Skocz do zawartości

Czym konserwujecie podwozia ?


rysiek_105

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wziąłem się za czyszczenie kół nadkoli itd i przypomniałem sobie że jakiś czas temu sprezentowano mi coś takiego Hammerite Underbody Seal 2.5L . Pomyślałem sobie że może nada się to na nadkola? Jak myślicie? Czy jest sens zabawy w coś takiego bo ten plastik chroniący widzę że jest naprawdę dobrze dopasowany.

Mój samochód to Renault Laguna MK3

Kilka zdjęć z plastikiem i bez poniżej. Jeśli warto się w to bawić to jak wysoko smarować?

Dzięki za pomoc

 

73975413.jpg

 

65900036.jpg

 

38548380.jpg

 

92527998.jpg

 

84512460.jpg

 

92701776.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

coś takiego Hammerite Underbody Seal 2.5L . Pomyślałem sobie że może nada się to na nadkola? Jak myślicie? Czy jest sens zabawy w coś takiego bo ten plastik chroniący widzę że jest naprawdę dobrze dopasowany.

Mój samochód to Renault Laguna MK3

 

To nie jest do nadkoli! To jest zwykły wosk do różnych elementów, ale nie nadkoli.

 

Ogólnie ten Hammerite to lip straszna, jest to marka należąca do jednego koncernu razem z duluxem, sadolinem etc etc.

Hammerite jest to produkt stricte marketingowy, a jego jakoś pozostawia wiele do życzenia. Porównywalne produktu, tak nie rozreklamowane są 2-3 razy tańsze i traktowane przez branżystów jako baaardzo nisko budżetowe, dla tych co naj, naj, naj taniej chcą i w d... mają jakość.

 

Krótko mówiąc szkoda Twojego czasu i schylania się po to g...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jaki będzie mniej wiecej koszt konserwacji podwozia i profili zamkniętych wraz z materiałem samochodu znajomego tico

 

To zależy czym i jak. Myślę, że usługodawcy mogą wołać od 200zł do 800zł.

Budżetowo to:

1. umycie podwozia myjką ciśnieniową,

2. zdarcie luźnej rdzy,

3. wypsikanie jakimś bitumem, jeden raz, max. x1-2L,

4. zalanie profili jakimś dedykowanym konserwantem, max. 1-2L.

J/w to podejrzewam, że Boll, ale są tańsze, a równie dobre/złe środki do tego dedykowane.

 

Jak ma być porządnie to myślę, że 500zł to minimum.Gwarancja min. 3 lata. Najlepiej jak wiesz dokładnie jak wygląda auto, gdzie coś je boli, znasz słabe punkty.

 

Ps. Twój post sugeruje, że znajomy ma na imię tico :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poczytałem trochę na ten temat i chyba mam już wybraną technikę.

Zamierzam się za to zabrać sam i chcę abyście mi doradzili czy dobrze kombinuje.

Pracę będę wykonywał w kanale bez kompresora, czyli pędzel i spray.

 

1. Na początku oczywiście mycie podwozia i nadkoli. Plan A przechylić jeden bok auta i spryskać ręczną pianownicą, spłukać, a potem identycznie z drugim bokiem. Plan B znaleźć gdzieś zakład gdzie umyją podwozie.

 

2. Za pomocą szczotki drucianej ręcznej i mechanicznej usunąć rdzę jak tylko to możliwe.

Następnie oczyszczone elementy obmyć benzyną ekstrakcyjną.

 

3. Tam gdzie była rdza nanieść odrdzewiacz (zamierzam kupić 0,5l któregoś z tych preparatów):

a) Fertan rostconverter

b) Dinitrol RC900 lub RC800

c) Brunox Epoxy

 

4. Następnie położyć podkład akrylowy APP, a na miejsca gdzie nie odrdzewiałem podkład reaktywny Novol (również 0,5l)

 

5. Na tak zabezpieczone elementy chcę wyłożyć masę bitumiczną (3-5litrów)

a) APP autobit B120

b) Noxudol 900

c) Valvoline Tectyl body safe

 

6. Do profili zamkniętych zamierzam użyć (2litry)

a) Noxudol 750

b) Valvoline Tectyl ML

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Polecam kolego Valvoline Tectyl ML do profili zamkniętych wykonałem konserwacje tym środkiem na wszystkich drzwiach w Audi A4 b6 i wszysto działa Mam na myśli opuszczanie szyb itd po wykonanej konserwocji zakleiłem taśmą na jeden dzień otwory przez które wprowadziłem sądę ponieważ koreczki w zestawie Tectyl ML nie pasowały do otworów . Konserwację wykonałem na wszelki wypadek oznak korozji zero . Ale wytestowałem na drugim samochodzie Opel Vectra A 91r ten sam środek i robi piorunujące wrażenie z rdzą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ile weszło ... jesli chodzi o same drzwi to puszka 600 ml w zupełnosci wystarczy jeszcze zostanie

 

[ Dodano: 23 Sierpień 2013, 22:20 ]

Piorunujące wrażenie z rdzą ... jak pisałem posiadam drugi samochód Opel Vestra A 91 r jak sam rocznik wskazuje nie pierwszej młodosci jest to rocznik uzytkownicy tego Modelu wiedzą doskonale że najsłabszy punkt to tylne boki tego samochodu nie ma co ukrywać rdze widac gołym okiem ... ale do żeczy psikłem na rdzę tak dla sprawdzenia co się bedzie działo ... efekt trudny do opisania słowami ale rdze wypaliło jak by papierem ściernym przejechał po rdzy

 

[ Dodano: 23 Sierpień 2013, 22:36 ]

Nie wiem jak u Ciebie kolego ale Audi A4 b6 ma dużo w nadkolach z tyłu i przodu a zwłaszcza tyły w nadkolach małe okrągłe plastikowe zaslepki od profili zamknietych i tam nie żałowałem cała puszka 600 ml zużyłem . Jeszcze jedno jak zamówisz jedną puszkę z sondą to duga bez jest tańsza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Globus jesli chcesz to zabezpieczyc to w zasadzie tylko baranek bo rozumiem że to jest pod/nad nadkolem. Dobre baranki jak masz kase to terotex super 3000 ale bardzo drogi jest ale mozesz go pomalowac pod kolor nadwozia. U mnie juz 3 lata jest w nadkolach (vw polo 6n2) z tyłu i na progach i zero odprysków itd. A u mnie fabrycznie nie ma z tyłu nadkoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę poprawić konserwację z tyłu w Focusie. Zastanawiam się nad Noxudolem 900, wcześniej używając Rust Eater'a. Czy po rust eaterz'e użyć jakiegoś podkładu? Niby piszą w instrukcji Noxudolu, że nie potrzeba po RE, ale... no właśnie ;) Wystarczy mi 1litr na zabezpieczenie tyłu? A właściwie 1/3 podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę poprawić konserwację z tyłu w Focusie. Zastanawiam się nad Noxudolem 900, wcześniej używając Rust Eater'a. Czy po rust eaterz'e użyć jakiegoś podkładu? Niby piszą w instrukcji Noxudolu, że nie potrzeba po RE, ale... no właśnie ;) Wystarczy mi 1litr na zabezpieczenie tyłu? A właściwie 1/3 podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciepło i sucho i to na przestrzeni kilku dni. w mojej opinii sezon na konserwację się już w zasadzie skończył, chyba że ktoś ma dobrze grzany garaż.

 

robiłem konserwację moich samochodów w lipcu i sierpniu, jak temperatury oscylowały w okolicach 30 stopni i bylo suchutko (więc nie zamykałem wilgoci pod konserwą) i to schło szybko.

 

Teraz to tylko dolewam dodatkowe warstwy w drzwi, itp. ale temat ogólnie już jest zamknięty i mój kolega, który teraz miał zamiar się za to wziąć, lekko przegapił najlepszy czas, moim zdaniem.

 

całość robiłem na środkach noxudol, w ramach próby jedne drzwi zapuściłem tectylem ML. środki o znakomitej renomie, a w sumie jak się robi to dla siebie, to czy zapłaci się 100 więcej, czy mniej, to już bez większego znaczenia, nie robi się tego co miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.