz silikonowy oraz IPE/Benzyne ekstrakcyjną.

Po zakończeniu korekty warto też przemyć lakier typowym zmywaczem np Eraser,menzerna oil zero czy jakoś tak.. :D

 

Jeszcze jedno.Ta maszynka,która pokazałeś jest to DA.Poczytaj różnicach miedzy maszyną rotacyjną,a własnie DUAL ACTION.Musisz sam wiedzieć czego potrzebujesz.

 

Tak sobie jeszcze myśle-Zamiast wydawania od razu organki pieniędzy na pasty,pady itp to kup sobie maszyne,ścierny cleaner,wosk i inne potrzebne rzeczy potrzebne do przygotowania lakieru pod wosk tj.glinka,iron,cos na smole itp.

Dopiero po kilku takich woskowaniach i zastosowaniu cleanera maszynowo oswoisz się w miare z maszyną i sam dojdziesz do wniosku czy chce Ci się w to bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczą 3 gąbki na całe auto.

Do cięcia(cutting) musisz mieć 2-3 sztuki,polish 2 no i finish od biedy 1 sztuka może być.

To co wyżej napisałem to takie max oszczędzanie bo jak widzisz,że pad jest brudny,nie da się go doczyścić szczoteczką to musisz zmienić na nowy.

Poza tym różnie to bywa,zdarza sie,ze np spadnie na ziemie i musisz go wyprać.Bo nie możesz nim wtedy dotknąć lakieru.

Ja używam padów 3M i NAT.Mam tez jakieś inne i te głownie polecam.W sumie im droższe tym lepsze.

Musisz też pamiętać o częstym czyszczeniu padów.W przypadku maszyny DA warto jest mieć kompresor i spręzone powietrze,ale jak tego nie masz to warto jest mieć szczoteczkę i delikatnie zruszać zaschnięte drobinki pasty.

 

Poza tym nie oszczędzaj na mikrofibrach.Do zbierania resztek past polecam zielone FLEXI.Kup sobie ok 10 sztuk-przydadzą się na pewno.

Zmywacz silikonowy,IPA czy benzyna ekstrakcyjna.Musisz koniecznie zakupić coś z wymienionych.

Po każdym przejeździe maszyną musisz zetrzeć paste jedną mikrofibrą.Następnie po ostygnięciu elementu spsikać element zmywaczem w celu usunięcia wypełniaczy z past polerskich.Jest to konieczny proces jeśli za kilka dni nie chcesz wracać do zabawy ponownie...Radzę się tylko do tego porządnie przyłożyć bo potem będziesz sobie pluć w brodę!Najlepiej jest mieć zmywacz silikonowy oraz IPE/Benzyne ekstrakcyjną.

Po zakończeniu korekty warto też przemyć lakier typowym zmywaczem np Eraser,menzerna oil zero czy jakoś tak.. :D

 

Jeszcze jedno.Ta maszynka,która pokazałeś jest to DA.Poczytaj różnicach miedzy maszyną rotacyjną,a własnie DUAL ACTION.Musisz sam wiedzieć czego potrzebujesz.

 

Tak sobie jeszcze myśle-Zamiast wydawania od razu organki pieniędzy na pasty,pady itp to kup sobie maszyne,ścierny cleaner,wosk i inne potrzebne rzeczy potrzebne do przygotowania lakieru pod wosk tj.glinka,iron,cos na smole itp.

Dopiero po kilku takich woskowaniach i zastosowaniu cleanera maszynowo oswoisz się w miare z maszyną i sam dojdziesz do wniosku czy chce Ci się w to bawić.

dzieki za rady bezcenne jak zwykle na poczatku

IPA tez znalazla sie juz na liscie pianownice PA wczoraj kupilem z piana jutro lub w wekend zamowie dego krausa http://waxitcar.pl/produkt-dnia/621-kra ... ction.html

 

DA i kolega gusiak11 doradzil mi te pasty:

http://sklep.waxclusive.pl/pasty-polers ... 473ml.html

 

http://sklep.waxclusive.pl/pasty-polers ... 473ml.html

 

oraz pady:

FLEXIPADS MICROFIBRE CUTTING DISC 130MM

MEGUIARS DA Microfiber FINISHING Disc 5"

 

i to zamierzam zakupic do poniedzialku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, o ile pad z mikrofibry flexipada jest spoko, tak finishem z mikrofibry to nie wykończysz chyba tego. Ja zawsze szedłem przy DA pad z mikrofibry > czasem cutting gąbka, polish i finish. Zdarzało się że po 2-3 przejazdach padem z MF flexi wystarczyło od razu wskoczyć na polisha i finish. Jak zamierzasz czyścić pady z MF w trakcie pracy? Mały tip: lepiej dawaj pasty na panel, a nie na pad - wtedy tak szybko się nie zapycha.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam. Panowie czy dobrze pojąłem schemat? może mnie ktoś z błędu wyprowadzi.

a więc APC->glinka->szampon->polerka->Ipa->cleaner->wosk?

Czy może po polerce Cleaner jest nie potrzebny pod wosk?

I po umyciu szamponem auto trzeba spłukać normalnie czy nie ? bo nigdzie o tym nie piszą :)

 

Pasta menzerna 3w1+RP One step

APC- ADBL

Szampon - Shinny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. bardziej chodzi mi o korektę swirli i hologramów, dlatego chcę później usunąć resztki "wosku" z menzerny żeby położyć coś innego :) a APC myjemy całe panele czy tylko detale? bo gość w sklepie powiedział że całe panele:/ dzięki z góry za odpowiedzi:)

 

Czy po polerce i przejechaniu IPA używam czystego cleanera czy nie? pytam bo są sprzeczne informacje na forum :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.