Skocz do zawartości

Czym konserwujecie podwozia ?


rysiek_105

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

:rysiek widzę, że na forum civica też zarzuciłeś wątek ;) mi łatwiej będzie powiedzieć czym nie konserwować. Na pewno nie polecam Novol Antigravel economy taka fioletowa pucha. W zwszłym roku robiłem tym w wakacje. W tym roku dwa tygodnie temu zajrzałem w nadkola i lipa przy dokładnych oględzinach okazało się, że środek popękał (małe rysy a jak je dziabnąłem śrubokrętem to odłaziło) i zaczął odłazić. Bitgum i Bitex też odpadają. W tym roku postaram się zrobić albo Valvolinem albo Noxudolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bitgum i Bitex też odpadają.

 

Ja od zawsze robię Bitexem i jestem zadowolony. Wszystko zależy jak się przygotuje podwozie do konserwacji jeśli niedokładnie to nie ma co się dziwić że później coś wychodzi albo się odparza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka że mam golfa III a w nim rdza jest wbita w dowód :lol: to mam kilka pytań odnośnie konserwacji. Mianowicie:

 

1. Nie mam kanału ani dostępu do podnośnika :/ czy da radę zrobić konserwację podnosząc auto an lewarku typu żabka?

 

2. Co do samej konserwacji...Czy konieczne jest robienie konserwacji całego podwozia jeśli tylko w kilku miejscach mam widoczną rdzę?

 

3. Niestety mam dziurę w podłodze wielkości pięści :lol: ( no może kobiecej zaciśniętej dłoni :D ), na pewno nie tak jak tutaj

 

:lol:

 

czyli konieczne będzie wstawienie sporej łatki bo w środku, po podniesienu dywanika jest spory obszar z rdzą. Jak dobrze wyczytałem:

 

Na widoczną korozję Brunox , gołe blachy ( nie zardzewiałe) Novola reaktywny , potem podkład akrylowy i właściwa konserwacja .

 

tak mam zrobić??

 

3. Kolejna sprawa to zabezpieczenie spawów. Czy mogę użyć do zabezpieczenia i uszczelnienia spawów masy uszczelniającej, takiej szarej??

 

4. Z czasem wykonania mogą być problemy :/ Mogę się tym zająć po pracy czyli ok godziny 16-17. Czy jeśli np jednego dnia połatam dziury i usunę rdzę, nałożę grunt Brunox i Novol to na drugi dzień nic się nie stanie z tą warstwą? Dokładnie chodzi mi o to czy może tak samochód stać przez noc( mam garaż blaszany)??

 

5. Czy mogę nakładać masę bitumiczną pędzlem? :o

 

6. Co to są właściwie te profile zamknięte? Chodzi o progi i drzwi wewnątrz? Jak tam mam psiknąć środek do profili zamkniętych? :) ( przepraszam za tak prozaiczne pytanie :)

Może głupie pytania ale chcę do tematu podejść jak najlepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

odgrzeję trochę temat...

 

Powoli wychodzi mi rdza na niektórych elementach podwozia.

 

Chciałbym to zabezpieczyć i czy taki patent, który wymyśliłem sobie zda egzamin:

- oczyścić

- brunox

- spraynąć cynkiem w sprayu

- czy na cynk dać jakiś lakier?

- dać Noxudol 900

 

co myślicie? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę tak, oczyścić, resztki których nie da się usunąć mechanicznie posmarować antirustgel, zmyć żel (będziesz miał czyściutki metal bez rudej) teraz na to kompleksor lub fertan, potem podkład akrylowy i to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profile zamkniete, nadkola od wewnatrz po demontazu wnetrza, srodki drzwi itp itd co sie da fluidolem nie zalowac a bedzie dobrze. Od zewnatrz nadkola, podwozie itp itd. Czyszczenie a potem pedzel i grubo Bitexem smarowalem 2 razy i taka warstwa utrzymuje sie dobrze, co roku przeglad najwyżej w miejscach odprysniecia poprawka. A gdzie pedzel nie mogl sie dostac szedl Bitex w sprayu albo pozniej Boll z pistoletu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brunox to kiszka jakich mało, po niecałym roku ruda wylazła na nowo :(

 

ok, nastąpiła pomyłka, nie mam Brunoxa a Fertan ... i z karty wynika, że po 24h można malować, czy ktos korzystał i czy moja koncepcja jest nadal słuszna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bitex to syf, pęka po pewnym czasie i w te miejsca dostaje się woda i korozja robi się pod pomalowaną powierzchnią bitexem. Po takim efekcie na allegro znalazłem gościa który handluje chemą firmy noxudol, zrobiłem tym całego golfa 3 z 1994r. tzn profile zamknięte, wnęki błotników, podwozie. po 3 latach auto sprzedałem koledze. Obecnie będzie prawie 5 lat od konserwacji i wszystko elegancko się trzyma. Robiłem to preparatami w aerozolu a renty błotników wykleiłem gęstą masą którą musiałem nakładać palcem :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to w starych samochodach nie warto konserwować całego podwozia różnymi maziami, ponieważ mozemy w ten sposób przykryć rozwijającą się rdzę pod fabryczną konserwacją. Często spotkałem się z takimi przypadkami w swoich autach, że niby wszystko wporządku i chciałęm kłaśc konserwację,ale przyjrzałem sie bliżej i po oczyszczeniu okazało sie ze pod fabryczna konserwacją ma się dobrze rdza...i w szczególnosci zakłady zajmujace sie taką konserwacją nigdy nie zbadają dokladnie stanu podwozia,..wszystko ładnie pięknie będzie przykryte, ale tak naprawdę to rdza bedzie cały czas z nami ;) także likwidujemy stany zapalne i juz rozwinietą korozję, a reszta niech zostanie nie przykrywana żadnym mazidłem,aby kontrolować stan podwozia..bo możemy się pózniej zdziwić :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sierpniu zeszłego roku zrobiłem tak: mycie. drucianka na wiertarce, szlifierka kątowa - gdzie było trzeba. Chodzi o to, żeby usunąć dokładnie najmniejsze oznaki korozji, inaczej praca prędzej czy później pójdzie na marne. Następnie miejsca z gołą blachą malowałem podkładem epoksydowym, 2 pełne, kryjące warstwy. Na koniec matowienie i odtłuszczenie sąsiedniej powierzchni i baranek z pistoletu. Trzyma się pięknie a autko stało pod chmurką cały rok.

 

PS. nie polecam baranka w aerozolu. Za dużo rozpuszczalników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może opisze jak to robię ja.

wyjęty zbiornik paliwa i wydech jeśli nie pordzewiały bardzo to odkręcam za katalizatorem. zdejmuje osłony tłumika i myje myjką całą podłogę. jak wyschnie podłoga odmucham zakamarki żeby woda nie została.

później tarcza do szlifowania na grubsze wżery na mniejsze poliwinylowa. następnie na odtłuszczone miejsca podkład epoksydowy, jak wyschnie to baranek dla odtworzenia struktury w danym miejscu a na to noxudol lub lakier akrylowy przemysłowy w zależności co dana osoba chce z samochodem robić.

Na sam koniec fluidol w profile zamknięte i składanie wszystkiego do kupy. dobre zrobienie tego zajmuje okolo 14 godzin w zależności jaką mamy Pogodę i ile jest rdzy na podłodze.

odradzam brunox bo po nim miałem kilka razy niespodzianke w postaci szybszej perforacji blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

znalazłem - dzięki za podpowiedź :good:

 

[ Dodano: 21 Sierpień 2012, 12:33 ]

przejrzałem wspomnianą listę i zadzwoniłem do gościa który stacjonuje niedaleko mnie,

za kompleksową usługę (z wrażenia nie dopytałem o szczegóły) zażyczył sobie 750zł, auto na 3 dni uziemione.

 

nie sądziłem, że aż tyle PLN :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli ma byc porzadnie tyle trzeba zaplacic. Szczegoly to rozebranie ile sie da od spodu, wyczyszczenie, zabezpieczenie, zlozenie calosci. A jest troche rozbierania jak chce sie dokladnie to zrobic. Mozna samemu dzialac majac miejsce i czas i troche pojecia zeby nic nie uszkodzic rozbierajac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.