Skocz do zawartości

Drumknott

Użytkownik
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralna

O Drumknott

Informacje

  • Imię
    Damian
  • Auto
    Honda Civic
  • Lokalizacja
    Dębica
  • Województwo
    Brak
  1. Temat kwitnie a ja przeoczyłem odpowiedzi Jeszcze pociągnę trochę zagadnienie folii. Z doświadczeń z poprzedniego samochodu chciałbym uniknąć by porysowano mi plastiki progów przy wchodzeniu/wychodzeniu z samochodu. Ludzie są pod tym względem nieobliczalni zwłaszcza jeśli coś nie jest ich. Dodatkowo w poprzednim samochodzie miałem skopany plastik tunelu środkowego. Jak zauważyłem, że osoba jadąca z tyłu wywaliła swoje szpileczki na plastik tunelu to mnie zagotowało bo już wiedziałem co się z nim stanie. Jaka najlepsza byłaby folia z jakąś strukturą, która ładnie wyglądałaby na takich newralgicznie usytuowanych tworzywach? Samochód to Honda civic IX. Nie mam obecnie możliwości zrobić zdjęcia plastików.
  2. Scotchgard od M3 chyba dlatego jest tak droga, że wszelkie ryski znikają po potraktowaniu folii gorącą wodą, czyli patenty i autorskie rozwiązania jakiejś samoregeneracji. CHociaż widzę, że folie innych producentów też potrafią takie cuda robić Lakier samochodu to biała perła, wstępnie chciałem ochronić ranty drzwi, dobrze byłoby ochronić maskę i wspomniane progi, lampy. Dobrze też gdyby nie rysowała się zbytnio. Raczej staram się myć metodami nieinwazyjnymi. Pisząc laminat 205 clear lub 75 masz na myśli jakiego producenta? Czy te wartości to jest grubość folii? Gdzie takie rzeczy mogę kupić, prosiłbym sprecyzowanie nazw bo tego co podałeś nigdzie nie znajduję. Na znanym serwisie aukcyjnym jest masa różnych folii ale zapewne jest też sporo produktów słabej jakości. Z racji nikłej orientacji w zagadnieniu nie chciałbym kupić czegoś nie wartego uwagi
  3. Zmieniłem właśnie samochód, a jako, że jest to japończyk chciałbym poczynić dodatkowe kroki związane z zabezpieczeniem newralgicznych elementów. Zainteresowało mnie oklejanie podatnych na uszkodzenie elementów folią transparentną. Pacjent to Honda Civic IX 2016. Chciałbym okleić klosze lamp i zabezpieczyć je przed kamieniami, drzwi pod klamkami, ranty drzwi, ewentualnie maskę, progi po otwarciu drzwi gdyż są one dość szerokie i ludzie będą mi walić w nie buciorami, dodatkowo folią chciałbym okleić plastik na styku z progiem, który jest narażony na to, że niektórzy przy wysiadaniu będą na nim stawać, 3M oferuje w mojej ocenie bardzo drogą folię Scotchgard (nie wiem czy to najnowsze rozwiązanie), są jeszcze inne firmy oferujące folie transparentne, niestety w tym temacie nie ma rozeznania. Całego samochodu nie okleję bo to dla mnie zabójcze kwoty, raczej newralgiczne obszary. Czy ktoś orientuje się czym warto się zainteresować?
  4. Dzięki za namiary, odezwę się do nich, okropnie nie chciałbym mieć szpachli w tym ani jakimkolwiek innym miejscu samochodu. Samo uszkodzenie kosztowało mnie sporo nerwów. Może jak raz uda się to wyciągnąć i zmieszczę się w kosztach. Wizualnie nie wygląda to źle ale z racji podwójnej blachy w tym miejscu już może być różnie.
  5. No to i mnie spotkała nieprzyjemność otrzymania wgniotki niestety w niefajnym miejscu. Czy ktoś zna dobry warsztat na Podkarpaciu, interesują mnie Rzeszów, Mielec, w Dębicy nie wiem czy jest ktoś wart uwagi. Oto moja wgniotka. Pacjent Honda Civic VII 2004, błotnik tył tuż nad rantem. Galeria: https://tufotki.pl/t1rWz
  6. Dzięki za odpowiedź. Jak Dinitrol RC900 wypada w porównaniu z R-Stop? Bo cenowo Dinitrol jest znacznie droższy co sugeruje, że jednak jest to wyższa półka jakościowa. Co do podanego odnośnika do tematu, piszesz tam, że "Ja robiłem konserwacje na wiosnę środkami Dinitrol ML i Dinitrol Mettalic, pacjent to Citroen c5. " Ale z tego co czytam to zarówno Dinitrol ML jak i Mettalic służy do konserwacji profili zamkniętych, a jeśli dobrze widzę to zastosowałeś je na powierzchnie otwarte podwozia? Jeśli mógłbyś mi sprecyzować co powinienem zakupić jeśli chodzi o środki Dinitrol w sytuacji gdy chcę zrobić błotniki od strony wewnętrznej oraz ranty to będę wdzięczny bo się trochę gubię w środkach Bo z tego co się orientuję App to sporo niższa półka względem Dinitrola czy Noxudola.
  7. Po ostatnim problemie z błotnikami z tyłu gdzie zleciłem wykonanie usługi z powodu braku czasu, okazuje się, że to był błąd. Człowiek zajmujący się tym zawodowo odwalił taką fuszerkę, że po zimie mam nalot rudej na rantach, nie upłynął nawet rok. Podejrzewam, że wyczyścił wstępnie byle jak i od razu na to walną konserwację pędzlem. Tym razem chcę to zrobić sam bo mnie już trafia od coraz powszechniejszej niesolidności z jaką się konfrontuję w różnych dziedzinach. Chcę to zrobić tak: Zdjąć nadkola Wyczyścić to co zostało zrobione, nie wiem czym ściągnąć starą konserwację z tylnych rantów, są to czarne paski konserwacji szerokości rantu, prawdopodobnie Wurth (gładki) ale nie wiem jaki. Facetowi się nawet nadkoli nie chciało odkręcać! Co zauważyłem dopiero w garażu. 1. R-Stop (myślałem o Dinitrolu 800 lub 900 ale niewiele znalazłem na ich temat od praktyków) 2. epoksyd Novol protect 360. 3. I tutaj mam problem z doborem. Z tego co czytam na forach lakierniczych baranek w tym wypadku nie ma sensu, raczej konserwacja. Dylematy mam między markami: Wurth Noxudol Jeśli chodzi o Noxudol to: 900, 1600, Noxudol Body, AUTO-PLASTONE, bazuję na tym co Justyna używała przy okazji konserwacji Skody. Nie wiem czy koniecznie trzeba brać 900 i 1600 czy obskoczy tylko jednym z nich? Dobrze gdyby środek nie był zbyt rzadki. Jaki środek polecacie z powyższych firm, ewentualnie coś nie gorszego. Fajnie gdyby zamiast czarnego miał kolor szary, ale nie jest to mus, (najwyżej rzucę kolor). Wówczas na rantach nie wyglądałoby to tak ordynarnie. Przyznam, że mam problem z dostępem do sprężarki. Być może uda mi się pożyczyć ale na obecną chwilę nią nie dysponuję. Z tego co zrozumiałem, jeśli w grę wchodzi kolor na rantach to na epoksyd dajemy podkład akrylowy (jaki?), na to baza i klar. Akryl bez przykrycia go ma tendencję do chłonięcia wilgoci czy to prawda? Jeśli bez lakierowania kolorem to można dać bezpośrednio na epoksyd (novol 360) konserwację, lub dać na epoksyd akryl (jaki?) i na to dopiero konserwację?
  8. Mam jeszcze takie pytanie w związku ze używanymi środkami. Po zrobieniu rantów przez "fachowca", sprawdziłem jak to zrobił, niestety zrobił to nie za fajnie, to znaczy same ranty są zrobione ok, ale nie raczył zabezpieczyć strony wewnętrznej błotników. Wiec postanowiłem jednak zrobić to sam. W dodatku nie chciało mu się ściągać nadkoli co uważam już za przegięcie. Najpierw chcę to dokładnie wyczyścić, nałożyć DINITROL RC900 by to czego nie widać lub nie uda się wyczyścić weszło w reakcję z RC900. CO położyć na RC900? Korozji jest odrobinę, przynajmniej na pierwszy rzut oka, więc zakładam, że może jej być w praktyce trochę więcej. Czy na RC900 kładzie się jeszcze jakiś epoksyd? No i finalnie myślałem żeby zastosować baranek Dinitrol 447. Załóżmy że uda mi się wyczyścić korozję całkowicie, ale chyba i tak można zastosować RC900 bo przecież korozji może być nie widać gołym okiem, więc profilaktycznie psiknąłbym RC900. Niejasność mam co położyć na to.
  9. Widzę, że przedni błotnik nie za bardzo pasuje kolorystycznie. No i przednia rejestracja jakaś dziwna jakby malowana mazakiem :>
  10. Jeśli chodzi o Novol to znalazłem tylko wersje 0.8L, nazwa pełna to: "Novol Protect 360"? (2x0.8l) Jeśli chodzi o Cortain to poprawna nazwa brzmi Organika Cortanin F ? Jaki akryl na epoksyd? Bo nadal nie nikt nie napisał nazwy produktu Jaka jest pełna nazwa środka Wurth ? Rozumiem, że potrzebuję jakiś środek do odtłuszczenia? Czy na jakimś etapie trzeba zamatowić powierzchnię? Na przykład po nałożeniu epoksydu i wyschnięciu? Prosiłbym jeszcze o jakieś wskazówki z zakresu właśnie niuansów takiej operacji, papier, zmatowienie, odtłuszczanie, to co wspomniała @justyna odnośnie czasu schnięcia itd.
  11. Jakiego producenta najlepiej zastosować podkład akrylowy? Czyli żeby uporządkować. 1. czyścimy do gołej blachy 2. nakładamy aktywator na rdzę np. Cortain 3. nakładamy podkład epoksydowy NOVOL (schnięcie min. 24 godziny) 4. nakładamy podkład akrylowy ( nazwa produktu? ) 5. środek konserwujący WURTH. Jeśli ktoś uważa, że lepiej jakiś środek zastąpić innym to prosiłbym o informację. Żeby obskoczyć dwa ranty i pod nimi, gdyż tam też muszę zrobić porządek, w jakie pojemności środków muszę się zaopatrzyć? Nie mam możliwości zastosowania pistoletu do natrysku, czy jest to konieczne?
  12. Bardzo dziękuję za schemat Na jednym z for dyskusyjnych dotyczących Hondy znalazłem post w którym wymienione zostały przez człowieka zajmującego się konserwacją takie środki/producenci: Noxudol, Dinitrol, Valvoline, Akemi 100ml. Odradzano natomiast środki typu: Boll, APP, Bitex. Czym można by zastąpić APP, rozumiem, że WURTH jest lepszy? O Noxudolu na kosmetykaaut też widziałem różne opinie, raz pochlebne, raz negatywne. Trochę nie rozumiem zdania: Rozumiem, że na Cortain psyknąć podkładem epoksydowym Novol? Bo zrozumiałem, że na podkład epoksydowy mam psiknąć podkładem epoksydowym Czyli ogólnie proces jest trzystopniowy jeśli chodzi o użyte środki? 1. czyszczenie 2. aktywator na rdzę 3. podkład epoksydowy 4. środek do konserwacji
  13. Wydaje mi się, że może to jednak trzeba wyczyścić do metalu, zabezpieczyć jakimiś środkami antykorozyjnymi, nie wiem czy należy to malować czy nie, jednak z doborem tychże środków mam problem, a później finalnie można zastosować jakieś taśmy. Obecnie chciałbym zabezpieczyć to przed rozwijaniem się korozji. Skoro już lekkie pruchelki się pojawiają to wydaje mi się, że korozja tam już jakaś jest. Akurat chyba w tygodniu zajmę się hamulcami z tyłu więc przy okazji zerknę jak to wygląda pod nadkolami na rantach. Tego typu nadkola nie służą rantom bo trzymają potwornie wilgoć. Z tego co widziałem jest konserwacja tam od środka konserwacja na błotnikach, ale ranty zawsze najmocniej obrywają. Dodam, ze to Honda więc lakier jest jak Polska, wirtualny
  14. Niestety w mojej okolicy brak jest sensownych fachowców, którzy zrobiliby to jak należy, więc mam ochotę wziąć się za to sam. Na rantach pojawiła się lekka korozja, chciałby zadbać o to zawczasu. Czy ktoś mógłby poradzić jak to zrobić z głową z zachowaniem estetyki i jakie środki zastosować by zabezpieczyć ranty? Auto było poddane konserwacji przez poprzednika, ale i tak muszę zdemontować tylne nadkola by zobaczyć co się dzieje na rantach od środka.
  15. Z moich doświadczeń z Natural Look mogę tylko dodać, że o ile na początku fajny zapach tak jak z tym zapachem miałem zrobić raptem 160km bez otwartych okien to już mnie zaczęła głowa boleć. Nie lubię zapachów we wnętrzu pojazdu, w mojej ocenie Natural Look ma ten zapach zbyt mocny. Dresing do wnętrz w zasadzie najlepiej jakby w ogóle zapachu nie miał.

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

Obsługa graficzna

Magda Stępień

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.