Justyna Opublikowano 10 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2016 no właśnie co do baranka wewnątrz to Ci nie pomogę, bo z tymi co mam styczność będą brudziły lub kleiły się do wykładziny chyba, że kupisz Noxudol Body i jego potem polakierujesz to będzie ok. Musisz tylko liczyć się z tym, że auto na dłużej będzie unieruchomione, bo wszystko musi swoje odstać i wyschnąć do końca.
Drumknott Opublikowano 26 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2016 Po ostatnim problemie z błotnikami z tyłu gdzie zleciłem wykonanie usługi z powodu braku czasu, okazuje się, że to był błąd. Człowiek zajmujący się tym zawodowo odwalił taką fuszerkę, że po zimie mam nalot rudej na rantach, nie upłynął nawet rok. Podejrzewam, że wyczyścił wstępnie byle jak i od razu na to walną konserwację pędzlem. Tym razem chcę to zrobić sam bo mnie już trafia od coraz powszechniejszej niesolidności z jaką się konfrontuję w różnych dziedzinach. Chcę to zrobić tak: Zdjąć nadkola Wyczyścić to co zostało zrobione, nie wiem czym ściągnąć starą konserwację z tylnych rantów, są to czarne paski konserwacji szerokości rantu, prawdopodobnie Wurth (gładki) ale nie wiem jaki. Facetowi się nawet nadkoli nie chciało odkręcać! Co zauważyłem dopiero w garażu. 1. R-Stop (myślałem o Dinitrolu 800 lub 900 ale niewiele znalazłem na ich temat od praktyków) 2. epoksyd Novol protect 360. 3. I tutaj mam problem z doborem. Z tego co czytam na forach lakierniczych baranek w tym wypadku nie ma sensu, raczej konserwacja. Dylematy mam między markami: Wurth Noxudol Jeśli chodzi o Noxudol to: 900, 1600, Noxudol Body, AUTO-PLASTONE, bazuję na tym co Justyna używała przy okazji konserwacji Skody. Nie wiem czy koniecznie trzeba brać 900 i 1600 czy obskoczy tylko jednym z nich? Dobrze gdyby środek nie był zbyt rzadki. Jaki środek polecacie z powyższych firm, ewentualnie coś nie gorszego. Fajnie gdyby zamiast czarnego miał kolor szary, ale nie jest to mus, (najwyżej rzucę kolor). Wówczas na rantach nie wyglądałoby to tak ordynarnie. Przyznam, że mam problem z dostępem do sprężarki. Być może uda mi się pożyczyć ale na obecną chwilę nią nie dysponuję. Z tego co zrozumiałem, jeśli w grę wchodzi kolor na rantach to na epoksyd dajemy podkład akrylowy (jaki?), na to baza i klar. Akryl bez przykrycia go ma tendencję do chłonięcia wilgoci czy to prawda? Jeśli bez lakierowania kolorem to można dać bezpośrednio na epoksyd (novol 360) konserwację, lub dać na epoksyd akryl (jaki?) i na to dopiero konserwację?
jaroszy_ok Opublikowano 29 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2016 Do kolegi Drumknott. Tu jest temacik o konserwacji podwozia http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f=36&t=25291&view=unread#unread na końcu jest też kilka zdjęć i produkty firmy dinitrol. Z tym że ja robiłem konserwacje prewencyjną tj. nie było rdzy. Z rdzą jak walczyłem to używałem dinitrol RC900- przed tym oczywiście maksymalnie oczyścić z rdzy dyskiem tzw. "włosy murzyna". Po nałożeniu RC900 trzeba odczekać 24h, potem koniecznie przeszlifować papierkiem 400 na to może być ten novol 360 i znowu odczekać 24h, taki podkład przetrzeć włókniną 3M(zmatowić) i na to kładłem masę uszczelniającą- tak, tak na rant nadkola pędzelkiem np. APP daje rade. Na masę APP (można jeszcze podkład akrylowy, ja nie dawałem i było dobrze) to już baza +klar. Co do starego baranka, to można spróbować odczyścić nitro. Z doświadczenia jednak wynika że problem rdzy na rancie jest również po wewnętrznej jego stronie tj. od strony nadkola. Mam nadzieję że nie zamotałem za bardzo. Pozdrawiam.
Drumknott Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2016 Dzięki za odpowiedź. Jak Dinitrol RC900 wypada w porównaniu z R-Stop? Bo cenowo Dinitrol jest znacznie droższy co sugeruje, że jednak jest to wyższa półka jakościowa. Co do podanego odnośnika do tematu, piszesz tam, że "Ja robiłem konserwacje na wiosnę środkami Dinitrol ML i Dinitrol Mettalic, pacjent to Citroen c5. " Ale z tego co czytam to zarówno Dinitrol ML jak i Mettalic służy do konserwacji profili zamkniętych, a jeśli dobrze widzę to zastosowałeś je na powierzchnie otwarte podwozia? Jeśli mógłbyś mi sprecyzować co powinienem zakupić jeśli chodzi o środki Dinitrol w sytuacji gdy chcę zrobić błotniki od strony wewnętrznej oraz ranty to będę wdzięczny bo się trochę gubię w środkach Bo z tego co się orientuję App to sporo niższa półka względem Dinitrola czy Noxudola.
jaroszy_ok Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 30 Maja 2016 No więc mam porównanie RC900 do Brunox epoxy. Tak jak napisałeś produkt klase wyżej. Psiknąłem kiedyś tak od niechcenia felgi stalowe na zimę samym RC900, na rdze przetarta szczotką drucianą i wytrzymało to zimę Tak że produkt daje rade. Co do Dinitrola ML i Mettalic'a to taką "kanapkę" zaproponowano mi kiedyś w zaprzyjaźnionym sklepie z lakierami. Poniekąd to ma sens, Dinitrol ML wypiera wilgoć z wszelakich zakamarków i stworzył świetną bazę pod woskowy mettalic, mettalic jak widać na zdjęciach zrobił fakturę i uszczelnił powierzchnie. Takiego rozwiązania nie poleciłbym raczej na progi narażone na wymywanie i piaskowanie z pod kół, ale jako zabezpieczenie blach po nadkolami, czy też za zderzakiem sprawdza się jak na razie super.
Mateusz65 Opublikowano 10 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2016 Witam. Chciałbym sobie zakonserwować 2 samochody "swoje" na praktykach w szkole, więc chciałbym się dopytać nast. rzeczy jak: Jakim produktem to zrobić ? Czy BOLL byłby dobry ? Jakie miejsca konserwować ? BMW E46 i VW Passat B5 Kombi Jaki termin najlepszy do konserwowania ? październik czy wrzesień lepiej ?? Oraz nie mam bardzo gdzie wymyć podwozia bo na hali tam gdzie mam praktyki mogę tylko zakonserwowqać ale nie wymyć, także co poelcacie ?
Moderator Domel Opublikowano 11 Września 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 11 Września 2016 a czytales w ogole ten temat ? nawet cztery posty wyzej masz już garść informacji
DZIADZIA Opublikowano 11 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2016 właśnie zabrałem się w volvo za podwozie, niestety nie mam piaskarki więc do wyczyszczenia rudzielca używam włosów murzyna i szczotki z tworzywa sztucznego zakupionego w markecie budowlanym... nie używam szczotek metalowych na wiertarkę, zostawiają one swój nalot na rdzy i wygląda jakby było już wyczochrane, są jeszcze mosiężne, ale też nie są najwyższych lotów na to kładę R-stop- podkład epoksydowy- farba którą malują podwozia w wagonach towarowych (jest fantastyczna), a na końcu smołę BOLLA. Robiłem tak błotniki i progi, teraz będzie trzecia zima i jak na razie rudej nie widać.
Mldlbn Opublikowano 11 Grudnia 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2016 Odkopie trochę temat. Do zabezpieczenia samych rantów nadkoli co najlepiej dać jako ostatnią warstwę? Chcę żeby było położone coś podobnego jak jest teraz. Czyli coś w rodzaju twardej gumy. Zastanawiam się nad: Nuxudol Auto Plastone Nuxudol 1600 Valvoline Tectyl Bodysafe Zależy mi żeby produkt po wyschnięciu był elastyczny ale też twarde. Spotkałem się z informacją, że niektóre produkty po wyschnięciu dalej się lepią i brudzą. Chcę tego uniknąć ponieważ miejsce, które będę robił będzie często dotykane, myte, woskowane itd.
Yakuz89 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2016 noxudol auto plastone będzie troche brudzić. wiem bo mam nim zrobione nadkola
Mldlbn Opublikowano 12 Grudnia 2016 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2016 Dzięki za info Ktoś ma położony tTectyl Bodysafe i wie jaki jest w dotyku?
Alfa47 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2017 Odkopię temacik, czy na podwozie dobry będzie BOLL "czyli na podłogę" a na nadkola oraz progi Położyć K2 Durabit Baranek ? i czy po 1 litrze wystarczy na 2 samochody ?
foxy82 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2017 U siebie robiłem Novolem 600..do Twoich nie umiem sie odnieść ale zeszło mi 3 puchy po 1,8kg..
Yakuz89 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2017 raczej nie starczy i musi być boll? ja ostatnio robiłem Noxudolem i na jedno auto zużylem ze 3 litry na całą podłoge z nadkolami.
Alfa47 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2017 No a litra baranka na progi nadkola wystarczy ? A co ten BOLL jakis zly czy co?
etr Opublikowano 22 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2017 również podłączam się pod zapytanie @Alfa47, bolla omijać? może jakieś nowe środki, a równie ciekawe i przystępne cenowo są w 2017? myślę by użyć takich: R-Stop PREPARAT ANTYKOROZYJNY NA RDZĘ -APP potem PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY Troton i potem jakaś masa bitumiczna do podwozia, coś do profili zamkniętych i nadkoli?
adek1983 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 Nie jestem specjalistą ale ze swojego skromnego doświadczenia wiem, że masy bitumiczne zimą stają się kruche jak skorupka od jajka. Lubią pękać i się łuszczyć nawet po roku od nałożenia. W mojej ocenie tylko masy do podwozia na bazie kauczuku. NOXUDOL albo WURTH.
Yakuz89 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 Noxudol ktorego nakladalem w kwietniu jest taki ze nadal potrafie sie nim umazac jak cos robie pod samochodem.
booohal Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 690260 Noxudol ktorego nakladalem w kwietniu jest taki ze nadal potrafie sie nim umazac jak cos robie pod samochodem. To pewnie 900 bo 1600 z tego co kojarzę to chyba utwardza się w pełni.
etr Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 tak więc dobre przygotowanie powierzchni - umycie osuszenie odtłuszczenie itd, następnie R-Stop PREPARAT ANTYKOROZYJNY NA RDZĘ -APP potem PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY Troton i na podwozie noxudol 1600 / http://allegro.pl/wurth-preparat-do-och ... 91965.html (a propos, w aukcji napisane że do progów też można to użyć, rzeczywiście tak jest czy jakiś dedykowany produkt wurtha do progów? A co na nadkola?
Yakuz89 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 tak 900 a 750 do profili zamknietych uzyłem i auto plastone w nadkola
booohal Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 690291 tak 900 No ja 900 robiłem bagażnik i teraz żałuję bo się lepi. Chciałbym poprawić 1600 ale nie mam kiedy. Na nadkolach 900 spisuje się rewelacyjnie.
Tommy Lee Opublikowano 23 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2017 Ja do konserwacji swojego MB s124 używałem APP U200 do nadkoli i progów (nie lepi się), do samego podwozia APP B100 (lepi się), a do profili zamkniętych poszedł Noxudol. Polecam od razu dokupić folię malarską i obkleić całe auto bo niektóre produkty lubią parować i osadzać się mgiełka na lakierze.
etr Opublikowano 25 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2017 dobra, to takie zakupy chcę poczynić do konserwacji swojego auta: R-Stop PREPARAT ANTYKOROZYJNY NA RDZĘ -APP 100ml PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY Troton 1KG + 0.1KG utwardzacza podwozie i progi - wurth nadola - APP U200 do profili zamkniętych APP F400 Taka kombinacja jest okej? I na jedno auto po ile danego środka tak +/- należy zakupić?
Michał126 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2017 raczej nie starczy i musi być boll? ja ostatnio robiłem Noxudolem i na jedno auto zużylem ze 3 litry na całą podłoge z nadkolami. Kurde, mnie na Malacza zeszło tyle - 2 litry na podłogę i litr na nadkola... Musiałem na bogato lecieć Używałem Sika 6060 i rozprowadzał się genialnie. Wiem, że w jednym miejscu pokpiłem przygotowanie, ale i tak planuję dogłębne mycie podwozia na wiosnę i przegląd konserwacji połączony z uzupełnieniem ewentualnych ubytków.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się