harvard Opublikowano 20 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Na plastikach coś wyjdzie u mnie nawet ręcznie widać różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaV Opublikowano 20 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Szkło jest wiele twardsze od lakieru i jedynie tlenek ceru albo pasty z domieszką tlenku ceru dają radę usunąć te drobne zarysowania po wycieraczkach czy skrobaczkach. UC jak wyżej kolega wspomniał sobie dogłębnie oczyścisz szybę, usuniesz stare powłoki, waterspoty, jakiś osad z kamienia itp. Na plastikach uc poradzi sobie bardzo dobrze. UC + po tym odtłuszczenie szyby to bardzo dobra opcja na przygotowanie pod nałożenie niewidzialnej wycieraczki. Wydłuży to znacznie jej życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomtat Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Witam, mam już zakupione UC i próbowałem polerki ręcznej padem tri-color. Efekt był niezadowalający tj. po całym dniu przy aucie troszkę rysek usunąłem, ale minął rok i pojawiły się nowe, więc pora na poprawki. Lakier miękki i cienki ok 85-90 µm Mitsubishi Lancer czarna perła. Chcę wykonać korektę jednoetapową bez szaleństw, ponieważ nie mam w tym doświadczenia i wolę zrobić to jak najbardziej bezpiecznie, nawet kosztem troszkę słabszego efektu. Planuje zakup poniższego zestawu: 1. POLERKA SAMOCHODOWA BASS POLSKA BP-5119 https://arena.pl/polerka-szlifierka-oscylacyjna-rotacyjna-z-dyskami,p39396194.html?gclid=Cj0KCQjwv-DaBRCcARIsAI9sba-nTfjoX_jLwD6RVEnp5iUUjiRn96T1B-30fyOuL0W_tq9Fe-1LrF8aAkZqEALw_wcB 2. TALERZ OPOROWY DO POLEREK DUAL ACTION FLEXIPADS BACKING PLATE 125MM https://showcarshine.pl/talerze-oporowe-bp/1708-flexipads-backing-plate-125mm-talerz-oporowy-do-polerek-dual-action.html 3. NAT DA CZARNA MIĘKKA GĄBKA POLERSKA 135MM https://showcarshine.pl/pady-100-150mm/2565-nat-da-czarna-miekka-gabka-polerska-135mm.html?search_query=nat+135mm&results=24 Lakier ma moim aucie wygląda podobnie jak na tym filmiku - czas 2:20 - 2:35 plus kilka większych rysek bo ostatnio nocą coś zrobiło sobie "spacer" po moim aucie Co bardziej doświadczeni forumowicze sądzą o tym zestawie? Po korekcie IPA i wosk SOFT99 Fusso Coat 12 Months Dark Colour Wax Wosk (również już mam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomtat Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Naprawdę przez miesiąc nie znalazła się żadna osoba, która może udzielić porady??? Ręce opadają.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalB Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Ja bym się tego miekkiego lakieru aż tak nie bał.Doświadczonym w detailingu nie jestem ale ostatnio robiłem jednoetapowa korekte na miekkim lakierze (mazda) maszyną DA Krauss s8 do tego niebieski NAT i pasta Sonax Cutmax, jak dla mnie efekt mega. Też chciałem użyć UC ale po naradach u Nowickiego (powiedział że może narobić bałaganu) użyłem kombinacji jak wyżej.Czarny NAT bedzie za delikatny.Kombinowalem z roznymi padami NATA i pasta EX 04-06 i efekty nie byly tak dobre jak z Cutmax.Lakier mialem w podobnym stanie jak na filmie (może troszkę gorszym) Jak nie sprobujesz to się nie dowiesz Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 7 godzin temu, RafalB napisał: eż chciałem użyć UC ale po naradach u Nowickiego (powiedział że może narobić bałaganu) Nie wiem jakiego bałaganu może narobić Ultimate Compound, a nie narobi Sonax Ex04-06 albo tym bardziej mega agresywny Cutmax 06-03, Meguiars UC to pasta stworzona z myślą o entuzjastach i domowych zastosowaniach, wybacza strasznie dużo błędów, poziomem ścieralności można porównać do EX04-06, obie to średnio ścierne pasty. 7 godzin temu, RafalB napisał: DA Krauss s8 do tego niebieski NAT i pasta Sonax Cutmax, jak dla mnie efekt mega. Wybrałeś najtwardszą gąbkę nata (pomijam swap i grafit) otwartokomórkową, do tego najbardziej agresywną pastę z niskim współczynnikiem jakości wykończenia Cutmax 06-03, gdzie dla wielu łagodniejszy Excut 05-05 czasami używany do one step zostawia niewystarczające wykończenie.... to wydaje sie być ciekawe... Zrób inspekcje jakimś wipe-out albo przynajmniej ipą i zobacz czy wkradły śię holsy albo haze. Chyba że zamiast ciemnego masz jasny lakier, np srebrny metaliczny, wtedy ciężej dostrzec wady. Jeżeli samochód nie był powtórnie lakierowany twardszym klarem, to na miękkiej mazdzie troche uratowała Cię mała moc kraussa S8. Obstawiam, że na rotacji przy takiej kombinacji gdybyś się zapomniał na rantach to zobaczyłbyś podkład @tomtat do UC weź żółtego średniego nata, albo onestepowego pomarańczowego royala pod DA na początek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalB Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Tutaj pewnie masz rację że mala moc Krauss s8 mnie uratowała, jestem amatorem nie profesjonalistą i jak dla mnie efekt po takiej kombinacji jest bardzo dobry. Mam 6 różnych gąbek NATa, testowałem na dwóch pastach Cutmax i EX 04-06 i o dziwo Cutmax robił lepszą robote jak EX. Wymywalem pasty IPA oraz Eraser na koniec położyłem Cquartz UK. Chodziło mi o one step, pewnie gdybym po Cutmax przeleciał drugi raz np. EX pewnie bylo by jeszcze lepiej. Trochę żałuję że nie spróbowałem kilku przejazdów UC. Przed: Po: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 W dniu 21.08.2018 o 15:06, RafalB napisał: trochę żałuję że nie spróbowałem kilku przejazdów UC Z jednej strony warto popróbować różnych produktów, z drugiej celem detailingu nie jest 100% idealnego efektu, celem jest efekt, który podoba się Tobie. Np osobiście wolę regularnie przepolerować twardy lakier najlżejszymi pastami, niż jednorazowo wyciąć 100% rys i zjechać połowę klaru. Na zdjęciach widać, że większosć swirli ładnie wyciąłeś, natomiast czy nie ma haze po 06-03 to już zdjęcie nie pokaże, musiałbyś na żywo zobaczyć, a najlepiej po cięciu oblecieć kawałek kochem m2 i zobaczyć różnice ;) Kilka dni temu porównywałem UC z EX, niestety na srebrnym lakierze i ciężej wyłapać różnice. Na testowym egzemplarzu UC delikatnie mocniej wycinało. W tym przypadku nie było dużych różnic. Natomiast wg Todda Helme (uznawanego za jednego z masterów detailingu, nie wiem, pewnie coś tam doświadczenia ma), UC jest w grupie dużo bardziej ściernych produktów niż EX. Zrobił on nawet tabele, link: https://www.autopia.org/Todd-Helme/polish-chart1000.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiancd Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 W dniu 21.08.2018 o 01:22, tomtat napisał: Naprawdę przez miesiąc nie znalazła się żadna osoba, która może udzielić porady??? Ręce opadają.... Naprawdę przez miesiąc nie przewertowałeś forum i nie poczytałeś? Temat poruszany był chyba z miliard razy i już nie chce się nikomu odpisywać w kółko to samo... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek1960 Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Trwają przymiarki do ( niestety ) ręcznego odświeżenia , nie korekty , lakieru Astra J kolor bordowy . Samochód roczny , do tej pory jeździł chyba na myjnie mechaniczne i narobiono masę mnóstwo swirli. Zamierzam to w pewien sposób naprawić . Ja na razie auto porządnie umyłem ( ciśnieniowo spłukany brud + aktywna piana+ znowu spłukanie+ mycie na 2 wiadra szamponem Mequirsa ), glinka Mequirsa , mycie na 2 wiadra i wosk colli ( 2 razy w odstępie tygodniowym , oczywiście mycie przed nałożeniem ponownej warstwy na 2 wiadra) . Lakier w sumie ma blask ale te swirle......... . Jednak na zimę uważam że auto zabezpieczone , nie mogę więcej robić ze względu na warunki na zewnątrz . Więc zaopatrzyłem się w UC + tricolor . Do wiosny idę na siłownie a wiosną zaczynam..... . Wczoraj dostałem UC i nie mogłem się powstrzymać by dzisiaj na małym fragmencie maski ( auto od żony ) odświeżyć lakier . Powierzchnia mała: 10 cm x25 cm , UC wypracowany przez 10 minut , bez IPA . Na to nałożony colli 476 . Oczywiście wcześniej ten fragment umyty, glinka . Niestety garaż malutki więc nie ma w nim możliwości zrobić całego auta , maska, dach ,tył owszem ale boki to problem - pozostaje tylko podjazd przed garażem . Zdaję sobie doskonale sprawę że bez maszyny to będzie w 70% maskowanie . Ale na razie mam czas i ochotę . Jak się zmęczę po 1 razie to może wtedy....... coś kupię mechanicznego . Tak na marginesie : jaki proponujecie wosk na lakier Astry J ??? ps. Dzisiaj dokupione w Bestseller .pl ( osobiście ) : IPA , Poorboys Black Hole , Mequiars NXT Generation Tech Wax 2,0 (wosk) ,Meguiar's Ultimate Quik Detailer 650ml ,Meguiar's Engine Cleaner 450ml płyn do czyszczenia elementów wewnątrz komory silnika ,Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner 710ml czyste szyby , Soft99 Ultra Glaco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIO1405 Opublikowano 24 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Myślicie że megs ultimate compound poradzi sobie z usunięciem cudzej farby z plastikowego zderzaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nervus Opublikowano 24 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Myśle ze tak :)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 24 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 6 godzin temu, PIO1405 napisał: Myślicie że megs ultimate compound poradzi sobie z usunięciem cudzej farby z plastikowego zderzaka? Maszynowo usunie z całą pewnością . Tylko ostrożnie, żebyś nie przesadził z polerką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek909 Opublikowano 4 Marca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Posiadam Mazdę 5 2006r powłoka lakiernicza oryginalna czyli ok 100 mikronów, niekiedy 60-90 czyli słabo jeśli chodzi o 3 etapową polerkę jak dla amatora jak ja. Mam UC i mam rotację oraz gąbki 3M zielona i czarna Finish. Planuję użyć zielonej do UC ale na jakich obrotach pracować na tym lakierze aby go nie przetrzeć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V1RU$ Opublikowano 14 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Czy auto potraktowane UC, przed położeniem wosku powinno dostać jeszcze Cleaner jakiś jałowy bez wypełniaczy i dodatków ściernych. I czy dobry Cleaner jakiś ścierny nie zrobi tego co UC ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D@ViD Opublikowano 14 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 @V1RU$ Nie jak zależy na trwalości wosku to odtłuścić lakier i wosk, a jak nie zależy na trwałości, to po UC od razu wosk. UC to według mnie taki Cleaner ścierny więc syzyfowa praca kłaść Cleaner na Cleaner 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V1RU$ Opublikowano 14 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 1 minutę temu, david2888 napisał: @V1RU$ Nie jak zależy na trwalości wosku to odtłuścić lakier i wosk, a jak nie zależy na trwałości, to po UC od razu wosk. UC to według mnie taki Cleaner ścierny więc syzyfowa praca kłaść Cleaner na Cleaner TNX. Jasne. Czyli on ma większą moc ścierną nazwijmy to jak taki typowe Cleanery z dodatkami ściernymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 14 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 @V1RU$ dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jendrek Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 Cześć, Planuję szybką korektę FG400 i na to fusso, czy jest sens wrzucać pomiędzy te etapy UC? (aplikacja raczej maszyną DA). Wykończy lepiej niż FG400 lub przygotuje lepiej lakier pod fusso? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D@ViD Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 7 minut temu, Jendrek napisał: Planuję szybką korektę FG400 A jaki lakier? Stan... Jaki samochód? Jakim padem planujesz "szybką korekte"? Jest tyle zmiennych że ciężko wywróżyć z fusów. Na pewno pod fusso lepiej jest odtluscic lakier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jendrek Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 Godzinę temu, david2888 napisał: A jaki lakier? Stan... Jaki samochód? Jakim padem planujesz "szybką korekte"? Jest tyle zmiennych że ciężko wywróżyć z fusów. Na pewno pod fusso lepiej jest odtluscic lakier Opel royal blue 2012, stan średni, dużo miejskich rys, ale jeszcze całkiem niezle się prezentuje jeśli chodzi o kolor. Latem przeleciałem UC plus fusso, ale sporo rys jeszcze bardziej się uwydatniło. Sprzęt: Podstawowy zestaw padów Nat + adbl da 9mm Gdzieś wyczytałem, że UC pod wosk jest ok, jak się go potraktuje zmywaczem to chyba nakładanie traci sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 2 godziny temu, Jendrek napisał: Gdzieś wyczytałem, że UC pod wosk jest ok, jak się go potraktuje zmywaczem to chyba nakładanie traci sens? Dlaczego? UC ma w sobie m.in oleje polerskie, które są kompatybilne z woskami Megsa. Jeżeli po UC użyjesz innego wosku warto przelecieć lakier zmywaczem, IPĄ lub zwykłym cleanerem do szyb. Jeśli chcesz użyć UC to zacznij tylko od UC. On ma świetną siłę cięcia i jest przeznaczony do maszyn DA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D@ViD Opublikowano 11 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 Maszyna adbl roller 9mm, to nie jest jakiś kozak, ale coś zdziałasz napewno, ale wymaga to dłuższej pracy. Ja bym odpuścił UC. FG400 + dobrać odpowiedniego pada i powinno byc dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reszta Opublikowano 14 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 Jestem po prawie trzech godzinach czytania i poznawania opisywanych na tym forum produktów. W załączeniu zamieszczam obrazek, który przedstawia "drobny problem", który mnie do Was przywiał. Wygląda na to, że poprzedni właściciel użył mało przemyślanych sposobów na ogarnięcie miejsca po odchodach ptaków(?). Zdaję sobie sprawę, że z tymi wżerami niewiele uda się zrobić, ale samo zmatowienie dookoła wygląda na mechaniczne rysy. Na podstawie zaczerpniętej wiedzy wydaje mi się (jako laikowi), że w tym przypadku nada się właśnie UC i pad żółty NAT. Planuję polerkę wykonać ręcznie (nie mam sprzętu). Samochód to Citroen z 2006 roku. Zwracam się do Was z prośbą o potwierdzenie, czy mój pomysł jest dobry, czy też powinienem kupić coś innego? Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Master kecav Opublikowano 14 Czerwca 2020 Master Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 1 godzinę temu, reszta napisał: czy mój pomysł jest dobry myślę, że ta kombinacja da radę. Dla mnie najlepsze efekty dawał pad zielony z 3M, ale i pad german. Żółty NAT też pewnie da radę. Dużo cierpliwości, sporo machania, ale efekt będzie. Nie oczekuj oczywiście cudów, ale ... będzie o niebo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się