Skocz do zawartości

Czym konserwujecie podwozia ?


rysiek_105

Rekomendowane odpowiedzi

750 zł to nie tak źle oczywiście jeżeli w to jest wliczony koszt materiałów. W niektórych warsztatach w większych miastach stawka za godzinę jest 100zł. Jeżeli chcesz mieć auto na dłużej to bym się zmobilizował i zapłacił. Myślę że 3 dni o których mówił gość może świadczyć o tym że nie zrobi fuszerki w jeden dzień lejąc tą konserwacją po wszystkim i po nie przygotowanej powierzchni.

Podjedź na miejsce pogadaj i obejrzyj jak to robią , jakie mają warunki i sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 1 miesiąc temu...

Do profili zamkniętych polecam z czystym sumieniem Mike Sanders-a jest do dostania tylko w niemczech ale po moich kilkuletnich testach rożnych srodków Mike wygrywa bezapelacyjnie. Robiłem już kilka samochodów Mike Sandersem i moge go z czystym sumieniem polecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem z Noxudola do ''wewnątrz'' tylko spray-e 300 i 700. Jesli chodzi o 700 to tak jak większosc srodków na bazie wosków pęka z czasem odkrywając podłoże. Jesli chodzi o 300 w sprayu to niepolecam bo daje bardzo cienką warstwę. Oczywiscie WSZYSTKIE srodki w sprayu to półsrodki nawet gorzej. Napewno nie polecam w sprayu Valvoline Tectyl ML miałem go zaaplikowanego w drzwiach, po roku jak sciągnąłem tapicerke i gąpke pod tapicerką to włosy deba mi stanęły cały sie złuszczył wysechł na wiór.Miałem też doczynienia ze srodkiem Dinitrol ML w puszce pod pistolet normalnie woda niepolecam tego srodka. Testowałem też Terotex HV400 z puszki pod pistolet dosyc dobry srodek ale w cienkiej warstwie spękał na słoncu. Dlatego bez dyskusji polecam TYLKO Mike Sandersa to jest tłuszcz a nie wosk. Z tym że kładąc Mike Sandersa trzeba miec pistolet do tego (ja mam Vaupel 3300HSDR) przeznaczony tylko do tego i maszynkę elektryczną bo go trzeba rozgrzac do 100-120stopni. Kładzie sie go tylko na gorąco. Napewno nie polecam pistoletów podcisnieniowych do Sandersa bo możma narobic wiecej szkód jak pożytku i przy okazji popażyc siebie. Jesli chodzi o srodki na ''zewnątrz'' to mam na progach Terotex Super 3000 i jest dosyc dobrym srodkiem tylko troche mógłby byc bardziej elastyczny. Natomiast mam też do uszczelniania korków np. w otworach technologicznych Noxudol autoplastone i spisuje sie do tego rewelacyjnie miękka gumowa pasta odporna na kamienie itd. W razie czego pytaj chetnie pomogę. Z czasem wrzucę fotki z testowanych blaszek z rożnymi srodkami do konserwacji. Jedynie czego nie testowałem to Fluid Film i Perma Film do dostania śa te srodki w Polsce. Ale wierząc niemieckim testom to są dobre. Wyniki testów http://www.mike-sander.ch/Test%20Markt%209_09.pdf

Tłumaczenie:

 

W 2009 roku Oltimer Markt przystąpił do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniętych ,występujących na niemieckim rynku. Procedurę testową zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie. Opracowano i wykonano do tego celu specjalne pięcioczęściowe elementy blaszane, długości 45 cm, podobne do progów samochodowych. Trzy części blachy karoseryjnej połączono ze sobą zgrzewając. Powstały przez to dwa profile zamknięte z przegrodą z trzema sporymi otworami. Przed zgrzaniem, blachy odtłuszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewnątrz. Następnie trafiły one na osiem miesięcy na dach Akademii, gdzie narażone były na oddziaływanie deszczu, śniegu i słońca. Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawiła sie rdza. Następnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostęp do wnętrza możliwy był tylko po przez 10 milimetrowe otwory. Do dalszej obróbki progów skonstruowano stelaż, który zapewniał jednakową możliwość rozpylenia preparatów. Użyto do tego lancy z możliwością rozpylania w promieniu 360° o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów, wosków i olejów (pod ciśnieniem zalecanym przez ich producentów). Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców . Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosiła 28°C. Wszystkie progi testowe dokładnie zważono, po zabezpieczeniu i miesiąc później. Różnicę wagi pomiędzy pustymi progami i po obróbce były bardzo duże dla poszczególnia produktów, od 4 do 586 gramów.

 

Produkty posiadały bardzo rożna konsystencje i składy chemiczne. Występowały one pod rożnymi postaciami: wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej, farba z utwardzaczem, żywica z woskiem, środki wiążące się ze rdzą. Większość z testowanych środków jest dostępna handlu i można je zastosować samemu Trzy z nich są tylko dostępne łącznie z usługą ,wykonana przez specjalistyczna firmę , co możne kosztować od 250 do 2000 Euro za pojazd. Przy ocenie produktów brano również pod uwagę szkodliwość dla zdrowia i środowiska. Wnętrze profili co cztery miesiące opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosują drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów. Dokładność przeprowadzenia testu spowodowana jest wielką wagą tej operacji .Musimy mieć tą świadomość, że raz zastosowany środek już nigdy nie da się usunąć. W końcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji. W trakcie leżakowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie kąpieli w roztworze soli.

 

Przy wydaniu werdyktu końcowego zastosowano trzy główne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany środek zabezpieczył wąski profil progu dostępny tylko przez trzy otwory blachy środkowej; 2- powstały ? w bezpośrednio opryskanej komorze głównej ogniska korozji ;3- jak sprawdził się dany produkt na powierzchni nie zardzewiałych dekli zakrywających profil obustronnie. Kryteria te pozwalają ocenić zdolności penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samonośnych konstrukcjach karoserii nie brakuje.

 

Zwyciężcą został specyfik pod nazwa:

 

TimeMax, który zapewne nie będzie dla nas zbyt interesujący ze względu na dostępność. Można go tylko zastosować po przez zlecenie firmie z Hamburga usługi. Nie mniej jednak jako zwycięzcy testu choćby w celu poznawczym ,trzeba poświecić mu parę słów.

 

Cena : - Koszt usługi w zależności od auta 1400 do 2000 €

 

Produkt: nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego, szkodliwość dla zdrowia i otoczenia - niewielka masa zawartości w progu - 586 gram technologia zastosowania - trzy różnej lepkości smary (po oględzinach wnętrza endoskopem ) zostają napylone po podgrzaniu do wnętrza profilu. Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy dość wysokiej temperaturze. Rezultat końcowy-Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz.

 

Miejsce 2

 

Mike Sanders Korozionsschutzfett Cena -puszka 750 gram 11 € Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka masa zawartości w progu-320 gram technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem Rezultat końcowy. - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Bardzo dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz

 

Miejsce 3

 

Siegafett dostępny jako kompleksowa usługa Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 € Produkt-dwu składnikowy smar na bazie oleju mineralnego szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka masa zawartości w progu-93 gram technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników, ilość smaru Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .

 

Miejsce 4

 

UBF 2000 dostępny jako kompleksowa usługa Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 € Produkt :- nie rozpuszczony smar Szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-żadna masa zawartości w progu -142 gramy technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie smar Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki

 

Miejsce 5

 

Hammerite Waxoyl Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką - Produkt :- rozpuszczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu-26 gram technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką- Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora.

 

Miejsce 6

 

Dinitrol/Dinol usługa kompleksowa Cena Koszt usługi w zależności od auta 250 do 1000 € Produkt rozpuszczone woski różnej konsystencji szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 46 gram technologia zastosowania- Firma należny bo pionierów zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych. Na podstawie archiwalnych rysunków poglądowych ukazujących profile zamknięte , przystępuje się do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat końcowy komora główna bardzo dokładnie pokryta cienka warstwa, żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

 

Miejsce 7

 

Fluid Film Liquid A/liquid AR Cena 13,50€ za litrowa puszkę Produkt:- nie rozcieńczony produkt na bazie lanoliny (wosk uzyskany z wełny owczej) masa zawartości w progu 212gram technologia zastosowania dwuskładnikowy preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo 5%, dwuskładnikowy produkt posiada niezbyt dobre własności penetracyjne, na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

 

Miejsce 8

 

Technolit Holraumwachs Cena 12,70€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 44 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty, na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

 

Miejsce 9

 

Holts Holraumversiegelung Cena 8,10€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 48 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

 

Miejsce 10

 

Akemi Holraumversiegelung Cena 7,60€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk koloru bezowego szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 32 gramy technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Produkt dobry cenowo.

 

Miejsce 11

 

Würth Holraumwachs Cena 13,60€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 51 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

 

Miejsce 12

 

Berner Holraumkonservierung Cena 8,70€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 48 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

 

Miejsce 13

 

Prosol Holraumkonservierer Cena 8,54€ za litrowa puszkę Produkt:- rozcieńczony wosk szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia masa zawartości w progu 38 gram technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna nie dokładnie pokryta , powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni nie występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

 

Myślę ze pozostałe produkty nawet nie zasługują na dokładne opisy bo w zbyt małym stopniu spełniły, oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania. Ale w razie zainteresowania którymś z produktów służę dodatkowymi informacjami . Radze zaopatrzyć sie w numer 9/2009 Oltimer Markt. Zdjęcia tam zamieszczone są bardzo wymowne i pozwalają w pełni zgłębić temat. Z testu wynika ze wybór środka zabezpieczającego w dość znacznym stopniu zależny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na goły metal. Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem). Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne .

 

Pozostałe produkty:

 

14 Liqui Moly Holraumversiegelung

15 3M 08919

16 Teroson Terotex HV 400

17 Ovatrol Öl i hyhy

18 Makra HK 400

19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi,

już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM )

20 Histori Classic Seilfett Fluid

21 Brunox IX 100

22 Eurolub 001641

23 Presto Holraumkonservierung

24 Autospezialschutz 2000

25 Oxyblock Sichercheits Roststopper

26 Carsystem KS 200

27 Elakson K 60 ML

28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uzywalem w oplach starych a wiadomo jakie tam sa nadkola i podwozie, bitgum- NIE MYLIC z bitex, bo bitex schnie i robi sie twardy i po zimie odpada.. bitgum robi warstwe elastyczna nakladana pedzlem nie az taki drogi puszka 3 litry chyba 40 zl, polecam ople po smarowaniu nie rdzewialy i to przez wiele lat..ale co 2-3 lata warto sprawdzac czy cos sie nie wyplukalo ale to oczywiste woda spod kol itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mogę polecić mało znany u nas jeszcze środek szwajcarskiej firmy Waxoyl (podwozia to "Hardwax" a profile zamknięte "Waxoyl Professional 120-4") moim skromnym zdaniem jest rewelacyjny wystarczy naprawdę cienka warstwa, nie odpada, nie rozpuszcza się i nie pęka na słońcu... wystarczy nałożyć cienką warstwę 60-80μm za pomocą specjalnych pistoletów. Odporność suchego filmu na wysokie temperatury to 150C a na niskie to -30C. Jednym minusem jak do tej pory jest dostępność, mianowicie produkt jest sprzedawany tylko z usługą.

59442aa083744_HardwaxAntykorozja(NissanTerrano)1.jpg.898d255ad00b430e7a25a7a2c5949473.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie WSZYSTKIE srodki w sprayu to półsrodki nawet gorzej. Napewno nie polecam w sprayu Valvoline Tectyl ML
O tym, że półśrodki wielokrotnie czytałem, jednak... na podwozie zaaplikowałem Tectyl Bodysafe w sprayu, a w profile zamknięte Tectyl ML też w sprayu i co? Po dwóch zimach podwozie wygląda jak zakonserwowane wczoraj, zero odprysków, łuszczenia, po prostu super. Jeśli chodzi o Tectyl ML - zajrzałem do drzwi i żadnego łuszczenia. Tak więc nie wiem o czym piszesz :o - albo miałeś jakąś trefną partię :idea: alba ja miałem jakieś super egzemplarze ;)

Ja generalnie polecam środki Tectyla :)

 

Oczywiście podwozie przed aplikacją porządnie wymyte wodą pod ciśnieniem, wysuszone i odtłuszczone zmywaczem silikonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja użyłem przed zimą środków BOLLa.

 

A mam takie pytanie do znawców w temacie - czy baranek jest dobrym zabezpieczeniem np do podwozia lub wnęk koła ? Na mechaniczne (typu uderzenia kamieni itp) to chyba ok, ale doszły mnei słuchy, że on nie zabezpiecza dokładnie przed wodą jednak. Nawet jeśli poczytac opis produktw (np BOLL) to nie jest wymieniony w opisie , że zabezpiecza przed wodą.

 

Natomiast środek do konserwacji podwizia (ta guma) już tak.

 

Więc czy baranek może byc położony na gołą blache czy lepiej położyc środek do konserwacji podowiza.

 

No i jaki jest sens istnienia produktu typu baranka jeśli faktycznie nie zabezpiecza przed wodą i ją w pewien sposób przepuszcza, jeśli można uzyc gumy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej uzyc tej gumy na blache oczywiscie najwazniejsze jest przygotowanie ,dokladne oczyszczenie i odtluszczenie!

ja np robilem w audi80 i wszedzie dawalem ten srodek do konserwacji podwozia w sumie wyszlo mi 6szt ,praca dwa dni ,mysle ze kilka lat bedzies spokoj!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnialo mi sie ze Justyna dość ciekawie to rozwiązała w swojej relacji z Toledo. Myślę że poszła słuszną drogą.

 

tak, ale moje rozwiązanie jest tymczasowe ze względu na fundusze ;) na blachę najlepiej podkład reaktywny, potem wypełniający lub inny, guma i lakier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myslicie o wysmarowaniu, po uprzednim wyczyszczeniu powierzchni i zabezpieczeniu podkladem nadkoli preparatem seal app ? Mial ktos z nim do czynienia?

 

http://app.com.pl/product...gridn=3&prid=90

Panie to jest masa uszczelniająca na spawy. To się daje tylko na spawy ponieważ one strasznie potrafią korodować. Taka masa izoluje ten spaw od czynników zewnetrznych (możesz taką zobaczyć pod maską na kielichach). Niestety jeśli chodzi o spawy to jak by ich nie zabezpieczyć to korozja i tak się pojawi. Chyba, że ktoś zastosuje specjalne techniki spawania lub zgrzewanie :P.

na blachę najlepiej podkład reaktywny

Ja nadal wątpie w jego zastosowanie w przemyśle samochodowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.